Palin riep dat zij en die bejaarde presidentswannabe Amerika wel konden genezen van homoseksualiteit. Ze bidden het gewoon de wereld uit.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:16 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben weer goed op de hoogte merk ik.
Het was trouwens ook wel te merken op mijn (christelijke) middelbare school. De godsdienstleraar zei ooit zoiets, meen ik me te herinneren.Echt, hoe bekrompen sommige mensen denken. Er waren serieus mensen die dachten dat het een ziekte was en dat je ervan genezen kon worden.
En volgens mij wordt over vrouwen die bij vrouwen liggen nergens wat gezegd. Jeej, ik ben safe!quote:Op woensdag 24 december 2008 11:18 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Een man mag wel meerdere vrouwen hebben, maar een triootje zit er dan weer niet in.
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:20 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Palin riep dat zij en die bejaarde presidentswannabe Amerika wel konden genezen van homoseksualiteit. Ze bidden het gewoon de wereld uit.
ja en neequote:
Dat viel me net ook al op.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En volgens mij wordt over vrouwen die bij vrouwen liggen nergens wat gezegd. Jeej, ik ben safe!![]()
.
Ik weet niet of je kunt stellen dat de regels uit het OT komen te vervallen. Maar ik heb het zelf ook nooit helemaal begrepen hoe dat nou precies zit, dus don't askquote:Op woensdag 24 december 2008 11:17 schreef Chicolate het volgende:
Misschien stomme opmerking ... maar over de bijbel en dat sommige regels wel en andere niet worden gehouden ... in het oude testament staan regels (over eten, over leven, over offers) die in het nieuwe testament komen te vervallen, vanwege dood van jezus ... maar homoseksualiteit wordt nog wél genoemd in het nieuwe (zie hierboven, romeinen is sowieso nieuwe testament) ...
Zou het daar aan liggen?
Dat soort verhalen zijn inderdaad triest. Volgens mij word je doodongelukkig van alles maar verstoppen. Ik weet wel dat er in de jaren '60 en '70 veel 'compromishuwelijken' werden gesloten tussen een homo en een lesbo. Omdat dat de beste optie wasquote:Op woensdag 24 december 2008 11:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mensen denken dat je genezen bent als je onder druk van de buitenwereld besluit om toch met iemand van het andere geslacht te leven. Dat een homoseksueel daar dood ongelukkig van wordt maakt immers niet uit.
Walgelijk. Ik heb een hoop schrijnende verhalen gehoord in m'n leven. Een familielid van mij (tante van m'n moeder oid) was ook lesbisch, maar dat wist niemand. Zij is op een gegeven moment met haar man naar Australië verhuisd en 2 of 3 weken per jaar kwam een vriendin uit Nederland op bezoek. Later bleek dat ze een relatie met elkaar hadden en dat zij die enkele weken dat die vriendin kwam echt nodig had om er weer tegenaan te kunnen. Echt zo triest om te horen.
Wij zijn ook dierenquote:Op woensdag 24 december 2008 11:24 schreef P.F het volgende:
Op zich is homoseksualiteit biologisch gezien ook een foutje, maar in het dierenrijk heb je ook homoseksuele leeuwen etc. etc. dus het zal ergens toch wel een doe;/nut/verklaring hebben. En als dieren het hebben en het prima vinden, waarom wij niet
Volgens mij komt homosexualiteit alleen voor onder dieren die sex hebben voor hun plezier, dacht ik. Maar ik zou het mis kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:24 schreef P.F het volgende:
Op zich is homoseksualiteit biologisch gezien ook een foutje, maar in het dierenrijk heb je ook homoseksuele leeuwen etc. etc. dus het zal ergens toch wel een doe;/nut/verklaring hebben. En als dieren het hebben en het prima vinden, waarom wij niet
Met het dierenvoorbeeld bedoel ik dat het geen aangeleerd gedrag is oidquote:Op woensdag 24 december 2008 11:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wij zijn ook dieren.
Tuurlijk: homoseksualiteit wijkt af van de norm, maar niemand heeft er last van. En mensen die er wel last van zeggen te hebben, zijn daarin beïnvloed door hun religie. Ik zou dus niet weten waarom je je zo druk zou moeten maken om homoseksuelen (anders dan om pedofielen natuurlijk).
Alleen dolfijnen schijnen seks voor hun plezier te hebben/een orgasme te krijgenquote:Op woensdag 24 december 2008 11:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Volgens mij komt homosexualiteit alleen voor onder dieren die sex hebben voor hun plezier, dacht ik. Maar ik zou het mis kunnen hebben.
In principe wel. Ze hoeven nu niet meer elke week een offer te brengen, omdat jezus is geofferd etc ... en achter veel regels van OT zit wel een logica: eten niet te lang bewaren omdat ze in een woestijn zitten en alles snel bederfd etc ... die regels zijn nu niet meer van toepassing, omdat dingen niet meer zo snel bedervenquote:Op woensdag 24 december 2008 11:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kunt stellen dat de regels uit het OT komen te vervallen. Maar ik heb het zelf ook nooit helemaal begrepen hoe dat nou precies zit, dus don't ask.
Nee hoor, o.a. bonobo-aapjes ookquote:Op woensdag 24 december 2008 11:29 schreef P.F het volgende:
[..]
Alleen dolfijnen schijnen seks voor hun plezier te hebben/een orgasme te krijgen
Solliequote:Op woensdag 24 december 2008 11:11 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Als ik een man had dan had hij ook mn nagels mogen lakken. Ik kook al.![]()
.
Nee komt onder bijna alle diersoorten voor, maar biologen ontkennen het vaak. Geen enkele bioloog wil dat zijn dier homo is. Moest hierover een artikel lezen voor biologie.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Volgens mij komt homosexualiteit alleen voor onder dieren die sex hebben voor hun plezier, dacht ik. Maar ik zou het mis kunnen hebben.
Bergrede:quote:Op woensdag 24 december 2008 11:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In principe wel. Ze hoeven nu niet meer elke week een offer te brengen, omdat jezus is geofferd etc ... en achter veel regels van OT zit wel een logica: eten niet te lang bewaren omdat ze in een woestijn zitten en alles snel bederfd etc ... die regels zijn nu niet meer van toepassing, omdat dingen niet meer zo snel bederven.
Ben vrij veel in kerk geweest, ouders christelijk, en dit soort details onthield ik wel. Het algemene verhaal vond ik een stuk minder boeiend.
Waarom willen die biologen dat niet? Omdat een hoop theorieën dan de prullenbak in kunnen?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee komt onder bijna alle diersoorten voor, maar biologen ontkennen het vaak. Geen enkele bioloog wil dat zijn dier homo is. Moest hierover een artikel lezen voor biologie.
Anders zou het alleen bij dolfijnen voorkomen.
Dat was de kop van het artikelquote:Op woensdag 24 december 2008 11:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom willen die biologen dat niet? Omdat een hoop theorieën dan de prullenbak in kunnen?
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is net zo kortzichtig als "homoseksualiteit"
Ja en dat willen ze natuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom willen die biologen dat niet? Omdat een hoop theorieën dan de prullenbak in kunnen?
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik wilde zelfs homo's
er ook nog even tegenaan gooien, uit pure verveling..
maar wellesbo's
want VIk
Men kent duidelijk de wetenschapsleer van Karl Popper niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja en dat willen ze natuurlijk niet.
Ook best stom eigenlijk: je bent toch wetenschapper? Dan moet je theorieën kunnen verwerpen.
Dat had toch met de voortplantingsdrift te maken? Zij was het enige vrouwtje en alle mannetjeseendjes voelden hun oerdriften opborrelen om zich voort te planten..quote:Op woensdag 24 december 2008 11:35 schreef P.F het volgende:
Je had toch ook die dode vrouwtjes eend die verkracht werd door 8 mannetjes of zo lang verkracht werd tot ze dood ging en daarna gingen ze nog door
Ik stem SGP en heb geen gevoel voor humor.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dit soort dingen serieus nemen
als jij denkt dat ik kortzichtig ben na al deze topics, dan heb je echt niet opgelet
Mijn hond molesteerde als hij de kans kreeg mijn konijn. Van opzij.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:36 schreef k_i_m het volgende:
De vuile gore rotplurk is ook heaumeau. Die betrap ik regelmatig als ie op Jodokus wil klimmen.
Niet dat het lukt en dat hij weet hoe het moet, maar hij probeert het wel.
Nog een mooie over voortplantingsdrift. Ik kende een echtpaar (nou je, de vrouw was een bekende, inmiddels zijn ze overleden) met acht kinderen. Meneer was ondanks zijn gevoelens voor mannen toch getrouwd. Hij had zich er precies acht keer toe kunnen zetten om zijn vrouw te beklimmen...quote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat had toch met de voortplantingsdrift te maken? Zij was het enige vrouwtje en alle mannetjeseendjes voelden hun oerdriften opborrelen om zich voort te planten..
Volgens Karl Popper is het verwerpen van reeds gevormde theorieen zelfs de enige manier om mogelijk tot zekere kennis te komen. Falsificatie FTWquote:Op woensdag 24 december 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja en dat willen ze natuurlijk niet.
Ook best stom eigenlijk: je bent toch wetenschapper? Dan moet je theorieën kunnen verwerpen.
Pas jij maar op, anders fotosjop ik zo een negerkont op je foto!quote:
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik stem SGP en heb geen gevoel voor humor.
Of een half dwergkonijn!quote:Op woensdag 24 december 2008 11:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Pas jij maar op, anders fotosjop ik zo een negerkont op je foto!.
Pijpen èn sigaren?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:43 schreef Anosmie het volgende:
[..]! Als jij echt op de SGP wil stemmen pak ik hoogstpersoonlijk je stemrecht af.
Dan had ie iig wel goed zaad!quote:Op woensdag 24 december 2008 11:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Nog een mooie over voortplantingsdrift. Ik kende een echtpaar (nou je, de vrouw was een bekende, inmiddels zijn ze overleden) met acht kinderen. Meneer was ondanks zijn gevoelens voor mannen toch getrouwd. Hij had zich er precies acht keer toe kunnen zetten om zijn vrouw te beklimmen...
quote:
Nu ben ik wel benieuwd wat jij studeert (of gestudeerd hebt).quote:
Zo, intellectueeltjequote:Op woensdag 24 december 2008 11:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Volgens Karl Popper is het verwerpen van reeds gevormde theorieen zelfs de enige manier om mogelijk tot zekere kennis te komen. Falsificatie FTW![]()
Goedemorgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |