Iets meer dan anderhalve maand en dan begint het weerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:22 schreef Jnk18 het volgende:
Damn het nieuwe seizoen is er al bijna weer!
Bericht neemt nu wel een vlucht. Maar wat is nu de precieze bron?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je weet dat het allemaal vrij voorbarig is en dikke kans dat het nog allemaal veranderd he?
Er staat dan ook bij dat de clubs het nog goed moeten keuren.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je weet dat het allemaal vrij voorbarig is en dikke kans dat het nog allemaal veranderd he?
Ja, dat zei Dndiek inderdaad. Stiekem hoop ik dat het tijdstip van Vitesse - Ajax wordt goedgekeurd.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Moet je bij Prosac zijn.
Maar PSV kan helemaal niet op zaterdag spelen, naar mijn weten en zoals hier al eerder is gepost.
Kans bestaat dat we allebei dan een andere tegenstander krijgen , of de wedstrijd moet in Amsterdam worden gespeeldquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ja, dat zei Dndiek inderdaad. Stiekem hoop ik dat het tijdstip van Vitesse - Ajax wordt goedgekeurd.
Ik reageerde eerder in dit topic ook met 'verrassend' omdat ik juist had vernomen dat Ajax met een niet-risicoduel in eigen huis wide beginnen. Om dezelfde reden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:02 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Kans bestaat dat we allebei dan een andere tegenstander krijgen , of de wedstrijd moet in Amsterdam worden gespeeld![]()
Vitesse zal namelijk hoogstwaarschijnlijk uit beginnen i.v.m poltieinzet.
Ik verbaas me er ook oprecht over.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:44 schreef dndiek het volgende:
Volgens mij kan je best op een forum roepen wat volgens jou de eerste speelronde is en nemen de media dat dan op een gegeven moment ook wel over.........
Dit gaat hem niet worden lijkt me.
uit een bericht van gisterenquote:De betrokken eredivisieclubs moeten dit zelf met de lokale autoriteiten rondmaken. Het officieuze speelschema wordt waarschijnlijk eind deze week naar de clubs gestuurd, waarna de KNVB mogelijk volgende week het definitieve competitieprogramma kan publiceren.
VVV-uit staat tot Vitesse-uit als 10 staat tot 1. Ik ben een beetje klaar met Vitesse-uit, altijd een kutcombi, altijd een kutwedstrijd, altijd een kutstadion. Niet dat ik Ajax ooit in Venlo heb zien winnen maar het was verder wel gezellig in '07-'08.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:47 schreef Jasza het volgende:
Ik mis toch de eerste 2 rondes, hopelijk dus geen Vitesse uit de 1e ronde.
Had liever VVV uit gehad, daar wil ik toch niet heen.
Ben er eind 2007 geweest.quote:
VVV-uit is meer dan een uitvak. Weekendje Venlo was wel geslaagd toen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als ik dat uitvak zie dan heb ik al geen zin meer
Ok dat wist ik nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
VVV-uit is meer dan een uitvak. Weekendje Venlo was wel geslaagd toen.
van de KNVB-sitequote:Gepubliceerde speelschema ELF Voetbal niet juist
Diverse publicaties van het speelschema van de Eredivisie op onder andere Elfvoetbal.nl zijn onjuist. Het competitieschema dat dinsdag op diverse internetpagina's wordt gepubliceerd, komt niet overeen met de huidige - en bovendien nog niet afgeronde - opzet van het speelschema.
Het concept speelschema is momenteel nog in de maak en wordt aanstaande dinsdag om 10 uur gepresenteerd aan de betaaldvoetbalorganisaties. Zodra overeenstemming over het schema is bereikt, zal de KNVB het definitieve schema publiceren op zijn internetsite.
,,Het publiceren van dergelijke foutieve informatie komt de geloofwaardigheid van het blad niet bepaald ten goede. De KNVB overweegt voorts juridische stappen tegen ELF te ondernemen teneinde dergelijke foutieve publicaties in de toekomst te voorkomen", aldus een woordvoerster van de bond.
ik meen 23 december tot en met 23 januariquote:
Weet niet meer waar of tegen wie Ajax afgelopen seizoen begon maar wij begonnen thuis tegen FC Groningen dus zullen we nu wel uit beginnen ( niet eerder bij stil gestaan ) dus dat zou meteen kunnen verklaren waarom ze van de politie in die periode nog op vakantie mogen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik reageerde eerder in dit topic ook met 'verrassend' omdat ik juist had vernomen dat Ajax met een niet-risicoduel in eigen huis wide beginnen. Om dezelfde reden.
Net of de Arena zo mooi isquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
VVV-uit staat tot Vitesse-uit als 10 staat tot 1. Ik ben een beetje klaar met Vitesse-uit, altijd een kutcombi, altijd een kutwedstrijd, altijd een kutstadion. Niet dat ik Ajax ooit in Venlo heb zien winnen maar het was verder wel gezellig in '07-'08.
zal ook wel gebeuren omdat jullie afgelopen seizoen al uit begonnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:31 schreef Dos37 het volgende:
mooi eerste wedstrijd thuis graag
Iddquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:54 schreef Dynastic het volgende:
Het boeit me niet, zoals ik het wil is er toch een kans van 1 % ofzo.
Als ze maar niet weer de eerste 8 potten 0 punten halen, dus het liefst niet al te sterke..
Een goed begin is het halve werk
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 07:16 schreef Positive_Thinking het volgende:
Concept programma betaald voetbal seizoen 2009/2010.
Speelronde 1.
Vrijdag 31 juli:
Heerenveen- Roda JC
Zaterdag 1 augustus:
Heracles Almelo- AZ
Willem II-Vitesse
Sparta Rotterdam-FC Twente
RKC Waalwijk- FC Utrecht
Zondag 2 augustus:
ADO Den Haag-NAC Breda
Feyenoord- NEC
PSV-VVV Venlo
FC Groningen- Ajax.
(Bron: De Gelderlander)
Groningen uit, teringquote:PUZZEL SNEL KLAAR: KNVB rondt in tien dagen tijd competitieprogramma 2009-2010 af
door VALENTIJN DRIESSEN & JEROEN KAPTEIJNS
ZEIST, zaterdag
Nog maar enkele jaren geleden luidde Bert van Oostveen als competitieleider van de KNVB de noodklok over het explosief stijgende aantal knelpunten in het wedstrijdprogramma. Als de wensenlijstjes van clubs, burgemeesters en stadiondirecteuren zich zo wonderbaarlijk zouden blijven vermenigvuldigen, zou het binnen afzienbare tijd onmogelijk worden überhaupt een programma in elkaar te draaien. Anno 2009 kan Van Oostveen als directeur bedrijfsvoering van de KNVB tevreden constateren dat die ontwikkeling volledig is gekeerd.
Sinds tien dagen geleden bekend werd dat Roda JC eredivisionist blijft en RKC Waalwijk terugkeert op het hoogste niveau, is in sneltreinvaart het competitieprogramma voor voetbaljaargang 2009-2010 ingevuld. Gisteren is het concept naar de eredivisieclubs gestuurd en naar verwachting kan dinsdag het competitieprogramma definitief worden vastgesteld.
Op de valreep werd de KNVB nog wel verrast door de gemeente Nijmegen, die op het laatste moment met de aanvullende eis kwam dat NEC in de maand augustus maar één thuisduel mag spelen. ,,In die maand zijn vijf speelronden, waaronder drie thuisduels voor NEC. Dit kan niet zomaar aangepast worden, want dan moet het hele programma op de schop. We hopen dat NEC dit zelf met de gemeente kan regelen, anders moeten die wedstrijden elders worden gespeeld”, aldus Van Oostveen.
Ondanks het incident met de gemeente Nijmegen wordt verder nauwelijks protest verwacht, al weet Van Oostveen uit ervaring dat in de loop van het seizoen altijd weer nabranders de kop opsteken. Misschien scheelt het dat de meest fervente criticaster in de afgelopen seizoenen, Louis van Gaal, uit de eredivisie is verdwenen. Van Oostveen: „Toch zal ik Van Gaal missen, want met zijn kritische houding hield hij ons ook scherp.”
De telefoon stond vorige week roodgloeiend op het bondsbureau in Zeist. Op internet circuleerde een zogenaamd uitgelekt programma van de eerste speeldag, maar helaas voor de driftig kopierende voetbalwebsites bleek het er een uit de categorie ’alle negen fout’. Van Oostveen: „Er klopte helemaal niets van. Iemand had gewoon wat verzonnen. Het is een kwalijke zaak dat zoiets op internet wordt verspreid. Clubs hadden er last van, omdat supporters gingen bellen. En wij werden weer gebeld door clubs en andere belanghebbenden.”
De werkelijke aftrap van de nieuwe competitie is op vrijdag 31 juli in het Abe Lenstra Stadion, waar bekerwinnaar SC Heerenveen tegen Roda JC speelt. Kampioen AZ begint het seizoen op het kunstgras van Heracles, Ajax start met een uitwedstrijd tegen FC Groningen. FC Twente bezoekt Sparta op Het Kasteel, terwijl Feyenoord en PSV thuis tegen respectievelijk NEC en VVV het bal openen. Saillant voor Feyenoord-trainer Mario Been, die op de openingsdag direct zijn vorige werkgever treft. Nieuwkomer RKC ontvangt FC Utrecht.
Op verzoek van de clubs is het nieuwe programma ’familyproof’. Na alle protesten van spelers en trainers in de afgelopen jaren zijn tweede kerstdag en sinterklaasavond geschrapt als speeldagen. Van Oostveen: „Er is drie weken winterstop ingeroosterd. Ik was zelf voorstander van voetballen met de kerst, omdat de stadions vol zaten, maar de clubs, die eerst het initiatief ertoe hadden genomen, waren er niet langer blij mee.”
Ook is met de vaststelling van het programma nadrukkelijk gekeken naar de Europees spelende clubs. „Met het oog op de Europese ranglijst wordt dit het jaar van de waarheid voor Nederland. We moeten maximaal punten scoren om onze positie te consolideren.
Mede door de opzet van de Europa League – waarbij het zwaartepunt al eind augustus, begin september valt – zal dat niet meevallen. Met de belangen van de Nederlandse clubs in Europa hebben we maximaal rekening gehouden”, aldus Van Oostveen.
Blijft over de vraag hoe in de afgelopen jaren de explosie van knelpunten de kop in is gedrukt. Van Oostveen: „We hebben veel veldwerk verricht en zijn met een groep mensen van de KNVB het land ingetrokken om met clubs, burgemeesters en politiechefs om de tafel te gaan. Die aanpak heeft wederzijds begrip voor elkaars positie gecreëerd en dan blijkt toch veel meer mogelijk te zijn. Deze tour door de provincie is grote winst geweest.”
Met als resultaat dat zelfs knelpuntenkampioen Vitesse, dat vorig jaar door het drukke programma van het Gelredome het stoutste jongetje van de klas was, beterschap heeft getoond. Van Oostveen: „We hebben Vitesse gezegd, dat ze een aantal dingen echt anders moesten regelen. Het aantal knelpunten is drastisch teruggebracht, omdat evenementen nu vooral rond interlands worden georganiseerd. Die worden toch niet in het Gelredome afgewerkt, zodat er alle gelegenheid is voor Britney Spears, Lionel Richie of Marco Borsato om op te treden.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |