het is helemaal geen studie voor linkse mensen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Leg uit?
Even offtopic: maar is het niet typisch dat "politicologie" gestudeerd wordt door linkse mensen? Het is toch raar dat dergelijke studies slechts een deel van de mogelijke benaderingen volgen?
ah, vandaarquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat ie sociologie studeert?
Eenschquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:22 schreef Juvenalis het volgende:
Jij bent een schande voor je mede politicologiestudenten!
Dat klopt, maar heb je buiten mij ook nog anderen gesproken?quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb in m'n leven met meerdere politicologiestudenten gesproken, maar het betrof zonder uitzondering tuig van de richel. Allemaal van die konkelnichten wie het geen reet interesseert hoe Nederland ervoor staat, zolang ze er zelf maar wel op een slinkse manier beter van kunnen worden.
Onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:52 schreef Juvenalis het volgende:
Politicologie is een studie voor mensen die politiek wel interessant vinden, niet meer. Zowel links als rechts zit daar (meer links dan liberaal natuurlijk).
0,0 echte politieke betrokkenheid, schandelijk.
Een zeer genuanceerd beeld van de gemiddelde politicologiestudentquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb in m'n leven met meerdere politicologiestudenten gesproken, maar het betrof zonder uitzondering tuig van de richel. Allemaal van die konkelnichten wie het geen reet interesseert hoe Nederland ervoor staat, zolang ze er zelf maar wel op een slinkse manier beter van kunnen worden.
1 op de 10 politicologiestudenten doet iets maatschappelijks. En nee, ik heb het dan niet over het vullen van hun cv bij een pjo of politieke partij.quote:
Voor nuance ben je bij hem aan verkeerde adresquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:57 schreef reem het volgende:
[..]
Een zeer genuanceerd beeld van de gemiddelde politicologiestudent![]()
Laat ik een voorbeeldje geven:quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:48 schreef Juvenalis het volgende:
Waarom? Je zou mogen verwachten van een politicologiestudent dat hij genuanceerd, en met respect voor onze democratische rechtsstaat, zijn mening over allerlei issues geeft.
Ik zal een voorbeeld geven. In zijn topic over GS & PO laat hij maar zien dat hij niets heeft begrepen van onze democratische rechtstaat. Eerste les wat journalisten en politicologen in spe leren is dat onze democratie gebaat is bij vrije pers. En ja, je kunt natuurlijk een negatieve mening hebben over de fatsoennormen van GS, maar om nou alles als slecht af te schilderen.
Ik heb college gehad van Koole en nog zo'n pvda-fossiel. Klopkoek kan beter deze fossielen als voorbeeld nemen.
Ik schaam mij gewoon (als ik de ongenuanceerde reacties van klopkoek lees) om ooit politicologie gestudeerd te hebben.
Als ik iets maatschappelijks had willen doen was ik wel een opleiding SPH gaan volgen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:58 schreef Juvenalis het volgende:
[..]
1 op de 10 politicologiestudenten doet iets maatschappelijks. En nee, ik heb het dan niet over het vullen van hun cv bij een pjo of politieke partij.
Eerlijk gezegd zat ik mij op een dag zo te irriteren aan dat domme rechtse geblaat op dit forum dat ik mij direct resgistreerde om tegengas te geven. Vooral het gebash op allochtonen schoot bij mij in het verkeerde keelgat en inderdaad, dat onderwerp vind ik ook zo belangrijk dat ik dan meestal op mijn genuanceerdst ben.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:00 schreef Juvenalis het volgende:
Maar goed, laat ik ontopic blijven.
Klopkoek, wat vind je mijn gevoelens over jouw userwezen?
Ik hoop dat je hier nu gaat vertellen dat je alles overdrijft, en dat je in werkelijkheid gewoon een brave genuanceerde lieve lul bent.
Is dat veel? Is dat weinig? Waarom zou je van politicologiestudenten een meer dan gemiddelde deelname aan "iets maatschappelijks" verwachten (en is dat dan in vergelijking met andere studenten?) en wat is "iets maatschappelijks"?quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:58 schreef Juvenalis het volgende:
[..]
1 op de 10 politicologiestudenten doet iets maatschappelijks. En nee, ik heb het dan niet over het vullen van hun cv bij een pjo of politieke partij.
Of bestuurskundige/maatschappelijke vraagstukkenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:57 schreef reem het volgende:
[..]
Een zeer genuanceerd beeld van de gemiddelde politicologiestudent![]()
Verder heb je inderdaad een groot aantal politicologiestudenten die zich wat minder interesseren in de dagelijkse gang van zaken in Den Haag. Ik reken mijzelf ook daartoe. Politicologie is een stuk breder dan de Nederlandse politiek en die "waan van de dag" debatten in Den Haag. Anderen focussen zich liever op basisprincipes van een rechtvaardige samenleving (politieke filosofie), of hoe landen onderling met elkaar omgaan in het anarchische internationale statensysteem (internationale betrekkingen).
qwertyquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:03 schreef qwerty_x het volgende:
in werkelijkheid is hij een kloon van EchtGaaf, die op zijn beurt weer de relkloon van DS4 is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]@RemiLehmann[/b]
Studeer jij politicologie? Dat wist ik niet. Dan ben jij de positieve uitzondering.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klopt, maar heb je buiten mij ook nog anderen gesproken?
Tegenwoordig wel, alhoewel mijn major eigenlijk mathematische statistiek is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Studeer jij politicologie? Dat wist ik niet. Dan ben jij de positieve uitzondering.
Interessante combi.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, alhoewel mijn major eigenlijk mathematische statistiek is.
Hey Lemmeb. Ben je slinks, rechts, liberaal? Ik krijg altijd in pol te horen dat ik jou ben.quote:
Ik weet het zolangzamerhand zelf niet meer.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:10 schreef Juvenalis het volgende:
[..]
Hey Lemmeb. Ben je slinks, rechts, liberaal?
Teleurgestelde Fortuynist/ volksrechts type omschrijft je volgens mij wel aardigquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik weet het zolangzamerhand zelf niet meer.
heb je ook zoveel kennis over jezelf? zal wel niet, daar zijn linkse, stinkkrakers niet zo sterk in.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Teleurgestelde Fortuynist/ volksrechts type omschrijft je volgens mij wel aardig.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:22 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom wordt dit topic niet gesloten?
Vind het niet zo leuk dat mijn username in de topictitel staat.
ah gutquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:22 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom wordt dit topic niet gesloten?
Vind het niet zo leuk dat mijn username in de topictitel staat.
Nee, dan schat je me toch echt helemaal verkeerd in.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Teleurgestelde Fortuynist/ volksrechts type omschrijft je volgens mij wel aardig.
nijmegen staat natuurlijk bekend om hun linkse inslag.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:30 schreef reem het volgende:
Wel een mooie aanzet tot het eerste centrale politicologentopic
Misschien wel leuk om de verschillen tussen Uva, UV, Leiden, Radboud etc te bespreken.
Er is al een deeltje in SES toch? Deel 4quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:30 schreef reem het volgende:
Misschien wel leuk om de verschillen tussen Uva, UV, Leiden, Radboud etc te bespreken.
Dat is er al lang....quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:30 schreef reem het volgende:
Leiden ook wel. Ik heb maar een libertarische docent gehad, en dat was voor economie.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nijmegen staat natuurlijk bekend om hun linkse inslag.
intelligente mensen zijn schaars helaas...quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:33 schreef Juvenalis het volgende:
[..]
Leiden ook wel. Ik heb maar een libertarische docent gehad, en dat was voor economie.
Beetje achterhaald beeld is mijn mening. Ik loop daar nu zo'n zes jaar rond en kan me daar totaal niet in vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nijmegen staat natuurlijk bekend om hun linkse inslag.
misschien omdat jij héél erg links bent?quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:36 schreef reem het volgende:
[..]
Beetje achterhaald beeld is mijn mening. Ik loop daar nu zo'n zes jaar rond en kan me daar totaal niet in vinden.
Ja, vastquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien omdat jij héél erg links bent?
Ja, als je alles wat niet libertarisch is links noemt, is ook Leiden erg links...quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:33 schreef Juvenalis het volgende:
[..]
Leiden ook wel. Ik heb maar een libertarische docent gehad, en dat was voor economie.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat ik een voorbeeldje geven:
Als NOVA/Den Haag Vandaag nou morgen iemand uit zoekt die ze niet mogen, laten we voor het gemak Ab Klink Pim Fortuijn nemen. Daar gaan ze vervolgens 5 minuten lang een emmer stront overheen gooien met uit hun verband gerukte leugens. Vast wel dat er sappige quotes beschikbaar zijn in zijn tijd bij het WI van het CDA Leefbaar Nederland. De dag daarop maken ze zijn adres en woonplaats bekend met de tekst 'Karadzic van de Lage Landen' gaan ze met het partijprogramma van de CD zwaaien.
Hoe zou men dan reageren? Het land zou te klein zijn.
We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
het was een vraag. dit is geen correct antwoord.quote:
En uiteraard leren wij bij Nationale politiek dat de politieke werkelijkheid breder is dan links en rechts.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, als je alles wat niet libertarisch is links noemt, is ook Leiden erg links...
Dat zeg ik niet, dat houd ik even geheim. Maar ik wilde zeker wel een naam hebben dat niet al te serieus klinkt en dat zelfs áls ik wat serieus zeg men het nog niet zo snel serieus neemt. Dat is volgens mij wel goed gelukt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:25 schreef lightbearer het volgende:
Waarom heet je eigenlijk "Klopkoek"?
Je doet in elk geval hard je best om aan het geschetste beeld te voldoen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, dan schat je me toch echt helemaal verkeerd in.
dat naam? ouwe marokkaan die je er bent!quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat houd ik even geheim. Maar ik wilde zeker wel een naam hebben dat niet al te serieus klinkt en dat zelfs áls ik wat serieus zeg men het nog niet zo snel serieus neemt. Dat is volgens mij wel goed gelukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |