abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 december 2008 @ 18:47:37 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64358906
* Koffieboer zaait land in.
* Moeder natuur gooit er gedurende een periode een paar regenbuien tegenaan.
* Een pipo die rekenmachine pas ontdekt heeft rekent uit hoeveel hemelwater op het stuk land terechtgekomen is en de hoeveelheid koppen koffie die ervan gemaakt kunnen worden.
* Na een simpele rekensom gaf zijn display 140 aan.
* Een wetenschappelijk onderzoek heeft plaatsgevonden.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64359071
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:47 schreef ACT-F het volgende:
* Een wetenschappelijk onderzoek heeft plaatsgevonden.
Dat is misschien nog wel het meest kwalijke aan dit nieuwsbericht: de media besteden aandacht aan dit soort psuedo-wetenschap, terwijl serieus wetenschappelijk onderzoek geen aandacht krijgt.

Waar zou het aan liggen? Komt het omdat journalisten te dom zijn om al het moois, wat de heren en dames wetenschappers bedenken (van uw belastinggeld), te begrijpen en om te zetten in eenvoudig leesbare artikelen? Of komt is er gewoonweg geen interesse bij het volk? Als dat zo is, waarom besteden we dan zo veel geld aan de wetenschap?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 25 december 2008 @ 23:29:54 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64364272
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Waar zou het aan liggen? Komt het omdat journalisten te dom zijn om al het moois, wat de heren en dames wetenschappers bedenken (van uw belastinggeld), te begrijpen en om te zetten in eenvoudig leesbare artikelen? Of komt is er gewoonweg geen interesse bij het volk? Als dat zo is, waarom besteden we dan zo veel geld aan de wetenschap?
Het komt omdat journalisten graag scoren met "schrikbarend nieuws", en de gemiddelde lezer daadwerkelijk gelooft dat 1 kopje koffie een badkuip vol water kost zonder verder na te denken.
censuur :O
pi_64368149
Tja, voor de echt simpele geesten rest inderdaad alleen: het zal me aan de reet roesten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64369143
quote:
Een Amerikaan heeft zelfs 2.500 m³ water footprint per jaar per hoofd. Niet verwonderlijk dat in heel wat Amerikaanse staten een acuut watertekort dreigt.
!!!!!!! Alsof er opeens liters plaatselijk water verdwijnen als een kop koffie uit de automaat op kantoor trekt.
pi_64369881
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:33 schreef Kees22 het volgende:
Tja, voor de echt simpele geesten rest inderdaad alleen: het zal me aan de reet roesten.
Wat probeer je hier te zeggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_64371078
quote:
Op donderdag 25 december 2008 16:45 schreef Oud_student het volgende:
Een volwassen beuk slurpt zo’n 23.000 liter water per jaar op en sommige bomen worden wel honderden jaren oud. Dus als ik een beuk laat kappen, die anders nog 100 jaar lang water zou verbruiken dan spaart dat
23.000 x 100 = 2.3 miljoen liter water.
Hiervan kan ik 9 jaar elke dag 5 koppen koffie voor drinken. [2.300.000/(365*5)]
Dus als ik elke 9 jaar een boom laat kappen help ik het milieu en kan ik "H2O neutraal" koffie blijven dinken.
Mag ik je kettingzaag lenen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:29:31 #108
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64371335
Oftewel: GT begint binnenkort een waterzuiveringsinstallatie. Goud geld mee te verdienen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:21:53 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64372493
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hij snapt niet wat propaganda inhoudt...
pi_64372794
dat is dus de reden dat je na een bakkie koffie zo moet pissen, er zit 140 liter water in dat bekertje
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_64373229
quote:
Op donderdag 25 december 2008 19:03 schreef Lyrebird het volgende:

Dat is misschien nog wel het meest kwalijke aan dit nieuwsbericht: de media besteden aandacht aan dit soort psuedo-wetenschap, terwijl serieus wetenschappelijk onderzoek geen aandacht krijgt.
Hoe kun je zonder het onderzoek gelezen te hebben concluderen dat het pseudo wetenschappen zou zijn wat bedreven is.

Dat erop deze manier van berekenen opeens grote cijfers uitkomen geeft juist aandacht aan het globale waterprobleem dat er aan zit te komen. (oh nee volgens de rechtse horde hier kunnen er geen milieu problemen ontstaan welke door de mens veroorzaakt worden)

Als we naar china kijken komt het grootste gedeelte van hun watervoorziening van smeltende en kleiner wordende glestchers, dus daar gaat nog wel een groot probleem komen. Verder gaat het qau watervoorzieining in de VS ook niet de goede kant op. Het meer wat door de hooverdam gevormd wordt gaat het niet zo goed mee: Lake Mead May Dry Up by 2021
quote:
Ja dat geld van die wetenschappers zouden we beter kunnen besteden aan het bouwen van piramides. Ook al dat geld wat naar de gezondheidszorg gaat hadden we ook nooit moeten doen dan was de populatie op aarde ook niet zo gegroeid.
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:15:50 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64373496
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]Verder gaat het qau watervoorzieining in de VS ook niet de goede kant op. Het meer wat door de hooverdam gevormd wordt gaat het niet zo goed mee: Lake Mead May Dry Up by 2021
Als ze 13 jaar vantevoren al aangeven dat het niet goed gaat, wordt het ongetwijfeld voor die tijd opgelost. In Arizona groeien paddestoelen in de woestijn omdat ze het gras zoveel water geven... Ze kunnen genoeg besparen!
pi_64381791
Water Footprint lijkt me een linkse subsidie spons
Goud kan je niet bijdrukken
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:56:06 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64381937
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:05 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kun je zonder het onderzoek gelezen te hebben concluderen dat het pseudo wetenschappen zou zijn wat bedreven is.
Een kwestie van logisch nadenken. We hebben geen invloed op hemelwater wat op een stuk koffiebonenveld terecht komt, maar het wordt wel meegenomen in de berekeningen. We kunnen massaal stoppen met koffie drinken waardoor landbouwgrond leeg blijft, maar het blijft regenen... Dit soort opendeur-wetenschap is niet serieus te nemen. Als je iets wilt doen aan zoetwatermanagement dan kun je beter gaan rekenen aan projecten als retentiegebieden, aparte riolering voor hemelwater, waterberging, waterinfiltratiemethoden, etc. etc. etc...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64390078
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Oh gewoon:
voor mensen die wat meer met dit soort onderzoek vertrouwd zijn, zijn krantenberichten van deze soort alleen maar prikkels om het echte onderzoek na te vlooien en niet om meteen commentaar te leveren.
Voor mensen die er verder van afstaan, maar toch redelijk verstandig zijn, zijn deze krantenberichten eigenlijk non-informatie: ze weten er te weinig van om de cijfers te beoordelen en weten ook dat ze er te weinig van weten.
Voor mensen die er echt ver van af staan en ook verder niet al te goed onderlegd zijn, zijn deze berichten aanleiding om eens goed ongefundeerd van leer te trekken, ofwel de ene kant op (gelovigen) ofwel de andere kant op (ongelovigen).
Voor de mensen die er echt helemaal niks van snappen en zelfs dat niet doorhebben, is het simpel: na mij de zondvloed en ik ga gewoon wat stoms lopen roepen (bijvoorbeeld dat het een stom onderzoek is).

Ik zou zeggen: plak zelf het juiste etiket op je voorhoofd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64390192
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 18:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een kwestie van logisch nadenken. We hebben geen invloed op hemelwater wat op een stuk koffiebonenveld terecht komt, maar het wordt wel meegenomen in de berekeningen. We kunnen massaal stoppen met koffie drinken waardoor landbouwgrond leeg blijft, maar het blijft regenen... Dit soort opendeur-wetenschap is niet serieus te nemen. Als je iets wilt doen aan zoetwatermanagement dan kun je beter gaan rekenen aan projecten als retentiegebieden, aparte riolering voor hemelwater, waterberging, waterinfiltratiemethoden, etc. etc. etc...
Als de onderzoekers een knip voor hun neus waard zijn, rekenen zij niet met de regen die op de koffie valt, maar met de regen die door de koffieplanten opgenomen en weer verdampt wordt. Want dat water stroomt niet verder als zoet water naar een beekje of het grondwater en is dus voor ons verloren. En is ook voor het milieu verloren, namelijk voor het bos dat daar had kunnen staan.

Je kunt het een doen en het ander niet laten. Moet er natuurlijk wel water zijn om te bergen.
pi_64391756
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Ik zou zeggen: plak zelf het juiste etiket op je voorhoofd.
Ik bepaal zelf wel welk etiket ik op mijn voorhoofd plak, en dat hoeft niet persee een van jouw etiketten te zijn.
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:52:50 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64394719
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de onderzoekers een knip voor hun neus waard zijn, rekenen zij niet met de regen die op de koffie valt, maar met de regen die door de koffieplanten opgenomen en weer verdampt wordt. Want dat water stroomt niet verder als zoet water naar een beekje of het grondwater en is dus voor ons verloren.
Volgens diezelfde redenatie is alles wat JIJ eet ook voor ons verloren. Tijd voor een etiketje wat Kees22 de wereld kost dus?
pi_64395094
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:

Volgens diezelfde redenatie is alles wat JIJ eet ook voor ons verloren. Tijd voor een etiketje wat Kees22 de wereld kost dus?
Zijn er een paar mensjes tegen hun scheenbeen getrapt, dat er zo personelijk op die kees gespeeld wordt. Zijn jullie inhoudelijke argumenten op?

En ja ik vind het geod dat er op eten nu opeens een reeel cijfer komt te staan waardoor het beter te vergelijken wordt waar in onze maatschappij nu echt "dure" producten gemaakt worden. Met duur bedoel ik dus niet hoeveel een product in geld kost maar wel hoeveel het in recources kost. Ik zou ook graag nog een CO2 etiket erbij zien dat mensen dus weten hoeveel energie het product gekost heeft voordat het door ons uit de winkel gekocht wordt.
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:39:41 #120
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64395116
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn er een paar mensjes tegen hun scheenbeen getrapt, dat er zo personelijk op die kees gespeeld wordt. Zijn jullie inhoudelijke argumenten op?

En ja ik vind het geod dat er op eten nu opeens een reeel cijfer komt te staan waardoor het beter te vergelijken wordt waar in onze maatschappij nu echt "dure" producten gemaakt worden. Met duur bedoel ik dus niet hoeveel een product in geld kost maar wel hoeveel het in recources kost. Ik zou ook graag nog een CO2 etiket erbij zien dat mensen dus weten hoeveel energie het product gekost heeft voordat het door ons uit de winkel gekocht wordt.
Gewoon mensen 1 kind laten nemen is het hele probleem opgelost. Dure produkten ect allemaal onzin probleem is gewoon dat er teveel mensen zijn.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')