dat jij het achterliggende idee niet snapt betekend anders niet dat het onderzoek niet goed is .. die man brengt alleen maar in kaart wat waar is en hoe het verdeeld zou moeten worden .. dat doen professoren water-management nu eenmaal .. die rekenen bvb voor je uit hoeveel water Israël uit Turkije moet gaan importeren willen ze dat de waterbekkens in Israël en Palestijnse gebieden niet nog verder leeglopen en door de te lage waterstand zorgen voor een versnelde verzilting van de grondquote:Op woensdag 24 december 2008 13:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Als jij niet kunt zien dat er in dit 'onderzoek' iets helemaal niet goed zit, dan zou ik je maar eens na laten kijken als ik jou was.
Dat 'verbruikte' water komt uit de grond en wordt door de plant 'verbruikt'.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:22 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, waar het om gaat is dat het land waarin het leeuwendeel van die 140 liter voor je bakkie koffie gebruikt wordt veel minder water ter beschikking heeft dan wij hier .. wij hebben plenty van dat goedje, wij kunnen ermee woekeren, maar in die streek waar jouw koffie groeit, gewassen wordt en weet ik wat nog meer allemaal kunnen ze dat water eigenlijk niet echt missen
Waardoor er dus in dat soort gebieden een probleem ontstaat. Daar is de waterfootprint misschien belangrijk. Maar niet in Nederland, Bolivia (mijn kofiebonen), of Vietnam (mijn rijst). In het midden van de US zal ook wel een probleem ontstaan (is er eigenlijk al).quote:Op woensdag 24 december 2008 15:27 schreef moussie het volgende:
[..]
dat jij het achterliggende idee niet snapt betekend anders niet dat het onderzoek niet goed is .. die man brengt alleen maar in kaart wat waar is en hoe het verdeeld zou moeten worden .. dat doen professoren water-management nu eenmaal .. die rekenen bvb voor je uit hoeveel water Israël uit Turkije moet gaan importeren willen ze dat de waterbekkens in Israël en Palestijnse gebieden niet nog verder leeglopen en door de te lage waterstand zorgen voor een versnelde verzilting van de grond
bedankt voor je bezorgdheidquote:Op woensdag 24 december 2008 15:22 schreef moussie het volgende:
[..]
(..)
in die streek waar jouw koffie groeit, gewassen wordt en weet ik wat nog meer allemaal kunnen ze dat water eigenlijk niet echt missen
ik zag anders pas nog een docu over het binnen niet al te lange tijd dreigende watertekort door het verdwijnen van de gletsjers .. oa in zuid-amerikaquote:Op woensdag 24 december 2008 16:27 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
bedankt voor je bezorgdheid
maar we redden ons prima
het simpele gegeven dat er mensen zijn die zich door het bezit van water rijk rekenen is een indicatie dat er elders wel een tekort isquote:Op woensdag 24 december 2008 17:46 schreef qwerty_x het volgende:
Brazilië is juist een land met wateroverschot
er zijn zelfs al mensen hier die zich daardoor rijk rekenen
Maar dat kun je niet aan jouw acties toerekenen, dus niet aftrekken van je balans.quote:Op woensdag 24 december 2008 07:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Valt ergens anders weer als regen hoor, met een beetje geluk in Afrika.
Ik wil wel graag blijven douchen met echt schoon water als het even kan, maar de plee doorspoelen zou inderdaad een hoop water kunnen besparen denk ik. Gewoon helder maken en geur neutraliseren. Dan lijkt he me koek en ei.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:26 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Vaak wordt drinkwater gebruikt voor zaken waar ook "gewoon" water gebruikt kan worden. Toiletten en douches verbruiken al gigantische hoeveelheden drinkwater.
Maar het spaart wel geld, omdat je geen drinkwater hoeft te kopen.quote:Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik wil wel graag blijven douchen met echt schoon water als het even kan, maar de plee doorspoelen zou inderdaad een hoop water kunnen besparen denk ik. Gewoon helder maken en geur neutraliseren. Dan lijkt he me koek en ei.
Maarjah daar moeten aparte leidingen voor komen, en dat kost geld. En dat doen we dan niet want het kost geld.
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan lijkt het me nuttiger te investeren in waterzuivering dan niet soort onzinnige onderzoekjes.
Oh en ik krijg hier dezelfde rillingen van als van de klimaatgestapo, maar dat terzijde.
Dat laatste ligt er nogal aan waar je woont.quote:Op woensdag 24 december 2008 23:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan.
Er is overigens water in overvloed. Het valt zelfs uit de hemel en soms valt er zo veel, dat we het niet snel genoeg weg kunnen krijgen.
Klopt. In de woestijn is het behelpen. Wie gaat er dan ook in een woestijn wonen?quote:Op donderdag 25 december 2008 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat laatste ligt er nogal aan waar je woont.
Dat hebben ze al eens geprobeerd, waarna ze de leidingen verkeerd aansloten en er smerig water uit de kraan kwam. Dat was meteen "einde experiment".quote:Op woensdag 24 december 2008 23:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik wil wel graag blijven douchen met echt schoon water als het even kan, maar de plee doorspoelen zou inderdaad een hoop water kunnen besparen denk ik. Gewoon helder maken en geur neutraliseren. Dan lijkt he me koek en ei.
Maarjah daar moeten aparte leidingen voor komen, en dat kost geld. En dat doen we dan niet want het kost geld.
Bron?quote:Op donderdag 25 december 2008 11:38 schreef ouderejongere het volgende:
* Een boterhamzakje is beter voor het milieu dan een broodtrommel.
* Wegwerpbekertjes zijn beter voor het milieu dan proceleinen bekers.
Voor die laatste: recent TNO-onderzoek in opdracht van een plastic bekertjes fabrikant...quote:
onzin, de conclusie van het TNO was deze :quote:Op donderdag 25 december 2008 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor die laatste: recent TNO-onderzoek in opdracht van een plastic bekertjes fabrikant...
Moraal van het verhaal: LCA is zeer subjectief!
enquote:De hoofdconclusie uit de onderhavige studie is dat het duidelijk geworden is, dat de wijze waarop de individuele gebruiker de meermalige of eenmalige systemen gebruikt direct bepalend is voor de score van het totale drinksysteem.
http://www.tno.nl/downloads/2006_a-r0246_b_samenvatting.pdf .. pag 11quote:De vraag 'Wat is beter voor het milieu, koffiedrinken uit een eenmalige beker of een meermalige beker?' kan derhalve alleen op basis van de specifieke bedrijfssituatie worden beantwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |