Let je wel op het woord "onmiddelijk"? Zeewater geschikt maken voor consumptie is nou ook weer niet zo schandalig moeilijk dat de hele wetenschap zich al decennia daar over buigt. Als je op die manier je stukjes insteekt dan kun je van alles wel urgent probleem maken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:56 schreef devuser_250 het volgende:
http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htm
Hmm ok. Er komen meer verbruikers bij. Dus als die Chinezen met zn allen beginnen hun fruit te wassen enzo dan raakt hier ook het water op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:52 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
De volgende generaties gaat het water duurder worden wegens een te grote vraag en een te weinig aanbod aan drinkbaar water.
Om op je eerste vraag te beantwoorden, zie deze link: http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htm
Zoals ik al zei: suggestief!quote:Dit betekent dat slechts 0,003 % onmiddellijk geschikt is om te worden gebruikt voor de drinkwatervoorziening.
inderdaad volgens deze gegevens 0,85 miljard liter per aarde bewoner (mens)quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: suggestief!
0,003% van het water is nog steeds HEEL ERG VEEL en het wordt continu aangevuld.
Voor een betere wereld begin je bij jezelf.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat we vooral efficiënter met water moeten omgaan. Maar bovendien dat we ons moeten realiseren dat ieder levend mens energie verbruikt. Maatregelen tegen de overbevolking van deze planeet verdienen daarom prioriteit.
het zal de tijd van het jaar zijn om sprookjes tevoorschijn te toveren..quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:34 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
Drinkbaar water zal waarschijnlijk in de toekomst duurder worden dan olie, wegens de schaarste. Kijk maar naar Darfoer waar er al gevochten wordt om water.
Hier stopte ik met lezen, want dit is al onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef devuser_250 het volgende:
Dat water een kostbaar goed wordt in de toekomst, was al bekend.
Precies.quote:
Dat sowieso natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies.
Vooral als je je realiseert dat minder boterhammen of wat dan ook produceren helemaal niet leidt tot meer water.
Hebben we al jaren...quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hoog tijd voor de watertax!
hij heeft daar een punt het zoet water raakt langzaam op (smelten gletsjers, vermindering grondwaterstand) maar dat is redelijk makkelijk zelf te maken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:27 schreef Py het volgende:
Ik snap de eerste zin van het artikel niet.
[..]
Hoezo??? Wordt het vuiler ofzo? Meer kosten om het schoon te maken? Raakt het op?
Je gebruikt het, het spoelt weg, wordt weer gezuiverd en je kan het weer opnieuw gebruiken
Yep, dit is het antwoord.quote:
let op met het ijsselmeer dit is langzaam aan het verziltenquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hij heeft daar een punt het zoet water raakt langzaam op (smelten gletsjers, vermindering grondwaterstand) maar dat is redelijk makkelijk zelf te maken.
Maar NL hoeft daar niet zo heel bang voor te zijn want wij hebben het ijselmeer wat in feite 1 groot zoetwater meer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |