abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64292274
quote:
Let je wel op het woord "onmiddelijk"? Zeewater geschikt maken voor consumptie is nou ook weer niet zo schandalig moeilijk dat de hele wetenschap zich al decennia daar over buigt. Als je op die manier je stukjes insteekt dan kun je van alles wel urgent probleem maken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_64292300
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:52 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

De volgende generaties gaat het water duurder worden wegens een te grote vraag en een te weinig aanbod aan drinkbaar water.

Om op je eerste vraag te beantwoorden, zie deze link: http://www.pidpa.be/nl/water/waterschaarste.htm
Hmm ok. Er komen meer verbruikers bij. Dus als die Chinezen met zn allen beginnen hun fruit te wassen enzo dan raakt hier ook het water op.
Dan wordt het tijd dat we damwanden rond Nl gaan slaan.
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:18:28 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64292564
quote:
Dit betekent dat slechts 0,003 % onmiddellijk geschikt is om te worden gebruikt voor de drinkwatervoorziening.
Zoals ik al zei: suggestief!
0,003% van het water is nog steeds HEEL ERG VEEL en het wordt continu aangevuld.
censuur :O
pi_64292622
Ik vind dat je water niet kan verbruiken, alleen kan gebruiken. De hoeveelheid water op aarde blijft namelijk altijd hetzelfde.
pi_64292762
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: suggestief!
0,003% van het water is nog steeds HEEL ERG VEEL en het wordt continu aangevuld.
inderdaad volgens deze gegevens 0,85 miljard liter per aarde bewoner (mens)
You dream it, I live it.
pi_64293439
* canceled bestelling damwanden
pi_64293705
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat we vooral efficiënter met water moeten omgaan. Maar bovendien dat we ons moeten realiseren dat ieder levend mens energie verbruikt. Maatregelen tegen de overbevolking van deze planeet verdienen daarom prioriteit.
Voor een betere wereld begin je bij jezelf. .
pi_64294019
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:34 schreef devuser_250 het volgende:

[..]

Drinkbaar water zal waarschijnlijk in de toekomst duurder worden dan olie, wegens de schaarste. Kijk maar naar Darfoer waar er al gevochten wordt om water.
het zal de tijd van het jaar zijn om sprookjes tevoorschijn te toveren..

Schaarste van water? Moet je even met staatsecretaris Huizinga bellen want die gelooft nl. dat het Ijsselmeer 1.5 meter verhoogd moet worden om al het zoete water op te vangen.
Of misschien een idee voor Koenders om eens te stoppen met rucksichtlos geld te geven aan allerlei hulporganisaties en leiders die het probleem met de zgn. watertekorten alleen maar in stand houden?
Waar zijn de ontziltingscentrales en de waterleidingen met al die miljarden die we jaarlijks schenken? Ze hebben wel altijd genoeg geld voor wapens maar een definitieve oplossing laat men na hoe simpel ook. Dus ik geloof niet in het fabeltje dat er een water tekort is. Het wordt ze daar niet gegund (om voor mij onbegrijpelijke redenen)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_64294060
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef devuser_250 het volgende:
Dat water een kostbaar goed wordt in de toekomst, was al bekend.
Hier stopte ik met lezen, want dit is al onzin.
pi_64296285
Ach ja... ontzilting is ook geen dramatisch proces maar meer een duur. Beste oplossing vind je in het Midden-Oosten waar 75% van het drinkwater uit zee wordt gewonnen waarbij de energie voor het proces uit zonnecollectoren komt. Elk zeeschip heeft een systeem aan boord.

Oftewel een links suggestief verhaal.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:11:23 #51
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64296504
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:05 schreef jpjedi het volgende:
Oftewel een links suggestief verhaal.
Precies.
Vooral als je je realiseert dat minder boterhammen of wat dan ook produceren helemaal niet leidt tot meer water.
pi_64296680
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies.
Vooral als je je realiseert dat minder boterhammen of wat dan ook produceren helemaal niet leidt tot meer water.
Dat sowieso natuurlijk.

Leuke index in de OP maar het raakt wal nog kant.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:21:26 #53
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_64299609
Hoog tijd voor de watertax!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:31:26 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64300161
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hebben we al jaren...
We hoeven alleen nog niet extra te betalen om in de regen te lopen...
pi_64301413
Ik zou eerst het rapport wel eens willen zien, voor ik wat begon te blaten over onzin en kan niet.

De vraag naar VERbruiken of GEbruiken is de beste tot nog toe. Immers: koelwater kan gebruikt worden om heel veel warmte af te voeren en blijft dan op zichzelf goed. Alleen als je het gaat behandelen met chemicaliën tegen bijvoorbeeld aangroei en corrosie heb je een probleem, want dan is het onbruikbaar geworden voor iets anders en chemisch afval.

Als je gaat koelen door verdamping, of als je zaken gaat indampen, dan ben je het water in zijn bruikbare vorm kwijt.

Dat wil niet zeggen dat het verdwenen is, het is alleen buiten ons bereik. En dan is het dus schaars geworden.

Maar goed, dat is dus de vraag hoe er toegerekend is aan het eindproduct. Daar zijn inmiddels regels voor bedacht, en ik zou wel eens willen zien hoe ze die hier toegepast hebben.

Overigens is op heel veel plaatsen in de wereld bruikbaar drinkwater inderdaad erg schaars.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64303408
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:27 schreef Py het volgende:
Ik snap de eerste zin van het artikel niet.
[..]

Hoezo??? Wordt het vuiler ofzo? Meer kosten om het schoon te maken? Raakt het op?
Je gebruikt het, het spoelt weg, wordt weer gezuiverd en je kan het weer opnieuw gebruiken
hij heeft daar een punt het zoet water raakt langzaam op (smelten gletsjers, vermindering grondwaterstand) maar dat is redelijk makkelijk zelf te maken.

Maar NL hoeft daar niet zo heel bang voor te zijn want wij hebben het ijselmeer wat in feite 1 groot zoetwater meer is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64303552
Wat een heerlijke onzin weer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_64303670
Weet je welke dingen veel water verbruiken ?
Bomen
Gelukkig worden die in veel landen massaal gekapt .

Zelden zo'n onzinnig topic gezien
Krijgt "Water Footprint" soms subsidie van "onze overheid"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_64303991
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Yep, dit is het antwoord.
In ruil voor subsidie hebbebn deze milieufreaks een voorzetje geleverd om weer een volgende onzin/diefstal belasting in te kunnen voeren.
Ik neem nog 2 koppen
dat is dan 2 * 140 = 280 liter water
+ 2 x naar het toilet = 20 liter
Maakt totaal 300 liter
Tax 0.005 cent per liter = 300 * 0.005 = 1,50 euro
+ 20% BTW maakt 1,80 euro
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_64304510
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij heeft daar een punt het zoet water raakt langzaam op (smelten gletsjers, vermindering grondwaterstand) maar dat is redelijk makkelijk zelf te maken.

Maar NL hoeft daar niet zo heel bang voor te zijn want wij hebben het ijselmeer wat in feite 1 groot zoetwater meer is.
let op met het ijsselmeer dit is langzaam aan het verzilten
en de dikte van het zoete grondwater pakket wordt in nederland ook steeds dunner, dit komt door het bemalen van al onze polders, en dit water zo snel mogelijk naar de zee af te voeren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')