Join the club...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:33 schreef pickup52 het volgende:
Mja het maakt mij ook niet zoveel uit, maar ik heb een hekel aan die idiote bureaucratie..
Waar gaat het over? Popper, Quine en Neurath? Quine is vrij pittig voor de leek, dus ik hoop dat-ie daar niet teveel vragen over stelt voor je.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:04 schreef hetzusjevan het volgende:
zometeen tentamen wetenschapsfilosofie en ik vind de laatste hoofdstukken echt zo moeilijk te begrijpen en daar stelt ie de meeste vragen over telkens in de oefenvragendinges.
Ik kan jullie alleen verblijden met filosofisch levensadvies of een moeilijk Socratisch gesprek aangaan om te bewijzen dat jullie de kennis van het programma eigenlijk al bezaten. Ook goed?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef spssnoob het volgende:
en 20 euro niet te vergeten!
Plato, Aristoteles, Hume, Locke, Popper, Kuhn, Dilthey, Neurath, Quine, en nog veeel meer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waar gaat het over? Popper, Quine en Neurath? Quine is vrij pittig voor de leek, dus ik hoop dat-ie daar niet teveel vragen over stelt voor je.
Wie is "we"?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef spssnoob het volgende:
oh echt waar? we zijn nieuw hier dus wisten we niet. excusez-moi.
Het moeilijke probleem is inderdaad juist die subjectieve ervaring (ook wel qualia in de literatuur genoemd) die niet reduceerbaar (herleidbaar) lijkt tot een materialistische uitspraak. Die was van David Chalmers overigens, zelfde kerel als het philosophical zombie argument (waarbij hij juist dat 'moeilijke' probleem probeert te illustreren).quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oke ik wist de open vraag dus ook niet .. the hard problem of consciousness. Ik dacht dat het inhield dat bewustzijn niet te lokaliseren is in de hersenen, maarr het was dat subjectieve waarnemingen niet te lokaliseren zijn in de hersenen. En ik zat nog te denken zal ik er subjectieve waarnemingen bijzetten? Maar toen dacht ik: nah.. smaak van chocola.. "smaak" is toch te lokaliseren in de hersenen? Ik hou het maar bij bewustzijn.
quote:Geachte mijnheer, mevrouw,
Gisteren heb ik het bachelordiploma [..] ontvangen, en daarbij zijn ook cijfers volgens het ECTS-systeem opgenomen. Ik heb het vermoeden dat deze cijfers als volgt zijn bepaald: een Nederlandse 8.5-10 is omgezet in een A, 7.5-8.0 in een B, 6.5-7.0 in een C, en een 6 in een D/E.
Het systeem van ECTS-punten, zoals uiteengezet op uw website http://www.tilburgunivers(...)/ects/gradingsystem/ , staat zo'n rigide omzetting niet toe. Gekeken moet worden naar hoe hoog het behaalde cijfer is in vergelijking met wat anderen voor hetzelfde vak haalden. Dat valt op te maken uit de procedure waarin studenten verdeeld moeten worden: een groep die het wel, en een groep die het niet gehaald heeft. Dat kan alleen maar per vak.
Ditzelfde staat ook te lezen op http://www.eua.be/eua/jsp(...)en.1094119167134.pdf (pagina 13 e.v.): the ECTS grading scale is based on the rank of a student in a given assessment.
Omgekeerd geldt dit overigens voor de judiciumregeling: in het supplement staat dat cum laude slechts wordt toegekend aan de beste 5% terwijl dit gewoon aan iedereen die gemiddeld een 8 weet te halen wordt toegekend.
Kunt u laten weten of de cijfers inderdaad zo zijn omgezet als ik vermoed, en zoja of u voornemens bent dit te veranderen?
Met vriendelijke groet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |