Ach flikker toch op. Als we zo gaan beginnen ga ik niet eens de discussie met je aan.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens mijn welgemeende excuses dat ik na maanden lurken mijn bek durf open te trekken in de Grote Ang3l-reeks.
Als ze eens leren hun schouders op te halen als een stel volwassenen, dan is er ook niemand meer beledigd. Klaar.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Nuno_G het volgende:
nee inderdaad niet, maar ook niemand hoeft iedereen te beledigen en tegen dingen aan te schoppen. Kunnen we sommige dingen niet laten hoe ze zijn. EN dat bedoel ik van all kanten
Ik zeg ook nergens dat het niet mag, ik zeg ook nergens dat het niet zo moeten mogen, dat ze het moeten verbieden etc... ik vind het gewoon een erg domme provocerende zet en dan denk ik "Waarom in godsnaam?" (No pun intended)quote:Op woensdag 24 december 2008 18:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik snap de zet ook niet zo goed, nee, maar uiteindelijk moet het gewoon kunnen, want Nederland is een vrij land. Dat er om een verbod geroepen werd, vind ik om te kotsen.
Beginnen? Ik begon niet over iemand die zogenaamd z'n bek opentrok. En je hoeft mij niet te plezieren met je discussie hoor. I can live without thatquote:Op woensdag 24 december 2008 18:24 schreef Ang3l het volgende:
Ach flikker toch op. Als we zo gaan beginnen ga ik niet eens de discussie met je aan.
Xactly.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:24 schreef wonderer het volgende:
Ik snap de zet ook niet zo goed, nee, maar uiteindelijk moet het gewoon kunnen, want Nederland is een vrij land. Dat er om een verbod geroepen werd, vind ik om te kotsen.
Bij dergelijke gelovigen kun je 't waarschijnlijk toch nooit goed doen als homo's. Nouja, tenzij je onzichtbaar wordt en je gaat gedragen als hetero's natuurlijk, en het prima vindt dat gelovigen op basis van sprookjesboeken het recht claimen anderen te beperken in hun rechten. Ze moeten gewoon mogen weigeren homo's te trouwen, homo's uit kerkgemeenschappen te schoppen, homo-docenten van scholen te schoppen, homo's uit politieke partijen te schoppen. Willen we van zulke lui begrip en verdraagzaamheid verwachten?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:28 schreef Cybart het volgende:
*vraagt zich hardop af*
Heeft deze actie bijgedragen aan meer begrip en verdraagzaamheid van gelovigen, die, laten we het wel stellen, over het algemeen moeite hebben met homosexualiteit?
Nee, maar dat begrip wordt alleen maar vergroot als homo's zich massaal tot het heteroisme bekeren.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:28 schreef Cybart het volgende:
*vraagt zich hardop af*
Heeft deze actie bijgedragen aan meer begrip en verdraagzaamheid van gelovigen, die, laten we het wel stellen, over het algemeen moeite hebben met homosexualiteit?
elkaar beste vrienden zullen homoseksuelen en gelovigen nooit worden. maar het zou een mooi streven zijn naar wederzijdse verdaagzaamheid.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bij dergelijke gelovigen kun je 't waarschijnlijk toch nooit goed doen als homo's. Nouja, tenzij je onzichtbaar wordt en je gaat gedragen als hetero's natuurlijk, en het prima vindt dat gelovigen op basis van sprookjesboeken het recht claimen anderen te beperken in hun rechten. Ze moeten gewoon mogen weigeren homo's te trouwen, homo's uit kerkgemeenschappen te schoppen, homo's al leraar van scholen te schoppen, homo's uit politieke partijen te schoppen. Willen we van zulke lui begrip en verdraagzaamheid verwachten?
I say, screw 'm.
Een verbod nee, maar in een tijd dat we achteruit zien te gaan en proberen om met alle mogelijke tachtische STILLE verzet vooruit te gaan, geloof me, doet dit alles geen goed. Het is misschien geen tijd meer om van de daken te schreeuwen.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Prima, en er zijn gelukkig zát gelovigen die geen problemen hebben met homo's. Alleen die gelovigen hoor je niet tot nauwelijks. Het zijn vooral de fundamentalisten die het nieuws halen, net zoals ook alleen de travo's en leernichten interessant zijn voor de media.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:35 schreef Cybart het volgende:
elkaar beste vrienden zullen homoseksuelen en gelovigen nooit worden. maar het zou een mooi streven zijn naar wederzijdse verdaagzaamheid.
Elkaar tolereren voor wie we zijn, homoseksuelen en gelovigen
Jij staat dus achter de actie om mensen te shockeren en te beledigen door de draak te steken met een belangrijk gegeven uit de levenswijze van deze mensen?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Prima, en er zijn gelukkig zát gelovigen die geen problemen hebben met homo's. Alleen die gelovigen hoor je niet tot nauwelijks. Het zijn vooral de fundamentalisten die het nieuws halen, net zoals ook alleen de travo's en leernichten interessant zijn voor de media.
Maar intolerantie hoef je echt niet te tolereren. Discriminatie ook niet. Dan maar geen vrienden met deze mensen. Gewoon keihard op hun plaats zetten.
en als we net als deze fundamentalisten doorgaan lokken we het gewoon uit.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Prima, en er zijn gelukkig zát gelovigen die geen problemen hebben met homo's. Alleen die gelovigen hoor je niet tot nauwelijks. Het zijn vooral de fundamentalisten die het nieuws halen, net zoals ook alleen de travo's en leernichten interessant zijn voor de media.
Maar intolerantie hoef je echt niet te tolereren. Discriminatie ook niet. Dan maar geen vrienden met deze mensen. Gewoon keihard op hun plaats zetten.
Ik sta achter de actie waarbij honderden/duizenden mensen een leuk Kerstfeest op hun manier kunnen vieren. Dat daarbij een stel intolerante fundamentalisten op afstand (ze komen niet eens in de Reguliers) zich beledigd voelen, vind ik vooral hun eigen probleem. 't Is niet alsof dat stalletje voor hun kerken geparkeerd wordt oid.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:44 schreef Cybart het volgende:
Jij staat dus achter de actie om mensen te shockeren en te beledigen door de draak te steken met een belangrijk gegeven uit de levenswijze van deze mensen?
Nu laat je jezelf in met dat spel, terwijl je beweer dat spel te haten.
Volwassen mensen (en gelovigen vol zelfvertrouwen) laten zich niet zo makkelijk uit de tent lokkenquote:Op woensdag 24 december 2008 18:52 schreef Nuno_G het volgende:
en als we net als deze fundamentalisten doorgaan lokken we het gewoon uit.
Nee, zoals ik zei: meestal kunnen homo's en gelovigen (en gelovige homo's) uitstekend met elkaar overweg. Des te meer reden om de fundamentalisten niet toe te staan 'de stem' van de gelovigen te vertegenwoordigen.quote:En zoals gezegd leef ik waarschijnlijk in een sprookjeswereld voor jou, want hier gaan we gewoon met zijn allen tradities vieren, zonder enige haat
haal ik mijn vorige opmerking erbij, maar vul ik hem even inquote:Op woensdag 24 december 2008 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik sta achter de actie waarbij honderden/duizenden mensen een leuk Kerstfeest op hun manier kunnen vieren. Dat daarbij een stel intolerante fundamentalisten op afstand (ze komen niet eens in de Reguliers) zich beledigd voelen, vind ik vooral hun eigen probleem. 't Is niet alsof dat stalletje voor hun kerken geparkeerd wordt oid.
Een boek of een film is geen mens, bevolkingsgroep of levenswijze.quote:Deze discussie had je ook toen Monty Python de film "Life of Brian" uitbracht enkele decennia geleden. Moeten we die film ook maar weer verbieden dan? Moeten we de spottende boeken van Reve uit de bibliotheken halen en op de brandstapel gooien?
gespot, of mag over/om gelachen worden?quote:Met religie mag m.i. gespot worden.
Met iedere overtuiging, mening, levensvisie, whatever mag gespot worden. En als de aanhangers ervan er niet tegen kunnen, dan moeten ze hoognodig zichzelf eens wat relativeringsvermogen aanleren.
Wat is er dan uiteindelijk verboden?quote:Mensen voelen zich te makkelijk 'beledigd' om daarmee andere mensen dingen te kunnen verbieden.
Ik vraag me sterk af of dat het doel was van de kerststal, volgens mij niet namelijk. Dan hadden ze 't kersstalletje voor een kerk neergezet ofzo ipv ergens naast een homokroeg in hartje A'dam. Net zoals iedereen kerststallen neerzet met evt een bepaald thema, zo doen ook zij het. Hoort gewoon bij het feest met een roze tintje. En bovendien is een kerststal helemaal geen belangrijk gegeven uit levenswijze van evangelische christenen. Je zal bij die lui thuis geen enkel kerststalletje thuis zien, da's meer de katholieke manier.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:58 schreef Cybart het volgende:
haal ik mijn vorige opmerking erbij, maar vul ik hem even in
"Jij staat dus achter een actie van gelovigen om homo's te shockeren en te beledigen door de draak te steken met een belangrijk gegeven uit de levenswijze van deze mensen?"
Fundamentalisten (en ook anderen) steken regelmatig de draak met homo's en homoseksualiteit. 't Is des duivels, het is een ziekte, een afwijking, een ontwikkelingsstoornis, etc etc. Ze doen maar... de grens is de Nederlandse wet mbt belediging, discriminatie en haatzaaien.quote:want andersom mag het wel van je!
Mijn punt was dat al die dingen als shockerend, beledigend en spottend werden gezien, terwijl dat nog veel harder en opzettelijker was dan dit kerststalletje. Dus als al die films en boeken wél mogen, dan mag dit stalletje ook.quote:Een boek of een film is geen mens, bevolkingsgroep of levenswijze.
Kwestie van definitie en interpretatie. Wat de een lollig vindt, vindt de ander spottend, waar ligt de grens.quote:gespot, of mag over/om gelachen worden?
Gelukkig nog niets, maar die fundamentalisten zouden het wel willen als ze de kans kregen.quote:Wat is er dan uiteindelijk verboden?
Of 't slim was, is ook weer een kwestie van visie. Mijn idee is dat je helemaal niet verdraagzaam moet willen zijn of verdraagzaamheid moet willen verwachten van deze fundamentalisten, die niet zullen rusten totdat homo's onzichtbaar zijn, en zij het recht hebben gekregen de rechten van anders-geaarden in te perken.quote:en dat was niet het uitgangspunt van de vraagstelling,
mijn vraagstelling, waar we nu nog steeds op aan het doordiscussieren zijn, was, of het slim was om deze kerststal ten tonele te brengen, ten opzichte van de verdraagzaamheid en het wederzijdsbegrip tussen deze twee groepen.
Ang3l probeert in ieder geval niet newbies te overtuigen dat hij het geheel gestart is.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens mijn welgemeende excuses dat ik na maanden lurken mijn bek durf open te trekken in de Grote Ang3l-reeks.
Ach, 'gestart'... da's een groot woordquote:Op woensdag 24 december 2008 19:17 schreef Gellarboy het volgende:
Ang3l probeert in ieder geval niet newbies te overtuigen dat hij het geheel gestart is..
Of het zo bedoeld was heb ik geen idee van, echter hadden ze deze reactie kunnen verwachten. Dus welke afweging maak je dan. Er is hoe dan ook besloten om deze "act" op te voeren. Dan mag daar denk ik wel meer aandacht aan besteed worden qua "hoe en waarom". Ik vind een kerststal, jozef, maria, jezus toch wel iets wat duidelijk aan een geloof toebehoort.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af of dat het doel was van de kerststal, volgens mij niet namelijk. Dan hadden ze 't kersstalletje voor een kerk neergezet ofzo ipv ergens naast een homokroeg in hartje A'dam. Net zoals iedereen kerststallen neerzet met evt een bepaald thema, zo doen ook zij het. Hoort gewoon bij het feest met een roze tintje. En bovendien is een kerststal helemaal geen belangrijk gegeven uit levenswijze van evangelische christenen. Je zal bij die lui thuis geen enkel kerststalletje thuis zien, da's meer de katholieke manier.
lijkt me wat kinderachtig om dan te vervallen in een spiraal van "omdat zij het doen, doen wij het ook".quote:Fundamentalisten (en ook anderen) steken regelmatig de draak met homo's en homoseksualiteit. 't Is des duivels, het is een ziekte, een afwijking, een ontwikkelingsstoornis, etc etc. Ze doen maar... de grens is de Nederlandse wet mbt belediging, discriminatie en haatzaaien.
Daarbij moet je niet vergeten dat geaardheid net als ras geen keuze is. Een levensvisie als religie is dat wel, zeker als men bewust voor een bepaalde stroming daarbinnen kiest.
zoals je in je volgende opmerking aangeeft: "waar ligt de grens, en wie bepaald die".quote:Mijn punt was dat al die dingen als shockerend, beledigend en spottend werden gezien, terwijl dat nog veel harder en opzettelijker was dan dit kerststalletje. Dus als al die films en boeken wél mogen, dan mag dit stalletje ook.
en hier dus het verschil in mening tussen ons.quote:Kwestie van definitie en interpretatie. Wat de een lollig vindt, vindt de ander spottend, waar ligt de grens.
[..]
Gelukkig nog niets, maar die fundamentalisten zouden het wel willen als ze de kans kregen.
[..]
Of 't slim was, is ook weer een kwestie van visie. Mijn idee is dat je helemaal niet verdraagzaam moet willen zijn of verdraagzaamheid moet willen verwachten van deze fundamentalisten, die niet zullen rusten totdat homo's onzichtbaar zijn, en zij het recht hebben gekregen de rechten van anders-geaarden in te perken.
En ook hier dat onze visie van de manier waarop je dit iets aanpakt verschiltquote:Ik vind (!) dat je met zulke fundamentalisten geen vriendjes hoeft te worden, maar dat je ze gewoon keihard op hun plaats zet en wijst op de Nederlandse wet. Dat die conflicteert met hun interpretatie van de religie, da's hun pech. Dan emigreren ze maar naar Zimbabwe of Iran.
GB WAAR is mijn kerstcadeau (ja en nu maar raden wat mijn type is) een foto wil ik zien en je moet het in 1 keer goed hebbenquote:Op woensdag 24 december 2008 19:17 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ang3l probeert in ieder geval niet newbies te overtuigen dat hij het geheel gestart is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |