Het is geen clubicoon maar wel grotendeels verantwoordelijk voor het laatste europese succes van een Nederlandse club.quote:Op donderdag 25 december 2008 13:36 schreef TC03 het volgende:
Pierre van Hooijdonk?Zo'n rijtje met clubiconen en dan ineens Pierre van Hooijdonk.
quote:en nieuwe maand, een nieuwe column, maar helaas blijft de malaise bij Feyenoord aanhouden. Met nederlagen tegen o.a. Deportivo, AZ, Poznan en PSV en het daarbij vertoonde spel blijft het moelijk om positief te blijven. Toch wil ik iedereen, dus de spelers, de trainer, het bestuur, maar zeker ook jullie, de fans, op willen roepen om juist wel positief te blijven. Dat is namelijk de enige manier waarop je uit deze crisis kunt komen.
‘Een makkelijke weg om Feyenoord constant negatieve aandacht te geven’
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar in dit soort tijden is het erg belangrijk dat je achter het team blijft staan. De media kiest al de gemakkelijke weg door Feyenoord constant negatieve aandacht te geven door middel van halve waarheden en geruchten te publiceren. Ik kom verschillende columns in de dagbladen tegen waarin de auteurs constant weer terug te lijken vallen op het thema Feyenoord en alles wat daarmee samenhangt. Ook lees ik interviews met spelers waarin zaken aan bod komen waarvan ik vind dat je die binnenskamers moet bespreken.
'Iedereen moet gewoon blijven doen waar hij goed in is'
De spelers moeten zich niet gek laten maken. Het is overduidelijk dat het momenteel niet goed gaat met Feyenoord, maar daar kun je (moet je) als spelersgroep iets aan doen. Iedereen moet gewoon blijven doen waar hij goed in is. Verdedigers moeten zich bij hun verdedigende taken houden en niet opeens denken dat ze de aanval moeten ondersteunen. Vice versa geldt hetzelfde: de aanvallers moeten zorgen dat ze voorin voor dreiging blijven zorgen en zich niet teug laten zakken om mee te verdedigen. Iedereen moet zijn eigen spel spelen en de taken uitvoeren die hij opgedragen krijgt van de trainer. Daarbij heeft terugkijken geen enkele zin. Ja, je moet leren van je fouten en Verbeek moet met de spelers blijven praten en er moet onderling gepraat worden. Ook moet je het niet over de huidige schorsingen hebben. Het is vervelend dat je spelers moet missen, maar richt je op de ploeg die vrijdag het moet bolwerken tegen NAC Breda. De oudere spelers moeten een voorbeeldfunctie aannemen en de ‘jonkies’ sturen in deze moeilijke tijd. Alle energie en aandacht moet gericht worden op de wedstrijd tegen NAC. Het is zaak die wedstrijd winnend af te sluiten om zodoende toch met een positief gevoel de winterstop in te gaan.
Gertjan Verbeek blijft voor mij een rots in de branding. Ook als je kijkt naar de wedstrijd van afgelopen weekend tegen PSV. Tiendalli begaat de fout door te gaan lopen klagen tegen de scheidsrechter en riskeert daarmee een tweede gele kaart. Verbeek ziet dat géén van zijn spelers actie onderneemt, denkt geen twee keer na en haalt Tiendalli zelf bij de scheidsrechter weg. Dat geeft weer dat Vebreek hart voor zijn spelers heeft en dat de trainer gewoon doet wat hem goeddunkt. Hij verschijnt tevens in verschillende programma’s op TV om zijn visie uit te dragen en vragen over het spel en het beleid van Feyenoord te beantwoorden. Eigenlijk kun je zeggen dat Verbeek zich inzet om de klappen op te vangen. En hierbij vind ik het wel nodig om even een kanttekening te plaatsen. Iemand als Peter Bosz is één van de voetbalkenners binnen het bestuur. Tevens is hij voor een groot deel verantwoordelijk voor het huidige beleid. Ik zou dan ook graag zien dat hij een keer naar buiten treedt om ook eens te laten zien waar het bestuur voor staat. Dat zou ook een goed gebaar richting de supporters zijn.
'Khalid Boulahrouz zou ik daarom een zeer welkome toevoeging vinden'
Voor na de winterstop hoop ik dat Feyenoord weer kan beschikken over een fitte selectie en dat de spelers die tot nu toe niet of weinig hebben gespeeld Feyenoord wat extra’s kunnen brengen. Daarbij denk ik wel dat de ploeg nog versterking nodig heeft. Ik weet dat het financieel moeilijk zit, maar als er geld beschikbaar komt heb ik nog wel een goede suggestie. Feyenoord heeft iemand nodig in de verdediging die respect afdwingt en die leiding kan geven aan andere spelers. Een aanvaller vind ik geen optie. Je hebt voorin genoeg jongens rondlopen die er een bal in kunnen trappen. Mijn visie is dat je eerst maar eens moet zorgen dat je zelf de ‘nul’ houdt. Op die manier ga je punten pakken. Khalid Boulahrouz zou ik daarom een zeer welkome toevoeging vinden. Nogmaals, of dit financieel haalbaar is daar heb ik geen zicht op.
Via deze weg wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om alle fans prettige kerstdagen en een heel goed, gezond en positief 2009 toe te wensen. Laten we hopen dat de spelers bij Feyenoord het tij kunnen keren en dat we dit seizoen toch nog redelijk goed af kunnen sluiten. Europees voetbal is nog steeds haalbaar!
Tot snel weer!
Met vriendelijke groet,
John de Wolf
Daar heeft zelfs m'n blinde oma zicht op.quote:Khalid Boulahrouz zou ik daarom een zeer welkome toevoeging vinden. Nogmaals, of dit financieel haalbaar is daar heb ik geen zicht op.
Bedankt voor deze vernieuwende inzichten. Eindelijk eens een frisse kijk op de zaak. Ik was eigenlijk nog van mening dat Feyenoord het fantastisch doet, maar nu begin ik opeens te twijfelen.quote:Op donderdag 25 december 2008 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind Feyenoord eigenlijk, en eigenlijk wil ik het niet zeggen, het komt wellicht niet zo fijn over, en misschien is de kans groot dat een groot aantal fans boos worden, terwijl ik dat niet wil, het lachertje van de eredivisie.²
Ergens heb ik het gevoel dat je sarcastisch aan het doen bent.quote:Op donderdag 25 december 2008 15:32 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Bedankt voor deze vernieuwende inzichten. Eindelijk eens een frisse kijk op de zaak. Ik was eigenlijk nog van mening dat Feyenoord het fantastisch doet, maar nu begin ik opeens te twijfelen.²
Idd.quote:Op donderdag 25 december 2008 15:27 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Daar heeft zelfs m'n blinde oma zicht op.
quote:Op donderdag 25 december 2008 15:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ergens heb ik het gevoel dat je sarcastisch aan het doen bent.²
quote:Feyenoord supporters brengen trainingsveld in kerstsfeer
Het trainingsveld van Feyenoord is door supporters in de
kerstsfeer gebracht. Zij wensen op ludieke manier spelers,
technische staf en het bestuur een prettig kerstfeest en
een gelukkig Nieuwjaar.
Na alle negatieve berichten rondom Feyenoord en hun fanatieke
fans vonden enkele van de meest trouwe fans het nodig om ook
eens een positief signaal te laten zien aan hun club.
In de nachtelijke uren plaatsten zij een meters hoge prachtig
versierde kerstboom bij de toegang van het trainingsveld.
Ook werden er 100 kerstkaarten opgehangen met 100 wensen
en uitspraken van de fans, vele van deze spreuken komen van
de spandoeken die men de laatste tijd in De Kuip ziet hangen.
En als laatste plaatsten zij op de middenstip van het trainingsveld
een kerstboom met daaromheen elf cadeaus.
quote:Vermoedelijke opstelling: Timmer; Tiendalli, Lucius, Derijck, Wattamaleo; Fer, Wijnaldum, Van Bronckhorst; Biseswar, Makaay, Slory.
Losse NAC'cers.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog veel kaarten voor morgen te koop zie ik.
Tiendalli (mocht voor dit seizoen vertrekken) en Derijck (mag al een hele tijd vertrekken) maken het feestje compleetquote:Op donderdag 25 december 2008 21:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Die verdediging lijkt een beetje op sportieve zelfmoord inderdaad.
Maar het is wel veelzeggend dat hij eerst mocht vertrekken, en nu opeens de beste man in onze verdediging is.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:58 schreef Happel het volgende:
Tiendalli vind ik nagenoeg elke wedstrijd een voldoende scoren
Is ook een prima speler die eindelijk zijn "Kuip-vrees" heeft overwonnen.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:58 schreef Happel het volgende:
Tiendalli vind ik nagenoeg elke wedstrijd een voldoende scoren
Ga je morgen wel? Of staat je kaart op Skelper?quote:Op donderdag 25 december 2008 22:20 schreef jorienvdherik het volgende:
NAC zal NOOIT WINNEN in de Kuip
Is al verkocht,quote:Op donderdag 25 december 2008 22:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ga je morgen wel? Of staat je kaart op Skelper?
En dat geldt blijkbaar ook voor Feyenoord.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:20 schreef jorienvdherik het volgende:
NAC zal NOOIT WINNEN in de Kuip
quote:Op donderdag 25 december 2008 22:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Is al verkocht,
die van Willem II ook al
Lekker knus bij de familie zitten!quote:Op donderdag 25 december 2008 22:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Is al verkocht,
die van Willem II ook al
quote:Op donderdag 25 december 2008 22:47 schreef sjimz het volgende:
December is een dure maand, maar niet voor jorien.
Die maakt wat centen met zijn kaartverkoop hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |