Ik studeer vormgeving, en naar certificaten kijken bedrijfsleiders niet. Alleen je portfolio telt.quote:Op maandag 22 december 2008 20:33 schreef Triggershot het volgende:
Ja nogal, vooral als je net voor de stip ben. Kan je misschien niet doorgroeien in een bedrijf met de al behaalde certificaten?
Stap eens naar een bedrijf, laat je werk zien en je ervaringen, bedrijven zijn over het algemeen altijd wel op zoek naar gemotiveerde jongeren die willen doorgroeien. - Al dan wel dat ze dan eisen dat je minimaal 5 jaar bij ze werkt -quote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ik studeer vormgeving, en naar certificaten kijken bedrijfsleiders niet. Alleen je portfolio telt.
Dat maakt de beslissing nog moeilijker natuurlijk
Ja, goed idee.quote:Op maandag 22 december 2008 21:05 schreef FictionalFenna het volgende:
Herkenbaar, ik zit met hetzelfde probleem. Ik wilde aanvankelijk een jaar langer over m'n studie doen, maar ben van dat idee afgestapt omdat uitstellen de studie alleen maar moeizamer maakt.Ga niet stoppen, en stel niet uit. Praat er met studieadviseurs- en decanen over, praat ook met vrienden, zodat je studie wat draaglijker wordt gemaakt.
Herhaling is een doodsteek voor de geest... Zijn er instanties/cursussen etc. die jou kunnen helpen je bachelor te halen?quote:Op maandag 22 december 2008 21:30 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ja, goed idee.
Ik weet het gewoon niet. Ik heb al een masterdiploma, en bijna alle theorievakken moet ik overnieuw doen in deze 2e studie. Het schrijven van papers en herkauwen zijn zowat mijn grootste irritaties.
Dat ligt naar mijn inzien meer aan jou als persoonlijkheidquote:Op maandag 22 december 2008 21:41 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Herhaling is een doodsteek voor de geest... Zijn er instanties/cursussen etc. die jou kunnen helpen je bachelor te halen?
Ik herken trouwens ook veel in de door jou genoemde externe factoren die er niet toe bijdragen je studie leuker te vinden. Ik heb ook geen leuke studiegenoten, ben verhuisd naar een kleinere stad en de kontlikkerij en hypocrisie die ik op de universiteit zie, zijn misselijkmakend.
Och, dat zal best.quote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat ligt naar mijn inzien meer aan jou als persoonlijkheid(posts uit dit topic).
We have a winner!quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:35 schreef ehqo het volgende:
Zure appels. Geef andere factoren niet de schuld van je vertraging, je moet zelf de teugels in handen houden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zit bijna in dezelfde situatie als jij zit, maar ik zou me niet door dit soort dingen laten ontmoedigen. In tegendeel, hoe meer je jezelf ertoe moet zetten om dat papiertje te halen, hoe meer voldoening je er uiteindelijk uit zal halen.
Jij daarentegen, ben een unieke, zelftandige sneeuwvlokquote:Op dinsdag 23 december 2008 20:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Goed afgetrainde overheids-hondjes hier.
*flabbergasted by their stupidity*
Wat een werkelijk stupide opmerking.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Goed afgetrainde overheids-hondjes hier.
*flabbergasted by their stupidity*
quote:Op woensdag 24 december 2008 10:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Is het ook niet zo dat je je prestatiebeurs mag gaan terugbetalen als je besluit je studie niet af te maken?
Webdesign en Grafische vormgeving. Op zich interessant, ware het niet dat de leerkrachten nodeloos ontmoedigende opdrachten geven. En wat heb ik aan psychologie, filosofie en tekstanalyse? dat ik voor de 2e maal moet studeren, want ik heb al een bachelor fotografie.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:40 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb zelf een kunststudie gedaan, en afgerond. Wat houd de jouwe precies in? Grafisch ontwerp, mode, autonoom?
Nee, gelukkig niet. Het voordeel van in Belgie studeren.quote:Is het ook niet zo dat je je prestatiebeurs mag gaan terugbetalen als je besluit je studie niet af te maken?
Ik denk dat dit voorlopig de beste oplossing is. Mijn tijd verdelen in mijn saaie studie, het opbouwen van portfolio en dingen doen die me werkelijk interesseren.quote:Ik zou niet stoppen en dan gaan zoeken.
Dan kun je beter eerst zoeken, in die tijd doorstuderen en als je iets vindt, kun je altijd besluiten te stoppen.
Beter nog zet je het laatste stukje even door en maak je de boel af.
Ik heb zelf ook filosofie en dergelijke gehad. Ik denk dat jouw opleiding grotendeels van mij verschilt omdat jouw vakgebied zich met veel toegepastere zaken bezig houd. ( ik heb illustratie gestudeerd, en het toepassen van je kwaliteiten gebeurde hoofdzakelijk in het laatste jaar )quote:Op woensdag 24 december 2008 12:35 schreef katerwater het volgende:
[..]
Webdesign en Grafische vormgeving. Op zich interessant, ware het niet dat de leerkrachten nodeloos ontmoedigende opdrachten geven. En wat heb ik aan psychologie, filosofie en tekstanalyse? dat ik voor de 2e maal moet studeren, want ik heb al een bachelor fotografie.![]()
[..]
Nee, gelukkig niet. Het voordeel van in Belgie studeren.
[..]
Ik denk dat dit voorlopig de beste oplossing is. Mijn tijd verdelen in mijn saaie studie, het opbouwen van portfolio en dingen doen die me werkelijk interesseren.
Leer lezen...quote:Op woensdag 24 december 2008 13:01 schreef jack4ya het volgende:
Over vormgeving en webdesign...
Je hebt het gerekt tot 6 jaar, knap man!![]()
Niet zaniken en afronden die hap. Zes maanden is niets. En kennelijk heb jij die papieren nodig om te bewijzen dat je het kan tov potentiele werkgevers.
Alhoewel ik dat niet snap, portfolio is alles wat je nodig hebt, als je de aanleg en disciplinehebt, dan kan je ook zo wel een goede baan vinden.
Maar mocht je nou net die interviewer tegen komen die papieren wil zien, dan heb je ze ten minste wel.
Ik vrees dat er niets anders opzit. Al is het moeilijk om de moed op te brengen achter een opdracht te scharen. Zeker nu ik weet hoe het wel kan, na 3 maanden buitenland, is de frustratie des te groter.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:51 schreef Batsnek het volgende:
Je zult het leuk moeten gaan vinden, anders heb je inderdaad weinig aan je studie.
Advies: maak het afquote:[b]Op maandag 22 december 2008 20:29
Ik ben net terug van 3 maanden buitenland, en daar het ik het licht gezien! Een fantastische school, waar ik met plezier studeerde. Ik was gemotiveerd, stond vroeg op! Ik had er vrienden en een sociaal leven.
Maar het is belachelijk om te stoppen, vlak voor de eindlijn.
Of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |