abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 19:58:16 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64255747
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een prietpraat. Homoseksualiteit is niet de norm en dat zal het ook nooit worden.

Dit is een beetje als: met een arm leven wordt de norm en we gaan jouw arm afhakken zodat jij ook aan de norm voldoet.
Daar gáát het niet om.
Wat ik jou aan het verstand probeer te brengen: voor míj is heteroseksualiteit onnatuurlijk. Homoseksualiteit is voor mij de norm. Ik ga jou toch ook niet mijn norm opleggen .
Niet meer actief op Fok!
pi_64255763
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand roept dat de Paus homoseksuelen een rottige Kerst wenst. Alsof homoseksuelen zich met Kerst bezig houden.

Kerst is niet bedoeld voor mensen die alle normen en waarden genoemd in de Bijbel verkrachten, dus ook niet voor homoseksuelen.
Er valt nogal weinig te 'normen en waarden' aan iets waar mensen part noch deel aan hebben.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_64255764
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Noem eens 3 stukjes uit de Bijbel waaruit zou blijken dat de Bijbel homo's afkeurt.

Die homohaat komt regelrecht uit Christenen zelf, niet uit het boekje.
(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

(1 Korinthiers 6:9-10) Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

(1 Timotheus 1:9-10) En hij dit weet, dat den rechtvaardigen de wet niet is gezet, maar den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is;

(Romeinen 1:27-32) En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Zo genoeg?
pi_64255785
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar gáát het niet om.
Wat ik jou aan het verstand probeer te brengen: voor míj is heteroseksualiteit onnatuurlijk. Homoseksualiteit is voor mij de norm. Ik ga jou toch ook niet mijn norm opleggen .
Jouw normen zijn niet zo relevant natuurlijk.
pi_64255796
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:57 schreef Yildiz het volgende:

Noem eens 3 stukjes uit de Bijbel waaruit zou blijken dat de Bijbel homo's afkeurt.

Die homohaat komt regelrecht uit Christenen zelf, niet uit het boekje.
Noem eens 3 stukjes waarin de bijbel het wel goedkeurt?

Ah, ik zie al dat Halcon hierboven 'te goed voor deze wereld' is geweest.
pi_64255802
quote:

[..]

Iemand roept dat de Paus homoseksuelen een rottige Kerst wenst. Alsof homoseksuelen zich met Kerst bezig houden.

Kerst is niet bedoeld voor mensen die alle normen en waarden genoemd in de Bijbel verkrachten, dus ook niet voor homoseksuelen.
1. God bestaat niet.
2. De bijbel is een boek, meer niet. En nog erg saai en langdradig ook.
3. Wij (hetero- en homo-sexuelen) hebben niets te maken met een boek dat ons normen en waarden opdringt.
pi_64255804
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er valt nogal weinig te 'normen en waarden' aan iets waar mensen part noch deel aan hebben.....
Kortom: de debestreffende opmerking raakte kant noch wal.
pi_64255806
En gaan de homo's natuurlijk weer roepen: 'Red de mens van religie'

Tis gelukkig bijna 2012
pi_64255815
quote:

[..]

Uhm.. er zijn genoeg mensen die nog nooit de Bijbel hebben gelezen en het geen flikker kan schelen wat erin staat maar die wel aan kerst doen omdat het leuk, gezellig, sfeervol, etc is.

Volgens mij ben jij een streng gelovige Christen en erg tegen homoseksualiteit. Tenminste, zo kom je over.
pi_64255824
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Noem eens 3 stukjes waarin de bijbel het wel goedkeurt?
Heb er al 5 gegeven waaruit blijkt dat men in die tijd niets moest weten van homoseksuelen.
  maandag 22 december 2008 @ 20:00:32 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64255837
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, zo simpel zal het niet zijn. Diverse ziektes zijn vrij complex om te genezen en enkele zijn zelfs nog niet te genezen.

Het probleem is dat de medische wereld er te weinig onderzoek naar doet. In principe is elke ziekte te genezen, zeker met de huidige technologie. Het is dus zaak om meer onderzoek te verrichten om de wereld te kunnen helen.
Waarom zou de medische wereld er in godsnaam onderzoek naar doen? Niemand heeft er last van als ik met een vrouw vrij, ik niet, jij niet. De enige reden waarom jij er wel 'last' van hebt, is door dat godvergeten christendom dat homoseksualiteit tot iets verderfelijks heeft gemaakt. Hoe haal jij in godsnaam het idee in je kop dat je het recht hebt mij te veroordelen? .
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 20:00:48 #62
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_64255848
Maar wie redt de mensheid van de paus ( )?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_64255850
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1. God bestaat niet.
3. Wij (hetero- en homo-sexuelen) hebben niets te maken met een boek dat ons normen en waarden opdringt.
Heb je iets inhoudelijks te melden of blijft het bij trollen?
pi_64255860
quote:

1. God bestaat niet.
Nou prima toch, je doet net alsof de paus het persoonlijk bij je in de aars schuift
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 20:01:16 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_64255869
Klote paus! Stomme gelovigen ook altijd
pi_64255891
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik heb net zo'n boodschap aan de paus als dat jij ongetwijfeld hebt. In deze ben ik het met hem eens en met veel andere dingen niet. Je hebt zelf toch ook die keuze?
Je hebt nog geen argument gegeven, ouwe!
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_64255895
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:59 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Uhm.. er zijn genoeg mensen die nog nooit de Bijbel hebben gelezen en het geen flikker kan schelen wat erin staat maar die wel aan kerst doen omdat het leuk, gezellig, sfeervol, etc is.

Volgens mij ben jij een streng gelovige Christen en erg tegen homoseksualiteit. Tenminste, zo kom je over.
Dat moeten ze verder zelf weten, maar dan is Kerst toch anders dan het echte Kerst voor hen. Als de Paus dan iets zegt waardoor hun Kerst verpest wordt: so be it. Het zou hetzelfde zijn als iemand in Iran wat roept en mijn suikerfeest is verkracht. Lekker belangrijk.

Ik ben helemaal geen streng gelovige Christen.
  maandag 22 december 2008 @ 20:02:16 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64255898
Dit topic is toch weer een schande voor enkele respectabele Christenen. Jammer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64255902
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kortom: de debestreffende opmerking raakte kant noch wal.
Jouw opmerking bedoelde ik. Jij ook?
pi_64255920
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:59 schreef Py het volgende:
En gaan de homo's natuurlijk weer roepen: 'Red de mens van religie'

Tis gelukkig bijna 2012
Ik geloof niet dat men uitspraken en meningen van homo´s serieus neemt. Zelfs niet in Nederland.
pi_64255922
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

1. God bestaat niet.
[..]

Heb je iets inhoudelijks te melden of blijft het bij trollen?
Trollen? Ik trol niet.
God bestaat niet en daarom is het ook niet relevant wat de paus vindt van homofielen.
Religie is tijdverspilling.
pi_64255933
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
Klote paus! Stomme gelovigen ook altijd
Bij van homosexualiteit dient de mens ook van infanticiliteit gered te worden zo lijkt het soms.
pi_64255939
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb er al 5 gegeven waaruit blijkt dat men in die tijd niets moest weten van homoseksuelen.
Je hebt er drie (twee, met een twijfelachtige tweede) gegeven. De eerste twee gingen over trio's
pi_64255944
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:02 schreef Yildiz het volgende:
Dit topic is toch weer een schande voor enkele respectabele Christenen. Jammer.
Ga je nog reageren op die Bijbelcitaten of valt het je erg tegen dat er toch wel minimaal 3 citaten te vinden zijn in de Bijbel?
pi_64255967
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je hebt er drie (twee, met een twijfelachtige tweede) gegeven. De eerste twee gingen over trio's
Er wordt ook duidelijk gesproken over een manspersoon. Dus ondanks het trio is het ook homofilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')