abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 14:10:33 #241
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_74384531
*schop*

http://collegerama.tudelf(...)43bbb3ac92687d476568

Lezing van P.A. Taylor over de codex. Kort samengevat:
Taylor argumenteert dat de CA niet omwille van onze gezondheid is, maar om te bepalen wie de globale voedselhandel zal reguleren en controleren. Volgens Taylor zijn dit grote multinationals in de chemie en farmaceutische sector, die veel invloed uitoefenen op de samenstelling van de codex.

Aantal punten die mij opvielen:
-Taylor stelt dat de veiligheidsmarges van de additieven en chemicaliën die in de codex worden vastgelegd afzonderlijk van elkaar zijn bepaald en er niet tot nauwelijks onderzoek is gedaan naar de mogelijke gezamenlijke effecten van al die stoffen in een normaal dieet.
-Hij stelt verder dat organisch (biologisch gekweekt) voedsel niet voldoende wordt beschermd in de codex; enerzijds door de grenzen van wat als organisch voedsel wordt beschouwd op te rekken en en anderzijds dmv patentwetgeving bepaalde gezondheidsclaims niet toe te staan voor organisch voedsel maar wel voor genetisch gemodificeerd voedsel.
-Interessant is dat hij een aantal bekende (internet)mythes over de codex zoals die in de OP nadrukkelijk verwerpt.

Wat vinden jullie ervan?
pi_74384703
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:10 schreef Terecht het volgende:
*schop*

http://collegerama.tudelf(...)43bbb3ac92687d476568

Lezing van P.A. Taylor over de codex. Kort samengevat:
Taylor argumenteert dat de CA niet omwille van onze gezondheid is, maar om te bepalen wie de globale voedselhandel zal reguleren en controleren. Volgens Taylor zijn dit grote multinationals in de chemie en farmaceutische sector, die veel invloed uitoefenen op de samenstelling van de codex.

Aantal punten die mij opvielen:
-Taylor stelt dat de veiligheidsmarges van de additieven en chemicaliën die in de codex worden vastgelegd afzonderlijk van elkaar zijn bepaald en er niet tot nauwelijks onderzoek is gedaan naar de mogelijke gezamenlijke effecten van al die stoffen in een normaal dieet.
-Hij stelt verder dat organisch (biologisch gekweekt) voedsel niet voldoende wordt beschermd in de codex; enerzijds door de grenzen van wat als organisch voedsel wordt beschouwd op te rekken en en anderzijds dmv patentwetgeving bepaalde gezondheidsclaims niet toe te staan voor organisch voedsel maar wel voor genetisch gemodificeerd voedsel.
-Interessant is dat hij een aantal bekende (internet)mythes over de codex zoals die in de OP nadrukkelijk verwerpt.

Wat vinden jullie ervan?
Zijn engels doet pijn aan mijn oren (van de man in t begin)

Maar ik ga hem afkijken.
pi_74387985
Goeie lezing. Goed dat er afgerekend wordt met enkele mythen en onwaarheden.
pi_74388024
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Goeie lezing. Goed dat er afgerekend wordt met enkele mythen en onwaarheden.
Zou je er wat over kunnen vertellen? Welke standpunten hij inneemt e.d. ? Heb voorlopig geen mogelijkheid te luisteren.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 23:05:18 #245
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_74405223
Een samenvatting:

In zijn verhaal komt naar voren dat de codex vooral met handel te maken heeft. Middels het morrelen aan labels, definities en de richtlijen voor onderzoek speelt het de grote vissen in de hand.
Al met al beoogt het zeker niet een geïnformeerde en gezonde consument.
Who benefits? dat is een vraag die veel in zijn praatje terug komt.

Hij haalt ook nog aan hoe er meer scholing zouden moeten zijn betreffende het voorkomen van ziekten.
En eindigt te zeggen dat mensen zo'n beetje voor zichzelf na moeten denken.

'k kom nu net aan bij de vragen achteraf.
  donderdag 5 november 2009 @ 02:14:33 #246
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74408527
-edit-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')