abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64238484
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #70

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
Laatste post:
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Troel

Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
Ow, dit ook vooral trouwens!
Ik moet echt uitkijken dat ik TARA geen dingen uit handen pak, omdat hij het niet op mijn manier doet. Zijn manier werkt namelijk vaak ook wel (of niet en dan probeert hij vanzelf iets anders )
pi_64238609
Troel
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 11:15:27 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64238702
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
Ik ben altijd al wat wankel geweest met de feestdagen, gewoon door de korte dagen. Vroeger ging ik ook echt dagen in mijn nest liggen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer. Mijn hele ritme draait zich om, ik lig echt tot 3.00 uur wakker omdat ik niet kan slapen.

Vorig jaar ging het heel goed, maarja, zwanger en een tripje naar Stockholm, wie wordt daar nou niet vrolijk van . Dit jaar is het knudde. Maar dat kan wel komen doordat ik me hormonaal uit balans voel, dat het nu erger lijkt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 december 2008 @ 11:17:09 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238751
Tuurlijk, ik ken de uit zijn handen pakken valkuil. Maar het is hier soms echt zo dat als ik het niet doe dat het dan gewoon echt niet gebeurd. Ook als het om dingen voor Ruben gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238801
Ik kijk ook weer uit naar de lente. Al moet ik zeggen dat het vandaag wel gewoon lekker weer is, daar knap ik altijd iets van op. Zonlicht doet goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64238930
Kim... Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.

Speaking of which, Macka, trek je het een beetje?
En weet iemand hoe het met Marit is, ik heb haar al een poos niet meer gezien en de laatste berichten klonken niet zo goed. Het lukte niet haar een PM te sturen.

Troel, wat ontzettend rot voor je dat het (weer) zo slecht gaat. Heb je een goed gesprek met Bert gehad waarin je duidelijk maakt wat jou dwars zit en wat je van hem verlangt? De vorige keer bood dat toch veel lucht? Of heb je dat al geprobeerd en zet het geen zoden aan de dijk?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_64238940
  maandag 22 december 2008 @ 11:43:29 #8
14746 k_i_m
pi_64239105
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:
Kim... Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over .
In my life
Why do I smile
pi_64239298
Balen hoor Troel
De mijne heeft soms dingen niet door en dan heb ik ook zoiets van TERING dat kan je toch weten!!!
Kan ook komen omdat hij normaal overdag aan het werk is en bij mij zit het er helemaal in maar er zijn dingen dat ik heb zo van kom op joh denk ff na!!
Maar al met al ben ik heel blij

ik hoop dat het voor jouw ook gauw beter zal gaan!!
pi_64239337
Als je het je kunt permitteren en het is idd maar een korte periode dan kan het ook niet zo veel kwaad om er (even) aan toe te geven, toch?
Maar ik herken dat blegh-gevoel uit het verleden, kut is het.
pi_64239447
kim, wat rot. ben je er ook wel eens mee naar de huisarts geweest? misschien zijn AD toch iets voor jou?

Troel, bah dat klinkt ook naar. probeer het toch zoveel mogelijk te blijven bespreken met Bert.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 11:57:45 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239546
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over .
lichttherapie, dat adviseerde de huisarts mij om te gaan doen, is aangevraagd in november, en nog altijd niets van gehoord, en de dagen worden al weer langer. Dr is gewoon een veel te lange wachttijd hier.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64239579
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 11:59:53 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239604
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:59 schreef bixister het volgende:
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
in Utrecht bij altrecht wel, je kunt ook zelf lampen kopen, maar ik heb niet zo maar even 150 euro liggen om het te proberen, zodoende dat het ook vergoed word door de verzekering, en je daarvoor naar een centrum kunt gaan
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:01:05 #15
14746 k_i_m
pi_64239645
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee .

Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
In my life
Why do I smile
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:08:03 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239900
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee .

Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tabletten
Toepassing
VSM Geneesmiddelen bv heeft sinds kort Perika tabletten kunnen registreren als regulier geneesmiddel. Dit geneesmiddel heet Hyperiplant® en is vanwege de registratievorm, zonder recept, uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar. Voor verder informatie klik op: http://www.hyperiplant.nl

Today is life -

Dale Carnegie
pi_64239912
hmmm iets anders dan waar je vrolijk van wordt. iets heeeeel duurs kopen?
  maandag 22 december 2008 @ 12:11:03 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64240002
k_i_m, lijkt me ook niet prettig zo. down genoeg om er last van te hebben, maar niet lang genoeg om er iets aan te kunnen doen.

troel
hier ook een schuldige aan het man-werk-uit-handen-trek-fenomeen...
gelukkig (voor hem) werd het na de eerste weken beter
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64240006
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:12:29 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240060
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:11 schreef Moonah het volgende:
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
hier gaan we t iig proberen
en ik hoorde via de psych dat je vaak ook die lampen kunt lenen bij thuiszorg zodat je het thuis kunt doen, moet dat alleen nog even verder uitzoeken
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:14:04 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_64240109
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt

En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:18:51 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240281
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Troel het volgende:
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt

En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
de goedkoopste is 154 euro
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:22:25 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64240420
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.

Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem . Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 december 2008 @ 12:22:50 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_64240433
Wauw, dit is de uitvinding!

deze Gewoon bij het ontbijt neerzetten, half uurtje ontbijten en klaar is klara!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:24:05 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240480
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:22 schreef livelink het volgende:
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.

Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem . Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
k vind t moeilijk om zoiets te vragen, maar denk wel dat ik dat ga doen.
vond trouwens net op de site van de thuiszorgwinkel in utrecht
Door de wisseling van het seizoen vermindert het buitenlicht en ontstaat er bij veel mensen een sombere stemming (winterblues). Lichttherapie en meer beweging geven vaak snel verlichting. Met een lichttherapielamp kunt u thuis regelmatig een lichtkuur nemen.
Vitaal heeft de lichttherapielamp Daylightpower in het assortiment. Deze lamp geeft 10.000 lux lichtopbrengst en is te koop en te huur. Vraag naar de voorwaarden.
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')