Ow, dit ook vooral trouwens!quote:Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Troel![]()
Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
Ik ben altijd al wat wankel geweest met de feestdagen, gewoon door de korte dagen. Vroeger ging ik ook echt dagen in mijn nest liggen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer. Mijn hele ritme draait zich om, ik lig echt tot 3.00 uur wakker omdat ik niet kan slapen.quote:Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer overquote:Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:
Kim...Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.
lichttherapie, dat adviseerde de huisarts mij om te gaan doen, is aangevraagd in november, en nog altijd niets van gehoord, en de dagen worden al weer langer. Dr is gewoon een veel te lange wachttijd hier.quote:Op maandag 22 december 2008 11:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over.
in Utrecht bij altrecht wel, je kunt ook zelf lampen kopen, maar ik heb niet zo maar even 150 euro liggen om het te proberen, zodoende dat het ook vergoed word door de verzekering, en je daarvoor naar een centrum kunt gaanquote:Op maandag 22 december 2008 11:59 schreef bixister het volgende:
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tablettenquote:Op maandag 22 december 2008 12:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee.
Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
hier gaan we t iig proberenquote:Op maandag 22 december 2008 12:11 schreef Moonah het volgende:
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
de goedkoopste is 154 euroquote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Troel het volgende:
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt
En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
k vind t moeilijk om zoiets te vragen, maar denk wel dat ik dat ga doen.quote:Op maandag 22 december 2008 12:22 schreef livelink het volgende:
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.
Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem. Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |