abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 01:24:51 #51
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_64232842
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:13 schreef robber57 het volgende:
@DumDaDum :

Snap je het nou?: ze is een meisie, en meisies hebben , net zoals mannen, ook problemen maar willen die niet opgelost zien, ze willen "er over praten".

Snap dat dan , oen
Ik weet het
Vrouwen...

Was het topic nog ff aan het doornemen, ik noem dat dus 'vrouwenlogica'. Niet denigrerend bedoeld (...). Zie ook mijn post hierboven.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 22 december 2008 @ 01:44:32 #52
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_64233388
Dat gewauwel van jullie brengt ook echt niets nuttigs voort, heh? Jullie lijken wel wijven met dat gezoek naar "vrouwenlogica".

Ontopic:
Mij vergaat de lust ook als ik een kinderstemmetje hoor. Het is hier vaak proberen en meestal gaat het goed, maar soms niet en dan is het feest voorbij. Maneki, jullie lijken het te moeten hebben van de vluggertjes. Het is maar even zo. Jeetje, zes keer per nacht.
  maandag 22 december 2008 @ 02:38:13 #53
93643 DumDaDum
pi_64234195
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:44 schreef Smirre het volgende:
Dat gewauwel van jullie brengt ook echt niets nuttigs voort, heh? Jullie lijken wel wijven met dat gezoek naar "vrouwenlogica".

[..]
Typisch

Een neerbuigende reactie, niet inhoudelijk en met uitsluitend drogredenen (Hoezo gewauwel? Wat nou wijven?). En btw, ik zie het nut van een goede opvoeding wel degelijk in, maar dit terzijde

Generaliserend: er wordt -in dit topic- door de vrouwen overwegend niet inhoudelijk ingegaan op de problematiek. Het is meer het zoeken van lotgenoten ofzoiets. Zodat je erover kunt praten idd en het probleem evt kunt hanteren. Zonder voor de root-causes te gaan...
En dat is een vrouwelijk trekje....

Niet nodig. Er is hier namelijk een goeie -logische- oplossing. Je moet alleen ff over je goeie-moeder-zijn-gevoel heenstappen als de situatie daarom vraagt en de rationele keuze maken. Word je een betere moeder van en uiteindelijk wordt iedereen er beter van
Dit is dus één van de redenen waarom vrouwen mannen nodig hebben

Want kijk nou eens wat er inhoudelijk over opvoeden en regels aanleren is gezegd. Dát is de oplossing hier. Nuff said.

-edit-
Niet helemaal nuff said. Google is your friend....
quote:
Minder gezeur
Het nut van regels

Wij geven onze kinderen veel aandacht. Stimuleren hun zelfvertrouwen, benaderen ze op een positieve manier. Dat is goed en moeten we blijven doen. Maar kinderen hebben ook behoefte aan structuur en regels. Natuurlijk weten we allemaal dat regels nodig zijn, maar in de hectiek van alledag is het zo lastig om ze te hándhaven. Maar het voordeel van regels is wel: duidelijkheid. Er hoeft niet telkens opnieuw gekozen of onderhandeld te worden, de zaken liggen vast en er is minder gezeur. Dus, als jij je nu aan de volgende regels houdt, houden de kinderen zich beter aan die van jou. En daarmee maak je het leven mét en voor je kinderen een stuk eenvoudiger.

• Stel regels en routines duidelijk vast: 'om vijf uur mag de tv aan'. 'Acht uur is bedtijd'. Regelmaat en ordening zorgen voor een gevoel van veiligheid en rust.
  • Wees zoveel mogelijk duidelijk, voorspelbaar en consequent.
  • Overleg niet alles. Over sommige dingen valt niet te discussiëren. Simpelweg omdat ze moeten of omdat je als ouder iets niet wilt. Ook al lijkt het er soms niet op, kinderen willen weten waar ze aan toe zijn.
  • Geef iets oudere kinderen een eigen verantwoordelijkheid en taken. Zo leren ze verantwoordelijkheid te dragen en dat jij niet altijd alles voor ze doet.
  • Leer een kind kiezen. Er zijn veel mogelijkheden, maar niet alles kán. Maak dat duidelijk. Leer een kind wat 'ergens voor kiezen' precies inhoudt. Help hem daarbij. Bijvoorbeeld: nu je huiswerk maken en vanavond tv kijken, óf nu naar een vriendje, vanavond huiswerk en dus geen tv kijken.
  • Schenk zo min aandacht aan negatief gedrag. Kijk niet, vraag niets, geeft niet toe, maak geen scène. Als een kind boos of chagrijnig blijft, doet hij dat maar boven of in zijn eentje in de gang. Als de boosheid over is, kan hij weer terugkomen.
  • Zorg voor rustpunten. Ga zo nu en dan met een kind apart op stap. Geef ieder kind af en toe apart aandacht, momenten waarop je naar je kind kunt luisteren en dingen kunt bespreken.
  • Rust is in dit topic het keyword. Door regels, structuur en regelmaat.

Als kinderen niet weten wat ze van hun ouders kunnen verwachten krijg je gejengel en situaties als bij TS, waar zij cq de ouder niet meer de baas is. En zo het eigen seksleven op haar buik kan schrijven.

Dat ze een goede moeder wil zijn door haar kinderen dingen niet te ontzeggen, zoals het slapen in haar bed, en door er altijd voor haar kinderen te willen zijn, specifiek wanneer ze met negatief gedrag aandacht vragen, zorgt er juíst voor dat ze een slechtere moeder is. En dat vind ik ironisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door DumDaDum op 22-12-2008 03:15:00 ]
    — Heather Nova
      maandag 22 december 2008 @ 07:52:05 #54
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64235151
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 02:38 schreef DumDaDum het volgende:
    Rust is in dit topic het keyword. Door regels, structuur en regelmaat.

Juist, en die regelmaat kan inhouden dat je kind nog 3 voedingen per nacht krijgt omdat het nog geen jaar oud is!

Je kan als moeder niet zeggen "joh, loop zelf even naar de keuken en maak daar je eigen fles klaar". En papa zal het zeker niet voor mama doen, want die draait zich liever om en slaapt rustig verder.

Ik word zowaar gewoon pissig om zulke opmerkingen in dit topic
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_64235478
    Op dit moment is de sexuele activiteit bij ons zeer laag door 35 weken zwanger. ja ik weet dat er van alles kan maar ik heb gewoon geen zin..
    Straks zal de baby bij ons op de kamer slapen,al dan niet in ons bed. Ik denk dat wij idd wat creatief moeten gaan worden met de plek waar we sex hebben. Mij lijkt de bank op een moment dat beide kinderen boven liggen te slapen wel een aardige oplossing. Neemt niet weg dat het feestover is zodra een van de twee wakker word. Zo werkt dat nou eenmaal bij mij - kind horen is zin weg-
    En ach weet je er komt echt wel een moment dat ze beide over het algemeen doorslapen op hun eigen kamer.
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
      maandag 22 december 2008 @ 08:46:52 #56
    93643 DumDaDum
    pi_64235514
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 07:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Juist, en die regelmaat kan inhouden dat je kind nog 3 voedingen per nacht krijgt omdat het nog geen jaar oud is!

Je kan als moeder niet zeggen "joh, loop zelf even naar de keuken en maak daar je eigen fles klaar". En papa zal het zeker niet voor mama doen, want die draait zich liever om en slaapt rustig verder.

Ik word zowaar gewoon pissig om zulke opmerkingen in dit topic
    Hoe de taakverdeling bij jullie thuis geregeld is staat hier los van Dat vind ik een discussie tussen jou en je man. Of vindt hij mss dat het niet nodig is om 3 voedingen per nacht te geven? Dat ben ik dan niet met hem eens.

Maar je mist een beetje het punt vind ik. Tuurlijk, je doet wat nodig is. En bij een klein kind moet je er dan ´s nachts uit om voeding te geven. Alleen, je voelt best aan wanneer je kind oud genoeg is om verantwoordelijkheid te nemen. Steeds een beetje meer. Hierdoor creer je maximaal rust voor jezelf en voor je kind.

TS beschrijft een totaal gebrek aan privacy, ook als de kinderen mss al iets ouder zijn. In haar geval heeft het alles te maken met (het ontbreken van) huisregels. Kinderen horen in hun eigen bed te slapen. En ze mogen best een keer een boze droom hebben, of dorst. Maar, loopt zoiets de spuigaten uit dan moet je je anders opstellen. Door bijvoorbeeld geen aandacht te schenken aan dit slechte gedrag.
    — Heather Nova
    pi_64235608
    Maar nogmaals dat was de vraag niet! De vraag was hoe je dat regelt en doet om sex te hebben als je een of meer kinderen hebt die op je slaapkamer vertoeven. De vraag was niet hoe je ze uit je slaapkamer krijgt.
    pi_64235629
    Wat een onzin dat kinderen op hun eigen kamer moeten slapen! Laat ieder dat lekker voor zich bepalen.

Waar ik nogal eens moeite mee heb is dat ik het ene moment Jen nog aan de borst heb en dan 5 minuten later de geile donder uit moet hangen. Die switch kan ik gewoon niet maken.

Wat mij ook vaak tegenhoud is gewoon de vermoeidheid. Een hele dag werken, dan kom je thuis en is het huis een zooi omdat niemand wat opruimt. Dan gaan we eten en moet de kleine naar bed. Eer ik wat tijd voor mezelf heb is het een uur of 8 en ben ik gewoon total loss. Meestal duik ik rond een uur of half 10 mn bedje in en dan wil ik alleen maar slapen.
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
      maandag 22 december 2008 @ 08:59:52 #59
    93643 DumDaDum
    pi_64235631
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 08:57 schreef Jelief het volgende:
    Maar nogmaals dat was de vraag niet! De vraag was hoe je dat regelt en doet om sex te hebben als je een of meer kinderen hebt die op je slaapkamer vertoeven. De vraag was niet hoe je ze uit je slaapkamer krijgt.
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 00:21 schreef DumDaDum het volgende:
    [..]

Buitenlucht, auto, dansvloer, (paren)clubs, toiletten bv in de bios, enz...
    Er zijn zoveel plaatsen met meer privacy dan je eigen slaapkamer
    — Heather Nova
      maandag 22 december 2008 @ 08:59:56 #60
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64235632
    Of hoe seks te hebben terwijl je weet dat je kind in de kamer naast je slaapt, maar je toch echt je libido kwijt raakt als je kind een kuchje of een gilletje geeft...
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_64235685
    In mijn ervaring heeft mijn man daar minder moeite mee. Die maakt het liever af dan gewoon te stoppen. Terwijl als ik Jen al hoor dan lukt het gewoon niet meer om me op M. te concentreren.
      maandag 22 december 2008 @ 09:07:17 #62
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64235720
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:04 schreef Ticootje het volgende:
    In mijn ervaring heeft mijn man daar minder moeite mee. Die maakt het liever af dan gewoon te stoppen. Terwijl als ik Jen al hoor dan lukt het gewoon niet meer om me op M. te concentreren.
    Nou, dat dus! Heeft dat er nou echt puur mee te maken dat wij de melkmachine zijn voor onze kinderen en wij het dus wel horen? Bert hoort Ruben vaak niet eens, ook al staat ie midden in de nacht te krijsen in bed
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_64235794
    Mijn man beweerd ook hoog en laag dat hij 's nachts ook vaak wakker wordt van Jen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je snurkt als je wakker bent. Hij snurkt gewoon door. Af en toe krijgt ie een trap omdat het soms echt te veel wordt, daar wordt hij wakker van, niet van Jen.

Verder de douche sext wel goed, heb je ook geen gezeik met vies spul dat nadruipt.
    pi_64235808
    Leuke opties dumdadum maar denk je nou echt dat iedereen het zo maar overal doet? Misschien zijn wij wel preuts in dat opzicht maar sex is toch echt iets dat we niet in het 'openbaar' doen.
    pi_64235868
    Openbaar sexen is ook niet mijn ding hoor. Ik doe zelf al niet echt zoenen in het openbaar. Een kus natuurlijk wel, maar ik bedoel het echte interfacen. Dat vind ik gewoon niet netjes om dat zomaar overal te doen, laat staan sexen.
      maandag 22 december 2008 @ 09:26:12 #66
    93643 DumDaDum
    pi_64236069
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:13 schreef Jelief het volgende:
    Leuke opties dumdadum maar denk je nou echt dat iedereen het zo maar overal doet? Misschien zijn wij wel preuts in dat opzicht maar sex is toch echt iets dat we niet in het 'openbaar' doen.
    Ik heb eens meegedaan aan een stripact waarbij de stripper mij Frans verwende.... in een discotheek in Benidorm voor een paar honderd dronken Engelsen

Volgende dag bij het zwembad heel wat aanspraak gehad
    — Heather Nova
    pi_64236150
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:26 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Ik heb eens meegedaan aan een stripact waarbij de stripper mij Frans verwende.... in een discotheek in Benidorm voor een paar honderd dronken Engelsen

Volgende dag bij het zwembad heel wat aanspraak gehad
    Leuk voor je Wat moeten wij met dat verhaal?
      † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 09:36:32 #68
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_64236275
    Zouden dronken Engelsen niet veel makkelijker weg te sturen zijn dan kinderen als je sex wilt hebben?
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 09:43:52 #69
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_64236421
    Bij ons is de vermoeidheid te groot voor frequent bedplezier. En als het er van komt dan gebeurt het heel ingetogen, want wij verliezen allebei de zin als we een kind horen. Dat is eigenlijk altijd het kind dat niet bij ons op de kamer slaapt.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_64236434
    Tico slaat de spijker op z`n kop wmb, hoe maak je in je hoofd de omschakeling van (ver)zo(r)gende moeder naar geile stoeipoes. Voorheen, bij 2 kinderen lukte me dat nog heel aardig, vanaf dat ze wat groter waren en minder vaak een beroep om ons deden `s nachts, maar dit keer lijkt alle animo gewoon weg te zijn.
    En bij de volgende die begint over opvoeden en regels stellen en consequent zijn ga ik vragen of die posts verwijderd kunnen worden. Want daar hoef ik geen oplossing voor. Ik ben namelijk heel content met een kind wat aangeeft haar moeder nodig te hebben.
    Saartje
    pi_64236557
    Ik vind het niet normaal dat je je kinderen in je bed/bij je in de slaapkamer laat slapen. Een pasgeboren baby die veel wordt gevoed bij je op de slaapkamer in een wiegje leggen, ok. Maar als ze ouder worden laat je ze toch niet nog bij je slapen?
    Ik vind het vreemd, en niet gek dat er vervolgens gejengel, gedrein en geen tijd en zin voor seks is.
      maandag 22 december 2008 @ 09:52:04 #72
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64236607
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, dat dus! Heeft dat er nou echt puur mee te maken dat wij de melkmachine zijn voor onze kinderen en wij het dus wel horen? Bert hoort Ruben vaak niet eens, ook al staat ie midden in de nacht te krijsen in bed
    Nou, de mijne krijgt dan gewoon een schop (af en toe, niet elke keer) dat het ook eens zijn beurt is hoor. Ik ben toch echt niet gek.
    En het rare is dat hij, als ik op reis ben, prima zelf wakker wordt.

Slaapkamerproblemen zijn er nauwelijks.
    Kind slaapt al vanaf de 3e week door en geeft ook 's nachts nauwelijks geluid. En als hij dat wel doet en we zijn bezig, dan breken we het idd vaak wel af, ik ben dan te veel afgeleid.
    Gelukkig komt dat dus bijna nooit voor.
    pi_64236678
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Ik vind het niet normaal dat je je kinderen in je bed/bij je in de slaapkamer laat slapen. Een pasgeboren baby die veel wordt gevoed bij je op de slaapkamer in een wiegje leggen, ok. Maar als ze ouder worden laat je ze toch niet nog bij je slapen?
    Ik vind het vreemd, en niet gek dat er vervolgens gejengel, gedrein en geen tijd en zin voor seks is.
    En vanaf hoe oud vind jij ouder? een maand, een half jaar, een jaar? En hoevaak vind jij 's nachts voeden vaker? 1 keer, 2 keer?

Jennifer is nu ruim 10 maanden, drinkt nog 4x per nacht en slaapt dus naast mij in haar geknutselde bedje. Je denkt toch niet dat ik 4x per nacht mn nest uit ga?!
    pi_64236773
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 09:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En vanaf hoe oud vind jij ouder? een maand, een half jaar, een jaar? En hoevaak vind jij 's nachts voeden vaker? 1 keer, 2 keer?

Jennifer is nu ruim 10 maanden, drinkt nog 4x per nacht en slaapt dus naast mij in haar geknutselde bedje. Je denkt toch niet dat ik 4x per nacht mn nest uit ga?!
    Nou, nou rustig.

Dat kan ik dus nog wel begrijpen, maar je ziet en hoort wel eens ouders die hun peuters/kleuters nog bij zich in bed hebben liggen omdat ze anders zo bang zijn en de hele nacht huilen, daar doel ik meer op.
    pi_64236810
    Daar gáát het toch helemaal niet over in dit topic? *zucht* Open dan een eigen topic of het normaal is om je kind op je slaapkamer te laten slapen en wie bepaalt dan of dat normaal is?
    Saartje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')