abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64209813
Kom net tot de ondekking dat ik vanmorgen het vorige deel heb dichtgegooid,hier dus maar verder meet deeltje 15

Dit schreef Ms.Poes (als bijna laatste) over Saartje

Saartje komt uit Polen en is daar afschuwelijk behandeld, en ze heeft onvoorstelbare dingen gezien. Toen ik haar voor het eerst zag (via een foto) wist ik meteen dat ik alles voor haar wilde doen, teneinde haar een beter leven te geven. Aldus geschiedde.

Zo angstig had ik ze nog nooit meegemaakt (en ik heb wel wat ervaring met sukkelaartjes ). De eerste dagen wilde ze niet eens naar binnen, niet eten of drinken, en richtte voor zichzelf een schuilplaats in de tuin in, lekker veilig onder een dikke struik. Met de ene dag grote en de andere dag heel kleine stapjes ging ze gelukkig wel vooruit, en inmiddels is er met haar samen te leven, wij hebben een verstandhouding, ze doet haar behoefte buiten, of op de krant in de keuken, komt netjes binnen als ik roep, of om te eten, trekt haar lip niet meer op naar de andere hondjes in huis, en sloopt enkel nog dingen als ze gefrustreerd raakt door het vuurwerk buiten. Als ik met haar praat wordt de uitdrukking in haar ogen zachter en ze is toch erg nieuwsgierig naar haar nieuwe bestaan, ik zie aan haar dat ze me wel wil vertrouwen maar al haar slechte ervaringen weerhouden haar daarvan.

Inmiddels is ze hier enkele maanden. Het doet me ongelofelijke deugd te zien hoe ze al is gegroeid. Maar het doet me verdriet dat ze zich nog steeds niet wil aan laten raken (heel soms mag ik haar neus aaien, tot haar eigen grote schrik).

Omdat jullie trotse eigenaars zijn van blije, stoere pups en vertrouwde, lieve knuffelhonden, hebben jullie wellicht tips voor mij... Hoe heb je je pup geleerd aan een riem te lopen, hoe zou je dat aanpakken bij een écht angstige hond? Wat is hét onweerstaanbare speelgoed voor jouw hondje, en hoe heb je hem geleerd daarmee te spelen? Met behulp van welke snoepjes krijg je alles van ze gedaan? Heb je zelf toevallig een volwassen (bange) hond gehad die alles nog moest leren?

Ik wilde hier wellicht een topic over openen maar probeer het eerst hier.
01-08-2008
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 16:26:36 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_64211770
kennissen van me hebben hetzelfde gedaan met een bang, verwaarloosd hondje. maar dan in frankrijk. volgens hen zijn de sleutelwoorden 'geduld' en 'liefde'.
maar volgens mij gaat dat je ook lukken. Ms Poes = heldin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_64316014
Dank jullie wel voor de lieve reacties (ook al ben ik geen heldin, maar gewoon weekhartig en impulsief) En voor het openen van een nieuw topic natuurlijk.

Ben er snel na mijn post achtergekomen dat Saar niet voor niks zo gefrustreerd blijft: Mijn huisgenoot. Ik wist wel dat hij een kort lontje had dus ik loop altijd op mijn tenen (pijnlijk, maar gaat redelijk) maar hij blijkt ook vaak als hij alleen thuis is tekeer te gaan (tegen de hele wereld, niemand in het bijzonder), dus in het bijzijn van mijn hondjes. Hij beweerde dat ze daar niks van over zou houden maar ik hem hem duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt: Een hondje wat door zo'n hel is gegaan trekt zich haast alles aan. Zeker de sfeer in huis. De bedoeling was dat ik hier zou blijven wonen tot ik een betaalbare huurwoning had gevonden, maar ik heb er wat meer vaart achter gezet; zoals het er nu naar uit ziet betrek ik in januari met mijn hondjes een recreatiewoning met mooie tuin en veel rust.

Inmiddels slaap ik op de bank in de woonkamer tot na oud en nieuw want ook het vuurwerk drijft Saar tot wanhoop. Hierbij lijkt ze zich gelukkig heel goed te voelen, en ik slaap ook een stuk rustiger in die wetenschap.

Ik heb er dus alle vertrouwen in dat 2009 voor Saartje een heel goed jaar wordt.

Iedereen hier een fijne, knusse kerst gewenst...
some things you lose, and some things you just give away
  woensdag 24 december 2008 @ 09:45:15 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_64316290
Oh Saar is wel een liefje zeg!
Ik denk dat je met rust straks heel veel kan bereiken, wat een nare huisgenoot
Mijn honden zouden daar dus ook helemaal niet tegen kunnen. Heb je al eens aan Bach Rescue gedacht?
Daar hoor ik ook altijd goede verhalen over voor angstige honden.
Maar ik denk dat je als je strakjes je eigen plekkie hebt waar de honden rust hebben mss al sprongen vooruit maakt met haar, ik hoop het wel!
Wij willen nog even iedereen hier Fijne Feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 december 2008 @ 18:47:31 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64333494
Ik denk dat ik nog een tijdje zou wachten met trainen, eerst proberen steeds een beetje meer vertrouwen van de hond te krijgen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:03:05 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64334100

Hoe normaal is het dat 2 honden in een huis vechten ?

Deze hond vecht vaak met zn moeder over aandacht en eten. Er wordt nooit gebeten maar wel heel wat gegromd gedreigd en schijn gevochten (vechten zonder echt te bijten maar gooien elkaar wel om). Uiteindelijk wint de moeder overigens altijd. De jongere hond (2 jr mannetje) geeft het altijd op

Nu moet ik zeggen dat dit ras wel om zijn felheid bekend staat. Ik denk ook dat ze wel redelijk fel zijn als ik ze vergelijk met andere honden.
mai pen rai
pi_64335952
Oh-Oh,leeuke kaart Jij ook fijne feestdagen!

niet_links,wij hebben ook 2 honden en die vechten ook wel eens,niet heel heftig ofzo maar dan moeten ze gewoon weer even laten zien wie de baas is en dat is eigenlijk alleen maar als je ze een nieuw bot geeft, verder stoeien ze veel maar dat is echt spelen,kan er soms ook wel heftig aan toe gaan hoor!
01-08-2008
pi_64372662
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Oh Saar is wel een liefje zeg!
Ik denk dat je met rust straks heel veel kan bereiken, wat een nare huisgenoot
Mijn honden zouden daar dus ook helemaal niet tegen kunnen. Heb je al eens aan Bach Rescue gedacht?
Daar hoor ik ook altijd goede verhalen over voor angstige honden.
Maar ik denk dat je als je strakjes je eigen plekkie hebt waar de honden rust hebben mss al sprongen vooruit maakt met haar, ik hoop het wel!
Wij willen nog even iedereen hier Fijne Feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar:
[ afbeelding ]
Dank je, Saar is echt één van de mooiste hondjes die ik ooit heb gezien, met haar lange benen en lieve snuitje Ik ben zó stapelgek op haar, dat maakt het ook zo moeilijk om haar zo angstig en wantrouwig te zien. Ik droom ook ontzettend vaak over haar, dan droom ik dat ik ze me een dikke knuffel komt geven en lekker met me door het bos wandelt, dat soort dingen. Weet niet of ze aanvoelt dat ik zelfs in mijn slaap met haar bezig ben

Ik heb verse Rescue Remedy in huis gehaald, vandaag wordt er nog niet veel geknald en mijn huisgenoot slaapt nog. Misschien probeer ik straks een paar drupjes bij haar.
Voor oud en nieuw heb ik Sanal Relax voor haar gehaald maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet iemand of dit helpt?
some things you lose, and some things you just give away
pi_64372715
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:32 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Voor oud en nieuw heb ik Sanal Relax voor haar gehaald maar ik heb daar geen ervaring mee. Weet iemand of dit helpt?
Ik heb het ook voor onze hondjes gehaald,heb het ook nooit eerder gebruikt.Maar iemadn anders hier in het topic zei dat het voor haar hond niks deed.Hier wacht ik dus maar af.
01-08-2008
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:07:24 #10
176471 oh-oh
pi_64374707
Ik heb mn chihuahua's vorig jaar volgepropt met die relax dingen maar zonder enig effect
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_64382161
Joost plast sinds een paar dagen in huis,zomaar op de raarste momenten,ook al is ie net uitgelaten,hij is al maanden zindelijk dus vraag me af wat er met em is,maak me best een beetje bezorgd.Zou die een blaasontsteking ofzo hebben? Als het zo door gaat ga ik na het weekend naar de dierenarts mar mischien weet iemand hier wat het zou kunnen zijn of heeft meegemaakt met zijn eigen hond.
01-08-2008
pi_64404248
Ik ben niet liever lui dan moe

pi_64425450

Don't ask .

Twister.

Tommie & sneeuw .
pi_64425483
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:16 schreef Juup© het volgende:
Ik ben niet liever lui dan moe

[ afbeelding ]
Ahw .
  maandag 29 december 2008 @ 10:45:30 #15
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_64457940
Mijn nichtje voert Lara haar kerstdiner:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 29 december 2008 @ 17:36:07 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470512

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 29 december 2008 @ 17:40:16 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470657
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat ik nog een tijdje zou wachten met trainen, eerst proberen steeds een beetje meer vertrouwen van de hond te krijgen
precies.

En mijn hond is gek op mandarijn. Met een stukkie mandarijn krijg ik ALLES van hem gedaan. Probeer wat lekkers uit, en kijk hoe het gaat. Aan de riem lopen komt nog wel. Wat je kan doen is om haar te leren dat de riem cq ketting een plezier is.

Dus niet de ketting of riem binnen om doen. Maar enkel als ze gaat plassen. Zorg dat ze die dingen met wat leuks asocieert.

Bijvoorbeeld ; Probeer haar een ketting om te doen, en zodra ze hem om heeft, beloon je dat met wat lekker en doe je hem af. Steeds ga je een stapje verder. Dan houdt ze de ketting wat langer om. En op een gegeven moment doe je de riem eraan vast. Als je ziet dat ze je genoeg vertrouwd kun je naar buiten proberen te gaan.

Maar ik zou het niet pushen... daarmee kun je alle vertrouwen weer wegvagen.
  maandag 29 december 2008 @ 17:43:39 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64470797
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:03 schreef niet_links het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe normaal is het dat 2 honden in een huis vechten ?

Deze hond vecht vaak met zn moeder over aandacht en eten. Er wordt nooit gebeten maar wel heel wat gegromd gedreigd en schijn gevochten (vechten zonder echt te bijten maar gooien elkaar wel om). Uiteindelijk wint de moeder overigens altijd. De jongere hond (2 jr mannetje) geeft het altijd op

Nu moet ik zeggen dat dit ras wel om zijn felheid bekend staat. Ik denk ook dat ze wel redelijk fel zijn als ik ze vergelijk met andere honden.
Heel normaal. Rangorde verdeling. Als het niet tot bloedens aan toe gaat of echt bijten, laat ze dan maar lekker. Blijkbaar staat de moeder toch nog steeds als hoogste in de rangorde, maar zal de zoon telkens proberen om haar van die plek te stoten.
  maandag 29 december 2008 @ 17:50:25 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64471049
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:36 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloers

Kan MsPoes geen eigen topic openen trouwens? Lijkt me wel heel interessant om te volgen, als ze daar zelf ook behoefte aan heeft
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 29 december 2008 @ 17:54:03 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64471187
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

't Blijft een lekkerding en ik blijf jaloers

Kan MsPoes geen eigen topic openen trouwens? Lijkt me wel heel interessant om te volgen, als ze daar zelf ook behoefte aan heeft
Hij lag echt prins heerlijk. Bed moest toch verschoont worden dus hij mocht erop liggen. Hij en MM zijn in slaap gevallen zo en MM kwam was net een u wakker Baloe heeft er de hele dag praktisch op gelegen

Dat van dat topic vind ik een goed idee mits ms poes het wil. Ik wil het ook wel volgen eigenlijk
  maandag 29 december 2008 @ 17:55:06 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64471224
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja, liever lui dan moe

die van jouw is ook stoer Ligt hij wel vaker zo?
pi_64476867
Wat een leuke foto's allemaal weer !!!
01-08-2008
  maandag 29 december 2008 @ 21:12:00 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64477921
trouwens ;

maandag 29 december 2008 @ 21:54:26 #25
176471 oh-oh
pi_64479652
Bil zn broer Mucho was hier met kerst.
Mucho kreeg Billy's oude zebrapak kado , want ik had nieuwe gemaakt voor Chico en Billy.
De broers, met in het midden hun wegduikende overgrootvadertje Chico:

Frits kreeg heel veel kadootjes en was helemaal in zijn element , hij lag als een kloek op eieren en niemand mocht in de buurt komen:

Karel kwam pas onder de bank vandaan toen al het bezoek weer weg was, hij was jaloers omdat Frits de chihuahuabroertjes van Mucho zo leuk vond
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')