quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:54 schreef Thijsssss het volgende:Misschien nog even een leuk lijstje om terug te kijken op het afgelopen jaar.
Januari 2008 voorspelde de BBC dat dit de smaakmakers van het jaar zouden worden;
[..]
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:58 schreef Grobbel het volgende:[..]
Op zich hebben ze (tot op zekere hoogte) nog aardig gelijk gekregen. Van dat lijstje is alleen Joe Lean and the Jing Jang Jong redelijk geflopt, en zijn Cajun Dance Party en the Courteeners nog enigszins blijven hangen. De rest heeft wel een aardig (tot groot) publiek gevonden.

Al was de hype rond Adele, Vampire Weekend, Late of the Pier, Foals, Alphabeat, Black Kids en MGMT met name toen al volop bezig, dus op zich waren dat redelijk makkelijke inkoppers...
Wat Grobbel zegt, niet echt magie nodig om eind 2007 te voorspellen dat die namen door gingen breken in 2008. Maar van de 2009-lijst ken ik nog niet al te veel namen. En van de namen die een belletje doen rinkelen was ik niet van onder de indruk. Maar interessant, ga het nog eens beter onderzoeken.
En dat Joe Lean in 2008 niets is geworden komt omdat ze hun debuutalbum vlak voor de release hebben teruggetrokken. Ze kwamen er wel wat laat achter (de promo-campagne was al gestart), maar ik moet zeggen dat het de juiste beslissing is geweest. Al kreeg het album in de NME geloof ik een 8.5

.
Zelf vind ik het de meest voorspelbare troep die ik ooit gehoord heeb, maar ben dan ook weer niet te beroerd om toe te geven dat "Lucio Start Fires" stiekem een 'guilty pleasure' van me is. Af en toe

.