abonnement Unibet Coolblue
pi_64617503
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:40 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier een enquête gehouden voor mijn profielwerkstuk. Op/via fok! heb ik 12 reacties gehad uiteindelijk. In totaal heb ik 71 reacties gehad, dus daar kan ik zeker heel veel mee! Het schiet nu al goed op met het profielwerkstuk. Overigens betrof die enquête maar één deelvraag van het totale werkstuk. Ik hoorde van verschillende kanten dat het wat karig was, maar dat komt dus omdat die enquête uiteindelijk slechts 20% of minder van het profielwerkstuk wordt, het is echt wel breder dan dat

Anyway, ik heb een stapeltje promo's liggen die ik beloofd had te verloten. Ik heb net alle namen van de deelnemers op briefjes geschreven en er 1 getrokken. Ik wou er foto's van maken als bewijs, maar mijn batterijen waren leeg Jullie vertrouwen me dus maar gewoon als ik zeg dat het rulerofdeath geworden is. Hij krijgt zo een pm van me.

Ik wil iedereen die reageerde nog even bedanken!
Wanneer moet je werkstuk inleveren?
Krijgen wij het eindresultaat nog te zien.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64617570
Het eindresultaat kan ik denk ik niet zo op fok! zetten. Het wordt namelijk ruim 10, misschien wel ruim 20 pagina's. Het is nogal een groot iets, een soort van "afsluiting" van de hele bovenbouw vwo. Ik moet het officieel volgende week inleveren, maar mijn docent is niet zo streng dus ik mocht wel rustig aan doen. Als ik het niet afsluit met een voldoende, dan mag ik geen examen doen Maar dat zal wel wat meevallen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:47:40 #78
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_64618597
mijn profielwerkstuk heb ik toendertijd ook wel een aantal weken te laat ingeleverd (was wel havo trouwens)

vind het heel leuk dat ik er iets mee gewonnen heb dankjewel in ieder geval en succes met je werkstuk
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_64618766
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik heb wat opmerkingen. Hopelijk kun je er wat mee.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:10 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Nou, de hoofdvraag is:
Hoe komt het dat metal zo'n op zichzelf staande cultuur is gebleven?
Definieer 'op zichzelf staand' en waarom ben jij van mening dat metal dat is? Vergeleken met welke andere culturen is het een 'op zichzelf staande cultuur'?
quote:
-Hoe is het muziekgenre ontstaan, en hoe heeft het zich ontwikkelt tot in de vele subgenres die er bestaan?
Ontwikkeld is hier een voltooid deelwoord en moet met een d.
quote:
-Waardoor is het groepsgevoel onder metalpubliek zo sterk, sterker dan in andere genres?
Waardoor concludeer je dat het groepsgevoel onder metalpubliek zo sterk is en sterker dan in andere genres?

En tenslotte, hoe beantwoord je met de antwoorden op de deelvraag uiteindelijk de hoofdvraag?

Als je geen bezwaar hebt om je profielwerkstuk naar jan en alleman te sturen, zou ik het leuk vinden als je hem als hij af is naar het mail-adres in mijn profiel kan sturen. Ik ben erg benieuwd
pi_64619315
Hmm, 'op zich zelf staand', als in: het genre heeft zich minder vermengd en is minder vervaagd dan veel genres eromheen. Er zijn nog een aantal genres waar een cultuur bij hoort (hip hop, punk, hardcore), maar dat lijkt toch minder vast te zijn. De metalcultuur lijkt wat steviger en onveranderlijker, hoewel het commerciëler wordt.

Dat voltooid deelwoord is nogal een domme fout Gelukkig had ik het alleen op fok! fout geschreven en niet in de tekst zelf. Het groepsgevoel: Dat blijkt onder andere uit de antwoorden op de enquête, maar dat is ook iets dat ik zelf merk op concerten.

Als het af is, dan wil ik het je wel mailen Ik ga dat ding uiteraard niet naar iedereen sturen en over het hele internet verspreiden, maar naar een aantal mensen vind ik geen probleem

Ik ben alleen nog steeds niet geweldig gemotiveerd. Op HAVO krijgen ze een cijfer erop, maar wij op het VWO krijgen alleen onvoldoende, voldoende, goed of uitstekend. Omdat ik "maar een voldoende" hoef te halen, ben ik niet erg gemotiveerd. Een voldoende halen is voor mij vrij simpel, zeker bij mijn begeleidend docent.

Anyway, ik ga weer aan het werk!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 18:16:17 #81
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_64619413
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:13 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Hmm, 'op zich zelf staand', als in: het genre heeft zich minder vermengd en is minder vervaagd dan veel genres eromheen. Er zijn nog een aantal genres waar een cultuur bij hoort (hip hop, punk, hardcore), maar dat lijkt toch minder vast te zijn. De metalcultuur lijkt wat steviger en onveranderlijker, hoewel het commerciëler wordt.
Ik heb eigenlijk het idee dat de hardcorewereld (en dan bedoel ik niet de boem-boem-boem holland hakkuh hardcore) nog een stuk hechter is dan de metalwereld. Maar goed, er zijn aardig wat raakvlakken tussen dat soort hardcore en metal.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_64620607
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:16 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk het idee dat de hardcorewereld (en dan bedoel ik niet de boem-boem-boem holland hakkuh hardcore) nog een stuk hechter is dan de metalwereld. Maar goed, er zijn aardig wat raakvlakken tussen dat soort hardcore en metal.
Ja inderdaad de hardcorescene is behoorlijk hecht. Misschien nog hechter dan metalscene.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64620986
Nee, ik bedoelde wel de boem-boem-boem holland hakkuh hardcore De andere hardcorescene heeft inderdaad vrij veel raakvlakken met de metal, die bedoelde ik ook niet.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:57:20 #84
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_64654373
De boem boem boem holland hakkuh hardcore
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_64655260
Ja ik heb het niet bedacht Dat was Tokus Ik vond hem wel grappig eigenlijk
pi_64661236
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:57 schreef Luiaerdt het volgende:
De boem boem boem holland hakkuh hardcore
Je moet de twee toch uit elkaar kunnen houden. En deze omschrijving klopt aardig.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:38:04 #87
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_64724681
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je moet de twee toch uit elkaar kunnen houden. En deze omschrijving klopt aardig.
Haha das waar
quote:
Graspop komt met eerste namen


Het metalfestival Graspop Metal Meeting maakte de eerste namen bekend voor het festival op 26,27 en 28 juni 2009.

Volgende groepen hebben hun komst bevestigd:

HEAVEN & HELL - DISTURBED - VOLBEAT - PAPA ROACH - BLIND GUARDIAN - ANTHRAX - TRIVIUM - SACRED REICH - W.A.S.P. - DEVIL DRIVER - EPICA - LEGION OF THE DAMNED - PARKWAY DRIVE - GOD FORBID - KATAKLYSM - FIREWIND - LAAZ ROCKIT’ - KEEP OF KALESSIN - SCAR SYMMETRY - SAMAEL - DAGOBA - NEGURA BUNGET - TAAKE - EHTS - WOLVES IN THE THORNE ROOM

Meer namen, waaronder ook de 3 topacts, worden binnenkort bekend gemaakt.
Dus dan toch maar naar Graspop voor Heaven & Hell
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_64724727
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:38 schreef Luiaerdt het volgende:

[..]

Haha das waar
[..]

Dus dan toch maar naar Graspop voor Heaven & Hell
Ja Heaven & Hell is echt de moeite waard om live te zien. Vorige keer op Graspop was dat een van de hoogte punten vond ik.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 januari 2009 @ 12:40:23 #89
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_64724755
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:38 schreef Luiaerdt het volgende:

[..]

Haha das waar
[..]

Dus dan toch maar naar Graspop voor Heaven & Hell
als je speciaal voor Heaven & Hell gaat zou ik naar Waldrock gaan, want ik verwacht dat ze daar headliners zijn. Op Graspop zijn ze dat sowieso niet, en dus spelen ze een stuk korter.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:41:56 #90
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_64724801
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja Heaven & Hell is echt de moeite waard om live te zien. Vorige keer op Graspop was dat een van de hoogte punten vond ik.
Echt wel
quote:
als je speciaal voor Heaven & Hell gaat zou ik naar Waldrock gaan, want ik verwacht dat ze daar headliners zijn. Op Graspop zijn ze dat sowieso niet, en dus spelen ze een stuk korter.
Natuurlijk ga ik ook voor de leuke sfeer die op Graspop hangt
En de speciaalbier kraam
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_64725164
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef Tokus het volgende:

[..]

als je speciaal voor Heaven & Hell gaat zou ik naar Waldrock gaan, want ik verwacht dat ze daar headliners zijn. Op Graspop zijn ze dat sowieso niet, en dus spelen ze een stuk korter.
Gewoon naar allebij toe gaan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:00:57 #92
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_64725371
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gewoon naar allebij toe gaan.
'T geld groeit me niet op de rug!
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_64726552
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:00 schreef Luiaerdt het volgende:

[..]

'T geld groeit me niet op de rug!
Je hebt vast wel geld voor Graspop en Waldrock nu je toch niet naar Wacken toe kan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:39:32 #94
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_64726596
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je hebt vast wel geld voor Graspop en Waldrock nu je toch niet naar Wacken toe kan.
Of ik geef dat geld uit aan mijn spaarrekening
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_64733528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef Luiaerdt het volgende:

[..]

Of ik geef dat geld uit aan mijn spaarrekening
Goed idee
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64747285
quote:
HEAVEN & HELL - DISTURBED - VOLBEAT - PAPA ROACH - BLIND GUARDIAN - ANTHRAX - TRIVIUM - SACRED REICH - W.A.S.P. - DEVIL DRIVER - EPICA - LEGION OF THE DAMNED - PARKWAY DRIVE - GOD FORBID - KATAKLYSM - FIREWIND - LAAZ ROCKIT’ - KEEP OF KALESSIN - SCAR SYMMETRY - SAMAEL - DAGOBA - NEGURA BUNGET - TAAKE - EHTS - WOLVES IN THE THORNE ROOM
Alleen voor Anthrax zou ik overwegen te gaan. Goed zo Graspop, puike line-up weer De rest is vast ook weer bagger c.q. ken ik niet.
pi_64747421
Sacred Reich is geweldig!! Ken je klassiekers.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:48:19 #98
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64747549
Geen graspop voor mij tot nu toe. De bands die ik wil zien komen al op Waldrock en Roadburn.

Edit: O, ik had Sacred Reich helemaal nog niet gezien. Dat is dan wel weer erg vet!

[ Bericht 34% gewijzigd door Trashcanman op 07-01-2009 00:32:18 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:02:21 #99
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64748167
Had ik al \m/ Anthrax \m/ Sacred Reich \m/ gezegd?
[KNE]-Mod
pi_64751319
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef ThE_ED het volgende:
Had ik al \m/ Anthrax \m/ Sacred Reich \m/ gezegd?
Nee hoezo wat is daarmee dan?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')