abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64468213
quote:
Op maandag 29 december 2008 08:34 schreef gr8w8 het volgende:
Als je dat geld hebt en dus ook eldees een fatsoenlijk lapje grond kan kopen, waarom bouw je dat dan in Amerika? Weggegooid geld. Ga dan in een land wonen met toekomst, in plaats van vergane glorie en bellen op gebied van macht, geld en vooral ego.
De US heeft echt wel toekomst hoor. Wat meer dan bijvoorbeeld Nederland.
pi_64468253
quote:
Op maandag 29 december 2008 08:44 schreef gr8w8 het volgende:
En dat hier meer mensen afhankelijk zijn van staatssteun, is een fabeltje. Die steun is in de VS anders, maar vele malen groter. Denk aan de enorme staatsschuld en het begrotingstekort. Niet direct aan de inwoners nee en daarom relatief verborgen. Wel door steun aan industrie en beschermende maatregelen aan de deur. Graan, staal, doet het een belletje rinkelen? De EU is al veel verder in de vrije wereldmarkt. Voor de beschermende politiek betaald de VS nu de rekening. Denk aan alle hints daarop van Obama...
Een uitkering hier en een uitkering in de VS. Een behoorlijk verschil hoor.

In de VS gebeurt veel op basis van charity, maar daar zit geen overheid achter.
pi_64468316
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

In indonesie ook, daar hakken sommige moeders een armpje van hun kind af, dan krijgen ze meer bij het stoplicht.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 16:36:55 #254
236264 crew  capricia
pi_64468556
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een uitkering hier en een uitkering in de VS. Een behoorlijk verschil hoor.

Soort voedselbanken dus?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64468599
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Soort voedselbanken dus?
Je moet dat meer zien als hulp van mensen die het moeilijk hebben. Daar kun je wat van vinden, maar het kost geen overheidsgeld.
pi_64468743
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet dat meer zien als hulp van mensen die het moeilijk hebben. Daar kun je wat van vinden, maar het kost geen overheidsgeld.
voedselbanken zijn ook niet van de overheid
  maandag 29 december 2008 @ 16:43:26 #257
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_64468800
lekkere offtopic jongens...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_64468801
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:42 schreef henkway het volgende:

[..]

voedselbanken zijn ook niet van de overheid
Het uitkeringsstelsel en een hoop andere grappen worden wel betaald van jouw belastingcenten. Daarnaast is het zo dat heel wat mensen in de VS het wat moeilijker hebben dan mensen in NL.

Het is mij een raadsel hoe je met Nederlandse uitkeringen het voor elkaar kunt krijgen om geen geld over te houden om voedsel te kopen.
pi_64470118
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het uitkeringsstelsel en een hoop andere grappen worden wel betaald van jouw belastingcenten. Daarnaast is het zo dat heel wat mensen in de VS het wat moeilijker hebben dan mensen in NL.

Het is mij een raadsel hoe je met Nederlandse uitkeringen het voor elkaar kunt krijgen om geen geld over te houden om voedsel te kopen.
Dat hebben ze wel maar als je het gratis kan krijgen waarom zou je er dan nog voor betalen.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 17:29:49 #261
236264 crew  capricia
pi_64470294
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef Sjabba het volgende:
lekkere offtopic jongens...
Poging tot On topic:

Nou, als de huizenprijzen flink dalen en mensen MOETEN bijstorten dan komen ze vanzelf wel bij de voedselbank uit.
Het is niet altijd een kwestie van de 'luchtbel' uitzitten. Banken kunnen eisen dat je geld bijstort als je woning minder waard dan je hypotheek wordt. En als er opeens 20 of 30% bijgestort moet worden, dan zullen maar weinig mensen dat geld hebben liggen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64470775
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Poging tot On topic:

Nou, als de huizenprijzen flink dalen en mensen MOETEN bijstorten dan komen ze vanzelf wel bij de voedselbank uit.
Het is niet altijd een kwestie van de 'luchtbel' uitzitten. Banken kunnen eisen dat je geld bijstort als je woning minder waard dan je hypotheek wordt. En als er opeens 20 of 30% bijgestort moet worden, dan zullen maar weinig mensen dat geld hebben liggen...
zolang je niet werkloos bent en blijft betalen zal geen enkele bank dat doen hoor
  maandag 29 december 2008 @ 17:47:25 #263
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64470932
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Poging tot On topic:

De vraag is of ze dat zullen doen bij braaf hun maandtermijn betalende mensen. Óf je laat je geld uitstaan tegen de rente die netjes wordt betaald óf je schrijft meteen het percentage af dat je verliest bij executieverkoop.(aangezien maar weinigen het geld hebben liggen om even 30% te dokken zal hun huis verkocht moeten worden door de bank)
Ik denk niet dat de banken staan te springen om meteen weer miljarden af te schrijven als dat niet eens moet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 29 december 2008 @ 17:49:16 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64471000
quote:
Lullig voor de bank.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 17:50:14 #265
236264 crew  capricia
pi_64471037
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:43 schreef henkway het volgende:

[..]

zolang je niet werkloos bent en blijft betalen zal geen enkele bank dat doen hoor
Dat een bank je kan vragen geld bij te storten is niet iets wat ik zelf verzonnen heb.
Dat staat en een aantal hypotheekakten wel degelijk genoemd.
Op moment dat jouw hypotheek hoger is dan de waarde van je woning, kan een bank zoiets vragen ja...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 17:51:21 #266
236264 crew  capricia
pi_64471084
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:47 schreef Dromer het volgende:

[..]

De vraag is of ze dat zullen doen bij braaf hun maandtermijn betalende mensen. Óf je laat je geld uitstaan tegen de rente die netjes wordt betaald óf je schrijft meteen het percentage af dat je verliest bij executieverkoop.(aangezien maar weinigen het geld hebben liggen om even 30% te dokken zal hun huis verkocht moeten worden door de bank)
Ik denk niet dat de banken staan te springen om meteen weer miljarden af te schrijven als dat niet eens moet.
Of ze het doen is een tweede, maar er zijn mogelijkheden...zeker als het letterlijk zo in de kleine lettertjes van je contract staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 december 2008 @ 18:00:53 #267
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64471394
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Of ze het doen is een tweede, maar er zijn mogelijkheden...zeker als het letterlijk zo in de kleine lettertjes van je contract staat.
Yep.. maar ik kan zo snel geen goede reden te bedenken waarom ze zeker verlies zouden kiezen voor een behoorlijke kans op winst. (de meeste mensen betalen nl. wel netjes hun leningen af)
Maar ik ben benieuwd. Als iemand (met kennis van zaken) weet te vertellen waarom dit scenario (iedereen moet 30% bijstorten bij een gemiddelde waardedaling van 30% op de huizenmarkt) goed de waarheid zou kunnen worden.
Dat het in de kleine lettertjes staat is imo geen reden om het over de gehele breedte stante pede toe te passen, maar ik ben dan ook geen expert.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 18:06:27 #268
236264 crew  capricia
pi_64471567
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep.. maar ik kan zo snel geen goede reden te bedenken waarom ze zeker verlies zouden kiezen voor een behoorlijke kans op winst. (de meeste mensen betalen nl. wel netjes hun leningen af)
Maar ik ben benieuwd. Als iemand (met kennis van zaken) weet te vertellen waarom dit scenario (iedereen moet 30% bijstorten bij een gemiddelde waardedaling van 30% op de huizenmarkt) goed de waarheid zou kunnen worden.
Dat het in de kleine lettertjes staat is imo geen reden om het over de gehele breedte stante pede toe te passen, maar ik ben dan ook geen expert.
Ik kan me zo voorstellen dat als jij nog een vette spaarrekening bij die bank hebt, dat ze daar dan wel graag wat geld van willen zien om hun eigen risico te dekken...Als er echt niets te halen valt bij je, dan schiet een bank er idd weinig mee op om je te dwingen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64472595
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat als jij nog een vette spaarrekening bij die bank hebt, dat ze daar dan wel graag wat geld van willen zien om hun eigen risico te dekken...Als er echt niets te halen valt bij je, dan schiet een bank er idd weinig mee op om je te dwingen..
Daar heeft een bank geen zak mee te maken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64475819
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar heeft een bank geen zak mee te maken
Een bank kan wel extra zekerheden verlangen indien men dit nodig acht. Stel dat jij een hypotheek hebt van 125.000 euro op basis van een EW van 100.000 euro en jouw huis blijkt nog maar 80.000 euro waard te zijn, dan kunnen ze je vragen om extra zekerheden te stellen.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 20:33:06 #271
236264 crew  capricia
pi_64476432
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een bank kan wel extra zekerheden verlangen indien men dit nodig acht. Stel dat jij een hypotheek hebt van 125.000 euro op basis van een EW van 100.000 euro en jouw huis blijkt nog maar 80.000 euro waard te zijn, dan kunnen ze je vragen om extra zekerheden te stellen.
Correct.
En in een aantal hypotheekakten staat dit ook gewoon zo vermeld in al dan niet kleine lettertjes.
En bij sommige hypotheekverstrekkers is dit onderdeel van de algemene voorwaarden.
Het verbaast me dat dit bij zoveel mensen niet bekend is...hier heb je het toch over als je een hyp. afsluit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64476529
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

jawel maar de meeste alle mensen kunnen dit niet , dat weet de bank ook, dus gebeurt er niets
pi_64476560
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Correct.
En in een aantal hypotheekakten staat dit ook gewoon zo vermeld in al dan niet kleine lettertjes.
En bij sommige hypotheekverstrekkers is dit onderdeel van de algemene voorwaarden.
Het verbaast me dat dit bij zoveel mensen niet bekend is...hier heb je het toch over als je een hyp. afsluit?
Klopt. Gezien het feit dat heel veel hypotheken doorverkocht zijn zou het me ook niet verbazen als een aantal hypotheekbanken hier mee gaan beginnen.
pi_64476601
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:35 schreef henkway het volgende:

[..]

jawel maar de meeste alle mensen kunnen dit niet , dat weet de bank ook, dus gebeurt er niets
In plaats van een bedrag ineens kan men ook een gedeelte omzetten naar annuiteit of lineair o.i.d. Of een extra spaarpolis verpanden.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 20:39:18 #275
236264 crew  capricia
pi_64476677
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Wel als je ook nog spaargeld bij diezelfde bank hebt...dat ziet die bank toch ook?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')