abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:16:18 #161
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67202674
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Die andere landen hebben d'r ook geen recht op, net zoals geen enkel land op deze aardkloot... maar ja, de fucking bastards zijn d'r nu eenmaal... verdere verspreiding is niet echt gewenst

Maar ach ja, laten we lekker iedereen een Abom geven dan...
Het zou wel de machtsverhoudingen balanceren en dingen stabieler maken ja
Dasvidanja
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:19:12 #162
8781 crew  Frutsel
pi_67202742
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:16 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het zou wel de machtsverhoudingen balanceren en dingen stabieler maken ja
Misschien... denk je dat andere Arabische landen zoals SA, Koeweit en co zitten te wachten op een Abom bij Iran? Dan willen zij ook.. om de verhoudingen verder te balanceren? Lijkt me meer een nieuwe wapenwedloop en een extra lontje in het reeds bestaande kruidvat.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:22:02 #163
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67202823
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Misschien... denk je dat andere Arabische landen zoals SA, Koeweit en co zitten te wachten op een Abom bij Iran? Dan willen zij ook.. om de verhoudingen verder te balanceren? Lijkt me meer een nieuwe wapenwedloop en een extra lontje in het reeds bestaande kruidvat.
So be it. Deze onrechtvaardige situatie kan ook niet bestaan. Met Israël voorop, die vormt wel de grootste bedreiging voor heel het Midden-Oosten als het enige land met atoombom. Iran met een atoombom kan schurkenstaat Israël eindelijk tot onderhandeling dwingen.
Dasvidanja
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:30:11 #164
8781 crew  Frutsel
pi_67203046
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:22 schreef Verluste het volgende:

[..]

So be it. Deze onrechtvaardige situatie kan ook niet bestaan. Met Israël voorop, die vormt wel de grootste bedreiging voor heel het Midden-Oosten als het enige land met atoombom. Iran met een atoombom kan schurkenstaat Israël eindelijk tot onderhandeling dwingen.
Je kan zeggen wat je wil over Israel, maar een gevaar voor de regio is het niet. Althans, niet ALLEEN Israel, d'r zijn meer landen in die regio die een gevaar vormen. Israel reageerde toch louter defensief tegen Syrie, Jordanie, Egypte, Libanon? Dat ze buiten proportioneel geweld gebruiken, of dat de joden daar niet zouden horen, dat is in dit topic toch niet relevant? Je mening lijkt me dan ook gebaseerd op je haat jegens Israel.

Israel is een gevaar voor de Palestijnen en andersom? Die situatie staat los van een Abom voor Iran lijkt me. Dat is toch een hele andere discussie dan deze? Je mening over Israel is allang duidelijk en ik deel je mening deels dat er daar wat moet gebeuren, maar toch niet op deze wijze?
"Of je praat met ons of we nuken je? "

Of we gaan de olieprijzen verviervoudigen, of we nuken de olievelden in Koeweit/SA ?
Je vergeet ook dat Iran een groot oliereserve heeft, met een Abom kunnen ze die markt dan ook beinvloeden, los van de complete situatie in en rond Israel. Hoe zal SA dat gaan vinden?

Denk dat je niet alleen naar Israel moet kijken, als je kijkt naar de A-bom voor Iran.

Europa heeft Iran een prima deal geboden over nucleaire energie, talloze malen afgewezen door Iran. Ik weet het niet hoor. Prima dat Iran kernenergie wil hebben... maar dat kan toch ook met waarnemers en hulp van buitenaf?
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:12:46 #165
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67208162
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil over Israel, maar een gevaar voor de regio is het niet. Althans, niet ALLEEN Israel, d'r zijn meer landen in die regio die een gevaar vormen. Israel reageerde toch louter defensief tegen Syrie, Jordanie, Egypte, Libanon? Dat ze buiten proportioneel geweld gebruiken, of dat de joden daar niet zouden horen, dat is in dit topic toch niet relevant? Je mening lijkt me dan ook gebaseerd op je haat jegens Israel.

Israel is een gevaar voor de Palestijnen en andersom? Die situatie staat los van een Abom voor Iran lijkt me. Dat is toch een hele andere discussie dan deze? Je mening over Israel is allang duidelijk en ik deel je mening deels dat er daar wat moet gebeuren, maar toch niet op deze wijze?

Of we gaan de olieprijzen verviervoudigen, of we nuken de olievelden in Koeweit/SA ?
Je vergeet ook dat Iran een groot oliereserve heeft, met een Abom kunnen ze die markt dan ook beinvloeden, los van de complete situatie in en rond Israel. Hoe zal SA dat gaan vinden?

Denk dat je niet alleen naar Israel moet kijken, als je kijkt naar de A-bom voor Iran.

Europa heeft Iran een prima deal geboden over nucleaire energie, talloze malen afgewezen door Iran. Ik weet het niet hoor. Prima dat Iran kernenergie wil hebben... maar dat kan toch ook met waarnemers en hulp van buitenaf?
Wat is er verkeerd aan het haten van Israël?
Het is heel logisch dat iemand Israël zou haten na al het onrecht dat Israël heeft bewerkstelligd. Dat onrecht keert zich tegen Israël. Hoe dan ook. En dat heeft niets te maken met anti-semitisme

En Israël doet voorkomen alsof het defensief reageert op haar buurlanden. De Jom Kippoer oorlog was grotendeels uitgelokt door Israël zelf volgens een VN waarnemer.

''http://www.nujij.nl/israel-lokte-zesdaagse-oorlog-in-1968-zelf-uit.3177928.lynkx''

In feite blijft Israël militair nog steeds een leeuw die last heeft van een zwerm muggen. Het is mede daardoor dat Israël haar onwetmatige en onrechtvaardige gang kan gaan.
Ik zie Israël dan enkel als het grote gevaar in het Midden-Oosten, en niet de landen daaromheen.

Het land heeft zestig jaar met instemming van het Westen uitsluitend op militaire afschrikking vertrouwd en ''úit zelfverdediging'' een zee van haat gecreëerd. Israël heeft nooit willen praten omdat Israël de gesprekspartners schoffeert en niet serieus neemt (VN, Arabische Liga, etcetc).
Een atoombom zou hier verandering in kunnen brengen, dankzij de wederzijdse vernietiging. En van Iran weten we van de Irak-Iran oorlog dat Iran heel snel van de rails loopt qua zelfopoffering en dat de wederzijdse vernietiging concreter is dan ooit, mocht Iran een atoombom krijgen.

Een A-bom van Iran heeft alles te maken met Israël. Want als Israël Iran bombardeert is het hele Midden-Oosten een heksenketel geworden. Een heksenketel waarin Israël zich goed kan handhaven dankzij haar nucleaire overmacht in de regio. Ze zal er alles aan doen om die overmacht te handhaven.
Dasvidanja
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 15:51:40 #166
8781 crew  Frutsel
pi_67209359
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan het haten van Israël?
Het is heel logisch dat iemand Israël zou haten na al het onrecht dat Israël heeft bewerkstelligd. Dat onrecht keert zich tegen Israël. Hoe dan ook. En dat heeft niets te maken met anti-semitisme
Niets, ieder zijn ding. Maar dan zou je de VS ook moeten haten lijkt me. Ondanks dat we niet mogen terug kijken op de jodenvervolging of de bevrijding van ons land door de VS (das war einmal...) mogen we ze nu haten. Maar bij Israel kijken we wel naar het verleden? De VN heeft het land nu eenmaal erkend. Maar nogmaals : Het gaat nu over Iran
quote:
En Israël doet voorkomen alsof het defensief reageert op haar buurlanden. De Jom Kippoer oorlog was grotendeels uitgelokt door Israël zelf volgens een VN waarnemer.
Dat was één waarnemer, misschien bevooroordeeld? Misschien niet. Misschien is de Wiki geschreven door een pro-israelier..die het heeft over diverse voorafgaande grensconflicten, het afsluiten van water/havens (door Egypte) waardoor israel geblokkeerd werd en het omleggen van waterwegen door Syrie, waarop Israel op beide landen gepast ging reageren. (OORLOGSDAAD!) ongetwijfeld zijn de joden daar geen lieverdjes, maar ik durf mijn handen ook niet voor de omrikkende landen in het vuur te steken... Ik ken te weinig van de feiten om te oordelen wie nu de waarheid sprak en wie niet. Das tegenwoordig nog altijd zo.
quote:
In feite blijft Israël militair nog steeds een leeuw die last heeft van een zwerm muggen. Het is mede daardoor dat Israël haar onwetmatige en onrechtvaardige gang kan gaan.
Ik zie Israël dan enkel als het grote gevaar in het Midden-Oosten, en niet de landen daaromheen.

Het land heeft zestig jaar met instemming van het Westen uitsluitend op militaire afschrikking vertrouwd en ''úit zelfverdediging'' een zee van haat gecreëerd. Israël heeft nooit willen praten omdat Israël de gesprekspartners schoffeert en niet serieus neemt (VN, Arabische Liga, etcetc).
Israel vraagt om erkenning, krijgt dat niet, dus wil het inderdaad niet praten.
quote:
Een atoombom zou hier verandering in kunnen brengen, dankzij de wederzijdse vernietiging. En van Iran weten we van de Irak-Iran oorlog dat Iran heel snel van de rails loopt qua zelfopoffering en dat de wederzijdse vernietiging concreter is dan ooit, mocht Iran een atoombom krijgen.

Een A-bom van Iran heeft alles te maken met Israël. Want als Israël Iran bombardeert is het hele Midden-Oosten een heksenketel geworden. Een heksenketel waarin Israël zich goed kan handhaven dankzij haar nucleaire overmacht in de regio. Ze zal er alles aan doen om die overmacht te handhaven.
Net als de VS? Misschien wel en heb je daar gelijk in. Ik vertrouw die gasten zelf voor geen cent. Maar de tegenpartij ook niet. Maar denk je nou echt dat Israel een a-bom als OFFENSIEF wapen zou inzetten? Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Wat me waarschijnlijker lijkt is een nieuwe zesdaagse oorlog + iran met a-bom, waarna israel denkt: krijg dan allemaal maar de tering en als we dan toch kapot moeten, dan gaat iedereen met ons mee, die om ons heen zit.

Maar wat ik jammer vind is dat je je hier louter op Israel vs Iran focust en niet ingaat op mijn punt omtrent olie en bijv SA. Het is niet alleen het verleden. Ik denk dat een A-bom bij Iran een wapenwedloop triggert, waarbij het in de nabije toekomst diverse landen dat ding krijgen/willen en des te groter is de kans dat een splintergroep of terreurbeweging zon ding kan krijgen. En ja, dan krijg je vroeg of laat nog meer shit van.

Als er een manier was om direct al die wapens van de planeet te krijgen, dan graag.. maar dat zie ik niet gebeuren. Ik ben dan ook pertinent tegen verdere verspreiding van die rotzooi. Of het nu de VS is, israel, Nederland, Iran, Turkije of Japan.
pi_67214417
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:

Ja... Stel dat Iran olievelden van Westerse bondgenoten met kernwapens gaat bestoken, om daar voordeel uit te halen... Stel je voor dat dat gebeurt...
pi_67215375
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef Verluste het volgende:

[..]

Iran heeft net zoveel recht op een atoombom als Israël, Pakistan en India dat hebben. Iran behoort een atoombom te hebben.

Simpel.
Alleen heb ik meer vertrouwen in Pakistan/India dan die stel gekken in parlement van Iran met atoom bom
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67219979
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:34 schreef Slappy het volgende:

[..]

Alleen heb ik meer vertrouwen in Pakistan/India dan die stel gekken in parlement van Iran met atoom bom
Waar baseer jij op dat het een stel gekken zijn.

Kom eens met meer dan 1 voorbeeld, plus bronvermelding.
pi_67220181
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat het een stel gekken zijn.

Kom eens met meer dan 1 voorbeeld, plus bronvermelding.
Ik zeg niet dat Iran gek is Regering niet vanwege Usa haat maar mensen die homo's zijn te executeren en mensen die stelen gelijk ophangen .Iran zelf heel mooi land en vriendelijk mensen maar die regering mag van mij gelijk ticket Mars boeken.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67220473
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:47 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Iran gek is Regering niet vanwege Usa haat maar mensen die homo's zijn te executeren en mensen die stelen gelijk ophangen .Iran zelf heel mooi land en vriendelijk mensen maar die regering mag van mij gelijk ticket Mars boeken.
Als dat werkelijk zo is, dan mogen we nog niets zeggen. Want volgens mij is onze tolerantie en acceptatie jegens homofilie pas iets van de laatste pakweg 40 jaar.
En ergens valt te betwijfelen dat de executies wegens openlijke homoseksuele geaardheid uitgevoerd zijn. Misschien hebben deze lieden wel een -echt- strafbaar feit op hun kerfstok.
pi_67220542
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als dat werkelijk zo is, dan mogen we nog niets zeggen. Want volgens mij is onze tolerantie en acceptatie jegens homofilie pas iets van de laatste pakweg 40 jaar.
En ergens valt te betwijfelen dat de executies wegens openlijke homoseksuele geaardheid uitgevoerd zijn. Misschien hebben deze lieden wel een -echt- strafbaar feit op hun kerfstok.
Tja zou kunnen Blijft zonde van zo prachtig land en mooie vrouwen
pi_67220799
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:54 schreef Slappy het volgende:

[..]

Tja zou kunnen Blijft zonde van zo prachtig land en mooie vrouwen
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=351718&page=16

Schitterend.

Wij gaan er op een schandelijke manier mee om als Westerlingen. Per saldo hebben ze niemand iets misdaan.
pi_67220978
Ik had ergens gelezen vanwege dat Amerika boycot.Dat veel vliegmaatschappij uit Iran die erg van Amerikaanse fabrikanten afhankelijk zijn.Veel ongelukken krijgen vanwege dat boycot
pi_67221089
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:04 schreef Slappy het volgende:
Ik had ergens gelezen vanwege dat Amerika boycot.Dat veel vliegmaatschappij uit Iran die erg van Amerikaanse fabrikanten afhankelijk zijn.Veel ongelukken krijgen vanwege dat boycot
Dan maar over op Airbussen en Tupolevs. Uitstekend materieel.

Oprotten met die yankees.
pi_67221835
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:22 schreef Verluste het volgende:

[..]

Allemaal maar atoombommen geven dan? Iedereen een atoombom op broekzak-formaat zou veel onrechtvaardige situaties helpen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:54:06 #177
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67223156
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:24 schreef waht het volgende:

[..]

Allemaal maar atoombommen geven dan? Iedereen een atoombom op broekzak-formaat zou veel onrechtvaardige situaties helpen.
Het zou de situatie alleen maar rechtvaardiger maken ipv enkelen een atoombom Gebruik je hersens.
Dasvidanja
pi_67224044
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:54 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het zou de situatie alleen maar rechtvaardiger maken ipv enkelen een atoombom Gebruik je hersens.
Als we ons beperken tot de speelbak die 'het Midden Oosten' heet maakt dat mij niet veel uit. Israel heeft op geen enkele manier de middelen (afgezien van die atoombommen dan) om een oorlog te beginnen (afgezien tegen een stel Palestijnse guerilla's). Ze hebben geen behoefte aan de invasie van buurlanden (afgezien van Palestina) maar willen enkel hun eigen grondgebied behouden. Hoe dat een gevaar is voor het Midden Oosten is mij niet duidelijk (afgezien dan wat betreft sommige Palestijnen).

Maar goed, om terug te komen op die atoombommen, meer atoombommen is niet echt een oplossing. Als er uberhaupt iemand zo'n bom moet hebben is het het zwarte schaap van het Midden Oosten wel, en dat is het kleine landje genaamd Israel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:19:36 #179
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67224151
Iran moet gewoon kerwapens maken, ongeachd wat Amerika Europa of israel zegt. Israel zou Iran zou overnemen als ze dat konden. Iederen heeft recht om kernwapens te maken behalve de arabische wereld. En dan begint iedereen te zijken als Iran eidelijk de kennis heeft, en nog niet eens is gaan maken, maar tot nu toe alleen een kerncentrale heeft gebouwd. Geleerden worden vermoord in Iran door mistieuze wijzen die toevallig een groot belang vormen in de ontwkellinen van die kennis.

Ik zou zeggen gewoon maken, als je wil dat de arabische werelden er geen maakt, dan moeten julllie er ook geen maken en die jullie in bezit hebben weg doen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:25:44 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67227542
als je wilt dat Iran in bezit van atoomwapens zou moeten kunnen zijn
verklaar ik je echt voor gek en zou ik je aan willen raden een Psych. te gaan bezoeken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')