Het zou wel de machtsverhoudingen balanceren en dingen stabieler maken jaquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die andere landen hebben d'r ook geen recht op, net zoals geen enkel land op deze aardkloot... maar ja, de fucking bastards zijn d'r nu eenmaal... verdere verspreiding is niet echt gewenst
Maar ach ja, laten we lekker iedereen een Abom geven dan...
Misschien... denk je dat andere Arabische landen zoals SA, Koeweit en co zitten te wachten op een Abom bij Iran? Dan willen zij ook.. om de verhoudingen verder te balanceren? Lijkt me meer een nieuwe wapenwedloop en een extra lontje in het reeds bestaande kruidvat.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het zou wel de machtsverhoudingen balanceren en dingen stabieler maken ja
So be it. Deze onrechtvaardige situatie kan ook niet bestaan. Met Israël voorop, die vormt wel de grootste bedreiging voor heel het Midden-Oosten als het enige land met atoombom. Iran met een atoombom kan schurkenstaat Israël eindelijk tot onderhandeling dwingen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien... denk je dat andere Arabische landen zoals SA, Koeweit en co zitten te wachten op een Abom bij Iran? Dan willen zij ook.. om de verhoudingen verder te balanceren? Lijkt me meer een nieuwe wapenwedloop en een extra lontje in het reeds bestaande kruidvat.
Je kan zeggen wat je wil over Israel, maar een gevaar voor de regio is het niet. Althans, niet ALLEEN Israel, d'r zijn meer landen in die regio die een gevaar vormen. Israel reageerde toch louter defensief tegen Syrie, Jordanie, Egypte, Libanon? Dat ze buiten proportioneel geweld gebruiken, of dat de joden daar niet zouden horen, dat is in dit topic toch niet relevant? Je mening lijkt me dan ook gebaseerd op je haat jegens Israel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:22 schreef Verluste het volgende:
[..]
So be it. Deze onrechtvaardige situatie kan ook niet bestaan. Met Israël voorop, die vormt wel de grootste bedreiging voor heel het Midden-Oosten als het enige land met atoombom. Iran met een atoombom kan schurkenstaat Israël eindelijk tot onderhandeling dwingen.
Wat is er verkeerd aan het haten van Israël?quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil over Israel, maar een gevaar voor de regio is het niet. Althans, niet ALLEEN Israel, d'r zijn meer landen in die regio die een gevaar vormen. Israel reageerde toch louter defensief tegen Syrie, Jordanie, Egypte, Libanon? Dat ze buiten proportioneel geweld gebruiken, of dat de joden daar niet zouden horen, dat is in dit topic toch niet relevant? Je mening lijkt me dan ook gebaseerd op je haat jegens Israel.
Israel is een gevaar voor de Palestijnen en andersom? Die situatie staat los van een Abom voor Iran lijkt me. Dat is toch een hele andere discussie dan deze? Je mening over Israel is allang duidelijk en ik deel je mening deels dat er daar wat moet gebeuren, maar toch niet op deze wijze?
"Of je praat met ons of we nuken je?"
Of we gaan de olieprijzen verviervoudigen, of we nuken de olievelden in Koeweit/SA ?
Je vergeet ook dat Iran een groot oliereserve heeft, met een Abom kunnen ze die markt dan ook beinvloeden, los van de complete situatie in en rond Israel. Hoe zal SA dat gaan vinden?
Denk dat je niet alleen naar Israel moet kijken, als je kijkt naar de A-bom voor Iran.
Europa heeft Iran een prima deal geboden over nucleaire energie, talloze malen afgewezen door Iran. Ik weet het niet hoor. Prima dat Iran kernenergie wil hebben... maar dat kan toch ook met waarnemers en hulp van buitenaf?
Niets, ieder zijn ding. Maar dan zou je de VS ook moeten haten lijkt me. Ondanks dat we niet mogen terug kijken op de jodenvervolging of de bevrijding van ons land door de VS (das war einmal...) mogen we ze nu haten. Maar bij Israel kijken we wel naar het verleden? De VN heeft het land nu eenmaal erkend. Maar nogmaals : Het gaat nu over Iranquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:12 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan het haten van Israël?
Het is heel logisch dat iemand Israël zou haten na al het onrecht dat Israël heeft bewerkstelligd. Dat onrecht keert zich tegen Israël. Hoe dan ook. En dat heeft niets te maken met anti-semitisme
Dat was één waarnemer, misschien bevooroordeeld? Misschien niet. Misschien is de Wiki geschreven door een pro-israelier..die het heeft over diverse voorafgaande grensconflicten, het afsluiten van water/havens (door Egypte) waardoor israel geblokkeerd werd en het omleggen van waterwegen door Syrie, waarop Israel op beide landen gepast ging reageren. (OORLOGSDAAD!) ongetwijfeld zijn de joden daar geen lieverdjes, maar ik durf mijn handen ook niet voor de omrikkende landen in het vuur te steken... Ik ken te weinig van de feiten om te oordelen wie nu de waarheid sprak en wie niet. Das tegenwoordig nog altijd zo.quote:En Israël doet voorkomen alsof het defensief reageert op haar buurlanden. De Jom Kippoer oorlog was grotendeels uitgelokt door Israël zelf volgens een VN waarnemer.
Israel vraagt om erkenning, krijgt dat niet, dus wil het inderdaad niet praten.quote:In feite blijft Israël militair nog steeds een leeuw die last heeft van een zwerm muggen. Het is mede daardoor dat Israël haar onwetmatige en onrechtvaardige gang kan gaan.
Ik zie Israël dan enkel als het grote gevaar in het Midden-Oosten, en niet de landen daaromheen.
Het land heeft zestig jaar met instemming van het Westen uitsluitend op militaire afschrikking vertrouwd en ''úit zelfverdediging'' een zee van haat gecreëerd. Israël heeft nooit willen praten omdat Israël de gesprekspartners schoffeert en niet serieus neemt (VN, Arabische Liga, etcetc).
Net als de VS? Misschien wel en heb je daar gelijk in. Ik vertrouw die gasten zelf voor geen cent. Maar de tegenpartij ook niet. Maar denk je nou echt dat Israel een a-bom als OFFENSIEF wapen zou inzetten? Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Wat me waarschijnlijker lijkt is een nieuwe zesdaagse oorlog + iran met a-bom, waarna israel denkt: krijg dan allemaal maar de tering en als we dan toch kapot moeten, dan gaat iedereen met ons mee, die om ons heen zit.quote:Een atoombom zou hier verandering in kunnen brengen, dankzij de wederzijdse vernietiging. En van Iran weten we van de Irak-Iran oorlog dat Iran heel snel van de rails loopt qua zelfopoffering en dat de wederzijdse vernietiging concreter is dan ooit, mocht Iran een atoombom krijgen.
Een A-bom van Iran heeft alles te maken met Israël. Want als Israël Iran bombardeert is het hele Midden-Oosten een heksenketel geworden. Een heksenketel waarin Israël zich goed kan handhaven dankzij haar nucleaire overmacht in de regio. Ze zal er alles aan doen om die overmacht te handhaven.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:
"Of je praat met ons of we nuken je?"
Of we gaan de olieprijzen verviervoudigen, of we nuken de olievelden in Koeweit/SA ?
Je vergeet ook dat Iran een groot oliereserve heeft, met een Abom kunnen ze die markt dan ook beinvloeden, los van de complete situatie in en rond Israel. Hoe zal SA dat gaan vinden?
Alleen heb ik meer vertrouwen in Pakistan/India dan die stel gekken in parlement van Iran met atoom bomquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:00 schreef Verluste het volgende:
[..]
Iran heeft net zoveel recht op een atoombom als Israël, Pakistan en India dat hebben. Iran behoort een atoombom te hebben.
Simpel.
Waar baseer jij op dat het een stel gekken zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:34 schreef Slappy het volgende:
[..]
Alleen heb ik meer vertrouwen in Pakistan/India dan die stel gekken in parlement van Iran met atoom bom
Ik zeg niet dat Iran gek isquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat het een stel gekken zijn.
Kom eens met meer dan 1 voorbeeld, plus bronvermelding.
Als dat werkelijk zo is, dan mogen we nog niets zeggen. Want volgens mij is onze tolerantie en acceptatie jegens homofilie pas iets van de laatste pakweg 40 jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:47 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Iran gek isRegering niet vanwege Usa haat maar mensen die homo's zijn te executeren en mensen die stelen gelijk ophangen
.Iran zelf heel mooi land en vriendelijk mensen maar die regering mag van mij gelijk ticket Mars boeken.
Tja zou kunnenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is, dan mogen we nog niets zeggen. Want volgens mij is onze tolerantie en acceptatie jegens homofilie pas iets van de laatste pakweg 40 jaar.
En ergens valt te betwijfelen dat de executies wegens openlijke homoseksuele geaardheid uitgevoerd zijn. Misschien hebben deze lieden wel een -echt- strafbaar feit op hun kerfstok.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=351718&page=16quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:54 schreef Slappy het volgende:
[..]
Tja zou kunnenBlijft zonde van zo prachtig land en mooie vrouwen
Dan maar over op Airbussen en Tupolevs. Uitstekend materieel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:04 schreef Slappy het volgende:
Ik had ergens gelezen vanwege dat Amerika boycot.Dat veel vliegmaatschappij uit Iran die erg van Amerikaanse fabrikanten afhankelijk zijn.Veel ongelukken krijgen vanwege dat boycot
Allemaal maar atoombommen geven dan? Iedereen een atoombom op broekzak-formaat zou veel onrechtvaardige situaties helpen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:22 schreef Verluste het volgende:
[..]
So be it. Deze onrechtvaardige situatie kan ook niet bestaan. Met Israël voorop, die vormt wel de grootste bedreiging voor heel het Midden-Oosten als het enige land met atoombom. Iran met een atoombom kan schurkenstaat Israël eindelijk tot onderhandeling dwingen.
Het zou de situatie alleen maar rechtvaardiger maken ipv enkelen een atoombomquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:24 schreef waht het volgende:
[..]
Allemaal maar atoombommen geven dan? Iedereen een atoombom op broekzak-formaat zou veel onrechtvaardige situaties helpen.
Als we ons beperken tot de speelbak die 'het Midden Oosten' heet maakt dat mij niet veel uit. Israel heeft op geen enkele manier de middelen (afgezien van die atoombommen dan) om een oorlog te beginnen (afgezien tegen een stel Palestijnse guerilla's). Ze hebben geen behoefte aan de invasie van buurlanden (afgezien van Palestina) maar willen enkel hun eigen grondgebied behouden. Hoe dat een gevaar is voor het Midden Oosten is mij niet duidelijk (afgezien dan wat betreft sommige Palestijnen).quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:54 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het zou de situatie alleen maar rechtvaardiger maken ipv enkelen een atoombomGebruik je hersens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |