abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32:50 #201
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67252903
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Pumatje, onze eigen embedded reporter. Onze frontline man. Onze killer

Overigens tiep ik vanaf de stoel. Als ik erachter zit is het koord van m'n toetsenbord te kort.
[..]

Ja, dit geeft een nieuwe betekenis aan airmail

De Verenigde Staten hebben net zo goed bloed aan hun handen als Iran, maar dan nog net iets meer. Kijk bv naar de geschiedenis in Latijns Amerika.
[..]

Statistisch gezien? Kleiner dan de kans dat je als Marokkaan zomaar van je bed wordt gelicht op verdenking van het beramen en ten uitvoer willen brengen van een terroristische aanslag.

[..]

Jij bent de frontline man, jij zegt het
[..]

Volgens mij hebben westerse media en politici daar nooit een geheim van gemaakt. De effectiviteit van een dirty bomb is overigens niet zo bijster groot.
[..]

Ja, Iran heeft enorm veel belang bij een aanslag met een dirty bomb in Nederland. Die kans is enorm groot... enorm
[..]

Waarom niet precies? Omdat jij denkt dat Iran een atoombom moet kunnen bouwen om een dirty bomb te maken? Omdat jij denkt dat Russische kernkoppen die zijn verdwenen iets te maken hebben met of Iran een kernbom aan het bouwen is en of ze die dan zomaar zouden gooien?

Je raaskalt.
[..]

[..]

Bron?
[..]

Waarom zou het daar escaleren? Wat heeft Iran nou precies helemaal geflikt dan? Waarom hou je het niet gewoon bij de feiten? De feiten zijn dat de Amerikanen steeds niet wilden praten, maar Iran publiekelijk wenste te schofferen.
[..]

Nou knullebol, je kunt m'n schoenveters nog niet strikken dus dat zijn beste wolven geweest dan.
[..]

Zie hier de voorvechter van westerse idealen als vrijheid van meningsuiting. Jij komt er wel hoor
god wat ben jij blind zeg.

Het kan me worst zijn dat de VS bloed aan zijn handen heeft, ze zullen never een Nucleaire bom beschikbaar stellen voor terroristische organisatie als Hamas of Al-Qaida.

En wat Iran heeft geflikt?
Betrokkene, als ik jou moet gaan vertellen dat Iran contacten onderhoud met Hamas, Fatah.. etc. dan denk ik niet dat het uberhaupt zin heeft zuurstof te verspillen door te gaan typen hier in dit topic. De bijdrage van Wapens aan deze groeperingen geeft al aan dat ze actieve steun verlenen, en dat is wat ik weet. laat staan wat Geheime diensten weten, en dan weten die niet eens alles.

En je vraagt om een bron van de dreiging hier? Je ziet niet eens een dreiging, en je denkt dat we niet intressant zijn? Een dreiging is te meten na onderzoek, en zelfs jij zonder onderzoek moet in staat zijn iets op te pikken uit de vele filmpjes op internet verspreid door Al-qaida en broeder groeperingen in het aantal keer dat Nederland wordt vernoemd in die filmpjes, en de pro-amerikaanse politiek die Nederland voert dat zich uit in missies als in Afghanistan heeft nu eenmaal deze consequenties.

Als ik je 10 jaar geleden had verteld dat het station in Madrid slachtoffer zou zijn van een Terroristische aanval had je het namelijk ook niet geloofd.

Zo, jij bent een beetje wereldvreemd, of valt dat mee?

Er is daarvoor een website in het leven geroepen, zodat jij jezelf kan informeren en niet afhankelijk bent van anderen om je te voeden met deze soort informatie. Maargoed

De website is www.ntcb.nl ofwel Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding.

[url]http://www.nctb.nl/[/b]

Op dit moment bevind deze graadmeter zich op het 1 na hoogste niveau.. die net onder Kritiek

op deze website is meer informatie te vinden hierover, maar voor gedetailleerde info moet je op zoek naar rapporten. Ik zal zodra ik op mijn werk ben eens kijken wat ik meenemen mag en delen kan. Misschien dat , dat je uit je roes haalt.

En ja, ze zijn bezig met het verzamelen van geleerden die Hamas,al-qaida, en Fatah en ga maar door gezind zijn.. om zo een dirty bomb te produceren die wel krachtig is.. dit is zo gedaan, met kutzooi opgedoken uit Russische dumplaatsen naast Finland en boven Ükraine.. kwijtgeraakte zooi, uit labaratoria, ziekenhuizen, en kernreactoren. Dit is niets nieuws hoor...

Door die onzin, krijg ik van die godsgruwelijk ellelange saaie Kut CBRN oefeningen, omdat het risico nogal aanwezig is. Maar joh, blijf lekker doorgaan zo

misschien ga je er nog achterkomen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:49:21 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67253653
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:32 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wat ben jij vooringenomen en overtuigd van jezelf voor iemand die in mijn ogen dommig en simplistisch redeneert en zich daarnaast taalkundig uiterst belabberd uitdrukt.
quote:
Het kan me worst zijn dat de VS bloed aan zijn handen heeft, ze zullen never een Nucleaire bom beschikbaar stellen voor terroristische organisatie als Hamas of Al-Qaida
En het zal je ook worst zijn wat er ten grondslag ligt aan de hedendaagse situatie in het Midden Oosten? Ik vind het prima wanneer je partij kiest (valt ook wat voor te zeggen) maar zeg dan gewoon dat je gelooft dat het wij tegen zij is. Dan is de rest nl niet meer belangrijk.
quote:
Betrokkene, als ik jou moet gaan vertellen dat Iran contacten onderhoud met Hamas, Fatah.. etc. dan denk ik niet dat het uberhaupt zin heeft zuurstof te verspillen door te gaan typen hier in dit topic. De bijdrage van Wapens aan deze groeperingen geeft al aan dat ze actieve steun verlenen, en dat is wat ik weet. laat staan wat Geheime diensten weten, en dan weten die niet eens alles.
Iran is ook geen vreemde voor het idee dat de vijand van je vijand je vriend is. Dus ze flikken niet echt iets heel nieuws of exotisch.

Maar Iran is volgens mij veel meer geinteresseerd in het opbouwen van een economie. Maar ze zullen niet zomaar omrollen voor de Amerikanen, want ze weten dat de Amerikanen eigenlijk best een maatje kunnen gebruiken. Want met Saoedi Arabie en Pakistan heb je geen vijanden nodig
quote:
En je vraagt om een bron van de dreiging hier? Je ziet niet eens een dreiging, en je denkt dat we niet intressant zijn? Een dreiging is te meten na onderzoek, en zelfs jij zonder onderzoek moet in staat zijn iets op te pikken uit de vele filmpjes op internet verspreid door Al-qaida en broeder groeperingen in het aantal keer dat Nederland wordt vernoemd in die filmpjes, en de pro-amerikaanse politiek die Nederland voert dat zich uit in missies als in Afghanistan heeft nu eenmaal deze consequenties.
Concrete dreiging wil ik weten. Dat we een doelwit zouden kunnen zijn dat weet ik ja. Nog zo'n 60 andere landen ook, en dan ben ik voorzichtig.
quote:
Als ik je 10 jaar geleden had verteld dat het station in Madrid slachtoffer zou zijn van een Terroristische aanval had je het namelijk ook niet geloofd.
Maar jij wist dat al.
quote:
Jij wereldbevreemdt me, laat ik het zo zeggen.
quote:
Er is daarvoor een website in het leven geroepen, zodat jij jezelf kan informeren en niet afhankelijk bent van anderen om je te voeden met deze soort informatie. Maargoed
quote:

Op dit moment bevind deze graadmeter zich op het 1 na hoogste niveau.. die net onder Kritiek
Jemig de PEEMIG
quote:
op deze website is meer informatie te vinden hierover, maar voor gedetailleerde info moet je op zoek naar rapporten. Ik zal zodra ik op mijn werk ben eens kijken wat ik meenemen mag en delen kan. Misschien dat , dat je uit je roes haalt.
Jij werkt voor de AIVD?
quote:
En ja, ze zijn bezig met het verzamelen van geleerden die Hamas,al-qaida, en Fatah en ga maar door gezind zijn.. om zo een dirty bomb te produceren die wel krachtig is.. dit is zo gedaan, met kutzooi opgedoken uit Russische dumplaatsen naast Finland en boven Ükraine.. kwijtgeraakte zooi, uit labaratoria, ziekenhuizen, en kernreactoren. Dit is niets nieuws hoor...
Yesterdays news
quote:
Door die onzin, krijg ik van die godsgruwelijk ellelange saaie Kut CBRN oefeningen, omdat het risico nogal aanwezig is. Maar joh, blijf lekker doorgaan zo
Jij moet mensen gaan helpen?

EOBH anyone?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
God verhoede het

Maar concluderend: jij vindt dus dat Iran geen kernwapen mag krijgen (moeten we eerst zeker weten dat dat zo is) omdat er anders aanslagen met kernwapens worden gepleegd. Zeg ik het zo goed?
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:54:23 #203
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67253888
boy o boy.

prachtig dit.
verschuilen achter typfouten
lekker boeiend, week gewerkt en zit nu heelrijk aan t bier.

Ga maar eens lekker lezen en reageer inhoudelijk als je braincapacity t toelaat.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_67254626
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:32 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Het kan me worst zijn dat de VS bloed aan zijn handen heeft, ze zullen never een Nucleaire bom beschikbaar stellen voor terroristische organisatie als Hamas of Al-Qaida.

Je gaat toch geen staatsgeheimen verraden of lekken, hč?
Trouwens: als je in overheidsdienst bent, ben je verplicht correct Nederlands te gebruiken en geen Cruijffiaans.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:10:07 #205
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67254674
Kees22 ga op Marokko.nl zeuren over spel fouten jezus.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67254746
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:54 schreef Pumatje het volgende:
boy o boy.

prachtig dit.

Ga maar eens lekker lezen en reageer inhoudelijk als je braincapacity t toelaat.
Oh, ik vond die reacties wel aardig inhoudelijk, anders. Voorzover je inhoudelijk kunt reageren op een tamelijk inhoudsloos stuk, dan.
En verder: proost.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67254800
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:10 schreef Slappy het volgende:
Kees22 ga op Marokko.nl zeuren over spel fouten jezus.
Spelfouten schrijf je aan elkaar, mijn zoon.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:15:40 #208
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67254908
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Spelfouten schrijf je aan elkaar, mijn zoon.
Gefeliciteerd ouwe Ja mijn Nederlands is niet altijd even goed
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67258169
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:15 schreef Slappy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ouwe Ja mijn Nederlands is niet altijd even goed
Bedoel je nou inhoud of vorm?
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 23:55:02 #210
236264 crew  capricia
pi_67258603
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:57:20 #211
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67264143
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:54 schreef Pumatje het volgende:
boy o boy.

prachtig dit.
Kerel, ik ben de enige van ons twee die nog IETS zinnigs heeft gezegd. En ja, je bent nogal arrogant voor iemand van VMBO wasmachinetechniek niveau.
quote:
Lekker boeiend inderdaad.
quote:
Ik heb een inhoudelijke reactie gegeven, jij begint over bier en beschuldigt MIJ er van geen inhoudelijke reactie te geven omdat ik je wijs op je erbarmelijke Nederlands.

Wellicht moet je even verder dan die drie zinnen lezen, daar zul je de inhoud vanzelf treffen.

Zelden iemand zo hardnekkig zien geloven in de meest simplistische en eenzijdige voorstellingen van zaken die ooit uit het hoedje van de Amerikaanse spindoctors zijn getrokken.

Een klap in het gezicht van de menselijke intelligentie.
pi_67264802
Cut him some slack, Fortune_Cookie. Vanwege die smerige Iranezen moet hij mooi wel 's ochtends vroeg uit bed komen om
quote:
van die godsgruwelijk ellelange saaie Kut CBRN oefeningen
te doen.

Ik vraag me af wat voor oefeningen de Iraniers moesten doen toen ze door Irak met o.a. Nederlandse chemische wapens werden bestookt
pi_67265207
Hey lamers,
doe es ontopic!
----------------

Grootste gedeelte van de afgelopen discussie ging er om of Iran ook recht had op een atoombom. Nou, dat recht hebben ze zeker. Alleen in de wereldpolitiek boeit dat namelijk niet.Er is namelijk nergens iets waar je je recht kunt afdwingen. Zoals je bij een nationale overheid naar de rechter kunt stappen, kan dat internationaal niet.

Op het internationale niveau heerst min of meer anarchy en iedereen kan doen wat hem of haar goed dunkt. Anderen kun daar ook weer op reageren zoals ze zelf willen.

Iran kan dus een atoombom bouwen. Doet niemand iets tegen.
VS en Israel kunnen ook besluiten om dat niet te accepteren. In die fase zitten we nu, en dat is interessant, want er is ook geen enkele reden die ze daar voor op kunnen voeren.

Dat het voor de regionale machtsbalans wel eens funest zou kunnen zijn maakt het ook interessant.
Kijken waar dit conflict ons brengt

wordt het 'opgelost' met diplomatie of geweld? of wordt het niet opgelost en heeft Iran binnenkort een nuke.

Ik vind het persoonlijk een interessante ontwikkeling op internationaal niveau en dit topic moet op niveau blijven in plaats van een nietes-welles discussie en azijnpisserij wat betreft taal.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_67267723
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:47 schreef Pumatje het volgende:
echt de meest achterlijke reacties lees ik hier

....

Haha. Kostelijk.
pi_67268156
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:53 schreef MoltiSanti het volgende:
Grootste gedeelte van de afgelopen discussie ging er om of Iran ook recht had op een atoombom. Nou, dat recht hebben ze zeker. Alleen in de wereldpolitiek boeit dat namelijk niet.Er is namelijk nergens iets waar je je recht kunt afdwingen. Zoals je bij een nationale overheid naar de rechter kunt stappen, kan dat internationaal niet.
Klopt, recht van de sterkste en invloedsrijkste. Het eeuwige machtsspelletje.
quote:
Op het internationale niveau heerst min of meer anarchy en iedereen kan doen wat hem of haar goed dunkt. Anderen kun daar ook weer op reageren zoals ze zelf willen.
Nou niet helemaal natuurlijk. De VS kunnen wel Irak binnenvallen en Rusland kan wel Tsjetsjenië uitmoorden, maar beiden kunnen niet elkaar in de weg gaan zitten. Er zijn wel degelijk grenzen.
quote:
Iran kan dus een atoombom bouwen. Doet niemand iets tegen.
VS en Israel kunnen ook besluiten om dat niet te accepteren. In die fase zitten we nu, en dat is interessant, want er is ook geen enkele reden die ze daar voor op kunnen voeren.
De reden is makkelijk, met een atoombom heeft Iran te veel macht in de ogen van de VS, Israël en anderen.
quote:
Dat het voor de regionale machtsbalans wel eens funest zou kunnen zijn maakt het ook interessant.
Kijken waar dit conflict ons brengt

wordt het 'opgelost' met diplomatie of geweld? of wordt het niet opgelost en heeft Iran binnenkort een nuke.
Officieel met diplomatie denk ik. De mooie woorden van Obama zijn heel anders dan de stoere praat van Bush. Want laten we eerlijk zijn, zowel Israël als de VS heeft de middelen niet om een land als Iran te bezetten, tenzij ze beide hun eigen natie zo gek krijgen om tot volledige mobilisatie over te gaan
quote:
Ik vind het persoonlijk een interessante ontwikkeling op internationaal niveau en dit topic moet op niveau blijven in plaats van een nietes-welles discussie en azijnpisserij wat betreft taal.
Eensch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2009 @ 14:20:09 #216
145738 superworm
is erbij
pi_67268256
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:29:12 #217
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67268463
Hier hebben we het gedonder al.
quote:
TEHRAN, Iran (CNN) -- Iran's supreme leader Ayatollah Ali Khamenei said Saturday he sees no change in U.S. policy toward Iran despite the U.S. promise of a "new beginning."

Khamenei said a change in rhetoric is not enough, and Washington must practice what it preaches, according to the English-language Press TV channel in Iran.

He also promised that Iran will change its policy if the United States does so as well, Press TV reported.

Khamenei's comments, which he made in a televised address to mark the start of the Iranian New Year on Friday, come a day after U.S. President Barack Obama reached out to Iran in a videotaped message.

A spokesman for Iranian President Mahmoud Ahmadinejad condemned U.S. foreign policy Friday in response to the video.

Obama's message spoke of "new beginnings" with the promise of a new year.

"My administration is now committed to diplomacy that addresses the full range of issues before us, and to pursuing constructive ties among the United States, Iran and the international community," the president said in his message Friday.

Obama said the United States seeks engagement with Iran that is "honest and grounded in mutual respect."

The president's message is part of a dramatic shift in tone from that of the Bush administration, which branded Iran as part of an "axis of evil" along with North Korea and Iraq. It also echoes Obama's inaugural speech in which he told the Muslim world, "We seek a new way forward, based on mutual interest and mutual respect."

Ahmadinejad said last month that Iran would welcome talks with the United States "in a fair atmosphere with mutual respect."

Khamenei also said world powers have come to realize they are not able to block Iran's nuclear progress. He looked back on the February 25 testing of Iran's first nuclear power plant, at Bushehr, as one of the "joyful developments" of the past year.

Last month, the Washington-based Institute for Science and International Security released a report saying that Iran has reached "nuclear weapons breakout capability" -- it has enough uranium to make a nuclear bomb.

The report was based on an analysis of data from the International Atomic Energy Agency. However, an IAEA official who asked not to be named cautioned against drawing such dramatic conclusions from the data, saying Iran's stock of low-enriched uranium would have to be turned into highly enriched uranium to be weapons-grade material. That hasn't been done, the official said.

The United States has had tortuous relations with Tehran since the Islamic revolution in 1979.

Meanwhile, the widow of the late founder of the Islamic Republic, Ayatollah Ruhollah Khomeini, died Saturday morning after a long period of illness, the Iranian-run Islamic Republic News Agency said.

A funeral for Khadije Saghafi was scheduled to be held Sunday in Tehran and she was set to be laid to rest in Khomeini's tomb, the agency reported.

Khomeini was the leader of the 1979 revolution that led to the toppling of the shah of Iran and the ushering in of an Islamic state. He died in 1989.
En voor de mensen die discussiëren over rechten mbt grondgebied: Grondgebied neem je, dat krijg je niet.
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:44:37 #218
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67268787
quote:
Khamenei also said world powers have come to realize they are not able to block Iran's nuclear progress. He looked back on the February 25 testing of Iran's first nuclear power plant, at Bushehr, as one of the "joyful developments" of the past year.
Dat zinnetje is heel belangrijk. Het geeft aan dat Iran de sancties niet serieus neemt en dat Iran niet bereid is te onderhandelen, Obama = Fail. Laten we Bush maar weer uit Texas halen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:26:01 #219
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67269573
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:44 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Dat zinnetje is heel belangrijk. Het geeft aan dat Iran de sancties niet serieus neemt en dat Iran niet bereid is te onderhandelen, Obama = Fail. Laten we Bush maar weer uit Texas halen.
Iran heeft geen reden om die sancties serieus te nemen. Ze zijn eenzijdig gestraft door een regering wiens soevereiniteit net zo goed ophoudt bij de eigen landsgrenzen als iedere andere regering. En door de EU natuurlijk, maarja... Dat is als puntje bij paaltje komt twee handen op één buik (bij gebrek aan andere opties).

Grote kans dat Iran bereid zal zijn meer openheid van zaken te geven zodra die sancties verdwijnen (want daar hebben ze natuurlijk wel profijt van).

Maar wat Obama nu doet is gewoon exact hetzelfde als wat Bush deed, maar dan in mooiere woorden. Het komt er nog steeds op neer dat de US respectvol om wil gaan met Iran zodra Iran op z'n rug is gaan liggen en exact doet wat de meester verlangt.

Nogal wiedes dat ze daar niet aan meewerken.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:37:32 #220
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67269770
Het gaat er niet om wat Iran doet, dat is toch al 30 jaar lang hopeloos.

Obama steekt zijn handje op het verkeerde moment uit en daarmee "accepteert" hij het gedrag van Iran en geeft hij een totaal ander signaal af dan de vier presidenten voor hem hebben gedaan.

Want wat Iran flikt in Irak, en hoe ze blijft herhalen dat ze Israël wil vernietigen en met haar nucleaire programma blijft doorgaan is en blijft onacceptabel. De harde lijn van Bush was succesvol, want Iran had geen vrienden. Iran heeft nu meer speelruimte gekregen.

En nu Obama tegen iedereen glimlacht worden meteen Amerikanen opgepakt, schepen geblokkeerd, protectionistische maatregelen getroffen, etc. Obama = Fail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')