Zonder reden? De VS gaat 5000 eigen militairen en honderden miljarden dollars opofferen zonder reden? De reden is/was invloed/macht. En het was niet heel Europa die meewerkte.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:30 schreef Moam het volgende:
Pumatje, jij moet eens horen wat jij zegt, Iran terroristen?, AMERIKA EN EUROPA HEBBEN IRAK AANGEVALLEN ZONDER REDEN.
Pumatje is gewoon een beetje geindoctrineerd ...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:30 schreef Moam het volgende:
Pumatje, jij moet eens horen wat jij zegt, Iran terroristen [..]
Jij gebruikt de Tweede Golfoorlog als argument voor Iran om te mogen opereren in Irak?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:Wat Iran flikt in Irak?![]()
![]()
![]()
Wie is ook alweer (evenzogoed in strijd met het internationaal recht) de buitenlandse bezettingsmacht van wat ooit de soevereine staat Irak was?
Kom nou alsjeblieft eens met een echt argument en niet al die verdraaide lulkoek die voor zoveel landen op deze wereld geldt.
[..]
Iran ziet Amerika terecht als bedreiging, het heeft vroeger de Sjah aan de macht geholpen. Iran ziet niet graag aartsvijand Saddam ingeruild worden door aartsvijand Amerika als buur (Irak heeft nog steeds een marionettenregering van de Amerikanen).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:51 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Jij gebruikt de Tweede Golfoorlog als argument voor Iran om te mogen opereren in Irak?
Wat praat je nou over soevereiniteit? De Amerikanen hebben tenminste het Irakese leger gereorganiseerd en de Iraniėrs zijn degenen die terroristen van wapens en geld voorzien in Irak.
De grootste destabilserende kracht in Irak is - na Al Qaeda - de sji'itische milities (ook gesteund door Iran) en de Iraanse geheim agenten daar.
En ja, Bush was betrouwbaar en hij had betrouwbare vrienden. Hij heeft zich altijd aan zijn woord gehouden en iedereen wist waar die aan toe was.
Met Obama en zijn ge-remixte geluiden () weet niemand waar die aan toe is.
Beste jongen, de laatste Shah van Iran (koning) kwam aan de macht toen de aanval op Pearl Harbor nog niet eens gebeurd was. Het lijkt me dat de VS toen nog helemaal niet met zulke dingen bezig waren.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:55 schreef capricia het volgende:
Wie had de Sjah in Iran ook al weer geholpen om aan de macht te komen...? Was dat Amerika niet?
De Shah was een vriend van Israėl. In het filmpje hoor ik hem niks meer dan de waarheid zeggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:18 schreef Bradley33 het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:14 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Beste jongen, de laatste Shah van Iran (koning) kwam aan de macht toen de aanval op Pearl Harbor nog niet eens gebeurd was. Het lijkt me dat de VS toen nog helemaal niet met zulke dingen bezig waren.
Of: Ik pretendeer wijs te zijn maar ben het niet, of ik ben en doe wijs en ben het ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]Doe maar niet zo wijs, je weet geen flikker.
De Sjah is in het zadel geholpen door de CIA. Dat is gewoon een stukje algemene ontwikkeling wat iedereen toch wel weet:?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:14 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Beste jongen, de laatste Shah van Iran (koning) kwam aan de macht toen de aanval op Pearl Harbor nog niet eens gebeurd was. Het lijkt me dat de VS toen nog helemaal niet met zulke dingen bezig waren.
Dusquote:Twee dagen later pleegde generaal Fazlollah Zahedi een door de Britten en de CIA georganiseerde staatsgreep waarna de sjah terug kon keren en Mossadeq gevangen werd gezet. Later werd Mossadeq ter dood veroordeeld, maar de sjah zette de straf om in drie jaar gevangenisstraf. In 1956 kwam hij vrij en leefde onder strenge bewaking op zijn landgoed.
Bron
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:45 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Of: Ik pretendeer wijs te zijn maar ben het niet, of ik ben en doe wijs en ben het ook.
Anders is je bewering een contradictio in terminus.
In 1941, toen de laatste shah aan de macht kwam bestond de CIA nog niet.
quote:In 1951 kwam de sjah in conflict met zijn premier Mohammed Mossadeq, die een constitutionele monarchie nastreefde, met als gevolg een grote inperking van de macht van de sjah. Mossadeq werd gesteund door grote groepen van de bevolking, die het despotistische bewind van de sjah niet waardeerden. Dit ging zover dat de sjah op 17 augustus 1953 moest vluchten naar Rome. Twee dagen later werd Mossadeq echter gevangen gezet, en kon de sjah weer naar Iran terug keren. De Amerikaanse CIA speelde een doorslaggevende rol in het herstel van de monarchie ("Operation Ajax"). Net als zijn vader, wilde Mohammed Reza Iran moderniseren, wat ertoe leidde dat hij in 1957 een tweepartijenstelsel oprichtte. In 1961 werd de Witte Revolutie door de sjah afgekondigd. Deze revolutie voorzag in vrouwenemancipatie, landhervormingen en algemeen kiesrecht.
Je weet gewoon geen flikker, geef het toe. Eerst jezelf profileren alsof je de fijne ervan weet en dan vervolgens erachter komen dat je eigenlijk niets weet. Feit is dat de Shah met behulp van de CIA (Amerika) weer aan de macht was gekomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef Bradley33 het volgende:
Ja ik kan ook lezen. Maar het gaat er om dat jullie niet volledig zijn, de Shah was in 1941 aan de macht gekomen, in 1953 heel even niet en daarna wel weer.
Lekker onamerikaans om zo'n toon aan te slaan, we discussiėren hier met respect. Ok?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet gewoon geen flikker, geef het toe. Eerst jezelf profileren alsof je de fijne ervan weet en dan vervolgens erachter komen dat je eigenlijk niets weet. Feit is dat de Shah met behulp van de CIA (Amerika) aan de macht is gekomen.
Dan stel ik voor dat jij daar zelf mee begint met je "beste jongen..."quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:13 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Lekker onamerikaans om zo'n toon aan te slaan, we discussiėren hier met respect. Ok?
Ik heb nooit gezegd dat de CIA niets te maken heeft met die coup, het gaat om de onvolledigheid in de posts hierboven.
Jij blijft gewoon doodleuk ontkennen dat de CIA de Sjah geholpen heeft weer aan de macht te komen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:18 schreef Bradley33 het volgende:
Welk feit was niet goed?
-edit "Beste jongen" is niet respectvol? Ik noem "je weet geen flikker" ronduit achterlijk.
Als we zo beginnen...![]()
Waar staat het woordje "weer" ????quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:55 schreef capricia het volgende:
Wie had de Sjah in Iran ook al weer geholpen om aan de macht te komen...? Was dat Amerika niet?
Heeft de CIA nou geholpen de Sjah aan de macht te brengen of niet? Hoe dom kun je zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:01 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Waar staat het woordje "weer" ????
Nee, het probleem is jouw koppigheid. Als iemand stelt dat de Shah met behulp van de CIA aan de macht is gekomen is dat gewoon honderd procent correct. Het maakt dan niet uit of het woordje ''weer'' ervoor staat ofniet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:07 schreef Bradley33 het volgende:
Hij was aan de macht vanaf 1941, daarna hebben de VS en Engeland geholpen om hem in het zadel te houden in 1953 tijdens de coup.
Het probleem is dus de manier waarop jij dingen formuleert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |