abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64189242
Mijn dochter wil ontzettend graag een huisdier, ze wil het liefst een hond. De vraag voor mij is wat dat allemaal betekent, wat houd het allemaal in?

-Wat moet ik doen?
-Wat zijn de kosten?
-Krijg je er snel spijt van?

Mijn vrouw en ik werken beide full-time, we hebben beide geen tijd om s' Morgens even de hond uit te laten.

Ik hoop dat ik de goede keuze maak.

Alvast bedankt.
pi_64189315
Je bent sowieso verplicht om iedere dag in wind en weer 2 keer te wandelen met dat beest. Als je geen zin hebt om te wandelen dan MOET je wandelen, maar als je van je hond houdt dan doe je dat vanzelf wel omdat je je hond ook een pleziertje gunt.

Is het onmogelijk om met je hond te gaan lopen dan zou ik eerder een vogel nemen.

Je dochter zal overigens laaiend enthousiast kunnen zijn maar daar moet je niet alles van af laten hangen, JIJ bent waarschijnlijk straks degeen die in de regen naar buiten moet. Je dochter wilt denk ik alleen de pleziertjes en niet de nadelen. ( ligt er dan ook aan hoe oud je dochter is)
Genieten is toegestaan!!!
pi_64189339
Je hebt geen idee welke bagger je zodirect over je uitgesmeerd krijgt.
  Moderator zaterdag 20 december 2008 @ 21:48:57 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64189408
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:46 schreef Topspin het volgende:
Je bent sowieso verplicht om iedere dag in wind en weer 2 keer te wandelen met dat beest. Als je geen zin hebt om te wandelen dan MOET je wandelen, maar als je van je hond houdt dan doe je dat vanzelf wel omdat je je hond ook een pleziertje gunt.

Is het onmogelijk om met je hond te gaan lopen dan zou ik eerder een vogel nemen.

Je dochter zal overigens laaiend enthousiast kunnen zijn maar daar moet je niet alles van af laten hangen, JIJ bent waarschijnlijk straks degeen die in de regen naar buiten moet. Je dochter wilt denk ik alleen de pleziertjes en niet de nadelen. ( ligt er dan ook aan hoe oud je dochter is)
En twee keer is ook eigenlijk nog te weinig.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_64189448
Mijn dochter is 8 jaar, dus ik denk niet dat ik haar met de hond alleen laat.
pi_64189470
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Veel te weinig idd
Noot noot.
pi_64189492
Ik zou geen hond nemen als ik jou was met een dochtertje van 8 jaar. Te veel verantwoording voor haar.
pi_64189514
Honden zijn fantastisch! Ik zelf heb een hond en hij is echt mijn maatje.
Toch zou ik je afraden een hond te nemen.. als jullie beide fulltime werken, zit de hond de hele dag alleen thuis en kan hij niet normaal naar buiten. In zo een geval moet je denken aan hoe het is voor de hond. Zelf is het ook niet fijn als je de hele dag alleen thuis zit en geen kant op kunt.
Ik zou er dus maar heel goed over nadenken.. misschien een kat? Die kan zelf naar buiten en komt ook wel redelijk vaak thuis volgens mij. Een hond moet wel een fijn thuis hebben en genoeg aandacht krijgen
pi_64189543
quote:

[..]

2 keer is inderdaad niet het maximum, 2 keer kan wel genoeg zijn om zijn behoeftes te laten doen. Ligt er dan ook aan hoelang de wandeling duurt.

Ken overigens genoeg mensen die hun hond helemaal niet uitlaten. De buren en de buren naast mijn buren en nog meer mensen in de buurt. Die laten hun hond alleen maar op de tuin ronddwarrelen en daar moet dat beest schijten en zeiken. Niet om goed te praten maar gewoon fout dat mensen een hond nemen die beweging nodig heeft en die niet krijgt.

Verder de aandacht die een hond nodig heeft naast het wandelen. Mijn hond zou de hele dag lopen huilen als het huis van 0900 tot 1800 leeg zou zijn. Fijn voor de buren ook maar dat doet er niet helemaal aan toe.
pi_64189573
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:53 schreef Topspin het volgende:
Ken overigens genoeg mensen die hun hond helemaal niet uitlaten. De buren en de buren naast mijn buren en nog meer mensen in de buurt. Die laten hun hond alleen maar op de tuin ronddwarrelen en daar moet dat beest schijten en zeiken. Niet om goed te praten maar gewoon fout dat mensen een hond nemen die beweging nodig heeft en die niet krijgt.
Ja waarom nemen die mensen dan idd een hond? Zielig
Noot noot.
pi_64189577
8 jaar? Geef dr een hamster.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:54:26 #12
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189585
Als ik een huisdier neem, neem ik toch echtwel een hond. Katten zijn niet zo ''mijn ding'' om het zomaar te zeggen. Een hond lijkt me ontzettend leuk, voor m'n dochter, m'n vrouw en ik. Maar de verantwoordelijkheden voor een hond zijn toch iets te groot lijkt mij zo.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:56:40 #13
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189657
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:54 schreef hoe-die-nie het volgende:
8 jaar? Geef dr een hamster.
Ze heeft al een hamster gehad. Die is overleden, ze wilt nu een hond, een dolfijn of een paard, een hond lijkt mij de beste keuze.
pi_64189693
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:54 schreef citroensjap het volgende:
Als ik een huisdier neem, neem ik toch egtwel een hond. Katten zijn niet zo ''mijn ding'' om het zomaar te zeggen. Een hond lijkt me ontzettend leuk, voor m'n dochter, m'n vrouw en ik. Maar de verantwoordelijk heden voor een hond zijn toch iets te groot lijkt mij zo.
Hond hebben is inderdaad leuk, geweldige dieren die erg trouw kunnen zijn. Het is dan ook zo dat je went aan de verplichting van het uitlaten, in veel gevallen is het uitlaten zelfs leuk ook zonder dat het een verplichting is. Maar moet je dus verplicht werken iedere dag en is er door de week nooit iemand thuis dan zou ik het dier eerder een betere plek gunnen.

Het mag niet alleen leuk voor JOU zijn maar zeker ook leuk voor je hond zijn.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:58:58 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64189749
Voor je dochter kan je beter een cavia of zo nemen, iets waar ze zelf mee om kan gaan, anders zit JIJ er mee...
censuur :O
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:00:23 #16
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189794
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor je dochter kan je beter een cavia of zo nemen, iets waar ze zelf mee om kan gaan, anders zit JIJ er mee...
Zoals ik al zei, ze heeft al een hamster gehad en wil nu iets anders. Ik vind dieren zelf ook heel leuk maar ik wil niet dat ik de leven verpest van een hond omdat een 8-jarig meisje er perse één wou.
pi_64189821
Nadelen hond:
-Minimaal 3 keer uitlaten op een dag door weer en wind het liefst 4 keer waarvan 1 keer minimaal een uur zodat het dier zich uit kan leven.
-Poep dien je op te ruimen
-Dierenartskosten/inentingen/sterilistaie of castratie/ontwormingsmiddelen/vlooien middelen/dieetvoer ( indien nodig)
-Vlooien
- Je hond moet tegen alleen zijn kunnen, het hele gezin is naar school/werk en dan zit de woeferd alleen
-Honden houden van viezigheid, daar moet je ook tegenkunnen ( rollen door een rotte dooie vis bijvoorbeeld of door de stront)
- Als je op vakantie gaat moet je opvang kunnen regelen, je kan niet zomaar met je hond overal heen.
-Als je een puppy neemt is een puppytraining zeker geen overbodige luxe, een hond heeft namelijk ook opvoeding nodig.
- Als je een pup neemt moet je hem zindelijk zien te krijgen ( en niet misselijk worden als het beestje een ongelukje in huis heeft)

Voordelen:
- Veel liefde van het beest en je hebt beweging en vaak ook aanspraak van andere hondenbezitters.
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:01:24 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64189823
Kreeg door de context toch even een vreemd gevoel bij dit topic

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:02:46 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64189866
Denk trouwens dat bij een hond vooral jij de lasten hebt, TS.

Als je zelf niet op een hond zit te wachten, moet je het echt niet doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64190519
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:44 schreef citroensjap het volgende:

Mijn vrouw en ik werken beide full-time, we hebben beide geen tijd om s' Morgens even de hond uit te laten.
Ik denk dat het dan vrijwel onmogelijk is om een hond te hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64190608
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:01 schreef soylent het volgende:
Kreeg door de context toch even een vreemd gevoel bij dit topic

[ afbeelding ]
Noot noot.
pi_64192443
Lees ff het topic van ireth.
Als je dan nog niet bent genezen, kan je de pup van haar schoonouders overnemen.

Mijn mening...Niet aan beginnen!!!
Everyone is entitled to My opinion.
  zondag 21 december 2008 @ 01:04:35 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64195786
Als je het alleen doet omdat je dochter het wil, zou ik het laten. Met twee keer uitlaten ben je er ook niet, ik laat mijn hond vier keer per dag uit. De vierde keer is dan even voor het slapen gaan, geen uur of zo maar toch. Je kunt niet 3 keer 5 minuten met het beest gaan lopen.

Je zult je er wel van bewust zijn dat de hele verzorging op de ouders terecht gaat komen, op jou dus. Als je jezelf, en de rest van de wereld, een plezier wilt doen ga je ook op cursus. Ik raad de puppycursus en de vervolg/gehoorzaamheid cursus aan. Neem dan ook vooral je dochter mee, zodat zij ook leren hoe je met de hond om moet gaan, en andersom.

Maar van wat ik heb gelezen hier zeg ik NEE NEEE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE waag het niet.

Een dier is geen ding.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 21 december 2008 @ 01:05:19 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64195809
En de cursus is zo rond de 3 keer per week, 2 uur
  zondag 21 december 2008 @ 11:58:30 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64202845
quote:
Mijn dochter wil ontzettend graag een huisdier, ze wil het liefst een hond. De vraag voor mij is wat dat allemaal betekent, wat houd het allemaal in?

-Wat moet ik doen?
-Wat zijn de kosten?
-Krijg je er snel spijt van?

Ik hoop dat ik de goede keuze maak.

Alvast bedankt.
De OP zegt genoeg. Geen hond nemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 21 december 2008 @ 11:59:40 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64202868
quote:

[..]

Veelste weinig. Minimale is toch 4x Waarvan 's avonds en 's ochtends toch wel minimaal een half u.
pi_64203058
Tip, neem geen hond..

Ik laat mijn honden 4 x per dag uit, waar van 1 x minimaal 45 minuten los in het park.
Als je al niet bereid bent om de hond voordat je gaat werken uit te laten.. moet je er zeker niet aan beginnen..
pi_64209113
Ik denk dat je het beter niet kan doen. Je zegt dat je je dochter niet alleen wil laten met de hond (ik neem aan dat je hiermee uitlaten bedoelt). Jullie hebben zelf 's ochtends geen tijd om de hond uit te laten. Als de hond 's ochtends niet uitgelaten kan worden, kun je al geen hond hebben.

Verder denk ik dat een kind van 8 niet goed begrijpt wat een hond nodig heeft, en vooral hoe lang dat zo blijft. Als zij hem uit zou laten, dan moet ze dat dus iedere ochtend voor school doen, en iedere middag meteen uit school naar huis om hem weer uit te laten. Dat is nu misschien nog niet zo'n probleem, maar hoe zit dat als de hond straks 7 is en je dochter 15? Dan is vroeg opstaan ineens een enorm probleem, en wil ze vanuit school winkelen met vriendinnen en niet de hond uitlaten.

En wat als je dochter uiteindelijk uit huis gaat? Ze kan de hond niet meenemen naar een studentenhuis oid. Veel honden worden ouder dan een jaar of 10, vooral kleine rassen kunnen wel 15 worden of nog ouder. Dus wat gebeurt er dan met de hond? Dan zouden jullie dus al het uitlaten en verzorgen moeten doen.

Ik zou het je echt afraden om een hondje voor haar te kopen. Overweeg een ander huisdier of misschien kan ze een hondje van iemand bij jullie in de buurt 's middags na school (helpen) uitlaten? Ik weet niet of dit per kind sterk verschilt maar toen ik 8 was mocht ik ons hondje wel alleen uitlaten. Het was wel een heel klein hondje, en ik heb het eerst geleerd van mn moeder (wat ik bijv. moest doen als een andere hond losliep en ons benaderde, hoe ik over moest steken, etc.). Ik liet toen ook regelmatig het hondje uit van onze zwangere overbuurvrouw, die was daar erg blij mee en als ik (kinderen eigen) ineens wat anders wilde doen, zat er geen zielig hondje in de gang te plassen.
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:46 schreef MLI het volgende:
Je hebt geen idee welke bagger je zodirect over je uitgesmeerd krijgt.
Nee, dat bewaren we voor mensen die niet vragen om advies, maar meteen meedelen dat ze een hond nemen ook al zijn de omstandigheden niet goed en kunnen ze er eigenlijk niet voor zorgen. Mensen die gewoon vragen wat wijsheid is in hun situatie, krijgen geen 'bagger' maar advies.
pi_64210194
quote:

we hebben beide geen tijd om s' Morgens even de hond uit te laten.

Van deze zin gaan mijn nekharen al overeind staan want als je s'morgens al geen zin hebt om er 20 minuten eerder voor uit je bed te komen moet je het gewoon al niet doen en snap ik niet eens dat je er over nadenkt een hond te nemen!

Beide fulltime werken zou mischien wel gaan maar vooral als je een pup wil en die wil je opvoeden en zindelijk maken kun je de 1e periode echt niet beide fulltime werken.En je dochter is 8 dus dat betekend dat ALLES op jullie neer komt,de ouders moeten dus zelf voor de volle 100% een hond willen en niet omdat je dieren zelf ook wel leuk vind en je docher wil het zo graag.Ik zou als ik het zo lees in jullie situatie niet kiezen voor een hond maar mochten jullie het toch doen laat je dan aub heel goed voorlichten over de verschillende rassen,hun karakter etc.
01-08-2008
  zondag 21 december 2008 @ 16:50:22 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64212632
Ik sta een uur eerder op, speciaal voor mijn hond. Ik laat hem plassen voor ik naar school ga. Als ik uit school kom, ga ik niet eerst ergens langs, maar laat ik hem eerst uit.

Zo'n hondje moet eten, hij moet wandelen, hij moet even spelen, hij moet even geaaid worden. En dat allemaal 's ochtends. Dan 's middags is er hetzelfde ritueel. Een hond moet geborsteld worden, je moet hem africhten, aandacht geven, liefde geven, eten geven, eventueel medicijnen geven, hij moet entingen, hij moet jaarlijkse check ups. Je kan niet besluiten " ooh vandaag gaan we de hele dag shoppen"

Zo'n beest moet uit.
  zondag 21 december 2008 @ 17:12:33 #31
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_64213387
Als je al twijfelt en te weinig tijd hebt, doe het dan niet.

Wat denk je ervan om een kat te nemen?
Ik weet niet of je daar ervaring mee hebt, maar ik heb zo´n beetje alle diersoorten gehad, en een kat is zeker even leuk als een hond.
Qua karakter vind ik het weinig verschil maken.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_64214486
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef Qwea het volgende:
Ik sta een uur eerder op, speciaal voor mijn hond. Ik laat hem plassen voor ik naar school ga. Als ik uit school kom, ga ik niet eerst ergens langs, maar laat ik hem eerst uit.

Zo'n hondje moet eten, hij moet wandelen, hij moet even spelen, hij moet even geaaid worden. En dat allemaal 's ochtends. Dan 's middags is er hetzelfde ritueel. Een hond moet geborsteld worden, je moet hem africhten, aandacht geven, liefde geven, eten geven, eventueel medicijnen geven, hij moet entingen, hij moet jaarlijkse check ups. Je kan niet besluiten " ooh vandaag gaan we de hele dag shoppen"

Zo'n beest moet uit.
Hier kan ik me eigenlijk alleen maar bij aan sluiten
  zondag 21 december 2008 @ 18:49:38 #33
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_64216572

Goede keuze (bovenstaand)

Waarom zoek je in de beginne geen uitlaathond voor haar.
Lekker zeven dagen in de week minimaal twee keer per dag en poepzakken mee natuurlijk.
trekt ze het na een paar maanden nog kan je het altijd overwegen.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zondag 21 december 2008 @ 18:54:33 #34
79550 Ymke
your ghost
pi_64216750
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:56 schreef citroensjap het volgende:

[..]

Ze heeft al een hamster gehad. Die is overleden, ze wilt nu een hond, een dolfijn of een paard, een hond lijkt mij de beste keuze.
Weet je , sommige ouders zeggen ook gewoon nee tegen hun kind

Het is maar een optie hoor
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_64285799
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:04 schreef Harajuku. het volgende:
Als je het alleen doet omdat je dochter het wil, zou ik het laten. Met twee keer uitlaten ben je er ook niet, ik laat mijn hond vier keer per dag uit. De vierde keer is dan even voor het slapen gaan, geen uur of zo maar toch. Je kunt niet 3 keer 5 minuten met het beest gaan lopen.

Je zult je er wel van bewust zijn dat de hele verzorging op de ouders terecht gaat komen, op jou dus. Als je jezelf, en de rest van de wereld, een plezier wilt doen ga je ook op cursus. Ik raad de puppycursus en de vervolg/gehoorzaamheid cursus aan. Neem dan ook vooral je dochter mee, zodat zij ook leren hoe je met de hond om moet gaan, en andersom.

Maar van wat ik heb gelezen hier zeg ik NEE NEEE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE waag het niet.

Een dier is geen ding.
Echt, van die puppycursusfetishisten. Oke, als je nooit een hond hebt gehad, er niet mee bent opgegroeid, dan is misschien een zwemlesje of 2 geen overbodige luxe. Maar om nou te roepen "oejee je moet met je hond op cursus hoor! Dat hoort, dat doet de hele hackey vereniging!" ...
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:15:33 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64285864
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Echt, van die puppycursusfetishisten. Oke, als je nooit een hond hebt gehad, er niet mee bent opgegroeid, dan is misschien een zwemlesje of 2 geen overbodige luxe. Maar om nou te roepen "oejee je moet met je hond op cursus hoor! Dat hoort, dat doet de hele hackey vereniging!" ...
Ik hecht weinig waarde aan de mening van iemand die wilde dieren zo nodig moet opsluiten, dat jij niet het beste voor hebt met dieren moge duidelijk zijn.
pi_64286065
Wilde dieren

Een muis T'is niet dat ik een tijger in een hokje heb

Daarnaast opgegroeid met een kat, honden, konijnen en cavia's, parkieten, schildpad, salamander, aquaria, vijver met visjes, en 7 jaar paardgereden, en op het moment in het bezit van een boeroendoek, 3 konijnen, en een muis , dus ik mag toch hopen dat ik wel een beetje basiskennis van harige wezentjes heb
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:23:53 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64286166
Ik hoop het ja. Maar wie gaat er weer lopen kankeren als een hond een kind bijt? Cursus voegt ontzettend veel toe, wij hebben al meerdere honden geweldig opgevoed, maar we gaan toch weer naar cursus. Je leert het karakter beter kennen, weet beter hoe je met deze hond om moet gaan, en je band wordt beter.

De hond leert wat wel en niet mag, de hond wordt sociaal, de hond raakt niet gestoord door slechte, of geen, opvoeding waardoor het dus bijvoorbeeld kinderen gaat bijten.

Maar inderdaad, wat een tijdverspilling is dat hele cursusgebeuren.
pi_64286275
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoop het ja. Maar wie gaat er weer lopen kankeren als een hond een kind bijt? Cursus voegt ontzettend veel toe, wij hebben al meerdere honden geweldig opgevoed, maar we gaan toch weer naar cursus. Je leert het karakter beter kennen, weet beter hoe je met deze hond om moet gaan, en je band wordt beter.

De hond leert wat wel en niet mag, de hond wordt sociaal, de hond raakt niet gestoord door slechte, of geen, opvoeding waardoor het dus bijvoorbeeld kinderen gaat bijten.

Maar inderdaad, wat een tijdverspilling is dat hele cursusgebeuren.
Als ik kijk naar 1 van de cursusleidsters waar ik 24 jaar tegenover heb mogen wonen, in het bezit van 4 jackrussels en een ander ding, waar ze geen controlle over hadden, blaffen, keffen, opvliegerig, en waar ik toch niet al te dicht met een buggy langs zou lopen, dan zou ik volmondig "Ja" op jou laatste regel antwoorden

Ik ben dan meer voor een soort theorie-examen voor potentiele baasjes, en dat na een bijtgeval of ander groot incident (ie mishandeling) je "hondenvergunning" wordt afgenomen (incl hond). Zelfde voor katten overigens, maar daar al voor als je ze buiten laat zwerven (maar dat is een andere discussie..)).
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:39:56 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64286776
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als ik kijk naar 1 van de cursusleidsters waar ik 24 jaar tegenover heb mogen wonen, in het bezit van 4 jackrussels en een ander ding, waar ze geen controlle over hadden, blaffen, keffen, opvliegerig, en waar ik toch niet al te dicht met een buggy langs zou lopen, dan zou ik volmondig "Ja" op jou laatste regel antwoorden

Ik ben dan meer voor een soort theorie-examen voor potentiele baasjes, en dat na een bijtgeval of ander groot incident (ie mishandeling) je "hondenvergunning" wordt afgenomen (incl hond). Zelfde voor katten overigens, maar daar al voor als je ze buiten laat zwerven (maar dat is een andere discussie..)).
Je mening over iets op één persoon baseren is heel slim ja. Elke trainer is een fucktard inderdaad

Het is niet alleen de baas, het is ook de samenwerking tussen hond en baas. Ik slaag misschien voor een theorie-examen, maar het in de praktijk brengen is iets totaal anders.
pi_64286876
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je mening over iets op één persoon baseren is heel slim ja. Elke trainer is een fucktard inderdaad

Het is niet alleen de baas, het is ook de samenwerking tussen hond en baas. Ik slaag misschien voor een theorie-examen, maar het in de praktijk brengen is iets totaal anders.
Neuh, maar ik ken vrij veel praktijkvoorbeelden waar de "cursusmensen" toch zitten met een hond met wat "ongewenst" gedrag, en ook genoeg mensen die geen cursus volgen en die geen problemen met hun hond hebben.

Vandaar dat ik ook meer ben voor een soort vergunningsysteem Geen vergunning? Geen hond. En voor die vergunning dus een theorie-examen, en bijv. vrij van een strafblad mbt. mishandeling, dierenmishandeling, ...

Overtreding? vergunning meerjarig ingetrokken.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:45:34 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64286987
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Neuh, maar ik ken vrij veel praktijkvoorbeelden waar de "cursusmensen" toch zitten met een hond met wat "ongewenst" gedrag, en ook genoeg mensen die geen cursus volgen en die geen problemen met hun hond hebben.

Vandaar dat ik ook meer ben voor een soort vergunningsysteem Geen vergunning? Geen hond. En voor die vergunning dus een theorie-examen, en bijv. vrij van een strafblad mbt. mishandeling, dierenmishandeling, ...

Overtreding? vergunning meerjarig ingetrokken.
Als mensen goed met hun hond om leren gaan dmv een cursus, gebeuren zulke dingen vast minder.

Wat mij betreft stellen ze puppy en vervolgcursus verplicht. Wil je die niet volgen mag je geen hond kopen. Zulke idioten willen er toch geen tijd insteken, en blijven dus hondvrij. Yay!

En uiteraard moeten die trainers dan ook gewoon geëvalueerd worden.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:46:19 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287019
Mensen zoals TS bijvoorbeeld schaffen dan ook geen hond aan, ook al wil kindlief nog zo graag
pi_64287065
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als mensen goed met hun hond om leren gaan dmv een cursus, gebeuren zulke dingen vast minder.

Wat mij betreft stellen ze puppy en vervolgcursus verplicht. Wil je die niet volgen mag je geen hond kopen. Zulke idioten willen er toch geen tijd insteken, en blijven dus hondvrij. Yay!

Ik loop liever drie uur met mn hond door het bos, als dat ik bij een voetbalvereniging suffe spelletjes met hem moet gaan doen Is voor het beest ook leuker, plus dat hij graag stoeit met honden van het zelfde formaat, liefst uren lang
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:48:46 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287112
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik loop liever drie uur met mn hond door het bos, als dat ik bij een voetbalvereniging suffe spelletjes met hem moet gaan doen Is voor het beest ook leuker, plus dat hij graag stoeit met honden van het zelfde formaat, liefst uren lang
Wie heeft het over spelletjes? Ik ken geen één hond die cursus niet leuk vindt.
pi_64287137
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef Harajuku. het volgende:
Mensen zoals TS bijvoorbeeld schaffen dan ook geen hond aan, ook al wil kindlief nog zo graag
Aan de andere kant, wat moeten mensen als TS met een kind? Kost imho net zo veel tijd als een hond, en beide ga je niet uitbesteden

Sochtends kwartiertje met de hond lopen (gelijk naar school? ). Tussen de middag hetzelfde, kind met de hond halen (en evt brengen? ), in de loop van de dag nog een flinke wandeling er tegenaan van een paar uur, en dan voor het slapen nog een kwartiertje a 20 minuten lopen zodat het beestje zn laatste behoefte ook nog kan doen
pi_64287230
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wie heeft het over spelletjes? Ik ken geen één hond die cursus niet leuk vindt.
Als ik daarop in ga gaat het een loze discussie worden

Ik wil niet verplicht worden tot het doen van een suffe, zinloze cursus, terwijl ik al met een half jaar oud tegen de duitse herder aan lag te slapen.

Die tijd steek ik liever in een boswandeling met de hond, waar hij lekker kan stoeien, rennen, balletjes zoeken, met dode bomen kan slepen, ... en zn energie goed in kwijt kan. En voor dat laatste heeft hij vooral andere honden nodig die minstens formaat labrador hebben om mee te stoeien, liefst een slag groter
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:58:26 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287511
Whatever, als jij zegt dat je geen cursus nodig hebt, fine. Neemt niet weg dat heel veel andere mensen dat wél nodig hebben, maar t draait blijkbaar om jou, en jou enige ervaring ermee.
pi_64287573
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:58 schreef Harajuku. het volgende:
Whatever, als jij zegt dat je geen cursus nodig hebt, fine. Neemt niet weg dat heel veel andere mensen dat wél nodig hebben, maar t draait blijkbaar om jou, en jou enige ervaring ermee.
Dus als jou hond heen gaat, en je neemt een nieuwe, dan wil jij door de overheid gedwongen worden een cursus te volgen, die je eerder al gevolgt hebt voor je vorige hond?

Zou wat worden als we dat ook doen met rijbewijzen Auto stuk, nieuwe auto, ja mw. Harajuku, moet u wel opnieuw even rijlessen nemen hoor!
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:03:31 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287701
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus als jou hond heen gaat, en je neemt een nieuwe, dan wil jij door de overheid gedwongen worden een cursus te volgen, die je eerder al gevolgt hebt voor je vorige hond?

Zou wat worden als we dat ook doen met rijbewijzen Auto stuk, nieuwe auto, ja mw. Harajuku, moet u wel opnieuw even rijlessen nemen hoor!
Ik heb nog niets gezegd over steeds weer heen moeten of niet
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:03:48 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287715
Alleen dat ík dat wel doe
pi_64287776
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gezegd over steeds weer heen moeten of niet
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

pi_64287787
Hebben jullie geen PM knop ?
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:06:35 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64287813
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]
De vervolgcursus, na de puppycursus.
pi_64288015
Wij waren erg blij met de puppycursus. Het was onze eerste hond en het was zo'n koppig eigenwijs beest (is het nog steeds) dat ze zonder puppycursus nooit fatsoenlijk zou luisteren.

Maar goed, volgens mij is het al vaak zat gezegd: niet doen. De hond moet er meerdere keren per dag uit, ook 's ochtends want dan staan ze op knappen na een nacht binnen te hebben gezeten. En ze moeten hun energie kwijt. Ik ben bang dat je dochtertje van 8 de hond na een tijdje alweer beu is, en de zorg en opvoeding van die hond ligt toch sowieso bij jullie, de ouders. En er komt vrij veel bij een hond kijken. Mijn hond is nu 17,5, ik was negen toen we haar kregen. Vroeger konden we haar makkelijk vier keer per dag uitlaten en hadden we een binnenplaatsje en een kas waar ze overdag liep rond te klooien. Er was altijd wel iemand thuis en ze kreeg volop aandacht en ze kon altijd haar energie kwijt. Maar de hele situatie thuis is ondertussen veranderd en de hond is vaak alleen (ze is oud en slaapt nu eigenlijk vrijwel de hele dag, gelukkig dan maar), maar de kids zijn bijna allemaal het huis uit en werken, m'n ouders werken, er moet altijd iemand zijn die haar uit kan laten. Op vakantie gaan moet altijd goed onderling gepland worden zodat iemand de hond kan uitlaten tussen de middag, anders kun je drollen gaan rapen en is de hond 's avonds hyper.
Lang verhaal, maar niet doen dus .
Niet dat honden hebben alleen maar nadelen heeft, ik hou enorm veel van het beestje . Heb vroeger urenlang met haar door het bos en over de hei gewandeld, met haar gespeeld, gekroeld, etc. Ze was echt m'n maatje.
Nu is ze dement, als in 'the lights are on but there's no one home', dus dat is niet helemaal hetzelfde .
Tap tap tap
pi_64288034
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet elke hond is hetzelfde.
Autorijden blijft over het algemeen onveranderd .
Tap tap tap
pi_64288152
Wat een gezeik hier zeg. Hara raadt de puppycursus aan aan TS - met name zodat het kind leert omgaan met de hond, aangezien het háár hond zou worden en zij hem uitlaat. En daar dan fel tegen in gaan want mensen die al bij hun geboorte bij een herder in het nest werden gelegd hebben dat niet nodig.

Ja mn dikke reet, daar gáát het toch niet om voor deze mensen is een puppycursus een heel goede tip en dat maakt van Hara geen fetisjist. Ook heeft ze nergens gezegd dat je bij iedere aankoop van iedere hond opnieuw een cursus zou moeten. Je kan het ook lezen als 'je moet op cursus zijn geweest om honden te mogen kopen'. Gewoon zoeken naar iets om op te zeiken is dit
pi_64288315
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:16 schreef Dipkip het volgende:
Wat een gezeik hier zeg. Hara raadt de puppycursus aan aan TS - met name zodat het kind leert omgaan met de hond, aangezien het háár hond zou worden en zij hem uitlaat. En daar dan fel tegen in gaan want mensen die al bij hun geboorte bij een herder in het nest werden gelegd hebben dat niet nodig.

Ja mn dikke reet, daar gáát het toch niet om voor deze mensen is een puppycursus een heel goede tip en dat maakt van Hara geen fetisjist. Ook heeft ze nergens gezegd dat je bij iedere aankoop van iedere hond opnieuw een cursus zou moeten. Je kan het ook lezen als 'je moet op cursus zijn geweest om honden te mogen kopen'. Gewoon zoeken naar iets om op te zeiken is dit
Waarom zou je, als je je hele leven honden hebt gehad, op cursus moeten?

TS moet hond nemen, ook niet na een cursus. Een puppycursus zal niets bijdragen aan een afname bijtgevallen, wat hara wel beweerde. Wmb. is een puppycursus een potentieel leuke bezigheid met je hond (al ga ik liever door het bos sjokken ) maar zal het in de praktijk weinig te weeg brengen. Je gaat met je peuter toch ook niet op cursus?
pi_64288552
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

TS moet hond nemen, ook niet na een cursus. Een puppycursus zal niets bijdragen aan een afname bijtgevallen, wat hara wel beweerde. Wmb. is een puppycursus een potentieel leuke bezigheid met je hond (al ga ik liever door het bos sjokken ) maar zal het in de praktijk weinig te weeg brengen. Je gaat met je peuter toch ook niet op cursus?
Zou bij sommige mensen wel fijn zijn .
Tap tap tap
pi_64289031
quote:
Niet iedereen heeft zn hele leven honden gehad, DUUH
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:46:49 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64291539
quote:

[..]

Omdat niet iedere hond hetzelfde is?

Als ik 20x een onderdanige hond heb gehad, en ik heb 1x een kei dominante hond, ja, hoe weet ik dan wat ik met een dominante hond aan moet? Ik heb immers nooit een dominante hond gehad.

Daarnaast bevordert een cursus het socialiseren van de hond.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:53:13 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64291740
Ik durf te wedden dat het aantal bijtincidenten zou afnemen.
pi_64292639
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik durf te wedden dat het aantal bijtincidenten zou afnemen.
En ik van niet. Tokkie doet cursus, tokkie rondt cursus af, tokkie gaat tokkie doen met zn hond, belonen alsie stoer gromt, want oh das zo stoer! mag wel nie van de cursus, maar tis wel stoer!

en dat gaat verder en verder. Een hond kan je nog vormen, een mens is daar al te oud voor
pi_64292992
En iedere hond die bijt doet dat omdat zn baas een tokkie is natuurlijk niemand voedt een hond verkeerd op uit onwetendheid. Dat komt simpelweg niet voor
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:29:31 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64292998
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En ik van niet. Tokkie doet cursus, tokkie rondt cursus af, tokkie gaat tokkie doen met zn hond, belonen alsie stoer gromt, want oh das zo stoer! mag wel nie van de cursus, maar tis wel stoer!

en dat gaat verder en verder. Een hond kan je nog vormen, een mens is daar al te oud voor
In het geval van de tokkies ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je hond niet onder controle kan houden als niet tokkie zijnde, dan nemen bijt incidenten dmv die cursus wel degelijk af.
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:43:32 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64293477
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

In het geval van de tokkies ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je hond niet onder controle kan houden als niet tokkie zijnde, dan nemen bijt incidenten dmv die cursus wel degelijk af.
En dus neemt het aantal af.

Net zoals die hond die Max toen beet, dat mens was maar een klein vrouwtje die het beest totaal niet de baas was Als zij gewoon naar cursus was gegaan en geleerd had hoe ze met die hond moet omgaan..
pi_64303509
Ik vind puppycursus een goed idee als je weinig of geen ervaring hebt met honden of een bepaald ras,je leert er echt veel mee,het is echt leuk om te doen (vind ik) en het is goed voor de band met je hond (en ja dat zijn zo veel andere dingen ook).En zeker voor de TS een goed idee al vind ik zoals eerder gezeg dat die beter geen hond kan nemen.
01-08-2008
  maandag 29 december 2008 @ 17:54:03 #68
61288 Duna
Still Going Strong
pi_64471188
Allebei fulltime werken en dan een hond nemen? Hoe denken jullie (als gezin) die hond gelukkig te maken? Leuk dat je dochter het wil maar in het begin van je topic geef je zelf al genoeg redenen om het niet te doen.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  maandag 29 december 2008 @ 17:56:00 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64471253
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:54 schreef Duna het volgende:
Allebei fulltime werken en dan een hond nemen? Hoe denken jullie (als gezin) die hond gelukkig te maken?
Niet. Daarom moet er ook geen hond komen.

TS, hoe sta je er nu tegenover?
  maandag 5 januari 2009 @ 09:59:08 #70
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_64677210
Was vanochtend natuurlijk een uitermate mooie morgen om met een jonge nog niet rustig aan de lijn lopende hond
op pad te gaan .
Lekker glibberend en glijdend met kapotte knietjes thuiskomen,en mama achter de ontsnapte hond aan .
NIET DIE SNELWEG OVER!!!!!!!
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 5 januari 2009 @ 10:07:02 #71
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64677389
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet. Daarom moet er ook geen hond komen.

TS, hoe sta je er nu tegenover?
Dat hoeft niet dé reden te zijn om geen hond te nemen natuurlijk, ken hier menig gezin waarbij er altijd wel iemand thuis is, maar waar de honden een stuk minder aandacht krijgen dan ze verdienen.
Heb zelf een tijdje (klein jaar) op de hond van een vriend mogen passen en had ook allesbehalve hele dagen de tijd voor dat beest i.v.m studie en werk in die periode en dat was dan nog een husky ook.
Maar dan is het een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk, in de ochtend de wekker een uur eerder en 2 uur aan de wandel en datzelfde als ik in de avond thuiskwam.

Kan niet zeggen dat die hond er slechter van is geworden in die periode, het is maar net hoe je de vrije tijd die je wel hebt dan kunt/wilt besteden.
Oja een kleine PS, dat beest werd in de tussentijd logischerwijs wel uitgelaten, alleen dan geen wandelingen van uren.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:09:37 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64677459
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:07 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat hoeft niet dé reden te zijn om geen hond te nemen natuurlijk, ken hier menig gezin waarbij er altijd wel iemand thuis is, maar waar de honden een stuk minder aandacht krijgen dan ze verdienen.
Heb zelf een tijdje (klein jaar) op de hond van een vriend mogen passen en had ook allesbehalve hele dagen de tijd voor dat beest i.v.m studie en werk in die periode en dat was dan nog een husky ook.
Maar dan is het een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk, in de ochtend de wekker een uur eerder en 2 uur aan de wandel en datzelfde als ik in de avond thuiskwam.

Kan niet zeggen dat die hond er slechter van is geworden in die periode, het is maar net hoe je de vrije tijd die je wel hebt dan kunt/wilt besteden.
Oja een kleine PS, dat beest werd in de tussentijd logischerwijs wel uitgelaten, alleen dan geen wandelingen van uren.
Het gaat uiteraard niet alleen om t uitlaten. Een hond heeft wel meer nodig dan alleen een wandeling. Daarbij kan je ook moeilijk 3 uur in één keer met een hond gaan lopen, is ook niet per sé goed.

Er komt veel meer bij kijken dan alleen lopen.
pi_64677495
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het gaat uiteraard niet alleen om t uitlaten. Een hond heeft wel meer nodig dan alleen een wandeling. Daarbij kan je ook moeilijk 3 uur in één keer met een hond gaan lopen, is ook niet per sé goed.

Als de hond in drie uur zn ontspanning kan halen en zn energie kwijt kan, en kan ravotten met andere honden, dan voldoen daarnaast een paar korte toilet-wandelingen van 5 minuten ook wel.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:11:50 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64677522
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als de hond in drie uur zn ontspanning kan halen en zn energie kwijt kan, en kan ravotten met andere honden, dan voldoen daarnaast een paar korte toilet-wandelingen van 5 minuten ook wel.
Daar heb ik het niet over. Ik zeg dat een hond meer nodig heeft dan een wandeling, of die nu 5 minuten of 5 uur duurt
  maandag 5 januari 2009 @ 10:12:29 #75
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64677546
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat snap ik ook nog wel, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat er genoeg mensen zijn met honden die alle tijd van de wereld hebben voor zo'n beessie en ze nog "verwaarlozen" en enkel lopen te kankeren dat ie af moet en in z'n hoekje moet blijven liggen.
Dat je fulltime werkt betekend niet gelijk dat je geen hond moet nemen, vind ik.

En die husky had het wel degelijk nodig om een paar uur te lopen achter elkaar, anders werd ie echt onhandelbaar binnenshuis.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:19:20 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64677706
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:12 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat snap ik ook nog wel, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat er genoeg mensen zijn met honden die alle tijd van de wereld hebben voor zo'n beessie en ze nog "verwaarlozen" en enkel lopen te kankeren dat ie af moet en in z'n hoekje moet blijven liggen.
Uiteraard.
quote:
Dat je fulltime werkt betekend niet gelijk dat je geen hond moet nemen, vind ik.
Oneens. Als je bovenstaande snapt, snap je ook dat fulltime moeilijk goed genoeg is. Daar t bovenste stuk gaat over meer dan een wandeling alleen, als je niet thuis bent kun je t beest moeilijk meer bieden dan dat, niet waar?
quote:
En die husky had het wel degelijk nodig om een paar uur te lopen achter elkaar, anders werd ie echt onhandelbaar binnenshuis.
Weet ik, maar er zijn ook honden waar 3 uur achtereen niet zo goed voor is. Met pups ook, die mag je in t begin ook geen half uur aaneen uitlaten. Verder ligt het aan t ras
  maandag 5 januari 2009 @ 10:27:54 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64677899
quote:
Dat is IMO genoeg reden om het heel dringend af te raden, jullie zijn domweg te weinig thuis en hebben veel te weinig tijd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64678064
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:19 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Uiteraard.
[..]

Oneens. Als je bovenstaande snapt, snap je ook dat fulltime moeilijk goed genoeg is. Daar t bovenste stuk gaat over meer dan een wandeling alleen, als je niet thuis bent kun je t beest moeilijk meer bieden dan dat, niet waar?
[..]

Weet ik, maar er zijn ook honden waar 3 uur achtereen niet zo goed voor is. Met pups ook, die mag je in t begin ook geen half uur aaneen uitlaten. Verder ligt het aan t ras
2 Fulltime werkende ouders en kinderen op de middelbare school, is een situatie die veel voorkomt en erg hondvriendelijk kan zijn. Voor de aandacht overdag zijn middelbare scholieren genoeg thuis. Zal dan best eens voorkomen dat de hond tussen negen en drie alleen zit, maar zolang dat niet de regel is kan dat prima.

Of onregelmatige diensten van 1 van de fulltime werkende volwassenen. Ook dan kan de hond incidenteel een dagje alleen zijn, maar over het algemeen is er dan overdag iemand thuis, en in de avond iemand thuis.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:36:52 #79
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64678125
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

2 Fulltime werkende ouders en kinderen op de middelbare school, is een situatie die veel voorkomt en erg hondvriendelijk kan zijn. Voor de aandacht overdag zijn middelbare scholieren genoeg thuis. Zal dan best eens voorkomen dat de hond tussen negen en drie alleen zit, maar zolang dat niet de regel is kan dat prima.

Of onregelmatige diensten van 1 van de fulltime werkende volwassenen. Ook dan kan de hond incidenteel een dagje alleen zijn, maar over het algemeen is er dan overdag iemand thuis, en in de avond iemand thuis.
Jij had alltijd maar 4 uur les? Wij ahdden geluk als het zesde uur het laatste was.

Het is uiteraard niet zo zwart wit, maar in zo een situatie lijkt het me sterk dat dat niet de regel is.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:37:47 #80
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_64678149
Neem alsjeblieft geen hond...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_64678598
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jij had alltijd maar 4 uur les? Wij ahdden geluk als het zesde uur het laatste was.

Het is uiteraard niet zo zwart wit, maar in zo een situatie lijkt het me sterk dat dat niet de regel is.
Ik had zelfs tot 8 lesuren, maar vrijwel nooit 8 lesuren in een dag. Er valt altijd wel een mouw aan te passen.

Imho kan iedereen die tijd heeft voor kinderen ook een hond hebben. Mochten er dan al twijfels bestaan over het welzijn van de hond, dan vraag ik mij af waarom iemand kinderen heeft, die kosten toch iets meer tijd
pi_64680525
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is ook niet het probleem denk maar de TS begint al dat ze(zijn dochter) een hond willen maar s'morgens geen tijd hebben hebben om de hond uit te laten,tja dat betekend dus dat je geen zin hebt om eerder uit bed te komen voor een hond.Als je je er een beetje in verdiept weet je dat er ook hondenrassen die niet uren buiten hoeven te rennen maar met totaal 1,5 uur per dag ruim voldoende nemen maarja als je al gelijk begint dat je er geen tijd voor hebt is het al wel duidelijk!

Ben trouwens wel benieuwd waar de TS is en hoe die er nu over denkt?
01-08-2008
pi_64683261
Ik ben ook erg benieuwd hoe TS er nu over denkt.
pi_64683398
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik had zelfs tot 8 lesuren, maar vrijwel nooit 8 lesuren in een dag. Er valt altijd wel een mouw aan te passen.
De vraag is alleen, of iedere puber er ook een mouw aan wíl passen. Er zijn er zat die het niet tof vinden nooit uit school mee te kunnen naar een vriend of vriendin of naar de stad, omdat die hond weer uit moet. Ik trok dat slecht als puber, en ik ben echt een dierenvriend, wat ook niet iedere puber is. Ik vind het nogal wat om voor de verzorging van een huisdier uit te gaan van een puber. Vooral omdat pubers meestal binnen een jaar of 6 uit huis zullen gaan...
  maandag 5 januari 2009 @ 13:23:05 #85
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64683516
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De vraag is alleen, of iedere puber er ook een mouw aan wíl passen. Er zijn er zat die het niet tof vinden nooit uit school mee te kunnen naar een vriend of vriendin of naar de stad, omdat die hond weer uit moet. Ik trok dat slecht als puber, en ik ben echt een dierenvriend, wat ook niet iedere puber is. Ik vind het nogal wat om voor de verzorging van een huisdier uit te gaan van een puber. Vooral omdat pubers meestal binnen een jaar of 6 uit huis zullen gaan...
Ook een goed punt inderdaad. Wij hebben ook nog over Charlie getwijfeld omdat mijn broer nu, eindelijk , net uit huis is en ik over een paar jaar ook ga.
pi_64683930
Oh en nog even omdat de TS nu toch al weg is....

Een hond neem je niet, een hond krijg je!!!!1!!

sorry
  maandag 5 januari 2009 @ 14:35:20 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64686112
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:34 schreef Dipkip het volgende:
Oh en nog even omdat de TS nu toch al weg is....

Een hond neem je niet, een hond krijg je!!!!1!!

sorry
WAt doe jij nu weer in OUD
pi_64686612
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Scheelt denk ik dat ik uit een 5 koppig gezin kom, en dus nog een broertje en zusje heb die ook de hond konden uitlaten Mijn moeder werkte altijd 12-24 uur in de week, mijn vader fulltime maar onregelmatig.

Gebeurde dus echt maar zelden dat er niemand in huis was
pi_64693792
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:35 schreef Harajuku. het volgende:
WAt doe jij nu weer in OUD
Lurkend 'rammelen'

it's funny, 'cause it's true
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Scheelt denk ik dat ik uit een 5 koppig gezin kom, en dus nog een broertje en zusje heb die ook de hond konden uitlaten
Oh ja goed punt, bij mij was het alleen ik en mn ma en die moest werken. En we woonden in een dorp drie kwartier fietsen van de stad waar ik op school was, dus ik moest altijd uit school als een gek naar huis fietsen en dan ging het daarna niet meer om weer terug te gaan naar de stad of vrienden, want eer je er was was het etenstijd enzo. Ik vond dat echt kut ook al hield ik heel veel van mn hond, maar had ik bijv. een broer gehad dat we het om en om konden doen dan was het geen probleem geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')