quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gezegd over steeds weer heen moeten of niet
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als mensen goed met hun hond om leren gaan dmv een cursus, gebeuren zulke dingen vast minder.
Wat mij betreft stellen ze puppy en vervolgcursus verplicht. Wil je die niet volgen mag je geen hond kopen. Zulke idioten willen er toch geen tijd insteken, en blijven dus hondvrij. Yay!
En uiteraard moeten die trainers dan ook gewoon geëvalueerd worden.
Niet elke hond is hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als jou hond heen gaat, en je neemt een nieuwe, dan wil jij door de overheid gedwongen worden een cursus te volgen, die je eerder al gevolgt hebt voor je vorige hond?![]()
Zou wat worden als we dat ook doen met rijbewijzenAuto stuk, nieuwe auto, ja mw. Harajuku, moet u wel opnieuw even rijlessen nemen hoor!
Waarom zou je, als je je hele leven honden hebt gehad, op cursus moeten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:16 schreef Dipkip het volgende:
Wat een gezeik hier zeg. Hara raadt de puppycursus aan aan TS - met name zodat het kind leert omgaan met de hond, aangezien het háár hond zou worden en zij hem uitlaat. En daar dan fel tegen in gaan want mensen die al bij hun geboorte bij een herder in het nest werden gelegd hebben dat niet nodig.
Ja mn dikke reet, daar gáát het toch niet omvoor deze mensen is een puppycursus een heel goede tip en dat maakt van Hara geen fetisjist. Ook heeft ze nergens gezegd dat je bij iedere aankoop van iedere hond opnieuw een cursus zou moeten. Je kan het ook lezen als 'je moet op cursus zijn geweest om honden te mogen kopen'. Gewoon zoeken naar iets om op te zeiken is dit
Zou bij sommige mensen wel fijn zijnquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom zou je, als je je hele leven honden hebt gehad, op cursus moeten?![]()
TS moet hond nemen, ook niet na een cursus. Een puppycursus zal niets bijdragen aan een afname bijtgevallen, wat hara wel beweerde. Wmb. is een puppycursus een potentieel leuke bezigheid met je hond (al ga ik liever door het bos sjokken) maar zal het in de praktijk weinig te weeg brengen. Je gaat met je peuter toch ook niet op cursus?
Niet iedereen heeft zn hele leven honden gehad, DUUHquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Omdat niet iedere hond hetzelfde is?quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ik van niet. Tokkie doet cursus, tokkie rondt cursus af, tokkie gaat tokkie doen met zn hond, belonen alsie stoer gromt, want oh das zo stoer! mag wel nie van de cursus, maar tis wel stoer!quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik durf te wedden dat het aantal bijtincidenten zou afnemen.
In het geval van de tokkies ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je hond niet onder controle kan houden als niet tokkie zijnde, dan nemen bijt incidenten dmv die cursus wel degelijk af.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En ik van niet. Tokkie doet cursus, tokkie rondt cursus af, tokkie gaat tokkie doen met zn hond, belonen alsie stoer gromt, want oh das zo stoer! mag wel nie van de cursus, maar tis wel stoer!
en dat gaat verder en verder. Een hond kan je nog vormen, een mens is daar al te oud voor
En dus neemt het aantal af.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
In het geval van de tokkies ben ik het met je eens. Maar als je gewoon je hond niet onder controle kan houden als niet tokkie zijnde, dan nemen bijt incidenten dmv die cursus wel degelijk af.
Niet. Daarom moet er ook geen hond komen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:54 schreef Duna het volgende:
Allebei fulltime werken en dan een hond nemen? Hoe denken jullie (als gezin) die hond gelukkig te maken?
Dat hoeft niet dé reden te zijn om geen hond te nemen natuurlijk, ken hier menig gezin waarbij er altijd wel iemand thuis is, maar waar de honden een stuk minder aandacht krijgen dan ze verdienen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet. Daarom moet er ook geen hond komen.
TS, hoe sta je er nu tegenover?
Het gaat uiteraard niet alleen om t uitlaten. Een hond heeft wel meer nodig dan alleen een wandeling. Daarbij kan je ook moeilijk 3 uur in één keer met een hond gaan lopen, is ook niet per sé goed.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat hoeft niet dé reden te zijn om geen hond te nemen natuurlijk, ken hier menig gezin waarbij er altijd wel iemand thuis is, maar waar de honden een stuk minder aandacht krijgen dan ze verdienen.
Heb zelf een tijdje (klein jaar) op de hond van een vriend mogen passen en had ook allesbehalve hele dagen de tijd voor dat beest i.v.m studie en werk in die periode en dat was dan nog een husky ook.
Maar dan is het een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk, in de ochtend de wekker een uur eerder en 2 uur aan de wandel en datzelfde als ik in de avond thuiskwam.![]()
Kan niet zeggen dat die hond er slechter van is geworden in die periode, het is maar net hoe je de vrije tijd die je wel hebt dan kunt/wilt besteden.
Oja een kleine PS, dat beest werd in de tussentijd logischerwijs wel uitgelaten, alleen dan geen wandelingen van uren.
Als de hond in drie uur zn ontspanning kan halen en zn energie kwijt kan, en kan ravotten met andere honden, dan voldoen daarnaast een paar korte toilet-wandelingen van 5 minuten ook wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard niet alleen om t uitlaten. Een hond heeft wel meer nodig dan alleen een wandeling. Daarbij kan je ook moeilijk 3 uur in één keer met een hond gaan lopen, is ook niet per sé goed.
Er komt veel meer bij kijken dan alleen lopen.
Daar heb ik het niet over. Ik zeg dat een hond meer nodig heeft dan een wandeling, of die nu 5 minuten of 5 uur duurtquote:Op maandag 5 januari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als de hond in drie uur zn ontspanning kan halen en zn energie kwijt kan, en kan ravotten met andere honden, dan voldoen daarnaast een paar korte toilet-wandelingen van 5 minuten ook wel.
Dat snap ik ook nog wel, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat er genoeg mensen zijn met honden die alle tijd van de wereld hebben voor zo'n beessie en ze nog "verwaarlozen" en enkel lopen te kankeren dat ie af moet en in z'n hoekje moet blijven liggen.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard niet alleen om t uitlaten. Een hond heeft wel meer nodig dan alleen een wandeling. Daarbij kan je ook moeilijk 3 uur in één keer met een hond gaan lopen, is ook niet per sé goed.
Er komt veel meer bij kijken dan alleen lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |