Waarom zijn dit soort proleten nooit in staat om dan ook maar enigzins realistisch te oordelen en in te zien dat die jongens het misschien aan zichzelf te danken hebben? Wanneer ik (aan mijn jas getrokken/geslagen) was wegens het afsteken van vuurwerk bij een basisschool dan durfde ik dat thuis niet eens te vertellen. Laat staan dat ik verwachte dat mijn vader en moeder met wat ooms en tante's naar de betreffende basisschool zouden gaan om daar leerkrachten, ouders en kinderen te terroriseren en mishandelen om mijn "recht op het afsteken van vuurwerk op schoolpleinen" af te dwingen.quote:'Kampers' bestormen basisschool
haarlem -
Zes bewoners van het woonwagenkamp aan de Basilicumstraat hebben woensdagavond in de nabijgelegen Mgr. Huibersschool twee mensen mishandeld. Op de basisschool vond op dat moment de kerstviering en het kerstdiner van leerlingen, leerkrachten en ouders plaats. Drie kampers zijn opgepakt, van wie er nog één vastzit. ,,Iedereen op onze school is compleet overstuur''.
De 'kampers' kwamen in actie omdat één van hun kinderen door de vriend van de juf van groep 8 woensdagavond op het schoolplein zou zijn geslagen. Vijf jongens ('rond veertien jaar, sommigen hebben hier op school gezeten') verstoorden de kerstzang met voetballen en vuurwerk afsteken. Ze werden verzocht weg te gaan. Toen zou de klap zijn gegeven. De man heeft bij de politie verklaard de jongen bij zijn jas te hebben gepakt.
Een ouder: ,,Die klap is een verzinsel, niemand heeft het gezien. Rond kwart voor zeven stormden drie mannen en drie vrouwen het lokaal van groep 8 binnen, op het moment dat de kinderen de klas weg wilden. De kampers zijn op die man gaan inbeuken. Een moeder is op de rug van de aanvoerder gesprongen. Ze is tegen de grond gegooid en buiten bewustzijn geraakt, zware hersenschudding.''
Volgens ooggetuigen heeft de vriend zichzelf beschermd door op de grond te blijven liggen. ,,Hij wilde niet in het bijzijn van de kinderen slaan. Toen zijn ze hem met z'n allen gaan schoppen'', zegt een moeder. ,,Hij zit nu thuis met een gescheurde oogkas, grote neus, overal blauwe plekken en een bijtwond.''
Een toegesnelde vader slaagde erin de vriend te ontzetten. ,,Hij heeft z'n leven gered'', zegt een ouder. Er brak grote paniek uit, ook omdat op dat moment vuurwerk in de buurt werd afgestoken. ,,Kinderen en ouders dachten dat er in de school werd geschoten. Waar eindigt dit, dacht ik'', aldus een moeder. ,,Iedereen huilde, gilde, was overstuur.''
We hebben toch zo'n nutteloos eiland, het heet amerikaquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Misschien is dat eiland voor de kust niet eens zo gek idee. Stop daar alle kampers, voetbalvandalen, vuurwerkterroristen, kansloze scooter Marokkanen, pedofielen en Wildersaanhangers bij elkaar en zorg er voor dat het een spectaculair gevecht wordt.
Huur Spielburg in om het te filmen en we hebben de TV-hit van het jaar.
Zo he, dan zouden ze zomaar 8 maanden vast zitten!quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:09 schreef Viajero het volgende:
Als nou gewoon de Nederlandse wet op dat tuig zou worden toegepast.
Voor belastingontduiking de maximumstraf.
Voor geweldpleging de maximumstraf.
Voor wietteelt de maximumstraf.
Voor heling de maximumstraf.
Voor belediging van een ambtenaar in functie de maximumstraf.
Voor bedreiging de maximumstraf.
Voor wapenbezit de maximumstraf.
etc etc
Dat is een continent. Je kunt ze daar toch niet met onze problemen opzadelen?quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
We hebben toch zo'n nutteloos eiland, het heet amerika
Dat hebben we ook ooit met Australië gedaan en nu zitten we met al hun bagger TV series!quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is een continent. Je kunt ze daar toch niet met onze problemen opzadelen?
quote:
Nou ja, ik geloof dat we ook Zeg eens AAA geëxporteerd hebben... wat te denken van Big Brotherquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat hebben we ook ooit met Australië gedaan en nu zitten we met al hun bagger TV series!
Dat dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:08 schreef marcb1974 het volgende:
Een zit er nog vast, de rest van het tuig mocht dus weer vrij?
lang leven de politie hier
idd dan stort de economie zeker weten in guantanamo bay zou wel kunnenquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is een continent. Je kunt ze daar toch niet met onze problemen opzadelen?
Omdat ze dat niet willen. Dat slag voedt hun kinderen op met het credo: "doe maar wat je wilt en als iemand daar last van heeft dan krijgen ze last van ons". Ik wil niet alle kampers over één kam scheren, want er zijn gewoon fatsoenlijke kampers en hetzelfde hopeloze volk leeft ook in pauperbuurten, ik heb het over het slag mensen dat sinds Drees in de bijstand zit en meent dat dat normaal is. De enige manier waarop die holbewoners zich eventjes belangrijk kunnen voelen, is door op de nek van een ander te stampen, dat is het enige soort entertainment dat binnen hun bereik ligt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zijn dit soort proleten nooit in staat om dan ook maar enigzins realistisch te oordelen en in te zien dat die jongens het misschien aan zichzelf te danken hebben? Wanneer ik (aan mijn jas getrokken/geslagen) was wegens het afsteken van vuurwerk bij een basisschool dan durfde ik dat thuis niet eens te vertellen. Laat staan dat ik verwachte dat mijn vader en moeder met wat ooms en tante's naar de betreffende basisschool zouden gaan om daar leerkrachten, ouders en kinderen te terroriseren en mishandelen om mijn "recht op het afsteken van vuurwerk op schoolpleinen" af te dwingen.
Kampers
Grotere parasieten zijn er niet in de samenleving. Dragen werkelijk he-le-maal niets bij en zijn echt voortdurend tot overlast!
Ik neem aan dat men geen gevangenisstraf bedoelt, maar ter plekke iemand oppakken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:58 schreef pfaf het volgende:
Wat heeft de politie te maken met hoe lang iemand vast zit?
Tjah het zal wel afstammen van de maffia..ofzo?quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zijn dit soort proleten nooit in staat om dan ook maar enigzins realistisch te oordelen en in te zien dat die jongens het misschien aan zichzelf te danken hebben? Wanneer ik (aan mijn jas getrokken/geslagen) was wegens het afsteken van vuurwerk bij een basisschool dan durfde ik dat thuis niet eens te vertellen. Laat staan dat ik verwachte dat mijn vader en moeder met wat ooms en tante's naar de betreffende basisschool zouden gaan om daar leerkrachten, ouders en kinderen te terroriseren en mishandelen om mijn "recht op het afsteken van vuurwerk op schoolpleinen" af te dwingen.
Kampers
Grotere parasieten zijn er niet in de samenleving. Dragen werkelijk he-le-maal niets bij en zijn echt voortdurend tot overlast!
Volgens mij is iedereen nu jaloers op die lui!quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:09 schreef Viajero het volgende:
Als nou gewoon de Nederlandse wet op dat tuig zou worden toegepast.
Voor belastingontduiking de maximumstraf.
Voor geweldpleging de maximumstraf.
Voor wietteelt de maximumstraf.
Voor heling de maximumstraf.
Voor belediging van een ambtenaar in functie de maximumstraf.
Voor bedreiging de maximumstraf.
Voor wapenbezit de maximumstraf.
etc etc
Dan zou er geen kamper meer vrij rondlopen in Nederland.
Politie en justitie zijn doodsbang voor dit tuig, en houden hun daarom de hand boven het hoofd.
Die heb je al hoor.quote:Op zondag 21 december 2008 02:21 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik dit soort berichten lees, zie ik daarin altijd weer de bevestiging van mijn opvatting dat we in Nederland toe moeten naar minimumstraffen in plaats van maximumstraffen.
Doe er meteen ook het volledige MKB en bewoners van doorzonwoningen bij, dat ruimt meteen wat meer op en genereert meer SMS-inkomsten tijdens de live-shows.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Misschien is dat eiland voor de kust niet eens zo gek idee. Stop daar alle kampers, voetbalvandalen, vuurwerkterroristen, kansloze scooter Marokkanen, pedofielen en Wildersaanhangers bij elkaar en zorg er voor dat het een spectaculair gevecht wordt.
Huur Spielburg in om het te filmen en we hebben de TV-hit van het jaar.
Midden en kleinbedrijfquote:Op zondag 21 december 2008 03:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Doe er meteen ook het volledige MKB en bewoners van doorzonwoningen bij, dat ruimt meteen wat meer op en genereert meer SMS-inkomsten tijdens de live-shows.
Dat eiland is te groot, dat wordt haast onfilmbaar.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
We hebben toch zo'n nutteloos eiland, het heet amerika
De politie had best een staaltje corruptie kunnen toepassen om de wijk voor een wat langere periode idiot-proof te houden.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ze kennen in ieder geval een belangrijk zwak punt van ons justitieel systeem. Als je dingen doet, doe het dan in groepsverband. Het is daarna bijna onmogelijk om precies te kunnen bewijzen wie nu precies wat gedaan heeft, wat strenge straffen vaak voor de rechtbank tot een onmogelijkheid maakt tenzij er deelname aan een criminele bende kan worden bewezen.
Daar heb je wel gelijk in. Je hebt nog wel deelname aan een vechterij maar met een maximum van 2 jaar geloof ik schiet dat ook niet op. Wat mij betreft houdt je elk lid van de groep verantwoordelijk voor de gevolgen van het geheel. Als je met zes man iemand in mekaar schopt lijkt mij dat erger dan als je dat in je eentje doet. Maar in het recht is dat feitelijk een lichter vergrijp.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ze kennen in ieder geval een belangrijk zwak punt van ons justitieel systeem. Als je dingen doet, doe het dan in groepsverband. Het is daarna bijna onmogelijk om precies te kunnen bewijzen wie nu precies wat gedaan heeft, wat strenge straffen vaak voor de rechtbank tot een onmogelijkheid maakt tenzij er deelname aan een criminele bende kan worden bewezen.
Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat ze dat niet willen. Dat slag voedt hun kinderen op met het credo: "doe maar wat je wilt en als iemand daar last van heeft dan krijgen ze last van ons". Ik wil niet alle kampers over één kam scheren, want er zijn gewoon fatsoenlijke kampers en hetzelfde hopeloze volk leeft ook in pauperbuurten, ik heb het over het slag mensen dat sinds Drees in de bijstand zit en meent dat dat normaal is. De enige manier waarop die holbewoners zich eventjes belangrijk kunnen voelen, is door op de nek van een ander te stampen, dat is het enige soort entertainment dat binnen hun bereik ligt.
Mensen die zich asociaal gedragen worden hier afgezeken, of dat nou Marokkanen of kampers zijn heeft niets met Fok! te maken.quote:Op zondag 21 december 2008 04:06 schreef reem het volgende:
Wat heerlijk zo'n topic wat kampbewoners afzeikt ipv marokkanen. Niets mis met een beetje diversiteit. En dit keer kan Meki dan ook meedoen
er is wél een oplossing, alleen wordt dat als "onmenselijk" afgedaanquote:Op zondag 21 december 2008 11:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..
Mja, eigenlijk zit er wel iets in, maar hoe wil je dat tegen houden? Ik zie nu ook hele wijken met groeperingen die dolgraag bij elkaar willen lijven wonen. Kampen opheffen heeft geen nut volgens mij, want dan zoeken ze elkaar weer in wijken op en heb je weer een soort van commune.quote:Op zondag 21 december 2008 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
Hmmm, de filosofische vraag achter het geheel is dan of je wilt en/of kunt toestaan dat dergelijke groepen zich op zo'n manier bewust afzijdig houden van de maatschappij, helemaal als ze zo reageren als ze met die maatschappij geconfronteerd worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |