Die van de KNVB is wel een stukkie hoger dacht ik. Ze proberen hem 10 jaar aan te smeren.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:46 schreef Sethje het volgende:
ik vind 1 jaar sv voor het veld betreden best weinig eigenlijk, hangen toch bordjes van levenslang enzo of is dat alleen in engeland?
quote:Op maandag 2 februari 2009 14:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die van de KNVB is wel een stukkie hoger dacht ik. Ze proberen hem 10 jaar aan te smeren.
En ja, als een gedicht schrijven je al 42 maanden oplevert is 1 jaar best weinig.![]()
quote:Beukende fan krijgt verbod van vijftien jaar
De supporter die tijdens het duel tussen De Graafschap en PSV (0-3) de grensrechter een beuk verkocht, krijgt van de club een stadionverbod van liefst vijftien jaar. Dat meldt De Gelderlander.
Felix Schaufeli, de fan in kwestie, gaf zondagmiddag grensrechter Berry Simons een duw nadat hij een doelpunt van Ben Sahar afkeurde wegens buitenspel. Naast de verbanning krijgt Schaufeli ook een boete van duizend euro.
Ook de KNVB legde de Doetinchemmer een stadionverbod op. De voetbalbond bestrafte hem met een schorsing van tien jaar. Vijf jaar voor het betreden van het speelveld, drie jaar voor mishandeling en twee jaar het aanbrengen van schade ten aanzien van het betaald voetbal.
Eerder op de dag betuigde Schaufeli al zijn spijt over de actie. "Ik kan wel zeggen dat ik heel slecht geslapen heb. Dit zal me nooit meer overkomen."
quote:mis·han·de·ling de; v -en het toebrengen van lichamelijk letsel: dierenmishandeling, kindermishandeling
De eerstkomende 15 jaar niet nee.quote:Eerder op de dag betuigde Schaufeli al zijn spijt over de actie. "Ik kan wel zeggen dat ik heel slecht geslapen heb. Dit zal me nooit meer overkomen."
Hij viel wel makkelijk, maar hij zag het ook helemaal niet aankomen.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:51 schreef NeedeRadicals het volgende:
Man,ze kunnen beter die grensrechter schorsen voor een schwalbe..
Heb nog nooit iemand zo9 hard zien vliegen na een schouderduw
Hij kreeg onverwachts een duw en leek daarna over zijn eigen poten te struikelen. Schwalbe was het zeker niet.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:51 schreef NeedeRadicals het volgende:
Man,ze kunnen beter die grensrechter schorsen voor een schwalbe..
Heb nog nooit iemand zo9 hard zien vliegen na een schouderduw
Gevangenis is ook wel heel wat anders dan een verbod om een bepaald stadion in te gaanquote:Op maandag 2 februari 2009 16:45 schreef DarkShine het volgende:
15 jaar, hoe triest! Voor een moord krijg je nog minder jaar gevangenis dan het aantal jaren stadionverbod voor een schouderduw!
Als je iemand neersteekt is de straf nog minder !!!!!!!!!!!quote:Op maandag 2 februari 2009 17:13 schreef pfaf het volgende:
Sterker nog: voor het spugen op de grond bij mij thuis krijg je een levenslang huisverbod.
Alsof een gevangenisstraf en een stadionverbod te vergelijken zijnquote:Op maandag 2 februari 2009 16:45 schreef DarkShine het volgende:
15 jaar, hoe triest! Voor een moord krijg je nog minder jaar gevangenis dan het aantal jaren stadionverbod voor een schouderduw!
Je blijft gewoon van het veld af en ook blijf je met je poten van de scheidsrechters/spelers af. Kun je dat niet blijf je maar weg.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als die kerel verder nooit wat gedaan heeft vind ik het vrij veel.
Een vette schwalbe was het! Hij had geel moeten krijgenquote:Op maandag 2 februari 2009 17:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij viel wel makkelijk, maar hij zag het ook helemaal niet aankomen.
Heeft er nog iemand beelden van trouwens?
quote:Op maandag 2 februari 2009 17:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je iemand neersteekt is de straf nog minder !!!!!!!!!!!
Zie het maar als een schadevergoedingquote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef Adfundum het volgende:
"Daarnaast kreeg de Doetinchemmer een geldboete van duizend euro."
Hoe kan een voetbalclub nou een boete opleggen aan een supporter. Dat recht hebben ze toch helemaal niet?
quote:Op maandag 2 februari 2009 17:07 schreef Silenus het volgende:
en een typerende opmerking van NeedeRadicals.
Die grensrechter is natuurlijk geen personeel van De Graafschap.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:07 schreef msnk het volgende:
[..]
Zie het maar als een schadevergoeding
Als jij mijn huis binnen loopt en mijn vaas stuk slaat krijg je ook nog wel te horen van mij, personeel van een voetbalclub in HUN stadion tackelen is tachtigduizendmiljaar keer erger
En voor de mensen die zeggen 'waarom geen xxx' , boeien. Het is veel, daar gaat het om. Kan net zo goed 50 jaar zijn
Overigens is het vergelijken van een celstraf voor moord en een stadionverbod voor iets grof als dit wel erg eh...
Ja hahaha, domme fout.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:24 schreef Neleos het volgende:
[..]
Die grensrechter is natuurlijk geen personeel van De Graafschap.
Post van het jaarquote:Op maandag 2 februari 2009 16:45 schreef DarkShine het volgende:
quote:Op maandag 2 februari 2009 18:08 schreef Inca het volgende:
aanpakken die hap volgende keer is het een supporter met een mes omdat die een speler niet mag
Ja lieverd, dat snap ik.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je blijft gewoon van het veld af en ook blijf je met je poten van de scheidsrechters/spelers af. Kun je dat niet blijf je maar weg.
Ik zit effe te denken, maar daar zijn er nauwelijks voor gepakt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat hebben die Ajacieden gekregen die van Persie en Acuna in elkaar hebben geslagen?
Buiten het feit om dat die gasten een te lage straf gehad hebben, als je het objectief bekijkt dan. Vind jij het wel of geen goed plan om supporters zo'n straf te geven voor zo'n vegrijp als afgelopen zondag?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat hebben die Ajacieden gekregen die van Persie en Acuna in elkaar hebben geslagen?
Dat is toch die gast met die vlag ?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Damzkieee het volgende:
De Heraclessupporter die vorig jaar Atteveld een tik verkocht kreeg 1 jaar SV.
Nee veel te lang. En die aangifte van mishandeling slaat al helemaal nergens op. Hij heeft hem alleen een duw. Als je daarvoor al aangifte gaat doen dan kunnen we beter maar stoppen met voetbal, want de gemiddelde overtreding in een voetbalwedstrijd is erger als dat duwtje tegen die grensrechter.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Breach het volgende:
[..]
Buiten het feit om dat die gasten een te lage straf gehad hebben, als je het objectief bekijkt dan. Vind jij het wel of geen goed plan om supporters zo'n straf te geven voor zo'n vegrijp als afgelopen zondag?
Ik ben het met je eensquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee veel te lang. En die aangifte van mishandeling slaat al helemaal nergens op. Hij heeft hem alleen een duw. Als je daarvoor al aangifte gaat doen dan kunnen we beter maar stoppen met voetbal, want de gemiddelde overtreding in een voetbalwedstrijd is erger als dat duwtje tegen die grensrechter.
Ben het hier wel mee eens. Is ook helemaal geen sprake van 'voor bedachte rade' of iets dergelijks. Die vent gaat misschien wel jaren naar de voetbal toe.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja lieverd, dat snap ik.
Maar als die man verder nooit wat gedaan heeft dan kun je wel iets vergevingsgezinder zijn.
Bovendien verklaart hij zelf dat er een hek open stond. De Graafschap gaat als organiserende partij volgens de KNVB regels dus ook niet vrijuit.
Beetje typisch laf Nederlands gedrag om dan keihard uit te halen naar één persoon die aangeeft heel erg spijt te hebben en volgens mij best kan leven met een straf.
Maar 15 jaar verbod en 1000 euro boete is gewoon onzin voor iemand die geen geschiedenis van misdragingen heeft. Je kan ook gewoon met die man gaan praten en e.e.a netjes achter gesloten deuren afhandelen in plaats van er een mediacircus van te maken omdat je als de dood bent dat de KNVB je terecht op je eigen verantwoordelijkheden zal wijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |