Dat is toch elk jaar hetzelfde tenminste dat toernooi had ik al eens eerder van gehoord.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Wie heeft er nou eigenlijk gewonnen? PyTh?
Allerton FC was dat. Lang verhaalquote:Op maandag 12 januari 2009 15:36 schreef Bananenman het volgende:
Leuk toernooitje
Zoiets is bij Ajax ook wel eens geweest, al was het dan een internationaal toernooi. Toen waren Liverpool en een Belgische club er, maar de dag eindigde toen ook met een knokpartij tussen AFCA youth en wat jongeren van Liverpool volgens mij
Tegen engelse clubs voetballen is altijd gezellig, wij ook paar keer gedaan en het werd vrij onvriendelijk vooral naast het veldquote:Op maandag 12 januari 2009 15:45 schreef Breach het volgende:
Wij moeten toevallig deze week daar voetballen
Vond het vrij waardeloos. Zijn boek Cass kan je beter lezen, is beter.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:16 schreef Suijk het volgende:
Iemand de film 'Cass' al gezien eigenlijk? Zo ja, is het wat?
PSV won de derde helft.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:59 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Wie heeft er nou eigenlijk gewonnen? PyTh?
quote:Supporters slaags in Breda
door Hélène Schenk . maandag 12 januari 2009 | 13:06
BREDA - Aanhangers van PSV en FC Twente zijn zondagmiddag slaags geraakt tijdens een zaalvoetbaltoernooi in sporthal De Doelen in de Bredase wijk Princenhage. De supporters van beide clubs zouden elkaar met knuppels, stokken en riemen te lijf zijn gegaan.
Er vielen enkele gewonden. Er zijn echter geen aangiftes binnengekomen, meldt de politie en er zijn ook geen aanhoudingen verricht. Een aantal auto's is beschadigd. De politie was met een groot aantal mensen ter plaatse en zette de Doelen en straten in de omgeving af. Voor de aanhangers van PSV werden bussen gecharterd en toen die eenmaal weg waren, keerde volgens de politie de rust in de wijk terug.
Een omwonende van het sportcentrum merkte rond half twee dat er iets mis was. " We wilden weg, maar er stond een BMW op onze oprit. De eigenaresse was zo zenuwachtig dat ze niet meer verder durfde te rijden en ze vroeg of ze bij ons mocht schuilen ", vertelt de buurvrouw. "Toen begon ze te gillen en op dat moment zagen we een man of dertig voorbij komen met stokken, knuppels en riemen. Nog geen idee wat er aan de hand was en wij wilden weg. Maar de straat was aan beide kanten afgezet. Toen ben ik de Dreef in gereden. Meteen politie achter ons aan en voor ons. Nee, zoiets hebben we hier nog nooit meegemaakt." Van een buurvrouw hoorde ze dat er 'iemand die genoeg op had' de sporthal binnen was gegaan die een scheidsrechter onder handen zou hebben genomen. Dat zou een vechtpartij in De Doelen tot gevolg hebben gehad, waarna de strijd zich naar buiten verplaatste. Een overbuurman, die ook niet met zijn naam in de krant wil zegt: "Ze zaten hier rond half twee al op mijn raamkozijn te drinken. Tientallen mensen met drank op. Ik zeg nog: 'die zijn er vroeg bij'. Volgens mij mag dat helemaal niet, drinken op straat, maar als het verkrijgbaar is... We hebben hier in de buurt sowieso in toenemende mate overlast van het sportcentrum. Tot na 1.00 uur in de nacht wordt er geschonken, worden er karaoke- en andere muziekevenementen georganiseerd, met alle overlast van dien. Ik begrijp best dat de beheerder zijn geld moet verdienen, maar de leefbaarheid in de buurt komt er door onder druk te staan."
Volgens de politie waren er ook aanhangers van NAC bij de wedstrijden aanwezig, maar zij zouden zich voorbeeldig gedragen hebben. Ze hielpen zelfs mee om de rommel op te ruimen die in de buurt werd achtergelaten na de rellen tussen de aanhangers van PSV en FC Twente.
Een aanwezige PSV-supporter houdt er een heel andere lezing op na. "Tijdens een wedstrijd tussen supporters van NAC en FC Twente ontstond een vechtpartij, waarbij een Twente-fan op de grond werd toegetakeld. Toen gingen PSV-supporters zich ermee bemoeien en zij hebben die jongen ontzet." Vervolgens raakten de PSV- en NAC-supporters slaags met elkaar, aldus de PSV-fan. "Uiteindelijk hebben de NAC-supporters de zaal verlaten."
Het voetbaltoernooi werd door de politie voortijdig beëindigd.
quote:Politie onderschatte risico rellen
dinsdag 13 januari 2009 | 02:45
BREDA - De politie had niet verwacht dat een zaalvoetbaltoernooi in sporthal De Doelen in Breda, waaraan aanhangers van onder meer NAC, PSV en FC Twente deelnamen, zó uit de hand zou lopen als zondagmiddag het geval was.
Tientallen aanhangers van de deelnemende clubs gingen elkaar in de zalen en buiten op straat te lijf met stokken, knuppels en (steek-)wapens. Een aantal mensen liep (hoofd-)wonden op.
Het zaalvoetbaltoernooi wordt ieder jaar georganiseerd, steeds in een andere stad. Deelnemers zijn supporters van NAC, PSV, FC Twente, Fortuna Sittard en het Belgische Lokeren. Het toernooi was bij De Doelen aangemeld als 'familietoernooi', georganiseerd door een Bredanaar.
Politiewoordvoerder André van den Hul: "We hoorden om 10.00 uur zondagmorgen dat dit evenement gehouden werd, maar omdat het om een jaarlijks terugkerend toernooitje ging waaraan bevriende supportersgroepen deelnamen, gingen wij ervan uit dat het een feestje zou worden." Maar het liep volledig uit de hand.
Burgemeester Peter van der Velden van Breda is zeer ontstemd en wil dat de organisator en/of deelnemers aan de rellen opdraaien voor de schade aan onder meer auto's en een ruit van het café in De Doelen. "Er worden regelmatig dit soort toernooien georganiseerd en vaak gaat het daar heel vriendschappelijk aan toe. Dit konden we niet verwachten." Volgens politiewoordvoerder Van den Hul waren tien auto's na de melding binnen de kortste keren ter plaatse. Aanhoudingen zijn niet verricht. De woordvoerder: "Onze actie was er op gericht escalatie te voorkomen en de orde te herstellen. We hebben een bus geregeld voor de PSV-supporters en toen die weg waren, keerde de rust terug."
Over de aanleiding van het incident en het tijdstip waarop de ellende begon, bestaan verschillende lezingen. Op diverse fora geven supporters van deelnemende clubs elkaar de schuld. Een beheerder van De Doelen vertelde gisteren dat de vlam in de pan sloeg nadat iemand na de middagpauze vanuit een gang in het sportcentrum een paal door een van de ruiten van het inpandige café gooide.
Een aanwezige PSV-supporter geeft een andere lezing. "Tijdens de wedstrijd tussen supporters van NAC en FC Twente ontstond een vechtpartij, waarbij een Twente-fan op de grond werd toegetakeld. Toen gingen PSV-supporters zich ermee bemoeien en zij hebben die jongen ontzet."
Vervolgens raakten de PSV- en NAC-supporters slaags met elkaar, aldus de PSV-fan.
Wat is het balen om nu provinciaal te zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:48 schreef -Schorpioen- het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)s_bij_De_Kuip__.html
Boze supporters bij De Kuip
Een groep boze supporters van Feyenoord heeft zich bij De Kuip verzameld. Gertjan Verbeek die woensdag door de club aan de kant werd gezet, genoot veel steun onder de fans. Het vertrek van Peter Bosz en Wim Jansen werd wel met instemming begroet. De Rotterdamse politie en de veiligheidsdienst van De Kuip proberen de opdringende fans in toom te houden.
Heb hem toch maar even gekeken, werd vrij snel afgeraffeld allemaal. Zal z'n boek ook eens opzoeken.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Vond het vrij waardeloos. Zijn boek Cass kan je beter lezen, is beter.
Best wel jaquote:Op maandag 19 januari 2009 15:13 schreef Silenus het volgende:
Zo, dat ziet er spectaculair uit!
quote:Zes arrestaties voor bedreiging scheidsrechter Van Boekel
De politie heeft afgelopen maand zes verdachten opgepakt wegens bedreiging van Pol van Boekel, scheidsrechter betaald voetbal uit Venray. De verdachten komen uit Kerkrade, Landgraaf en Gouda en zijn 18 tot 26 jaar oud. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Roermond vandaag bekendgemaakt.
De zes werden opgepakt omdat ze in april na afloop van de wedstrijd VVV-Roda JC de woning en auto van de scheidsrechter met verf hadden beklad. De bedreigingen zouden zijn begonnen naar aanleiding van de wedstrijd Roda JC-NEC. Toen stuurde Van Boekel speler Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen van Roda naar de tribune. Justitie neemt de zaak hoog op.
Bron: L1
En het erge is dat ze uiteindelijk toch alleen maar 40 uur papiertjes prikken als straf krijgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Terecht dat Justitie de zaak hoog opneemt. Zulke dingen zijn debiel en te gek voor woorden. Ik erger me ook vaak genoeg aan scheidsrechters, maar om diegene dan thuis op te zoeken en te bedreigen is achterlijk.
quote:British police close in on UEFA Cup final rioters
AFP - 28 January 2009 20:25
Glasgow Rangers fans in Manchester for the UEFA Cup final vs Zenit St. Petersburg in 2008. Police hunting dozens of people over riots at that final have received the names of 29 possible suspects from the public after releasing photographs of the violence, they said Wednesday.
LONDON (AFP) - Police hunting dozens of people over riots at last year's UEFA Cup final have received the names of 29 possible suspects from the public after releasing photographs of the violence, they said Wednesday.
Some 15 police officers were injured and 42 people were arrested after rioting erupted in central Manchester during the showpiece match there last May which saw Russia's Zenit Saint Petersburg beat Scotland's Rangers 2-0.
Greater Manchester Police Tuesday released images of 49 rioters and video footage of rioters kicking a policeman on their website in a bid to catch those responsible.
The images were viewed around 66,000 times by members of the public and 90 people got in touch with police to identify those on the video. From this, a total of 29 new names emerged.
"This is a fantastic start to the identity process," said Detective Superintendent Geoff Wessell, who is leading the investigation.
"However, it is early days and this stage of the operation has a long way to run. We want people to continue looking at these images online and help us put these violent thugs behind bars."
At the time, British Prime Minister Gordon Brown branded those involved a "disgrace" and said their behaviour threatened to wreck England's bid to host the 2018 World Cup.
quote:Ajax overweegt optreden tegen gedrag Feyenoord-supporters
Jong Ajax werd donderdagavond met 2-0 door Jong Feyenoord uitgeschakeld in het bekertoernooi. Trainer Adrie Koster ergerde zich in een koude en vijandige Kuip aan de spreekkoren van de Feyenoord-supporters. “Schandalig,” vond de trainer, “misschien moeten wij maar eens van het veld afstappen als dit zo door gaat.” Over twee weken speelt Jong Ajax weer in De Kuip tegen Jong Feyenoord.
Jong Ajax speelde donderdagavond een moeizame wedstrijd in een vijandige Kuip. De dug-out was tot overmaat van ramp pal voor de luid zingende aanhang van Feyenoord geplaatst. Regelmatig werden de spelers en technische staf van Ajax opgeschrikt door bommetjes die achter de dug-out tot ontploffing kwamen. Zonder Ajax-supporters, maar met zo’n 2000 Feyenoord aanhangers hing er een vijandige sfeer in De Kuip. De politie had vooraf Ajax gevraagd om supporters op te roepen niet naar Rotterdam te komen, omdat gevreesd werd voor rellen. Een politiewoordvoerder vertelde dat bij de laatste wedstrijden in de ArenA fans van Feyenoord werden aangevallen door de Ajax-aanhang. Een door Ajax georganiseerde bus met supporters werd daarom door de Rotterdamse hermandad onverrichter zake teruggestuurd naar Amsterdam.
Toen de eerste speler van Ajax het veld betrad begon het Feyenoord-legioen het alom bekende ‘Hamas, hamas, Joden aan het gas’ te zingen. In plaats van al deze zogenaamde supporters direct te verbannen of zelfs tot stilte te manen, besloten de club en politie de supporters te laten zitten. Trainer Adrie Koster probeerde er niet naar te luisteren, maar kon zich niet onttrekken aan de schandalige spreekkoren. “Daar trek ik me niet zo veel van aan”, vertelde hij tegen highlow.nl na afloop. “Je bent met de wedstrijd bezig, dus dan gaat er enorm veel langs je heen. Je hoort ze natuurlijk wel zingen en dat is gewoon schandalig. Er wordt ook helemaal niets tegen gedaan.” Wordt het niet eens tijd dat er wel opgetreden wordt? Zeker gezien de commotie die is ontstaan over dit soort spreekkoren bij anti-Israël demonstraties. “Misschien moeten wij als trainers eens een statement maken door gewoon van het veld te stappen”, overweegt Koster de mogelijkheden om een signaal af te geven. Over twee weken treedt Jong Ajax op 12 februari voor de competitie opnieuw aan tegen Jong Feyenoord. Mochten dezelfde spreekkoren klinken dan denkt Koster er serieus over na om het veld te verlaten. “Ik zal me daar zeker over beraden.”
(...)
Echt.. hoe vaak lezen we dat wel niet. "Volgende keer stappen we van het veld" "Ik had van het veld moeten stappen"quote:“Misschien moeten wij als trainers eens een statement maken door gewoon van het veld te stappen”, overweegt Koster de mogelijkheden om een signaal af te geven.
Men is begonnen met fusie tegenstanders uit de weg te werken...quote:Stadionverboden bij Roda
Roda JC heeft twee fans een stadionverbod opgelegd naar aanleiding van de problemen tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen in december vorig jaar.
De KNVB heeft de straf overgenomen.
Eén supporter heeft een landelijk verbod gekregen van één jaar, een ander wordt gedurende twee jaar de toegang tot de stadions in Nederland ontzegd.
Een aantal fans probeerde in de tweede helft (zonder succes) de hoofdtribune te bereiken en richtte zijn woede op voorzitter Servé Kuijer.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
Hoop gelul weer, ze doen toch niksquote:
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:41 schreef Silenus het volgende:
"Een door Ajax georganiseerde bus met supporters"...Dat lijkt me sterk.
joden lopen altijd weg.quote:Mochten dezelfde spreekkoren klinken dan denkt Koster er serieus over na om het veld te verlaten. “Ik zal me daar zeker over beraden.”
quote:Drankmisbruik sponsors in Euroborg
DVHN | Gepubliceerd op 31 januari 2009, 03:30
Groningen -
FC Groningen gaat de huisregels in de sponsorruimtes van de Euroborg aanscherpen. Aanleiding zijn enkele incidenten die zich dit seizoen in de sponsorruimtes hebben voorgedaan.
Horecapersoneel heeft een paar keer de beveiliging van de Euroborg moeten inschakelen om lastige, dronken sponsors en/of hun gasten tot de orde te roepen of te verwijderen. Bedienend personeel wordt geregeld beschimpt en beledigd.
De club gaat er nu op toezien dat sponsors zich aan de sluitingstijd houden. FC Groningen mag tot drie uur na het laatste fluitsignaal de bierkranen openhouden. Maar in de praktijk wordt er soms tot diep in de nacht doorgeschonken.
Het zijn vooral gasten die zich niet aan de regels houden. Zij hebben via relaties kaartjes voor de grote sponsorruimtes weten te bemachtigen. Zij lappen de regels aan de laars, omdat het vaak bij één bezoek aan FC Groningen blijft.
Het probleem is dit jaar groter, doordat FC Groningen minder stoelen voor nieuwe leden van de sponsorclub heeft verkocht. Die worden nu per wedstrijd aan andere relaties verkocht.
Rapalje zeg ik je.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:04 schreef Neleos het volgende:
Misschien hoort dit niet hier, misschien ook wel.
[..]
Ze moeten er ook op hèquote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:50 schreef Ruud het volgende:
[..]
worden er bommen in Rotterdam gegooid, is het weer niet goed...
De joodsche lobby v v praag zit al jaren achter het verwerpelijke nagenoeg sectarische geweld rondom de klassiekers. Die man is verdomme net zo Chinees als ik Joods ben.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:41 schreef Silenus het volgende:
"Een door Ajax georganiseerde bus met supporters"...Dat lijkt me sterk.
Die van de KNVB is wel een stukkie hoger dacht ik. Ze proberen hem 10 jaar aan te smeren.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:46 schreef Sethje het volgende:
ik vind 1 jaar sv voor het veld betreden best weinig eigenlijk, hangen toch bordjes van levenslang enzo of is dat alleen in engeland?
quote:Op maandag 2 februari 2009 14:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die van de KNVB is wel een stukkie hoger dacht ik. Ze proberen hem 10 jaar aan te smeren.
En ja, als een gedicht schrijven je al 42 maanden oplevert is 1 jaar best weinig.![]()
quote:Beukende fan krijgt verbod van vijftien jaar
De supporter die tijdens het duel tussen De Graafschap en PSV (0-3) de grensrechter een beuk verkocht, krijgt van de club een stadionverbod van liefst vijftien jaar. Dat meldt De Gelderlander.
Felix Schaufeli, de fan in kwestie, gaf zondagmiddag grensrechter Berry Simons een duw nadat hij een doelpunt van Ben Sahar afkeurde wegens buitenspel. Naast de verbanning krijgt Schaufeli ook een boete van duizend euro.
Ook de KNVB legde de Doetinchemmer een stadionverbod op. De voetbalbond bestrafte hem met een schorsing van tien jaar. Vijf jaar voor het betreden van het speelveld, drie jaar voor mishandeling en twee jaar het aanbrengen van schade ten aanzien van het betaald voetbal.
Eerder op de dag betuigde Schaufeli al zijn spijt over de actie. "Ik kan wel zeggen dat ik heel slecht geslapen heb. Dit zal me nooit meer overkomen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |