Dat laatste idee is ook langsgekomen maar die goten zijn echt schreeuwend duur.quote:Op zaterdag 20 december 2008 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon een randje gasbeton op de vloer verlijmen en mee tegelen?
Of daar een stuk vloer uithakken (en richting je afvoer een gleuf uithakken) en een verzonken goot in de vloer
En daar is ook niks mis mee, maar ik ben benieuwd of er iets is wat ik daarvoor gewoon kant en klaar kan kopen. Het hoeft er niet voor bedoeld te zijn, maar het moet iets zijn dat de boel een beetje mooi strak afwerkt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie dat de specifieke douche drains inderdaad aan de prijs zijn. Maar ja, als de vloer al klaar is blijft er weinig anders over dan een opstaand randje.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 09:37 schreef Plankje55 het volgende:
Hardstenen dorpeltje?
Lief aangeboden, maar dat wordt 'm dus niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:12 schreef het_fokschaap het volgende:
Wij hebben hier nog een RVS drain liggen die we niet gebruiken, volgens mij iets van 70/80 cm.
Enig idee wat zoiets kost?quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:21 schreef henkway het volgende:
[..]
![]()
mooi stukkie steen laten zagen bij de marmerboer
Daar fiets ik dagelijks langs.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik zou inderdaad een mooi stukje laten zagen. Volgens mij zit op de Giessenweg NZ een bedrijf dat handelt in van de enorme lappen natuursteen. Ik meen dat ze ook herdenkingsstenen/grafzerken maken. Misschien kunnen die voor niet al teveel geld een stukje restmateriaal voor je verwerken tot een drempeltje.
quote:
Die grote zaken doen van die kleine klusjes af en toe voor de service / hobby gewoon tussendoor hoor.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Probleem daarmee is wel de levertijd (ik kan al een week niet douchen). Meestal moet dat op maat gemaakt worden. Maar RMI is wel groot, wie weet hebben ze net een balkje liggen dat de juiste maat heeft.
zwart natuursteen past overal bij, wel heel goed opmeten voor je gaat fietsenquote:Op zaterdag 20 december 2008 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Dat is me wat te hoog, maar het oude exemplaar was gewoon gemaakt met behulp van een vierkant stuk hout dat we verlijmd hadden met de vloer.
Het was wel zo dat het oude randje een afwijkende kleur had. Als je gewoon de vloertegels gebruikt en het een beetje netjes afwerkt, dan is dat ook wel goed te doen natuurlijk...
quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:20 schreef henkway het volgende:
[..]
zwart natuursteen past overal bij, wel heel goed opmeten voor je gaat fietsen
Dat was al bekend, dat heeft niets met Koos te maken. Je leest niet goed.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:38 schreef fokkieslim het volgende:
Had koos dat van te voren niet in kunne schatten dat de afvoer niet goed was?
Jammer allemaal.
In ons geval hadden we dan het gedeelte douchehoek moeten uitbikken tot een paar cm onder het huidige niveau. Dat was ook wel een mooie oplossing geweest, alleen bedacht ik die pas achteraf zeg maar.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:23 schreef Driekeerniks.be het volgende:
heb met het storten van de vloer de vloer in de douchehoek 22mm. (panlat als bekisting geberuikt) lager gehouden. houdt het water mooi in de douchehoek.
Ik kijk wel ff. Dat spul kun je niet zomaar ff ergens aan de meter halen, lijkt me? Ik ga natuurlijk niet nog een paar weken zonder douche zitten, ik stink nu al.quote:je kunt uiteraard ook een holonite dorpeltje gebruiken zoals eerder in dit topic is aangegeven. is ook een zeer nette oplossing, en hoeft ook niet heel erg duur te zijn. (stinkt wel met het op maat flexen van de dorpel)
ik weet niet of de bouwmarkten het hebben, maar een bouwmaterialen leverancier (voor aannemers, maar ook particulieren kunnen hier vaak terecht) hebben ze het vaak wel op voorraad liggen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk wel ff. Dat spul kun je niet zomaar ff ergens aan de meter halen, lijkt me? Ik ga natuurlijk niet nog een paar weken zonder douche zitten, ik stink nu al.
Je had natuurlijk ook de rest van de vloer kunnen verhogen. Stuk minder werk.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In ons geval hadden we dan het gedeelte douchehoek moeten uitbikken tot een paar cm onder het huidige niveau. Dat was ook wel een mooie oplossing geweest, alleen bedacht ik die pas achteraf zeg maar.
Lezen jullie niet ofzo?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook de rest van de vloer kunnen verhogen. Stuk minder werk.
De drempel kan je toch eenvoudig verhogen. Dat is allemaal een stuk eenvoudiger dan de vloer uitbikken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lezen jullie niet ofzo?Dat kon niet omdat we dan boven de drempel uit waren gekomen.
Drempel verhogen = nieuwe deur = aanpassen kozijn omdat deze maat deur niet meer te krijgen is = allemaal meer werk en meer kosten dan stuk vloer uitbikken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De drempel kan je toch eenvoudig verhogen. Dat is allemaal een stuk eenvoudiger dan de vloer uitbikken.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Drempel verhogen = nieuwe deur = aanpassen kozijn omdat deze maat deur niet meer te krijgen is = allemaal meer werk en meer kosten dan stuk vloer uitbikken.
En nee, deur inkorten is niet mogelijk want holle opdekdeur.
Maar ik was dus op zoek naar een dorpel en niet naar alle driehonderd alternatieve mogelijkheden.
Ben ik met je eens Swetsenegger, t zal niet de eerste zijn die ik ingekort heb met de cirkelzaag hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je een holle opdekdeur inkorten.
Ook goed. Maar ik heb nu wel genoeg van de "Je had ook X kunnen doen"-discussie. Ik vraag gewoon om ideeën voor een nette dorpel, meer niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je een holle opdekdeur inkorten.
Dat respecteer ik, maar roep dan niet dat de alternatieven allemaal niet mogelijk waren. Dat waren ze wel. Je hebt er alleen niet voor gekozen.quote:Op zondag 21 december 2008 00:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik heb nu wel genoeg van de "Je had ook X kunnen doen"-discussie. Ik vraag gewoon om ideeën voor een nette dorpel, meer niet.
Bij Ubbens in elk geval wel (langste is 1 meter) , maar ik zie dat die niet bij jou in de buurt zitten. RaabKarcher zit wel in R'dam, daar maak je ook wel een goeie kans.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik kijk wel ff. Dat spul kun je niet zomaar ff ergens aan de meter halen, lijkt me? Ik ga natuurlijk niet nog een paar weken zonder douche zitten, ik stink nu al.
1 meter is precies de langste lengte die ik nodig heb.quote:Op zondag 21 december 2008 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij Ubbens in elk geval wel (langste is 1 meter) , maar ik zie dat die niet bij jou in de buurt zitten. RaabKarcher zit wel in R'dam, daar maak je ook wel een goeie kans.
Ook goed.quote:Op zondag 21 december 2008 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat respecteer ik, maar roep dan niet dat de alternatieven allemaal niet mogelijk waren. Dat waren ze wel. Je hebt er alleen niet voor gekozen.
dat zijn raamdorpels hequote:Op zondag 21 december 2008 10:31 schreef Isegrim het volgende:
http://www.bouwtotaalmark(...)Dorpels-Dorpels.html
Dat moet ik hebben volgens mij!En dan 40x50x100 mm tweemaal.
Oh, wat apart dat ze ze dan 'badceldorpels' noemen.quote:
RaabKarcher zonder enig probleem, bij Ubbens moet je soms even lullen.quote:Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef Isegrim het volgende:
Kun je als particulier terecht bij RaabKarcher / Ubbens?
Duuzendquote:Op zondag 21 december 2008 10:31 schreef Isegrim het volgende:
http://www.bouwtotaalmark(...)Dorpels-Dorpels.html
Dat moet ik hebben volgens mij!En dan 40x50x100 mm tweemaal.
http://www.holonite.nl/index.php?id=63&thema=0quote:Op zondag 21 december 2008 11:27 schreef Isegrim het volgende:
Is dat spul makkelijk op maat te maken? Ze noemen het steen, maar is het dat of lijkt het er alleen op?
met een slijpschijf is het gemakkelijk op maat te maken. alleen stinkt wel.quote:Op zondag 21 december 2008 11:27 schreef Isegrim het volgende:
Is dat spul makkelijk op maat te maken? Ze noemen het steen, maar is het dat of lijkt het er alleen op?
Dan doen we 't ff buiten.quote:Op zondag 21 december 2008 12:11 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
met een slijpschijf is het gemakkelijk op maat te maken. alleen stinkt wel.
naar mijn ervaring bij ubbens is dit ook geen probleemquote:Op zondag 21 december 2008 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
RaabKarcher zonder enig probleem, bij Ubbens moet je soms even lullen.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 21 december 2008 12:15 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
naar mijn ervaring bij ubbens is dit ook geen probleem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |