abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:44:05 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64160943
quote:
AMSTERDAM - Amsterdamse dancefeesten moeten voortaan drugsvrij zijn. Dat bepleit het college van burgemeester en wethouders, zo maakte de gemeente vrijdag bekend.
De verantwoordelijkheid voor de aanpak van drugsgebruik en -handel komt te liggen bij de organisator van het evenement.
Slaagt die er niet in de feesten drugsvrij te houden, dan kan dat gevolgen hebben voor de vergunningverlening. Hoewel de dance-events volgens het college bij het Amsterdamse uitgaansleven horen en van culturele en economische betekenis zijn voor de stad, horen er geen drugs bij.
Volgens de gemeente scharen ook zorginstellingen, het Openbaar Ministerie, de politie en organisatoren van dancefeesten zich achter dit uitgangspunt.
Bij de aanpak van drugs kampen de betrokken partijen met verschillende dilemma's. De politie constateert op feesten vaak openlijk drugsgebruik, waaronder bezit van en handel in harddrugs.
Aangezien dit is in strijd met de Opiumwet en de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV), moet de overheid hiertegen optreden. Maar dit kan ook gevolgen hebben voor bereikbaarheid van de hulpverlening en daarmee ook voor de gezondheid van bezoekers van dance-events.
De vrees bestaat dat bezoekers drugscontroles gaan omzeilen door bijvoorbeeld langer werkende drugs zoals speed te kiezen of voorafgaand aan het feest meer te slikken. Volgens de gemeente hebben de betrokken partijen geprobeerd een zo goed mogelijke balans te vinden. De gemeenteraad moet zich nog buigen over het voorstel.
De organisatie moet er volgens het plan voor zorgen dat het feest ordelijk verloopt. Zo moet er een adequate toegangscontrole zijn. Als blijkt dat een bezoeker harddrugs bij zich heeft, draagt de organisator deze persoon over aan de politie. Die vangt overtreders op en observeert of de organisatie en beveiliging goed handelen.
Het Openbaar Ministerie (OM) moet zorgen voor een eenduidig beleid voor alle dancefeesten. Justitie maakt naar verwachting in maart bekend welke hoeveelheid harddrugs tot vervolging leidt. Bij softdrugs is dat nu maximaal 5 gram.
De politie voert al langer een zogeheten zerotolerancebeleid op dancefeesten. Dat leidde tot strenge controles.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_voortaan_drugsvrij

En daar gaan we weer. Iemand bedenkt niet-handhaafbare onzinwetgeving en iemand anders mag de troep opruimen

Christenfascisten aftreden en drugs legaliseren
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64161054
Wanneer worden de kerken wierrook vrij?
pi_64161064
Ze willen amsterdam dood hebben geloof ik?

Reguleren en de mogelijkheid pillen te laten testen enz werkt veel beter
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64161220
wat een fantastisch idee.
er is vast goed geluisterd naar mensen die er verstand van hebben.
pi_64161239
iets met TT enzo?
Nee.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:52:58 #6
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64161256
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:47 schreef MouzurX het volgende:
Ze willen amsterdam dood hebben geloof ik?

Reguleren en de mogelijkheid pillen te laten testen enz werkt veel beter
Het is verschrikkelijk geworden hier

Misschien dat Rotterdam of een andere grote stad nog een beetje leven heeft.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_64161315
de vraag is hoe theorie en praktijk zich hier verhouden.
een mooie compromis zou zijn dat wanneer een organisator van een feest zijn beveiligingsplannen toont aan de gemeente dat deze daar een soort van goedkeuring aan geeft.
zo niet is het voor een organisator bijna onmogelijk om te voldoen aan de eisen.

of ze moeten het bezoekersaantal halveren en een niet corrupte beveiliger per bezoeker inzetten.
pi_64161365
Ik vind het ook niet kunnen. Beetje dansen op 'n drugsfeest
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:56:56 #9
pi_64161408
Sowieso is het van de zotte dat "organisaties" gaan bepalen dat uitgaan en feesten drugsvrij moeten zijn. Het zijn de mensen zelf die dat bepalen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:57:37 #10
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64161438
Psies, ga dan naar de woonboulevard als je niet van gezelligheid houdt
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:58:01 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64161447
quote:
Dance-scene worstelt met zero tolerance
zondag 26 oktober 2008 om 18:46

Op grote dancefeesten komt tegenwoordig geen gram wiet of pilletje meer naar binnen dankzij de strenge controles van het zero tolerance-beleid. Veel organisatoren hebben het daar moeilijk mee, maar hebben geen antwoord op de druk van politiek en politie. Dat bleek tijdens de paneldiscussie Genot versus Verbod op het Amsterdam Dance Event.

AMSTERDAM - Advocate Barbalique Peters schetst in vrijdagmiddag in het panel een levendig beeld van haar bezoekje aan Sensation Black, waarbij de tienduizenden bezoekers zich door een fuik van strenge controles, in het wilde weg snuffelende drugshonden en fouilleerders moeten banen. ,,Alsof een kaartje kopen voor een evenement al voldoende is om verdacht te worden van een strafbaar feit. Maar een dancefeest is toch nog geen noodgebied? En gek genoeg is er onder de bezoekers nauwelijks kritiek, we zijn dit beleid kennelijk maar gewoon gaan vinden. Iedereen die er zo willekeurig uit gepikt wordt, zou het eens bij een rechter moeten laten voorkomen."

Sjoerd Wyna, woordvoerder van de Belangen Vereniging Dance (BVD) die het panel organiseert, deelt die indruk. ,,Bezoekers hebben helemaal geen animo om zich te beklagen. Die willen er zo snel mogelijk vanaf zijn en laten zich daarbij intimideren. Als ze meteen een boete betalen mogen ze alsnog naar binnen, anders kunnen ze drie dagen vastgehouden worden. Ze beseffen niet dat een boete betalen neerkomt op een bekentenis en dat je maar twee weken de tijd hebt om daar tegenin te gaan."

Daar ligt dan een taak voor de organisatoren om juridische voorlichting te geven, zou je denken. Die zijn daar volgens Wynia echter huiverig voor. ,,Een standje neerzetten van de Jellinek, een link naar de site tolerantie.nu, dat doen ze allemaal liever niet omdat ze hun vergunning niet kwijt willen raken. De politie vraagt tegenwoordig zelfs van organisaties of ze willen uitdragen dat zij zélf het zero tolerance beleid voorstaan. Dat is natuurlijk niet zo, je wilt je bezoekers een leuk feest geven en zij hebben alleen maar last van al die controles."

Het zero tolerance beleid is volgens Wynia vooral een politiek verhaal; juridische en medische argumenten om zo streng tegen drugs op te treden zijn er niet. En die politiek begrijpt nog altijd weinig van de dance-cultuur. ,, Het is vooral een imago-kwestie Ik ben weleens in een vergadering met een wethouder geweest, waarbij ik na afloop kreeg aangeboden om de overgebleven broodjes mee naar huis te nemen! Alsof wij allemaal van die ongezond levende pillenslikkers zijn."

De politiek onderschat de economische en culturele waarde van dance, meent Wynia. ,,Nederlandse dj's vliegen de wereld over, buitenlandse organisaties komen kijken hoe wij onze feesten hier aanpakken. Dat is wat de dance-scene ook zou moeten benadrukken om dit probleem op te lossen, maar die hebben weer weinig ingangen in de politiek. Een directeur van een gesubsidieerd poppodium heeft vanzelf de juiste contacten, maar in de dance werken vooral self made men die vooral verstand hebben van feesten organiseren. Pas nu we een paar jaar met dat zero tolerance te maken hebben, worden politieke contacten noodzakelijk."
bron
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64161475
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:57 schreef Aoristus het volgende:
Psies, ga dan naar de woonboulevard als je niet van gezelligheid houdt
Niks beter als flink spacen op de bedden afdeling
pi_64161500
amsterdam is ze eigen graf aan het graven volgens mij (de wallen, coffeeshops, bereikbaarheid met auto, drugs en dance-scenes
pi_64161565
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
amsterdam is ze eigen graf aan het graven volgens mij (de wallen, coffeeshops, bereikbaarheid met auto, drugs en dance-scenes
ze hoeven alleen de grachten nog dicht te gooien
pi_64161759
Organisatie dancefeest afgerekend op drugshandel

het artikel op de frontpage vind ik overigens wel wat genuanceerder...
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:20:44 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64162191
ik vind drugsfeesten zonder dance een beetje saai...
even saai als dancefeesten zonder drugs
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:20:55 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64162197
Het klinkt heel vervaarlijk allemaal, maar het komt er dus gewoon op neer dat de politie zich gaat terugtrekken? Dat betekent geen drugshonden, geen fouilleringen in het kruis en verantwoordelijkheid bij de organisator.

Prima toch? Waarschijnlijk komen ze er eindelijk achter dat ze de politie-capaciteit stukken beter kunnen gebruiken, en gebruiken ze gespierde taal als DRUGSVRIJ om dat te verbergen.
pi_64162279
mja ik zie het wel gebeuren dat ze opeens allemaal feesten gaan verbieden
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:29:12 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64162481
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:23 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik verwacht dat ze vergunningen afhankelijk gaan maken aan wat objectieve criteria. Aantal portiers, beleid bij drugsvangst, hoeveelheid fouilleringen per 100 bezoekers, dat soort zaken.

Zou niet weten hoe ze zoiets anders zouden moeten reguleren. Tenzij je ambtenaren op pad stuurt die gaan tellen hoeveel mensen er met grote ogen rondlopen
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:30:29 #20
pi_64162533
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:23 schreef jimjim1983 het volgende:
Ze wachten eerst een jaar, dan komen ze een keer controleren en verbieden de organisatie. Over 5 jaar mogen we alleen nog bij etherische Ad Visser muziek broccoliesap drinken.
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:32:00 #21
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64162593
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze wachten eerst een jaar, dan komen ze een keer controleren en verbieden de organisatie. Over 5 jaar mogen we alleen nog bij etherische Ad Visser muziek broccoliesap drinken.
Als ze dat zouden willen kunnen ze dat nu ook wel doen hoor. Gooi er wat overlastrapportages tegenaan en je bent binnen.

Nee, ik denk echt dat het een schaamlap is om het mislukte anti-drugs beleid van de afgelopen tijd mee te bedekken...
pi_64163171
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Zou niet weten hoe ze zoiets anders zouden moeten reguleren. Tenzij je ambtenaren op pad stuurt die gaan tellen hoeveel mensen er met grote ogen rondlopen
je hebt ze al om te kijken of er ergens gerookt wordt..
pi_64164167
Is het al bijna zover? De tijden van het niet meer uitgaan en zondagochtend fris en fruitig naar de kerk?
pi_64167693
Maar wordt er dan nog wel alcoholische dranken geschonken? Het zou hypocriet zijn om het ene te verbieden en het ander te tolereren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_64167742
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
+ sluitingstijden van 't nachtleven. Al is dat al enige tijd zo, maar toch.. voor een hoofdstad.. het is erg mager.

Het gaat inderdaad niet zo best... Amsterdam staat wel voor vanalles en nog wat bekend in het buitenland, maar ze breken het steeds meer af.
pi_64167791
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Sluitingstijden van 't nachtleven. Al is dat al enige tijd zo, maar toch.. voor een hoofdstad.. het is erg mager.
Van alle steden zou ik toch wel verwachten dat Amsterdam wat meer aan toerisme zou doen en een 24-uurs economie zou hebben, zoals ze dat in alle grote steden in de wereld hebben
pi_64167814
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Van alle steden zou ik toch wel verwachten dat Amsterdam wat meer aan toerisme zou doen en een 24-uurs economie zou hebben, zoals ze dat in alle grote steden in de wereld hebben
In Groningen kan je zelfs zo'n beetje alle dagen van de week tot 8 uur ergens uitgaan.
Groningen, je weet wel.. dat dorp ergens in het Noorden tussen alle weilanden.
pi_64167859
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

In Groningen kan je zelfs zo'n beetje alle dagen van de week tot 8 uur ergens uitgaan.
Den Haag zijn ook genoeg tenten waar je tot 10/12 uur in de ochtend door kan gaan alleen het zijn wel een beetje louche tenten
pi_64167936
Ik vraag mij af waarom ze zo lopen te betuttelen.. het zal vast ook door het Christelijke deel van de partijen uit de regering komen.
Maar zal de EU ook niet invloed hebben? Men wil dat we steeds meer eensgezind worden en hetzelfde zijn.. dus weg paddo's, wiet, drugsdoging op feesten, etc. etc.
pi_64168015
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Pas je een beetje op ?

Amsterdam is het dorp in dit geval.
pi_64168106
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef OldJeller het volgende:
Ik vraag mij af waarom ze zo lopen te betuttelen.. het zal vast ook door het Christelijke deel van de partijen uit de regering komen.
Maar zal de EU ook niet invloed hebben? Men wil dat we steeds meer eensgezind worden en hetzelfde zijn.. dus weg paddo's, wiet, drugsdoging op feesten, etc. etc.
Ik heb vooral het idee dat ze (vooral het christelijke deel) hier veel meer op de rest van Europa willen lijken.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 20 december 2008 @ 02:54:00 #32
pi_64171222
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:52 schreef Dimitri_ het volgende:
iets met TT enzo?
Er is niets mis met de TT , er is iets mis met het drugsbeleid.
pi_64171253
Echt waar, hoe los van de realiteit kan je zijn?!
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_64171270
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 02:56 schreef Neuroscience het volgende:
Echt waar, hoe los van de realiteit kan je zijn?!
Verblindt door het Licht.
pi_64171290
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze vergunningen afhankelijk gaan maken aan wat objectieve criteria. Aantal portiers, beleid bij drugsvangst, hoeveelheid fouilleringen per 100 bezoekers, dat soort zaken.
Er is toch al 100% foulliering?
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_64171294
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 02:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verblindt door het Licht.
Mooi omschreven.
pi_64172281
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sowieso is het van de zotte dat "organisaties" gaan bepalen dat uitgaan en feesten drugsvrij moeten zijn. Het zijn de mensen zelf die dat bepalen.
Het echte schandaal is dat de organisatoren al jaren hun zakken voldouwen en dat mede te danken hebben aan de drugs die steevast worden en werden geconsumeerd.

Nu het lastig wordt piepen ze wel wat, en brabbelen ze nog wat oninteressants over de scene... Maar enige weerstand ho maar. Waarom zou je je eigen publiek aan wie je alles te danken hebt in bescherming nemen?

De oplossing is dus simpel: wil je een lekker feestje, dan organiseer je er zelf een. Of je blijft lekker thuis.

Dan begint het op een goede dag gewoon weer opnieuw, maar dan weer een beetje leuk en spontaan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64172301
Wat een utopie om te menen dat het mogelijk is dat geen enkele bezoeker van een dancefeest nog een pilletje slikt.
Ik hoop van harte dat die christen-partijen de komende tijden niet te veel terrein gaan winnen, je ziet dat het een na het ander wordt verboden. De jeugd zal over een aantal jaren vol verbazing aanhoren wat wij nog allemaal konden en mochten in 'onze' tijd.
pi_64172302
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:51 schreef OldJeller het volgende:

[..]

+ sluitingstijden van 't nachtleven. Al is dat al enige tijd zo, maar toch.. voor een hoofdstad.. het is erg mager.

Het gaat inderdaad niet zo best... Amsterdam staat wel voor vanalles en nog wat bekend in het buitenland, maar ze breken het steeds meer af.
Er zijn hier nu eenmaal mensen (allemaal uit de provincie overigens) die menen dat A'dam zich kan meten met Londen, Parijs, Madrid, etc.

Er zijn mensen die menen dat als we alle gevelreclames van het damrak slopen, het echt niet veel meer scheelt.

Maar dat denken ze alleen omdat ze in Amsterdam zijn komen wonen omdat het stoer staat. Het aloude pass mij wat kosmopolitisme verhaal van jongens die opgroeiden in de stallen en nu denken te weten wat een wereldstad behelst/drijft/nodig heeft. Want hun zijn ook eens in New York geweest.

Tragisch, maar ook wel humoristisch.
pi_64172309
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een utopie om te menen dat het mogelijk is dat geen enkele bezoeker van een dancefeest nog een pilletje slikt.
Ik hoop van harte dat die christen-partijen de komende tijden niet te veel terrein gaan winnen, je ziet dat het een na het ander wordt verboden. De jeugd zal over een aantal jaren vol verbazing aanhoren wat wij nog allemaal konden en mochten in 'onze' tijd.
Ik adopteer een kleine moslim, alleen om die labbekakkers dwars te zitten.
pi_64172352
Next step: razzia's op grote feesten .
-
pi_64172396
Stel je voor dat iemand een avondje lol heeft, dat mag natuurlijk niet.
  zaterdag 20 december 2008 @ 09:07:59 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64172400
Weer een reden om in opstand te komen tegen de autoriteiten. En om vrolijk gedag te zeggen tegen dit soort grootschalige shit. De ziel is er uit.

Dit land wordt langzaam kapot gemaakt, we staan erbij en kijken ernaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64173559
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Christenen in Amsterdam? Volgens mij hebben ze daar niet veel draagvlak.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64173583
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Next step: razzia's op grote feesten .
op kleine feesten hadden we ze al. denk maar aan de sluiting van de Mazzo paar jaar geleden.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:18:18 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64173591
Ik wil dat politici vrij zijn van leugens en hun beloftes nakomen, en anders maar op moeten stappen.

Is dat ook haalbaar? Op het eerste gezicht wel. Op het tweede gezicht.... nooit. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64179236
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

op kleine feesten hadden we ze al. denk maar aan de sluiting van de Mazzo paar jaar geleden.
-
pi_64179892
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze hebben het wel eens over de ouwe mazzo, maar zó oud?
pi_64179919
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik wil dat politici vrij zijn van leugens en hun beloftes nakomen, en anders maar op moeten stappen.

Is dat ook haalbaar? Op het eerste gezicht wel. Op het tweede gezicht.... nooit. .
Deze post krijgt van mij vijf Antilliaanse jodensterren
pi_64179924
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:30 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ze hebben het wel eens over de ouwe mazzo, maar zó oud?

.
Je had zelfs nog de oude-oude Mazzo, waar later de Trance Buddha zat. (Inmiddels Bulldog dacht ik)
Maar ook die is niet zo oud.
-
pi_64180005
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Je had zelfs nog de oude-oude Mazzo, waar later de Trance Buddha zat. (Inmiddels Bulldog dacht ik)
Maar ook die is niet zo oud.
Mazzo is toch naar Trance Buddha gegaan na de brand ?
Ik dacht dat voor de Trance Buddha daar de Baghwan disco zat ?

hoe dan ook....tis wel off-topic
pi_64180104
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:15 schreef waht het volgende:

Christenen in Amsterdam? Volgens mij hebben ze daar niet veel draagvlak.
Och, Amsterdam is natuurlijk sinds halverwege de jaren 90 voor een groot deel verkocht aan de mensen die het konden betalen: Carrieremakers die graag in dat mooie decor wonen maar liever hebben dat er zo min mogelijk gebeurt. Socialisten willen het liefst ook altijd alles rustig hebben en zijn er ook nooit vies van om anderen de wet voor te schrijven omdat zij weten wat het beste is voor een ander.

Het is de laatste 10 jaar een behoorlijk truttige stad geworden. Jonge mensen trekken er heen om geld te verdienen, dan in het weekend even los maar daarna is het ook snel huisje, boompje, parkeervergunninkje. Dat blakende is er echt wel vanaf. Het is dat er zoveel toeristen komen, er zoveel eenzame mensen wonen en er wat provincialen hun vrijgezellenfeestjes er komen vieren, anders was het maar een dooie boel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64181504
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)n_voortaan_drugsvrij

En daar gaan we weer. Iemand bedenkt niet-handhaafbare onzinwetgeving en iemand anders mag de troep opruimen

Kom je weer met je christenfascisten.

Ontopic: goede zaak!
pi_64181552
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Slechte zaak. Laat mensen hun feestje hebben. Niemand heeft er last van.

Eerlijk waar, dit is 1 niveau lager dan in de bosjes liggen en snelheidsovertreders pakken. Die vormen nog enigszins een gevaar.
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:39:52 #55
pi_64181708
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Inhoudelijk heb je weinig te melden, net zoals in dat andere topic.
pi_64181882
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Slechte zaak. Laat mensen hun feestje hebben. Niemand heeft er last van.

Eerlijk waar, dit is 1 niveau lager dan in de bosjes liggen en snelheidsovertreders pakken. Die vormen nog enigszins een gevaar.
Drugsgebruik is ook een probleem. Sowieso is het triest als iemand zonder die rotzooi geen gezellig feestje kan hebben, maar dat terzijde.
pi_64181893
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Jij dus. Verder kan christenfascisten kom je niet....
pi_64181978
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Drugsgebruikmisbruik is ook een probleem.
Alcoholgebruikmisbruik ook, daar treedt men ook niet tegen op door alcohol uit te bannen. Geen valide argument dus.
quote:
Sowieso is het triest als iemand zonder die rotzooi geen gezellig feestje kan hebben, maar dat terzijde.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het iets toevoegt. Zoals alcohol aan een gezellige avond, of lekker eten, of wat het ook is wat je als fijn ervaart (voor de meesten zijn het meerdere dingen, zelfs voor drugsgebruikers!).

Het zou ieders vrije keus moeten zijn, met de kanttekening natuurlijk dat het geen speelgoed is. Maar als alcohol met alle bijkomende ellende acceptabel wordt geacht, dan zouden partydrugs als xtc dat ook moeten.
pi_64182039
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Alcoholgebruik ook, daar treedt men ook niet tegen op. Geen valide argument dus.
[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het iets toevoegt. Zoals alcohol aan een gezellige avond, of lekker eten, of wat het ook is wat je als fijn ervaart (voor de meesten zijn het meerdere dingen, zelfs voor drugsgebruikers!).

Het zou ieders vrije keus moeten zijn, met de kanttekening natuurlijk dat het geen speelgoed is. Maar als alcohol met alle bijkomende ellende acceptabel wordt geacht, dan zouden partydrugs als xtc dat ook moeten.
Dat eerste is onzin. Alcoholgebruik is zeker een probleem en daar zou men ook tegen op moeten treden. Dat men niet zoveel doet tegen fietsendiefstal wil ook niet zeggen dat men een huisinbraak maar prima moet vinden.

Drugs doet het lichaam geen goed en daar draait uiteindelijk de maatschappij voor op. Daarnaast kunnen drugsverslaafden en mensen onder invloed voor drugs ook voor overlast zorgen. Da´s niet de bedoeling natuurlijk.

Nederland heeft zowaar nog eens een geschikte regering bij elkaar gescharreld.
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:53:55 #60
pi_64182190
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Drugsgebruik is ook een probleem.
Nee hoor. Het verbod op persoonlijke keuzes is het probleem.
quote:
Sowieso is het triest als iemand zonder die rotzooi geen gezellig feestje kan hebben, maar dat terzijde.
Genotsmiddellen verbieden!
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
pi_64182263
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat eerste is onzin. Alcoholgebruik is zeker een probleem en daar zou men ook tegen op moeten treden. Dat men niet zoveel doet tegen fietsendiefstal wil ook niet zeggen dat men een huisinbraak maar prima moet vinden.
Wat ik bedoel is, dat alcohol dezelfde destructieve capaciteiten heeft als drugs als bv cocaine.
quote:
Drugs doet het lichaam geen goed en daar draait uiteindelijk de maatschappij voor op. Daarnaast kunnen drugsverslaafden en mensen onder invloed voor drugs ook voor overlast zorgen. Da´s niet de bedoeling natuurlijk.
De maatschappij draait ook op voor alcohol gerelateerde problemen, en het feit dat wij als mensen onszelf stuk maken door te hoge calorische inname, maar ook door het feit dat je met iedere hap eten je lichaam ook schade toebrengt.

Als we echt gezond willen zijn, dienen we allemaal supergeconcentreerd voedsel te eten. Dan worden we waarschijnlijk een stuk ouder ook nog.

Maar weet je, dat zou niemand serieus overwegen.

Dus ook dat is geen valide argument. De waarheid is simpel: drugs zijn zwaar gestigmatiseerd.

Zijn drugs goed voor je? Nee. Maar dat zijn een hoop dingen niet. Dat is ook niet waar het om gaat. Waar het om gaat is dat mensen er plezier aan kunnen beleven en dat drugs soms inderdaad een verrijking van een bepaalde ervaring kunnen vormen.

Daarmee zijn de problemen niet goedgepraat, maar als dat bij andere zaken geen argument is, waarom bij drugs dan wel?
quote:
Dat ik die mening niet deel hoef ik niet uit te leggen
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:55:55 #62
pi_64182265
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Huizen verbieden!
quote:
Mensen die geen drugs gebruiken zorgen ook voor overlast, dus dat is geen argument.
quote:
Balkenende heeft nog geen 1 kabinet afgemaakt, en dat vind jij positief?
pi_64182278
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Het verbod op persoonlijke keuzes is het probleem.
[..]

Genotsmiddellen verbieden!
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Er zullen altijd verboden zijn op persoonlijke keuzes om de maatschappij leefbaar te houden. Sowieso is elke actie die de mens pleegt een persoonlijke keuze.
pi_64182298
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Huizen verbieden!
[..]

Mensen die geen drugs gebruiken zorgen ook voor overlast, dus dat is geen argument.
[..]

Balkenende heeft nog geen 1 kabinet afgemaakt, en dat vind jij positief?
Ga je ook dit topic weer volspammen met irrelevante vergelijkingen?
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:58:38 #65
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_64182358
Rotterdam FTW!!
de foullering bij de Maassilo gister was ouderwets! *klopklopklop doorlopen* geen gezeik, geen zero-tolerance dikke sfeer& af en toe een dopehead die eruit werd geschopt
Amsterdam is over een jaar of 2 een toeristendorp die uit foldertjes horen hoe vre-se-lijk Sodom&Gomorra het wel niet vroeger was maar dat het nu geheel veilig (en dodelijk saai) is en men er langdurig in een rondvaartboot carrierepoppetjes en SUV sukkels kan bekijken terwijl de rest van Nederland in Rotterdam aan het feesten is

en dat uit mijn mond keyboard, ik die tussen 93&05 vrijwel uitsluitend in A'dam aan t feesten was...nah ja, times are changing...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:59:00 #66
pi_64182367
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zullen altijd verboden zijn op persoonlijke keuzes om de maatschappij leefbaar te houden. Sowieso is elke actie die de mens pleegt een persoonlijke keuze.
In dit geval is het het verbod dat voor problemen zorgt. Drugs legaliseren!
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:00:09 #67
pi_64182405
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ga je ook dit topic weer volspammen met irritante vergelijkingen?
Zeer toepasselijke vergelijkingen waar jij geen weerwoord op hebt
pi_64182512
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zeer toepasselijke vergelijkingen waar jij geen weerwoord op hebt
De vergelijking is gewoon niet relevant. Of beter gezegd: het slaat nergens op. Kom nu eens met zinnige argumenten.
pi_64182533
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In dit geval is het het verbod dat voor problemen zorgt. Drugs legaliseren!
Het is niet het verbod wat voor problemen zorgt. Het zijn mensen die zich niet weten te gedragen die voor problemen zorgen.
pi_64182549
De enige die beter worden van drugs zijn criminelen.
pi_64182821
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is niet het verbod wat voor problemen zorgt. Het zijn mensen die zich niet weten te gedragen die voor problemen zorgen.
dan moeten ze die aanpakken
net als bij alcohol
pi_64182846
quote:

[..]

Heb je hier een voorbeeld van?
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:14:52 #73
pi_64182873
quote:

[..]

Het is niet het verbod wat voor problemen zorgt.
Jawel. Criminaliteit, maffia, corruptie.
quote:
Het zijn mensen die zich niet weten te gedragen die voor problemen zorgen.
Precies. De drugs zijn geen probleem en moet je ook niet verbieden.
pi_64183117
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heb je hier een voorbeeld van?
Google eens op drugsoverlast.
pi_64183134
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jawel. Criminaliteit, maffia, corruptie.
[..]

Precies. De drugs zijn geen probleem en moet je ook niet verbieden.
Kun je hard maken dat die drie zaken er niet zouden zijn zonder het verbod? Ik gok van niet...
pi_64183141
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan moeten ze die aanpakken
net als bij alcohol
Dat zeker!
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:25:47 #77
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_64183216
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:22 schreef Halcon het volgende:
Dat was een goed idee, een eindeloze lijst verhalen over heroinejunkies en de drugscriminaliteit was het resultaat
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_64183401
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:04 schreef Py het volgende:
De enige die beter worden van drugs zijn criminelen.
Nee hoor, die worden beter van het verbod op drugs. Als drugs legaal zouden zijn is er geen droog brood in te verdienen door mensen die het moeten hebben van gewelddadigheid en louche connecties.
pi_64183501
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, die worden beter van het verbod op drugs. Als drugs legaal zouden zijn is er geen droog brood in te verdienen door mensen die het moeten hebben van gewelddadigheid en louche connecties.
Er is natuurlijk ook geen droog brood te verdienen met flesjes Coca Cola?
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:38:02 #80
pi_64183530
quote:

[..]

Kun je hard maken dat die drie zaken er niet zouden zijn zonder het verbod? Ik gok van niet...
Als drugs niet verboden zijn is het gebruik en de handel er in legaal en ben je die criminaliteit dus kwijt. Politici en politie kunnen dan ook niet meer illegaal bijverdienen aan drugs(maffia)

Heb je ook zo veel last van alcohol maffia?
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:40:05 #81
pi_64183579
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je ook zo veel last van Cola maffia?
pi_64183652
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt.
Zullen we alles dan maar legaliseren? Is gelijk alle criminaliteit opgelost.

Ik vind dat er genoeg mafkezen rondlopen die ervoor zorgen dat ik blij ben dat drugs niet vrijelijk verkrijgbaar zijn. Stel je voor dat het drempeloos beschikbaar is voor alles en iedereen.
Dat is het nadeel van een samenleving. De minder verantwoordelijken verpesten het voor degenen die vinden van zichzelf dat zij er wel verstandig mee om kunnen gaan.
pi_64183727
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:36 schreef Halcon het volgende:
Niet door figuren die het moeten hebben van hun gewelddadigheid en louche connecties. Wel door mensen die hard werken om hun klanten het naar de zin te maken. Met kleine marges, stevige concurrentie, en dan moet er ook nog belasting betaald worden.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:53:14 #84
pi_64183948
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef Py het volgende:

[..]

Klopt.
Ik vind dat je met hele goede argumenten aan moet komen om iets te verbieden, want de gevolgen zijn niet mals. De gevolgen van het verbod op drugs bewijst dat.

Waarom moeten drugs eigenlijk verboden zijn?
quote:
Ik vind dat er genoeg mafkezen rondlopen die ervoor zorgen dat ik blij ben dat drugs niet vrijelijk verkrijgbaar zijn. Stel je voor dat het drempeloos beschikbaar is voor alles en iedereen.
Ze zijn nu in feite al vrij verkrijgbaar. Ik kom makkelijker aan coke dan aan alcohol.

Maar stel, het was legaal. Wat dan?
quote:
Dat is het nadeel van een samenleving. De minder verantwoordelijken verpesten het voor degenen die vinden van zichzelf dat zij er wel verstandig mee om kunnen gaan.
Dat geld ook met het verbieden van zaken. Iedereen wil wel iets verbieden, maar niemand neemt verantwoordelijkheid voor de gevolgen van al die verboden.
pi_64183956
quote:

[..]

Nee, dat is niet goed genoeg. Het is te algemeen, dat eerst, maar het zegt ook niets over de drugs op zich.

XTC overlast is bv erg zeldzaam. Coke overlast kan ik inkomen, maar dat werkt altijd samen met alchohol.

En het heeft bovendien geen raakvlak met drugs in een specifieke ruimte op een specifiek event. Zoals waar het hier om gaat.
pi_64183999
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ze zijn nu in feite al vrij verkrijgbaar. Ik kom makkelijker aan coke dan aan alcohol.

Biertaxi in Amsterdam bezorgt drank als Ali een pakje.
-
pi_64184048
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef Py het volgende:
Klopt.
Een heleboel wel ja, en voor wat er overblijft is politie genoeg.
quote:
Ja, stel je voor. Dan waren we in 2 jaar van het junkenprobleem af en dan waren die junks ook nog van hun grootste probleem af net als in Zwitserland, waar de politie zich weer volledig kan richten op.... tja, wachten tot er eindelijk weer eens bij iemand ingebroken wordt.
quote:
Ik ben ook niet voor drempelloze beschikbaarheid van alle drugs. Maar de problemen van en met heroinejunks zijn volledig op conto van het verbod te schrijven. Zonder verbod is de verslaving nauwelijks een probleem, met een verbod is het een probleem voor iedereen die goederen bezit met een economische waarde.

Cocaïne: Er wordt geen gram minder om gebruikt, het is uitstekend verkrijgbaar. XTC, idem, al leidt het verbod tot meer speed en dat kan nare bijwerkingen hebben. Maar omdat het in handen van criminelen is, wordt het gebruik alleen maar gevaarlijker. Je ziet ook dat juist door de effectieve bestrijding van XTC veel maatschappelijk onwenselijker drugs en gevaarlijker drugs als GHB opkomen.
pi_64184106
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, dat is niet goed genoeg. Het is te algemeen, dat eerst, maar het zegt ook niets over de drugs op zich.

XTC overlast is bv erg zeldzaam. Coke overlast kan ik inkomen, maar dat werkt altijd samen met alchohol.

En het heeft bovendien geen raakvlak met drugs in een specifieke ruimte op een specifiek event. Zoals waar het hier om gaat.
Ook al werkt het samen met alcohol, de drugs hebben er een behoorlijke invloed op. XTC-overlast kan ik mee inkomen, hoewel ik me niet kan voorstellen dat XTC een positieve uitwerking heeft op het lichaam.

Van andere soorten drugs, zoals bv speed, kunnen mensen dan weer behoorlijk agressief worden.
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:02:04 #89
pi_64184179
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:59 schreef Halcon het volgende:

Van andere soorten drugs, zoals bv speed, kunnen mensen dan weer behoorlijk agressief worden.
Van suiker en jouw posts kunnen mensen aardig agressief worden. Verbieden?
pi_64184231
quote:

[..]

Ook al werkt het samen met alcohol, de drugs hebben er een behoorlijke invloed op. XTC-overlast kan ik mee inkomen, hoewel ik me niet kan voorstellen dat XTC een positieve uitwerking heeft op het lichaam.
Het is de alcohol die agressief maakt en de coke die grote alcoholinname mogelijk maakt. Alcohol en coke samen verdoven ieder gevoel van pijn of gevaar. Idd een linke combo in dat opzicht.

Maar wat ik bedoel is dat drugs an sich niet meer overlast geeft. Vroeger op hardcore feesten werd nauwelijks alcohol gedronken maar veel geslikt en gesnoven. Ja hoor, er werd ook geknokt... maar de sfeer tussen xtc of wat dan ook gebruikers is echt een stuk vriendelijker dan daar waar de alcohol rijkelijk vloeit.

Het is niet alleen maar slecht en het is niet de substantie. Het is de gebruiker. En dat is uiteindelijk met drank niet anders.
quote:
De ene drug is de andere niet, zo simpel is het. Maar bv het feit dat heroinejunks een uitstervende soort zijn geeft wel aan dat mensen niet blind zijn voor de gevaren.

Niemand die kan betogen dat drugs goed zijn. Drugs zijn drugs. Hoe je er mee omgaat kun je goed of slecht noemen.
pi_64184232
quote:
Jouw voorstellingsvermogen moet dan ook vooral niet bepalend zijn. Als we alles gaan verbieden wat jouw voorstellingsvermogen te boven gaat kunnen we wel aan de gang blijven.
quote:
Speed was helemaal weg, al vele jaren. Dankzij de bestrijding van XTC heeft het een fraaie comeback gemaakt.
pi_64184639
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van suiker en jouw posts kunnen mensen aardig agressief worden. Verbieden?
Weer zo´n geweldige vergelijking. Jij zou echt een boekje moeten schrijven.
pi_64184665
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb je ook zo veel last van Cola maffia?
Dat ben ik. Je lege colafles is nergens veilig
pi_64184749
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het is de alcohol die agressief maakt en de coke die grote alcoholinname mogelijk maakt. Alcohol en coke samen verdoven ieder gevoel van pijn of gevaar. Idd een linke combo in dat opzicht.

Maar wat ik bedoel is dat drugs an sich niet meer overlast geeft. Vroeger op hardcore feesten werd nauwelijks alcohol gedronken maar veel geslikt en gesnoven. Ja hoor, er werd ook geknokt... maar de sfeer tussen xtc of wat dan ook gebruikers is echt een stuk vriendelijker dan daar waar de alcohol rijkelijk vloeit.

Het is niet alleen maar slecht en het is niet de substantie. Het is de gebruiker. En dat is uiteindelijk met drank niet anders.
[..]

De ene drug is de andere niet, zo simpel is het. Maar bv het feit dat heroinejunks een uitstervende soort zijn geeft wel aan dat mensen niet blind zijn voor de gevaren.

Niemand die kan betogen dat drugs goed zijn. Drugs zijn drugs. Hoe je er mee omgaat kun je goed of slecht noemen.
Een linke combo die we niet zouden moeten toestaan m.i. Ben het er overigens helemaal mee eens dat men de aandacht niet alleen zou moeten richten op drugs, maar zeker ook op alcohol. Alcohol is een onderschat probleem en alcoholmisbruik wellicht een veel groter probleem dan drugs.

Met alles gaat het uiteindelijk om de gebruiker c.q. de persoon. Zo kan de ene persoon beter auto rijden dan de andere persoon en wellicht best 130 km per uur rijden op een 80 kilometer weg zonder dat hij mensen en zichzelf in gevaar brengt. Punt is echter dat je wetten niet op een individu kan toespitsen.

Er zijn ook best verschillen tussen drugs, anders zouden er ook niet zoveel verschillende soorten zijn natuurlijk, maar over het algemeen kunnen we wel stellen dat zaken als cocaine, heroine, hasj en xtc in principe het lichaam geen goed doen. Elke dag bij de Burger King eten ook niet natuurlijk (voor Papierversnipperaar er mee komt), maar daar gaat het in dit topic niet om.
pi_64184784
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jouw voorstellingsvermogen moet dan ook vooral niet bepalend zijn. Als we alles gaan verbieden wat jouw voorstellingsvermogen te boven gaat kunnen we wel aan de gang blijven.
[..]

Speed was helemaal weg, al vele jaren. Dankzij de bestrijding van XTC heeft het een fraaie comeback gemaakt.
XTC, speed en coke zijn dus goed voor de mens?
pi_64184863
onrealistisch dus boeiend. Ik ga enkel naar de illegale feestjes waar alles nog mag en kan.
0023
pi_64184885
Julie gaan hard man speed?
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:27:44 #98
pi_64184947
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weer zo´n geweldige vergelijking. Jij zou echt een boekje moeten schrijven.
En je hebt er weer geen weerwoord op.
pi_64184966
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind dat je met hele goede argumenten aan moet komen om iets te verbieden, want de gevolgen zijn niet mals. De gevolgen van het verbod op drugs bewijst dat.

Waarom moeten drugs eigenlijk verboden zijn?
[..]
Verslavende werking? Schade aan gezondheid, maatschappij, enz?
quote:

Maar stel, het was legaal. Wat dan?
[..]
Zouden er dan niet meer verslaafden zijn?
quote:
Dat geld ook met het verbieden van zaken. Iedereen wil wel iets verbieden, maar niemand neemt verantwoordelijkheid voor de gevolgen van al die verboden.
Klopt. Daar gaan ze nu wat aan doen, begrijp ik.
pi_64184989
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een linke combo die we niet zouden moeten toestaan m.i.
Mwehhh... De gasten waar je last van hebt die zijn zonder coke ook vervelend. Maar cocaine is een groot probleem op dit moment (of beter, over een jaar of 5)
quote:
Ben het er overigens helemaal mee eens dat men de aandacht niet alleen zou moeten richten op drugs, maar zeker ook op alcohol. Alcohol is een onderschat probleem en alcoholmisbruik wellicht een veel groter probleem dan drugs.

Met alles gaat het uiteindelijk om de gebruiker c.q. de persoon. Zo kan de ene persoon beter auto rijden dan de andere persoon en wellicht best 130 km per uur rijden op een 80 kilometer weg zonder dat hij mensen en zichzelf in gevaar brengt. Punt is echter dat je wetten niet op een individu kan toespitsen.

Er zijn ook best verschillen tussen drugs, anders zouden er ook niet zoveel verschillende soorten zijn natuurlijk, maar over het algemeen kunnen we wel stellen dat zaken als cocaine, heroine, hasj en xtc in principe het lichaam geen goed doen. Elke dag bij de Burger King eten ook niet natuurlijk (voor Papierversnipperaar er mee komt), maar daar gaat het in dit topic niet om.
Nee, maar ter vergelijking om de argumentatie te toetsen is een uitstapje naar alcohol, heerlijk, helder, verheinekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')