Thies slaat mij ook wel eens als hij boos is. Gek, dat dat er blijkbaar 'vanzelf' in zit bij (sommige?) kinderen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. En zo ja, dan zeg ik streng "Niet slaan Thies" en dan zet ik hem weg. Dat is 'straf' genoeg voor hem.
Dat Thies ergens allergisch voor is wisten we al. Hij heeft regelmatig eczeemplekjes (armen, romp, knieholten, beentjes) en soms na het eten wat rode vlekken rond zijn mond. Maar eerste Kerstdag was het ineens wel héél erg.

Deze foto heb ik genomen voordat we naar de HAP gingen, maar het werd met de minuut erger.
![]()
Toen we aankwamen hadden we voorrang op alle wachtenden. Thies zijn tong was inmiddels ook al wat dikker aan het worden en de uitslag zat op zijn hele gezicht, hals en armen. Helemaal onderzocht, overleg met de kinderarts en een anti-histaminetabletje. Na een half uurtje was het ergste weggetrokken en mochten we weer naar huis. Echter, na twee uurtjes kwam het weer terug! Toen hebben we weer een tabletje gehaald. Ik heb die nacht heel slecht geslapen, Thies lag naast me, maar ik was toch best wel wat bang. Als hij het benauwd zou krijgen hoefden we niet te bellen, maar moesten we accuut komen. Gelukkig is het niet zo ver gekomen.
Morgen bel ik onze eigen huisarts om door te spreken wat verder te doen.
Julia van Suzanna heeft zoiets ook gehad toch?