abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64464913
Doeje?
Magdat?
Isdat?
Doeje?

De halve dag door, behalve als ze slaapt.

We waren net bij de mac, de 2e keer in d'r leven en ze stond weer op de bank te springen en met die doos van het happy meal te zwaaien of ze daar wekelijks kom. Maar goed dat het zo druk was bij ikea, dit is toch wel leuker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64465099
Hier ook zo ene waar ik het altijd moet bekopen met gestamp en geklop... zucht...
En alles is idd 'nee'. Zo erg dat z'n papa tegenwoordig dingen zegt als : '' Niet opeten, he!", "Niet naar binnen gaan!" , "Geen jas aandoen!" , zodat alles zeer snel en omgekeerd gedaan wordt...
  maandag 29 december 2008 @ 14:46:35 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_64465143
goeie truuk bass miss

toch leuk dat al die leeftijdgenootjes hetzelfde gedrag vertonen
stormy waters...
sailin'
pi_64465244
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:46 schreef Belana het volgende:
goeie truuk bass miss
Mja, hoewel hij deze middag slim genoeg was om te zeggen dat papa "Jaja opeten" moest zeggen toen hij niet wou eten...
  maandag 29 december 2008 @ 15:00:12 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_64465545
ja ze zijn wel slim ook he geweldig!
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 december 2008 @ 15:59:27 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_64467381
Leuk om te zien dat ze allemaal zo die streken hebben!

Ive pakt mij nu soms bij mijn kin en zegt dan: "mama aankijken. Ive niet slaan!" Precies dus wat ik bij hem doe... (Alleen dan: Ive, kijk me aan. Je mag mama niet slaan!) Zo grappig.
pi_64467611
Als wij zeggen dat hij niet mag slaan zegt hij doodleuk: ''Ja, slaan''
Enige wat lijkt te helpen is heel erg kwaad kijken. Of hem op de gang zetten, maar dan duurt het meestal nog wel een hele tijd eer hij wil zeggen dat hij iets niet mag doen, de eerste tijd blijft hij gewoon roepen van wel...
pi_64478752
die omgekeerde psychologie, prachtig he. werkt helaas vaak maar tijdelijk, maar ok. hier hielp (en nog) 't ook wel om steevast te benadrukken wat ze WEL moeten/mogen doen, en niet teveel nadruk leggen op (benoemen van) hetgeen je NIET wil. dat resulteerde wel in bizarre uitspraken als 'zachtjes gillen alsjeblieft!'
pi_64479418
Thies slaat mij ook wel eens als hij boos is. Gek, dat dat er blijkbaar 'vanzelf' in zit bij (sommige?) kinderen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. En zo ja, dan zeg ik streng "Niet slaan Thies" en dan zet ik hem weg. Dat is 'straf' genoeg voor hem.

Dat Thies ergens allergisch voor is wisten we al. Hij heeft regelmatig eczeemplekjes (armen, romp, knieholten, beentjes) en soms na het eten wat rode vlekken rond zijn mond. Maar eerste Kerstdag was het ineens wel héél erg.
Deze foto heb ik genomen voordat we naar de HAP gingen, maar het werd met de minuut erger.

Toen we aankwamen hadden we voorrang op alle wachtenden. Thies zijn tong was inmiddels ook al wat dikker aan het worden en de uitslag zat op zijn hele gezicht, hals en armen. Helemaal onderzocht, overleg met de kinderarts en een anti-histaminetabletje. Na een half uurtje was het ergste weggetrokken en mochten we weer naar huis. Echter, na twee uurtjes kwam het weer terug! Toen hebben we weer een tabletje gehaald. Ik heb die nacht heel slecht geslapen, Thies lag naast me, maar ik was toch best wel wat bang. Als hij het benauwd zou krijgen hoefden we niet te bellen, maar moesten we accuut komen. Gelukkig is het niet zo ver gekomen.
Morgen bel ik onze eigen huisarts om door te spreken wat verder te doen.
Julia van Suzanna heeft zoiets ook gehad toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64479500
au! dat ziet er erg pijnlijk en naar uit moonah. wat griezelig inderdaad! enig idee waar 't 'm in zat? hadden jullie iets bijzonders gegeten?
pi_64479794
Waar hij precies allergisch voor is zjn we nog niet achter. Omdat hij normaal niet zo heel heftig reageer(de). maar we wisten al wel dat hij bij pasta met blauwe kaas uitslag rond zijn mond krijgt, bij kaasfondue ook, dus de link met kaas ligt er wel. Maar ook als we pasta met tomatensaus eten wordt het wat rood en gezwollen. Bij verse tomaatjes weer niet.... Het zal dus een kwestie zijn van heel goed in de gaten houden en medicatie in huis hebben. De dame van de HAP had het al over een EPIpen, maar dat lijkt me wat overdreven. Hoop ik tenminste.
pi_64479886
jeetje Moonah, dat moet een enge nacht geweest zijn ja.. bah
nu maar hopen dat duidelijk kan worden wat nou de trigger is!
pi_64479943
Moonah, epi pen aanvragen!!!
Is niet overdreven, zijn mond en tong zwellen op, en allergische reacties worden over het algemeen erger naarmate ze vaker voorkomen!!
Voor exceem en dergelijke heb je geen epipen nodig, maar voor dat opzwellen zou ik dat wel doen.

Liever zo'n ding bij je en nooit nodig dan omgekeerd!!
  maandag 29 december 2008 @ 22:05:59 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64480145
Brrr, akelig Moonah! Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet lekker zit.

En stiekem ben ik wel blij te lezen dat jullie peuters ook meppen
Dat wij vandaag heel enthousiast hebben ge-Wii-boxt doet vast geen goed
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64480377
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:01 schreef p_iglet het volgende:
Liever zo'n ding bij je en nooit nodig dan omgekeerd!!
Daar heb je gelijk in. Ik zal het er met de ha over hebben.
pi_64480593
Jemig Moonah wat een schrik
Heeft hij toevallig pinda's of nootjes gegeten?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 december 2008 @ 22:17:21 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64480612
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:49 schreef Moonah het volgende:
Thies slaat mij ook wel eens als hij boos is. Gek, dat dat er blijkbaar 'vanzelf' in zit bij (sommige?) kinderen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. En zo ja, dan zeg ik streng "Niet slaan Thies" en dan zet ik hem weg. Dat is 'straf' genoeg voor hem.

Dat Thies ergens allergisch voor is wisten we al. Hij heeft regelmatig eczeemplekjes (armen, romp, knieholten, beentjes) en soms na het eten wat rode vlekken rond zijn mond. Maar eerste Kerstdag was het ineens wel héél erg.
Deze foto heb ik genomen voordat we naar de HAP gingen, maar het werd met de minuut erger.
[ afbeelding ]
Toen we aankwamen hadden we voorrang op alle wachtenden. Thies zijn tong was inmiddels ook al wat dikker aan het worden en de uitslag zat op zijn hele gezicht, hals en armen. Helemaal onderzocht, overleg met de kinderarts en een anti-histaminetabletje. Na een half uurtje was het ergste weggetrokken en mochten we weer naar huis. Echter, na twee uurtjes kwam het weer terug! Toen hebben we weer een tabletje gehaald. Ik heb die nacht heel slecht geslapen, Thies lag naast me, maar ik was toch best wel wat bang. Als hij het benauwd zou krijgen hoefden we niet te bellen, maar moesten we accuut komen. Gelukkig is het niet zo ver gekomen.
Morgen bel ik onze eigen huisarts om door te spreken wat verder te doen.
Julia van Suzanna heeft zoiets ook gehad toch?
Ik heb dat ook ooit gehad. Heel mijn gezicht opgezwollen. Netelroos aanval werd me verteld, maar ik had op dat moment ook net een penicilline kuur afgerond die dag. Anyway, anit-histamine tabletje en opgelost.
Jaren later wederom penicilline. Na 2 tabletten werd mijn *kuch* kruisstreek letterlijk paars. HAP gebeld, direct gestopt met de kuur, volgende dag naar de HA. Die dacht eerst nog aan een schimmeltje, totdat ze zag dat het niet een beetje vurig was, maar letterlijk paars

Na 3 dagen begon ik daar te vervellen Nu maar geen penicilline meer....
  maandag 29 december 2008 @ 22:17:58 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_64480638
jeetje moonah, daar schrik je wel van!
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 december 2008 @ 22:18:52 #94
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64480673
Ik ben het met piglet eens. En ook van de anti-histamine pillen inslaan. Bah wat vervelend is dat zeg. Wij hebben het toen gehad met Jet vlak voor de geboorte van Stijn. Zo'n naar gezicht.

Mijn peuter is echt nooit stout Ze staat dus ook nooit op de gang, we moeten ook nooit "wegwezen" en er wordt zeker nooit geslagen, gegild, gebeten, gehuild en met haar hoofd op de grond gebonkt. Wat een geluk hebben wij he
Het consequent op de gang zetten als iets echt niet mag helpt hier trouwens wel erg goed. Ze kan al goed aangeven waarom ze dan daar is en na een sorry mag ze dan weer gezellig meedoen met het gezin. Dat werkt goed, ze is daarna weer een stuk kalmer en liever.
Lekker douchen!
pi_64480774
Geen paarse piemel hier!

En Snoop, het kind vreet broodjes pindakaas, dus geen pinda-allergie. Noten houden we in de peiling, want hij had toen net geitenkaas met een walnootje op.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 december 2008 @ 22:21:41 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64480816
Oh en meppende kleuters hebben we hier ook. Saskia mept er op los en we hebben nu samen met haar juf al een 'goed gedrag' offensief ingesteld met stickers enzo.

Tijn smijt speelgoed door de hele kamer als hij zijn zin niet krijgt en Nienke noem ik al liefkozend ons klein sacherijntje dus die wordt nog een tikkie erger gok ik
  maandag 29 december 2008 @ 22:23:38 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64480900
Moonah, erg bekenden zijn: walnoot, kiwi, banaan, (pinda), garnaal, tomaat en ananas

Wat zijn ze leuk he Swets. Voor onze kleine bulldozer houd ik mijn hart vast. Als die boos wordt, loopt hij me straks gewoon omver.
Lekker douchen!
pi_64480949
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef sjak het volgende:
Ik ben het met piglet eens. En ook van de anti-histamine pillen inslaan. Bah wat vervelend is dat zeg. Wij hebben het toen gehad met Jet vlak voor de geboorte van Stijn. Zo'n naar gezicht.
Heeft Jet die superpeuter van jou dat ook gehad Sjak? Dat heb ik toen even gemist denk ik. Weet je waar zij allergisch voor is?
  maandag 29 december 2008 @ 22:26:31 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64481020
Ze kreeg het toen van casavekroepoek. Ik dacht eerst dat het waterpokken waren :
Lekker douchen!
  maandag 29 december 2008 @ 22:31:40 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64481243
Jeutje, dat oog!
Heftig zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: