abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64374506
Ja klopt.
Er is er trouwens nog 1.
Ik bedoelde er dan namelijk ook 7
pi_64374542
Harry Decheiver ook
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64374549
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:00 schreef methodmich het volgende:
Harry Decheiver ook
Dat is inderdaad goed!
pi_64374554
Davids misschien nog bij Juventus, maar dat lijkt me niet.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_64374560
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Davids misschien nog bij Juventus, maar dat lijkt me niet.
Lijkt me ook niet.
pi_64374568
Dortmund nog ja, maar ik vergeet de naam van die Decheiver altijd.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 december 2008 @ 22:11:56 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_64386011
Reiziger ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64399738
Ben wel benieuwd eigenlijk..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_64399862
De vraag is toch al beantwoord
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_64399898
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:31 schreef Bos81 het volgende:
De vraag is toch al beantwoord
Zo halloooo, was nog niet wakker denk ik
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_64400041
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 20:39:54 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_64410511
Wat was de bijnaam van Sjaak Swart. En wie had dezelfde bijnaam ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:42:57 #113
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_64410631
Paco en Gento
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 20:46:06 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_64410749
Helemaal juist.

pi_64429772
Eerste vraag van de voetbalquiz bij Excelsior Maassluis van gistermiddag:
Welke drie spelers uit de basisopstelling van Oranje in de WK-finale van 1974 zijn nog steeds bij hun eerste vrouw?

Verrekte moeilijk weer, die quiz. Kansloos uitgeschakeld in eerste ronde. Maar deze vraag hadden we goed.
pi_64430088
Johan Cruijff iig volgens mij.

De anderen gok ik op Jongbloed en Krol
pi_64430381
Cruijff is goed. Andere twee niet.
pi_64431371
Ik zal hem maar niet beantwoorden, aangezien ik deelnemer was....

Wel leuk om Beschouw even te spreken vooraf. Inderdaad een moeilijke quiz, al hadden mijn quizpartner en ik het dus toch behoorlijk goed gedaan in met name de eerste ronde. Helaas verloor je je punten en eindigden we daardoor na de halve finale toch lager dan we in de tussenstand stonden, maar desondanks....

Grappige was wel dat je meer onbekenden treft, waardoor je ook geen idee hebt van de kracht van de rest. Bij een quiz in de buurt weet je altijd wel welke koppels komen voor de prijzen en wie voor het bier.

Hoeveelste was jij nou uiteindelijk ook alweer Beschouw?
www.thuisuiteten.nl
pi_64431472
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:30 schreef methodmich het volgende:

Hoeveelste was jij nou uiteindelijk ook alweer Beschouw?
Geen enkel idee. Op uitslag wachten duurde wel erg lang na eerste ronde. Zijn weggegaan omdat we nog andere dingen te doen hadden 's avonds. Hadden 41 punten na de eerste 80 vragen.
pi_64431585
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:34 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Geen enkel idee. Op uitslag wachten duurde wel erg lang na eerste ronde. Zijn weggegaan omdat we nog andere dingen te doen hadden 's avonds. Hadden 41 punten na de eerste 80 vragen.
Okee, hoorde je nog wel omgeroepen worden. Inderdaad beetje raar dat ze de hele lijst van 147 t/m 1 gingen lezen. Je zat sowieso wel top 100 als ik me goed herinner.

Verder toch wel leuk om diverse mensen, zowel deelnemers als publiek, te spreken en om eens te zien hoe dat werkt. Wel bizarre vragen af en toe. Zal er zo ook nog een paar plaatsen, als de jouwe goed is beantwoord. Wel erg knap van twee Belgen, die gewoon derde werden. Dit terwijl er toch vooral vragen over Nederlands voetbal waren.
www.thuisuiteten.nl
pi_64435674
Voor de liefhebber een paar vragen, die van Beschouw zit er ook nog bij. Bedenk dat je gemiddeld zeg maar anderhalve minuut per vraag hebt en geen Google mag gebruiken.

1) Van de 13 Nederlanders die in de WK finale van 1974 speelden, zijn er drie nog bij dezelfde vrouw als destijds. Welke drie?

2) Tegen welke club speelde Ron Vlaar zijn enige Europacupduel namens Feyenoord?

3) Tegen welke club wist Klaas Jan Huntelaar zowel namens SC Heerenveen als namens Ajax een goal te maken in de Europacup?

4) Welke zeven landen uit de Europese kwalificatiereeks voor het WK speelden nog nooit een interland tegen Nederland?

5) Welke twee Brazilianen die in 1998 de WK-finale speelden kwamen toen uit voor een club uit Japan?

6) Alessandro Del Piero is getrouwd met de zus van een ex-collegaspits bij Juventus. Welke speler is zijn zwager?

7) Welke twee spelers van Aalborg BK die dit seizoen scoorden in de Champions League hebben ooit bij Feyenoord onder contract gestaan?

8) Welke voetballer speelde zowel de derby van Noord-Londen, de derby van Liverpool en de derby van Manchester en wist tevens de Champions League, de FA Cup, de Engelse titel en het EK te winnen?

9) Welke drie Argentijnen hebben ooit een finale in de Champions League gewonnen?

10) Welke speler stond onder contract bij zowel FC Groningen als FC Caracas?

11) Welke drie buitenlanders hebben namens een Nederlandse club gescoord tegen Atlético Madrid in de Europacup?

12) Nederland won vier keer een wedstrijd op een EK-eindronde met 1-0. Welke vier spelers maakten de winnende goal in die wedstrijden?

13) Welke drie spelers hebben sinds 1970 een hattrick gemaakt in een bekerfinale?

14) Wie is, na Jari Litmanen, maar nog voor Romário, tweede op de lijst met buitenlandse topscorers voor Nederlandse clubs in de Europacup?

15) In 1992 blesseerde Van Basten op het EK de Deen Henrik Andersen. Zijn vervanger moest ook de finale spelen en dwong door zijn goede spel een transfer af naar een topclub. Welke speler en naar welke club ging hij?

16) Welke twee eenmalig internationals van Nederland scoorden ooit een eigen goal in een KNVB-bekerfinale?
www.thuisuiteten.nl
pi_64435829
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber een paar vragen, die van Beschouw zit er ook nog bij. Bedenk dat je gemiddeld zeg maar anderhalve minuut per vraag hebt en geen Google mag gebruiken.

1) Van de 13 Nederlanders die in de WK finale van 1974 speelden, zijn er drie nog bij dezelfde vrouw als destijds. Welke drie?
Dus ook de wisselspelers? Beschouw vroeg van de basiself.

Dan hoort Rene vd Kerkhof (of was het toch Willy) er bij, denk ik.
En wellicht de andere wissel Theo de Jong ook.
pi_64435861
Oh was het basiself. Dat kan ook. In elk geval geen wisselspeler, dus zou goed kunnen kloppen dan.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 28 december 2008 @ 22:36:00 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_64446850
Ik denk Cruijff Rensenbrink en R van der Kerkhof

pi_64456829
Rensenbrink klopt. Cruijff hadden we al. Nu de derde nog.
pi_64467554
Dat was voor ons de allermakkelijkste, die derde... Quizpartner is namelijk een persoonlijke vriend van diens zwager en zijn neef is dan weer bevriend met mij.

Maar er staan nog 15 andere open trouwens....

In deze eindstand sta ik trouwens 12e na de eerste ronde, met omroepen hoorde ik 11e. Maar goed, 12e vind ik niet gek. Beschouw toch net geen top 100, maar 103e. Je had trouwens precies de helft van mijn aantal punten, zie ik!

Scheidsrechter Van Sichem 49e, niet slecht.

http://www.excelsior-m.nl/files/u1/Uitslagen_2008.pdf
www.thuisuiteten.nl
pi_64467843
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:

8) Welke voetballer speelde zowel de derby van Noord-Londen, de derby van Liverpool en de derby van Manchester en wist tevens de Champions League, de FA Cup, de Engelse titel en het EK te winnen?

Nicolas Anelka.
pi_64467932
quote:
Het maakt mij niet uit, maar op deze manier weet wel iedereen je voor en achternaam
pi_64467999
Anelka is goed Radegast.
www.thuisuiteten.nl
pi_64468361
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:20 schreef methodmich het volgende:
Anelka is goed Radegast.
Bij vraag 5 gok ik Edmundo en Leonardo.
pi_64468656
Dat is dubbel fout dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_64468899
Dunga op zeker en de ander zou ik Cesar Sampaio gokken.
pi_64468980
Dan is die vraag wel goed beantwoord nu. Blijven staan:

1) Van de 13 Nederlanders die in de WK finale van 1974 speelden, zijn er drie nog bij dezelfde vrouw als destijds. Welke drie? Rensenbrink en Cruijff al goed beantwoord door Bos81 en tong80, de derde is natuurlijk Wim Jansen

2) Tegen welke club speelde Ron Vlaar zijn enige Europacupduel namens Feyenoord? Wisla Krakow, zei belanov terecht

3) Tegen welke club wist Klaas Jan Huntelaar zowel namens SC Heerenveen als namens Ajax een goal te maken in de Europacup? Radegast wist dat dit Dinamo Zagreb is

4) Welke zeven landen uit de Europese kwalificatiereeks voor het WK speelden nog nooit een interland tegen Nederland? Dit zijn Slowakije, Litouwen, Bosnië, Montenegro, Georgië, Azerbeidzjan en Kazachstan

5) Welke twee Brazilianen die in 1998 de WK-finale speelden kwamen toen uit voor een club uit Japan? Dunga en César Sampaío, goed beantwoord door Breach

6) Alessandro Del Piero is getrouwd met de zus van een ex-collegaspits bij Juventus. Welke speler is zijn zwager? sjimz weet alles van vrouwen en dus wist ie ook dat dit Nicola Amoruso is

7) Welke twee spelers van Aalborg BK die dit seizoen scoorden in de Champions League hebben ooit bij Feyenoord onder contract gestaan? Omnifacer had het met Jeppe Curth en Marek Saganowski bij het juiste eind

8) Welke voetballer speelde zowel de derby van Noord-Londen, de derby van Liverpool en de derby van Manchester en wist tevens de Champions League, de FA Cup, de Engelse titel en het EK te winnen? Radegast wist Nicolas Anelka

9) Welke drie Argentijnen hebben ooit een finale in de Champions League gewonnen? RayMania weet Fernando Redondo, Santiago Solari en Carlos Tévez

10) Welke speler stond onder contract bij zowel FC Groningen als FC Caracas? Wie kent hem nog, Eric Groeleken?

11) Welke drie buitenlanders hebben namens een Nederlandse club gescoord tegen Atlético Madrid in de Europacup? Dani en Tijjani Babangida zijn door Omnifacer genoemd, Breach vulde Rob McDonald aan

12) Nederland won vier keer een wedstrijd op een EK-eindronde met 1-0. Welke vier spelers maakten de winnende goal in die wedstrijden? Omnifacer kwam al met Dennis Bergkamp en Wim Kieft, er zijn er dus nog twee. En die wist belanov, namelijk Kees Kist en Frank de Boer

13) Welke drie spelers hebben sinds 1970 een hattrick gemaakt in een bekerfinale? Jari Litmanen, Willy van der Kuijlen en Kees Kist

14) Wie is, na Jari Litmanen, maar nog voor Romário, tweede op de lijst met buitenlandse topscorers voor Nederlandse clubs in de Europacup? Breach wist dat dit Shota Arveladze is

15) In 1992 blesseerde Van Basten op het EK de Deen Henrik Andersen. Zijn vervanger moest ook de finale spelen en dwong door zijn goede spel een transfer af naar een topclub. Welke speler en naar welke club ging hij? Torben Piechnik ging naar Liverpool

16) Welke twee eenmalig internationals van Nederland scoorden ooit een eigen goal in een KNVB-bekerfinale? Wim Meutstege en John Veldman

[ Bericht 49% gewijzigd door methodmich op 30-12-2008 15:48:19 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_64469225
Vraag 3 Dinamo Zagreb?
pi_64469226
En vraag 14 zou weleens Soren Lerby kunnen zijn. Maar damn, hoeveel punten kun je per vraag krijgen. Want dit is echt heel moeilijk.
pi_64469273
Vraag 3 is correct Radegast. En 14 is geen Lerby. In principe kreeg je één punt per vraag, tenzij je meer namen moest noemen, dan kreeg je per juiste naam een punt.

En zoals gezegd werd een ronde van 40 vragen in een uur gespeeld, dus gemiddeld had je zo'n anderhalve minuut per vraag dus.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 29 december 2008 @ 17:39:55 #137
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_64470643
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef methodmich het volgende:
Dan is die vraag wel goed beantwoord nu. Blijven staan:

7) Welke twee spelers van Aalborg BK die dit seizoen scoorden in de Champions League hebben ooit bij Feyenoord onder contract gestaan?

Jeppe Curth en Marek Saganowski?

9) Welke drie Argentijnen hebben ooit een finale in de Champions League gewonnen?

Pellegrino (Valencia), Demichelis (Bayern), Crespo (AC Milan)?

10) Welke speler stond onder contract bij zowel FC Groningen als FC Caracas?

Hugo Alves Velame?

11) Welke drie buitenlanders hebben namens een Nederlandse club gescoord tegen Atlético Madrid in de Europacup?

Dani, Babangida, ?

12) Nederland won vier keer een wedstrijd op een EK-eindronde met 1-0. Welke vier spelers maakten de winnende goal in die wedstrijden?

Kieft (Ierland 1988), Bergkamp (Schotland 1992), ...

14) Wie is, na Jari Litmanen, maar nog voor Romário, tweede op de lijst met buitenlandse topscorers voor Nederlandse clubs in de Europacup?

Kindvall?
pi_64470698
Vraag 9; ik gok Redondo, Crespo en Tevez.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64470757
Omnifacer heeft 7 goed, bij 9 niets goed, maar RayMania heeft er daar 2 van de 3, bij vraag 11 en 12 heeft Omnifacer er 2 van de respectievelijk 3 en 4 goed. 10 en 14 zijn helaas fout.
www.thuisuiteten.nl
pi_64470821
Hm, ik weet zeker dat Redondo goed is (1998 en 2000). Verder Tevez vorig seizoen met United, dus dan moet Crespo fout zijn.

Solari dan misschien met Real?
  maandag 29 december 2008 @ 17:44:54 #141
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_64470851
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef methodmich het volgende:
Omnifacer heeft 7 goed, bij 9 niets goed, maar RayMania heeft er daar 2 van de 3, bij vraag 11 en 12 heeft Omnifacer er 2 van de respectievelijk 3 en 4 goed. 10 en 14 zijn helaas fout.
Deze vragen zijn echt moei-lijk, fucking hell

10 januari organiseert de SV van RBC een quiz, twee jaar terug werd ik tweede (op 1 punt). Ben benieuwd, dit jaar. Doe je mee mich?
pi_64470853
Solari is correct ja. Lijstje is bijgewerkt.

Overigens waren dit nog de relatief makkelijkere vragen, hoewel niet allemaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_64470865
14 Arveladze.. (heeft veel wedstrijden met Ajax en AZ gespeeld)
pi_64470903
Uiteraard Breach! Dat was de truc, namens twee clubs.

Kindvall kon niet, aangezien die minder scoorde dan Lex Schoenmaker, de Europees topscorer van Feyenoord. En diens aantal stond onder het aantal van de gezochte speler.

Wie vraag 10 zonder Google weet is een held. Van Wessem wist die.

@Omnifacer: 10 januari ben ik in Albufeira met ASWH.
www.thuisuiteten.nl
pi_64471002
Ron Vlaar ging in de winterstop van 2005/2006 naar Feyenoord, dus zijn eerste wedstrijd zal in 2006/2007 plaats hebben gevonden in de eerste ronde UEFA-Cup. Geen idee welke tegenstander .
pi_64471048
11 is een speler van Groningen. Maar hoe 'ie heet?
pi_64471130
Elf is inderdaad een speler van Groningen. Je kunt hem ook als trainer kennen.
www.thuisuiteten.nl
pi_64471238
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:52 schreef methodmich het volgende:
Elf is inderdaad een speler van Groningen. Je kunt hem ook als trainer kennen.
Dan zou het heel goed Rob MacDonald kunnen wezen
pi_64471318
Die is het dan ook!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 29 december 2008 @ 18:00:46 #150
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_64471392
Die derde Argentijn moet Solari zijn, kan niet missen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')