Wie kent hem niet.quote:
Ik zei toch dat het geen bekende voetballer was.quote:
Canadaquote:Op maandag 22 december 2008 17:28 schreef Beschouw het volgende:
In welk land is Van 't Schip geboren?
Vogel?quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:29 schreef tong80 het volgende:
Wie was de jongste Zwitser tegen Nederland op het EK-96 ?
Ik denk dat je vd Sar bedoeltquote:Op woensdag 24 december 2008 17:20 schreef methodmich het volgende:
Wie gaf in die wedstrijd een assist op Dennis Bergkamp?
Villa Park?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:40 schreef fanneke het volgende:
En in welk stadion werd die wedstrijd tegen Zwitserland (EK'96 dus) gespeeld?
quote:
Taument?quote:Op donderdag 25 december 2008 18:56 schreef tong80 het volgende:
Wat was de enige niet Ajacied in de beslissingswedstrijd Nederland - Ierland voor het EK-96 ?
Sorry was een beetje onduidelijk.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:32 schreef kevin6188 het volgende:
Oh, oud-Ajacied is ook fout. Had dat ff gezegd.
Ergens wel logisch, bedenk ik me nu, maar toch.
Die neger die voor niemand buigt?quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:25 schreef methodmich het volgende:
Dat was ook Glenn Helder.
Wie debuteerde die avond?
Eentje in Washington in het RF Kennedy stadion en de andere 2 in Orlando in de Citrus Bowl.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:34 schreef Breach het volgende:
Hoe heette het stadion waar Oranje zijn groepswedstrijden van het WK 1994 afwerkte en waar stond dit?
Zelfs strikvragen werken niet bij jouquote:Op vrijdag 26 december 2008 12:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Eentje in Washington in het RF Kennedy stadion en de andere 2 in Orlando in de Citrus Bowl.
Eitje.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:38 schreef Breach het volgende:
[..]
Zelfs strikvragen werken niet bij jou
Ja hoor.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:41 schreef Breach het volgende:
Lijkt een beetje op Sibon.. Maar of die ooit bij Roda gespeeld heeft...
Nurnberg en Sheffield Wednesday.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:43 schreef Breach het volgende:
Voor welke 2 buitenlandse clubs speelde Geraldinho?
Valt me tegen van je mm!quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:44 schreef methodmich het volgende:
Sheffield Wednesday en MSV Duisburg
quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nurnberg en Sheffield Wednesday.
En eigenlijk VVV en Roda ook nog.
Omdat jij een kwaliteitsuser bent!quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:45 schreef Breach het volgende:
[..]
![]()
En waarom had ik precies hetzelfde antwoord gegeven..
Michael Lamey.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:45 schreef methodmich het volgende:
Welke ex-speler van PSV kwam wel uit voor Duisburg?
Klopt. En wie waren de andere Nederlanders in dienst bij Duisburg?quote:
In ieder geval Rob Maas.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klopt. En wie waren de andere Nederlanders in dienst bij Duisburg?
Dat verhaal ken ik niet. Ik weet alleen dat hij heel lang in Duitsland speelde (volgens mij de Nederlander die het langst in Duitsland speelde).quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:52 schreef methodmich het volgende:
Nijhuis is juist.
En Kees Bregman ook ja, voor hij in de cel belandde dan. Of was het juist daarna?
Van der Sar, Stam, Van Basten, Rijkaard, Gullit en misschien Seedorf nog?quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:56 schreef sjimz het volgende:
Welke 6 Nederlanders hebben met een buitenlandse club de Wereldbeker gewonnen?
Lijkt me ook niet.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Davids misschien nog bij Juventus, maar dat lijkt me niet.
Zo halloooo, was nog niet wakker denk ikquote:
Geen enkel idee. Op uitslag wachten duurde wel erg lang na eerste ronde. Zijn weggegaan omdat we nog andere dingen te doen hadden 's avonds. Hadden 41 punten na de eerste 80 vragen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:30 schreef methodmich het volgende:
Hoeveelste was jij nou uiteindelijk ook alweer Beschouw?
Okee, hoorde je nog wel omgeroepen worden. Inderdaad beetje raar dat ze de hele lijst van 147 t/m 1 gingen lezen. Je zat sowieso wel top 100 als ik me goed herinner.quote:Op zondag 28 december 2008 15:34 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Geen enkel idee. Op uitslag wachten duurde wel erg lang na eerste ronde. Zijn weggegaan omdat we nog andere dingen te doen hadden 's avonds. Hadden 41 punten na de eerste 80 vragen.
Dus ook de wisselspelers? Beschouw vroeg van de basiself.quote:Op zondag 28 december 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber een paar vragen, die van Beschouw zit er ook nog bij. Bedenk dat je gemiddeld zeg maar anderhalve minuut per vraag hebt en geen Google mag gebruiken.
1) Van de 13 Nederlanders die in de WK finale van 1974 speelden, zijn er drie nog bij dezelfde vrouw als destijds. Welke drie?
Nicolas Anelka.quote:Op zondag 28 december 2008 17:34 schreef methodmich het volgende:
8) Welke voetballer speelde zowel de derby van Noord-Londen, de derby van Liverpool en de derby van Manchester en wist tevens de Champions League, de FA Cup, de Engelse titel en het EK te winnen?
Het maakt mij niet uit, maar op deze manier weet wel iedereen je voor en achternaamquote:Op maandag 29 december 2008 16:04 schreef methodmich het volgende:
http://www.excelsior-m.nl/files/u1/Uitslagen_2008.pdf
Bij vraag 5 gok ik Edmundo en Leonardo.quote:Op maandag 29 december 2008 16:20 schreef methodmich het volgende:
Anelka is goed Radegast.
quote:Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef methodmich het volgende:
Dan is die vraag wel goed beantwoord nu. Blijven staan:
7) Welke twee spelers van Aalborg BK die dit seizoen scoorden in de Champions League hebben ooit bij Feyenoord onder contract gestaan?
Jeppe Curth en Marek Saganowski?
9) Welke drie Argentijnen hebben ooit een finale in de Champions League gewonnen?
Pellegrino (Valencia), Demichelis (Bayern), Crespo (AC Milan)?
10) Welke speler stond onder contract bij zowel FC Groningen als FC Caracas?
Hugo Alves Velame?
11) Welke drie buitenlanders hebben namens een Nederlandse club gescoord tegen Atlético Madrid in de Europacup?
Dani, Babangida, ?
12) Nederland won vier keer een wedstrijd op een EK-eindronde met 1-0. Welke vier spelers maakten de winnende goal in die wedstrijden?
Kieft (Ierland 1988), Bergkamp (Schotland 1992), ...
14) Wie is, na Jari Litmanen, maar nog voor Romário, tweede op de lijst met buitenlandse topscorers voor Nederlandse clubs in de Europacup?
Kindvall?
Deze vragen zijn echt moei-lijk, fucking hellquote:Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef methodmich het volgende:
Omnifacer heeft 7 goed, bij 9 niets goed, maar RayMania heeft er daar 2 van de 3, bij vraag 11 en 12 heeft Omnifacer er 2 van de respectievelijk 3 en 4 goed. 10 en 14 zijn helaas fout.
Dan zou het heel goed Rob MacDonald kunnen wezenquote:Op maandag 29 december 2008 17:52 schreef methodmich het volgende:
Elf is inderdaad een speler van Groningen. Je kunt hem ook als trainer kennen.
Tuurlijk, totaal niet aan gedacht! In mijn herinnering is die wedstrijd nog steeds in 0-0 geeindigdquote:Op maandag 29 december 2008 18:02 schreef belanov het volgende:
12. is ook Frank de Boer vs. Tsjechië in 2000
En dat terwijl het 0-3 had moeten zijn gezien de kansenquote:Op maandag 29 december 2008 18:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Tuurlijk, totaal niet aan gedacht! In mijn herinnering is die wedstrijd nog steeds in 0-0 geeindigd
Blijkt te kloppen: Nederland - Griekenland 1-0 (Kist, 1980)quote:Op maandag 29 december 2008 18:05 schreef belanov het volgende:
[..]
En dat terwijl het 0-3 had moeten zijn gezien de kansen
die andere 1-0 moet 1976 of 1980 geweest zijn. gokje op Kees Kist.
quote:Op maandag 29 december 2008 18:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Blijkt te kloppen: Nederland - Griekenland 1-0 (Kist, 1980)
quote:begon als prof bij Sporting Lissabon in 1996. Na drie seizoenen werd hij in 1999 door Louis van Gaal, op advies van Stefan Valk, naar FC Barcelona gehaald. Men zag in hem een nieuwe Luís Figo: beide spelers waren Portugese vleugelaanvallers afkomstig van Sporting. In zijn eerste seizoen in Spanje was
vooral stand-in voor de echte Luís Figo. Toch kwam hij tot 21 competitieduels en een doelpunt. Het seizoen 2000/01 begon goed voor
. Na het vertrek van Figo naar Real Madrid werd hij onder de nieuwe coach Llorenç Serra Ferrer basisspeler. Begin 2001 raakte
echter geblesseerd en toen hij terugkeerde was er met Carles Rexach een nieuwe trainer en moest de Portugees op de bank plaats nemen.
Inter en Real Valladolid of Sociedadquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:07 schreef methodmich het volgende:
Dat is inderdaad Simão.
Voor welke twee andere clubs buiten Frankrijk speelde PSV'er Jérémie Bréchet?
Culinaquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:37 schreef belanov het volgende:
prima
goed, zelfde vraag, maar dan voor Australië (dat zijn er 5)
Ik geloof dat er moeilijkere vragen nodig zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Culina
Wilkshire
Archie Thompson
Emerton
Kalac
quote:
iddquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:04 schreef methodmich het volgende:
Bij 2 voor 12 zou Astrid Joosten zeggen: "Die was al genoemd in de vraag sjimz".
Vraag is in dit topic nog voorbijgekomenquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:57 schreef tong80 het volgende:
In welk land is John van 't Schip geboren ?
Wrijf het nog maar in.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:50 schreef methodmich het volgende:
Wie is de enige Nederlander die namens een buitenlandse club in de Europacup een hattrick maakte tegen een Nederlandse club?
Deze staat ook nog open.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:51 schreef sjimz het volgende:
Welke club was hofleverancier van het Engelse team tijdens het Wk 1990?
Liverpool?quote:
Nee Tottenham ook niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:22 schreef methodmich het volgende:
Brian Tevreden is correct.
En die van sjimz, is dat Tottenham?
Leeds is het ook al niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:23 schreef methodmich het volgende:
Dan zou ik misschien nog zeggen Leeds United en anders weet ik het niet.
Glasgow Rangers, maar die wist ik omdat ik de vraag ooit al eens gelezen had ergensquote:
Glasgow Rangers was inderdaad goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:23 schreef Breach het volgende:
[..]
Glasgow Rangers, maar die wist ik omdat ik de vraag ooit al eens gelezen had ergens
Voor welke vijf Nederlandse clubs heeft hij gespeeld?quote:
Volendamquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Voor welke vijf Nederlandse clubs heeft hij gespeeld?
John van Beeveren? of zo iets?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:50 schreef methodmich het volgende:
Uiteraard. Was op het feestje voor Oscar na zijn stoppen. Inmiddels speelt ie weer natuurlijk. Maar ze gingen toen zeer gezellig zaalvoetballen!!
Welke zaalvoetballer zou naar eigen zeggen destijds topscorer zijn geworden bij Feyenoord, maar faalde bij FC Dordrecht toen hij een kans kreeg op het veld in de eredivisie?
De Beverquote:
"Geef me een half uurtje, en ik breng de Kuip in extase" zei hij. Is nu volkszanger en homo, overigens.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:50 schreef methodmich het volgende:
Welke zaalvoetballer zou naar eigen zeggen destijds topscorer zijn geworden bij Feyenoord, maar faalde bij FC Dordrecht toen hij een kans kreeg op het veld in de eredivisie?
Wie was de eerste?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Omnifacer het volgende:
Zondervan idd... Tussen hem en de 1e zat iets van 20 jaar ofzo
Ja.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:28 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vergeet hem telkens... Als het goed is Humphrey Mijnals
quote:trainer EBOH (zo)
DORDRECHT -(41) wordt volgend seizoen de nieuwe trainer van de Dordtse zondag-tweedeklasser EBOH.
Geheel in de traditie van de club heeft het bestuur gekozen voor iemand die de clubcultuur kent.was eerst succesvol als trainer van EBOH zaterdag. Na een ’sabbatical’ in Brazilië keerde hij dit seizoen terug als trainer van EBOH A1. Als betaald-voetballer kwam hij uit voor clubs als Feyenoord, FC Dordrecht, Excelsior, De Graafschap en Fortuna Düsseldorf.
- aan de Schenkeldijk de opvolger van Ries Fok - hoopt nog dit seizoen het diploma Oefenmeester I te behalen. Daarvoor loopt hij momenteel stage bij Willem II.
Breetveld is goed!quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:26 schreef Omnifacer het volgende:
Gok: Virgil Breedveld, al weet ik niet of die bij Feyenoord heeft gezeten
Pele?quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:30 schreef Radegast het volgende:
Wie was de eerste voetballer van het jaar in Zuid-Amerika? (1971)
Der Bomberquote:Op donderdag 8 januari 2009 06:46 schreef tong80 het volgende:
Wat is de bijnaam van Gerd Müller, Rinus Israël, Ruud Gullit, Willy van der Kerkhof en John van 't Schip ?
Canadaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 06:49 schreef tong80 het volgende:
In welk land is John van 't Schip geboren ?
Edwinquote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:55 schreef tong80 het volgende:
Hoe heet de broer van Mark Overmars die ook prof was ?
Volgens mij ook ja. Heeft hij ook niet voor Zimbabwe gespeeld ?quote:
Ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Heeft hij ook niet voor Zimbabwe gespeeld ?
Familie Koeman ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:02 schreef tong80 het volgende:
Van welk gezin hebben er 3 personen in het Nederlands elftal gespeeld ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |