![]()
vs.
Reacties op de loting:Mario Been: Hele mooie loting dit. Super voor het publiek ook, lekker dichtbij. Er lopen ook een paar Hollanders, dat is ook leuk. Ik had niet echt een voorkeur al had ik misschien liever geen Duitse ploeg gehad. Ik vind dat zij altijd iets extra’s hebben, stukje meer werklust en inzet. Maar aan de andere kant: je krijgt nu al helemaal geen ‘makkies meer’. Dit worden leuke wedstrijden!
Peter Wisgerhof: ‘Mooi hè! Echt een mooie loting. Of het goed of slecht is voor ons weet je toch niet. Ik had niet echt een voorkeur, maar voetballen in februari in Moskou had ik toch minder gevonden.’
Bas Sibum: ‘Met Martin Jol, haha. Zo, die ligt er ook uit! Grapje natuurlijk. Met een mindere tegenstander hadden we misschien meer kans gehad om nóg een ronde verder te komen, maar dit is wel een hele mooie ervaring voor ons allemaal. Bovendien, iedereen heeft ons al voor gek verklaard en we wonnen ‘gewoon’ van Spartak Moskou en Udinese dus wie weet wat dit ons weer gaat brengen’
Lorenzo Davids: ‘Goed man! Haha, tegen Nigel de Jong... In Boekarest kwamen we HSV al tegen op het vliegveld. We zullen wederom alles moeten geven. Maar ja, Ajax won ervan, dan kunnen wij dat toch ook?!’
Youssef El-Akchaoui: ‘Dit worden twee hele leuke wedstrijden. Ik ken Martin Jol van toen hij mijn trainer was bij Maroc Profs tegen Ajax en ook Joris Mathijsen en Nigel de Jong ook wel. Een echte voorkeur had ik niet, we zien het wel denk ik dan. Daar ben ik vrij simpel in. Ik schat de kans in op 50-50 en denk dat we in onze thuiswedstrijd uit kunnen maken wie er door zal gaan.’
Jhonny van Beukering: ‘Mooie wedstrijden hoor. Eigenlijk had ik liever geen Duitse tegenstander gehad, daar wordt niet echt mijn favoriete voetbal gespeeld. Maar HSV is natuurlijk een mooie ploeg. Ik hoop dat we thuis een goed resultaat neer kunnen zetten, dan kunnen we daar zeker met vertrouwen naartoe.’
Collings John: ‘Dit is echt top! Het was mijn droom om tegen HSV te loten en tegen hen te spelen. Ik zei het gisteren na de wedstrijd tegen Udinese al. HSV had mijn absolute voorkeur. Nigel de Jong ken ik goed. We hebben samen gespeeld bij Oranje onder 17, onder 18, onder 19 en Jong Oranje ook nog. In de jeugd speelden we juist vaak tégen elkaar. Tuurlijk wordt het moeilijk, maar liever dit dan tegen een Franse ploeg met allemaal van die snelle donkere jongens of tegen Italianen zoals gisteren.
------------------------------------------------------------------------------------------
Resultaten in Europa:1983:14/9
NEC - Brann Bergen 1-1
28/9 Brann Bergen -
NEC 0-1
19/10
NEC - Barcelona 2-3
2/11 Barcelona -
NEC 2-0
2003: 25/09 Wisla Krakow -
NEC 2-1
15/10
NEC - Wisla Krakow 1-2
2008: 18/9
NEC - Dinamo Boekarest 1-0
2/10 Dinamo Boekarest -
NEC 0-0
23/10 Dinamo Zagreb -
NEC 3-2
27/11
NEC- Tottenham Hotspur FC 0-1
3/12 Spartak Moskou -
NEC 1-2
18/12
NEC - Udinese 2-0
------------------------------------------------------------------------------------------
NEC speelt in februari tegen de Duitse ploeg, Hamburger SV, dat gisteren al de voorkeur had bij sommige spelers. De Nijmegenaren spelen eerst thuis en mogen daarna op bezoek bij de ploeg van Martin Jol in Hamburg.
De Duitse ploeg werd groepswinnaar in de poule waar ook Ajax deel van uit maakte. De Ajacieden wonnen uit bij HSV met 1-0, door een doelpunt van Leonardo, die afgelopen zomer nog in de belangstelling stond van NEC. De ploeg van Martin Jol heeft ook drie Nederlanders in dienst. Nigel de Jong, Romeo Castelen en Joris Mathijsen maken allen deel uit van de selectie uit Hamburg.
HSV kent in tegenstelling tot NEC, wel al Europese succesen. In 1977 wonnen zij de Europa Cup II en in 1983, het jaar waarin NEC voor het eerst Europees speelde, wonnen zij de Europa Cup I, wat de voorloper is van de huidige Champions League. Nu nemen zij het dus op tegen NEC en moeten zij proberen tegen de Nijmegenaren in de strijd te blijven om de UEFA Cup, de beker die zijn nog nooit wonnen.
Makkelijk zal het niet worden voor de ploeg van Mario Been, maar sinds donderdagavond houdt niemand iets meer voor onmogelijk. Als NEC Europa blijft verbazen en ook de Duitsers verslaan, komen ze in de volgende ronde uit tegen de winnaar van Girondins Bordeaux - Galatasaray.
De helden van Nijmegen:![]()
![]()
![]()
[ Bericht 8% gewijzigd door -J-D- op 19-12-2008 15:01:06 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.