Ja klopt. Dat is het voordeel van eerste worden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 13:46 schreef venomsnake het volgende:
Barcelona speelt toch eerst uit tegen Lyon? aangezien Barcelona eerste is geworden in de groep.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:18 schreef Cyberia18 het volgende:
De verdediging van Lyon lekt echt aan alle kanten dus met Henry-Eto'o en Meric zullen er op zeker doelpunten gaan vallen.
quote:Swingend Barcelona op rand van Spaans record
Primera División-koploper Barcelona kan zondag op bezoek bij Villarreal een Spaans record evenaren. Bij winst boekt de swingende formatie van trainer Josep Guardiola haar zevende uitzege op rij in competitieverband.
In het verleden slaagden slechts twee andere clubs erin op het hoogste niveau zeven opeenvolgende uitwedstrijden te winnen: Real Madrid en Villarreal. De Koninklijke deed dat tussen november 1960 en maart 1961 én tussen juni en december 1991. Villarreal zette zijn reeks neer tussen april en oktober van het vorige jaar.
Als we uit- én thuiswedstrijden in de Primera División in ogenschouw nemen, is Barcelona eveneens bezig aan een ijzersterke reeks. De Catalanen zijn al veertien duels op rij ongeslagen. De laatste nederlaag dateert van 31 augustus, toen ze op bezoek bij Numancia met 1-0 het nakijken hadden.
VI
Niet dat ik weet.. Marquez gaat waarschijnlijk bijtekenen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:09 schreef dndiek het volgende:
Willen er nog spelers weg in de winterstop?
Gave foto's, die bovenste tweequote:Op vrijdag 19 december 2008 20:34 schreef venomsnake het volgende:
Wat een held.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee vingers in de neus en kampioen zijn zequote:Op maandag 22 december 2008 10:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dit Barcelona is niet te stoppen!
quote:Busquets blijft trouw aan Barcelona
Na maanden van speculaties heeft Sergio Busquets in navolging van Xavi zijn toekomst aan Barcelona verbonden. De twintigjarige middenvelder zette maandag zijn handtekening onder een nieuw contract tot medio 2013. De contractueel vastgestelde afkoopsom in de verbintenis van Busquets mag er zijn: tachtig miljoen euro.
Busquets debuteerde dit seizoen aan de hand van Josep Guardiola in de hoofdmacht van de Catalanen. Beiden werkten eerder al samen bij Barcelona B, het reserve-elftal van de Azulgrana. De zoon van voormalig keeper Carlos Busquets, tevens jeugdinternational, speelde tot dusverre zeventien officiële wedstrijden.
De oorspronkelijke verbintenis van Busquets was min of meer gelijkwaardig aan een jeugdcontract. De afgelopen maanden verliepen de onderhandelingen vrij moeizaam omdat het bestuur niet aan bepaalde contractvoorwaarden wilde voldoen. Naar alle waarschijnlijkheid is Victor Valdés de volgende speler die zijn contract zal verlengen.
quote:
quote:
Wat een heldquote:
Ze willen 40 miljoen volgens Marca. Barcelona heeft volgens Marca een openingsbod van 35 mil gedaan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor 35 miljoen laat Valencia hem nooit gaan.
En Real deed van de zomer nog een bod van 50 miljoen (iets in die richting) maar toen besloot hij vervolgens zijn contract met een jaar te verlengen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze willen 40 miljoen volgens Marca.
quote:Iniesta krijgt groene licht van medische staf
Josep Guardiola kan weer beschikken over Andrés Iniesta. De Spaanse middenvelder stond sinds begin november buitenspel wegens een spierblessure, maar daar is hij nu van hersteld. De medische staf gaf Iniesta maandagavond het groene licht. Iniesta (24) raakte in het Champions League-duel met FC Basel (1-1) geblesseerd aan zijn rechter dijbeen en moest vervangen worden door Samuel Eto'o. Al direct werd duidelijk dat de middenvelder enkele weken uit de roulatie zou zijn. Uit nader onderzoek bleek dat er een scheurtje in een spier van Iniesta zat.
De Spanjaard werkte sindsdien aan zijn herstel en mag nu weer aan voetballen denken. Coach Guardiola kan Iniesta weer inzetten in de eerstvolgende competitiewedstrijd, die voor zaterdag 3 januari op het programma staat. Koploper Barcelona ontvangt dan Real Mallorca, dat momenteel zeventiende staat.
Doe maar niet.quote:Julio Ricardo Cruz (foto) lijkt de eerste nieuweling van Barcelona voor het seizoen 2009/10 te worden. Massimo Moratti, voorzitter van Internazionale, gaf enkele weken geleden aan dat de onderhandelingen over het verlengen van het aflopende contract goed verliepen, maar tot nu toe heeft men nog geen akkoord bereikt. In het Camp Nou ligt voor de Argentijn een tweejarige verbintenis klaar. (Diverse Spaanse media)
Bekijk zijn statistieken bij Inter maar eens. Ik heb een hekel aan die kerel maar ik kan zijn supersub kwaliteiten toch niet ontkennen..quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:57 schreef Omnifacer het volgende:
Wat heb je dan aan hem? Hij zal vast niet voor een appel en een ei komen voetballen. Laat maar lekker in Milaan zitten, we hebben voorlopig geen tuinman nodig
Echt hequote:Op donderdag 1 januari 2009 21:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Die tyfus commerciële zenders met hun gebagger tijdens de feestdagen en nieuwjaarsdag.
Gewoon Gremlins, Die Hard enzo kijkenquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:41 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ben al lang blij dat de 798e herhaling van Home Alone me bespaard is gebleven
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:41 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ben al lang blij dat de 798e herhaling van Home Alone me bespaard is gebleven
Dat record maar even van madrid overnemen.quote:FC Barcelona kan 48-jarig record evenaren
FC Barcelona kan dit weekend de beste seizoensstart ooit in Spanje evenaren. Daarvoor moet de ploeg van trainer Pep Guardiola (foto) in eigen huis winnen van Real Mallorca. Indien dat gebeurt, heeft de koploper van de Primera Division na zeventien wedstrijden 44 punten verzameld (14-2-1).
De laatste club die dit huzarenstukje neerzette is aartsrivaal Real Madrid. De Madrilenen presteerden dit in het seizoen 1960/1961.
Een week later kunnen de Catalanen op bezoek bij Osasune het 48 jaar oude record overnemen.
Mooie woorden.quote:Rijkaard sluit Real Madrid-optie uit
Tientallen Spaanse media stonden vrijdag op het vliegveld van Barcelona eigenlijk Dani Alves van zijn terugkeer van vakantie op te wachten, maar de aanwezigheid van Frank Rijkaard bleef niet onopgemerkt. De Nederlander feliciteerde zijn opvolger Josep Guardiola en de selectie van Barcelona met het uitstekende spel en gaf ten slotte aan dat hij waarschijnlijk nooit bij Real Madrid aan de slag zal gaan.
Rijkaard gaf toe verrast te zijn over de goede reeks van zijn voormalig werkgever. "Ik wil Guardiola, de technische staf en de selectie feliciteren met de goede prestaties", vertelde de oud-bondscoach. "Het is leuk om te zien dat alles goed gaat. De supporters genieten volop, het elftal zit goed in elkaar en dat is alleen maar positief."
Wel waarschuwde Rijkaard dat de ploeg er nog lang niet is. "Ik hoop dat Barcelona haar goede vorm tot aan het einde van het seizoen kan behouden. Er staan nog veel wedstrijden op het programma. De tegenstanders moeten zeker niet worden onderschat. Of ik ooit Real Madrid zal trainen? Nee, dat lijkt me uitgesloten."
Rijkaard had gedurende vijf jaar de selectie van de Catalanen onder zijn hoede. In deze tijdsspanne won de voormalig international twee landstitels en één Champions League. Ondanks een doorlopend contract besloten voorzitter Joan Laporta en Rijkaard de wegen te laten scheiden. Ondanks de vele aanbiedingen uit Italië en Rusland besloot de Amsterdammer om een jaar lang nergens aan de slag te gaan.
Record
Als Barcelona zaterdagavond thuis tegen Real Mallorca de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe kalenderjaar wint, evenaren de Catalanen de beste seizoenstart ooit in Spanje na zeventien duels. De Azulgrana hebben dan veertien keer gewonnen, twee keer gelijkgespeeld en één keer verloren. Dat lukte alleen Real Madrid in het seizoen 1960/61.
Las het net op Marca ja. Zijn vliegtuig had vertraging, het welbekende Zuid-Amerikaanse smoesje. Elke wedstrijd zonder Messi blijft er een op halve kracht alleenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:06 schreef venomsnake het volgende:
Messi was ook een beejte laat terug uit Argentinie. Hij kwam vanmiddag een uur te laat op de training aankakken volgens Sport.
Speeltie daarom nietquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:06 schreef venomsnake het volgende:
Messi was ook een beejte laat terug uit Argentinie. Hij kwam vanmiddag een uur te laat op de training aankakken volgens Sport.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:18 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat record maar even van madrid overnemen.[ afbeelding ]
Neh, ik denk dat hij ook gespaard is voor de wedstrijd tegen Atletico.quote:
quote:Bij Barcelona stromen de miljoenen wel heel makkelijk binnen. Bunyodkor, de landskampioen van Oezbekistan, heeft vijf miljoen euro overgemaakt om donderdag mee te mogen trainen met de selectie van Josep Guardiola. De ploeg van trainer Zico en sterspeler Rivaldo speelt vervolgens op het trainingscomplex van de Catalanen een onderling duel. Bunyodkor-voorzitter Isok Akbarov is een goede vriend van collega Joan Laporta en een fervent supporter van Barcelona. (Diverse Spaanse media)
quote:Manchester City mag uiteraard ook vandaag niet in deze rubriek ontbreken. Barcelona heeft een bod van 26 miljoen euro op middenvelder Touré Yaya afgewezen. Eerder dit seizoen werd de Ivoriaan aan Arsenal en Juventus gelinkt.
Volgens mij niet, helaasquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:09 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Heeft Sport 1 trouwens wel de rechten voor het bekertoernooi?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:00 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
.
We zien het wel. Barcelona laat het de laatste jaren altijd afweten in het bekertoernooi, maar ik denk dat Pep Guardiola een moordenaarsmentaliteit heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:17 schreef RayMania het volgende:
Madrid weg, Atlético weg. In principe is de strijd naar de finale makkelijk en een mogelijke tegenstander zou dan Sevilla of Valencia kunnen zijn.
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1940736/quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:03 schreef MFPascal het volgende:
Venomsnake (of iemand anders natuurlijk) heb je een linkie naar de gehele wedstrijd? Ik kon de wedstrijd niet zien gisterenavond.
Je kan toch beter alles zelf regelen.Ben je goedkoper uit lijkt mij. Tenzij je naar een topper wilt denk ik...quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Wie heeft er weleens een reis van de fanclub van barcelona meegedaan ?
Ziet er goed uit, 4 sterren hotel, rondleiding enz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |