abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:49:19 #201
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67239830
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:46 schreef Nad-ja het volgende:
Weet iemand wat het betekent als je Hb (als vrouw) hoger is dan 10 mmol/L?
Dan ben je Margaret Thatcher
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67240078
@ Mark

Had m'n afspraak van afgelopen woensdag verzet naar vanmiddag 16.30 uur. Hopelijk beter parkeren i.p.v. tijdens bezoekuur van het ziekenhuis.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:01:46 #203
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67240198
In Nijmegen is er een aparte parkeerplaats voor de bloedbank, werkt prima. Al ga ik altijd op de fiets.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_67268460
Ja, dat lijkt mij ook veel handiger. Donoren krijgen in ieder geval wel altijd een uitrijkaart, dat scheelt in ieder geval weer.
Het ging weer goed! HB was 8.6 en bloeddruk was 105/77 tijd van doneren: 36 minuten
I found myself alone,
pi_67290659
Ik had een vaccinatie voor gele koorts gekregen, en een dag later kreeg ik mn oproepkaart
Maar ze sturen over een maand een nieuwe, en dan mag ik weer
pi_67651764
Ik had het voor mijn doen ongekend hoge HB van 8.8. Een absoluut record!
pi_67651800
Ik moet morgen een kijkoperatie, en heb nog steeds geen oproepkaart (het is nu bijna 3 maanden geleden). Maar ik was waarschijnlijk toch afgewezen, mijn hb was bij bloedprikken maar 6,9 .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67653863
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:56 schreef Chicolate het volgende:
Ik moet morgen een kijkoperatie, en heb nog steeds geen oproepkaart (het is nu bijna 3 maanden geleden). Maar ik was waarschijnlijk toch afgewezen, mijn hb was bij bloedprikken maar 6,9 .
Aangezien wij parallel liepen: Ik heb hem dus een tijdje geleden ontvangen, zou vanaf 31/3 weer mogen. Maar ben helaas behoorlijk verkouden, dus afgebeld. Verdorie de vorige keer ook al! Binnenkort dus een nieuwe kans
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 2 april 2009 @ 19:52:01 #209
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67655357
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:46 schreef Nad-ja het volgende:
Weet iemand wat het betekent als je Hb (als vrouw) hoger is dan 10 mmol/L?
Polycytemia Vera, ik zou dan maar alvast je testament schrijven

Of om het wat realistischer te houden: dan heb je misschien te maken met een sportvrouw (of iig een vrouw die in hele goede conditie verkeerd/een maandje op vakantie is geweest in een of ander hooggebergte) of een vrouw die wel wat vaker een glaasje water mag pakken. Ook heb je altijd mensen die iets buiten de referentiewaarden gaan zitten terwijl er niets aan de hand is, dwarse eikels dat ze zijn.

Kan van alles zijn
  donderdag 2 april 2009 @ 20:03:25 #210
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67655799
Morgen ook weer
Dommage arachide-fromage
pi_67658623
Weet iemand hier trouwens hoe vaak de gemiddelde plasmadonor wordt opgeroepen? In de folder staat dat je eens in de 14 dagen mag, maar ik neem aan dat er ook wel mensen zijn die niet zo vaak tijd hebben en toch doneren.
pi_67659242
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Weet iemand hier trouwens hoe vaak de gemiddelde plasmadonor wordt opgeroepen? In de folder staat dat je eens in de 14 dagen mag, maar ik neem aan dat er ook wel mensen zijn die niet zo vaak tijd hebben en toch doneren.
Ik maak eigenlijk altijd een afspraak voor een volgende donatie tijdens het doneren.
Ik geloof dat ik nu weer sta ingepland voor 23 april. Kijken of het nu wel goed gaat.
  donderdag 2 april 2009 @ 22:30:16 #213
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67660265
Ik ga ongeveer 1x per maand
Dommage arachide-fromage
pi_67660925
Ah, is dus flexibel, dat dacht ik eigenlijk al wel. Ik overweeg over te stappen. Niks mis met bloed doneren, maar er hangen altijd van die posters dat ze plasmadonoren zoeken in o.a. mijn bloedgroep (A), en het lijkt me sporttechnisch handiger omdat je er nauwelijks van hoeft te herstellen. Niet dat ik nou zo'n topsporter ben hoor, maar ik heb altijd wel in m'n achterhoofd dat ik het niet moet doen vlak voor een loop en in combinatie met werk en andere verplichtingen is het dan soms toch lastig in te plannen.

Wellicht meld ik me vrijblijvend aan en laat het aan hen over of ze me liever als bloed- of als plasmadonor hebben .
pi_67661005
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:30 schreef Mark het volgende:
Ik ga ongeveer 1x per maand

En ik krijg mensen al nauwelijks overtuigd dat het echt niet zoveel moeite is om 3 keer per jaar te doneren.
Ik blijf overigens zelf gewoon bloeddonor, bij navraag hadden ze dat liever. Ik heb 0+.
pi_67689334
Maandag mijn keuring gehad, nu wachten tot de goedkeuring maar dat zal wel goed komen denk ik.
Had alleen een lage bloeddruk maar da's niet zo'n big deal toch?
Verder, ik wil beenmerg doneren aan m'n neef binnekort omdat hij een ernstig geval van bloedarmoede heeft. Heeft dit invloed op het geven van bloed/plasma?
pi_67689547
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:19 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Maandag mijn keuring gehad, nu wachten tot de goedkeuring maar dat zal wel goed komen denk ik.
Had alleen een lage bloeddruk maar da's niet zo'n big deal toch?
Verder, ik wil beenmerg doneren aan m'n neef binnekort omdat hij een ernstig geval van bloedarmoede heeft. Heeft dit invloed op het geven van bloed/plasma?
Lage bloeddruk maakt niet zoveel uit (tenzij je er echt last van hebt). Ik heb ook altijd een lage bloeddruk. Je tweede vraag weet ik eigenlijk niet. 'k Zou even bellen met Sanquin. Wel goed van je! Het lijkt mij heel eng.
I found myself alone,
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:03:42 #218
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_67693006
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:19 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Op de website van Sanquin vind je meer informatie over beenmergtransplantatie. Tegenwoordig noemen ze dat blijkbaar stamceltransplantatie. Daar lees ik dat het niet zo vanzelfsprekend is dat er een donor beschikbaar is met de juiste typering. Oftewel, de vraag is of jouw stamcellen geschikt zijn voor donatie aan je neef. Sterkte in ieder geval.

Het hele artikel is hier te vinden: Een uit duizenden - Stamceltransplantatie
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:51:19 #219
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67886205
Woensdag weer gegeven, bloeddruk van 125/80, Hb gehalte van 9,3 (laag) en een tijd van 6m44
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:01:50 #220
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_67886405
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:51 schreef Elegy het volgende:
Woensdag weer gegeven, bloeddruk van 125/80, Hb gehalte van 9,3 (laag) en een tijd van 6m44
Dan hebben we elkaar misgelopen, er vanuit gaande dat jij bij dezelfde locatie in Den Haag doneert als ik.

Ik ben gister geweest. Bloeddruk was 136 / 73, Hb was 9,9 en een tijd van 43 minuten.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:23:29 #221
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67886844
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:01 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dan hebben we elkaar misgelopen, er vanuit gaande dat jij bij dezelfde locatie in Den Haag doneert als ik.

Ik ben gister geweest. Bloeddruk was 136 / 73, Hb was 9,9 en een tijd van 43 minuten.
Ik ga altijd naar Haarlem met vrienden. Liggen we met z'n drieën of vieren naast elkaar

Eerst wat eten en dan samen geven, is altijd wel gezellig. Den Haag ben ik nog niet geweest eigenlijk.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_67931588
Een vriend van mij werd laatst opgeroepen om weer te komen geven omdat de bloedvoorraad snel slinkt.

Maar wat gebeurt er met al dat bloed? op de site van de bloedbank staat een oninteressante medische uitleg in welke bestanddelen het bloed wordt opgedeeld. Ik wil gewoon weten NAAR WIE dat bloed gaat. Ik heb wel eens gelezen dat 70% van het bloed naar het buitenland gaat?

Wie kan mij keiharde cijfers of percentages bieden?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:38:16 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67936670
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:47 schreef dddour het volgende:
Een vriend van mij werd laatst opgeroepen om weer te komen geven omdat de bloedvoorraad snel slinkt.

Maar wat gebeurt er met al dat bloed? op de site van de bloedbank staat een oninteressante medische uitleg in welke bestanddelen het bloed wordt opgedeeld. Ik wil gewoon weten NAAR WIE dat bloed gaat. Ik heb wel eens gelezen dat 70% van het bloed naar het buitenland gaat?

Wie kan mij keiharde cijfers of percentages bieden?
Heb even gezocht op google en ik vond wel dit artikel:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/134982
Tis idd vreemd dat je niet gewoon cijfers hebt van hoeveel er naar ziekenhuizen gaat, hoeveel er voor onderzoek wordt gebruikt etc..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67936875
Ik heb weleens (in zo'n info-uitzending die ze aan hadden staan zodat je je niet zo verveelt tijdens het wachten) gezien dat gemiddeld een op de dertig donaties levensreddend is. Statistisch gezien moet ik dus nog 12 keer geven en dan heb ik een leven gered .
pi_67937009
Meer info over wat er met het bloed gebeurt staat hier. Ik heb t.t.v. de commotie over die acht ton die de Sanquin-directeur mee naar huis neemt ook wel overwogen me af te melden als donor. Maarja, zolang die man zelf geen bloed nodig heeft pak je daar de verkeerde mensen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')