Het kan wel hoor. Ik ben wel eens onderuit gegaan bij het tappen van 6 buisjes. Na de 5e werd het toen toch opeens zwart..quote:Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:
heb afgelopen week mn keuring gehadwas heel gezellig, heb wel een uur met de keuringsarts zitten praten, was wel nieuwsgierig waarom je bij de keuring moest aangeven of je onlangs in Roemenië enzo geweest was
verder vielen die paar buisjes reuze meevingerprikje is irritanter.
maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
Bij de keuring boden ze het me niet eens aanquote:Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:
heb afgelopen week mn keuring gehadwas heel gezellig, heb wel een uur met de keuringsarts zitten praten, was wel nieuwsgierig waarom je bij de keuring moest aangeven of je onlangs in Roemenië enzo geweest was
verder vielen die paar buisjes reuze meevingerprikje is irritanter.
maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
het heeft even geduurd...ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat ik het na zou vragen bij de bloedbank.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:27 schreef Waterweg het volgende:
ik ben best wel trots.. hehe
ze belden me van de week of ik in de gelegenheid was om op 2e kerstdag bloed te komen geven.
en dat ga ik uiteraard regelen
overigens...hoe zit dat dan eigenlijk met die bewaartijd van 6 maanden tussen afname en gebruik van het bloed? beetje apart dat ze dan rond zo'n dag toch blijkbaar een tekort verwachten. wat is het, 26 juni?
Nou ja, als blijkt dat het toch wat zwaarder voor je lichaam was dan normaal dan kan je maar beter vast liggen als je flauw valt dan dat je staat, toch?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Wanneer gaan we afspreken dan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Bij de laatste keer bloedgeven hebben ze mij wederom gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ik ben goed te prikken omdat mijn aderen goed te zien zijn, doneren gaat vrij rap en ze hebben echt een chronisch tekort aan plasmadonoren. Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.
Ben benieuwd!
Daar moest ik ook meteen aan denken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:33 schreef Liejannuh het volgende:
Wanneer gaan we afspreken dan?
Ga ik ook weer een keer doneren, werk nu weer in de buurt.
Welkom bij de clubquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.
Ben benieuwd!
Alsof de duvel er mee speelt!quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denken.
Zodra ik m'n oproep binnen heb, laat ik het wel even weten.
prikken ze plasma op een andere manier dan bloed dan? Hoe werkt dat precies?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Bij de laatste keer bloedgeven hebben ze mij wederom gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ik ben goed te prikken omdat mijn aderen goed te zien zijn, doneren gaat vrij rap en ze hebben echt een chronisch tekort aan plasmadonoren. Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.
Ben benieuwd!
quote:Op maandag 2 februari 2009 17:49 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag dan eindelijk voor het eerst geweest. Ging eigenlijk allemaal prima, al verbaasde ik me over de dikte van de naald. Maar goed, die zat er zo in. Speciaal vanwege de eerste keer vrij rustig gedaan en nog ff een tijdje blijven zitten en drinken enzo. M'n tong nog lichtjes verbrand aan de bouillon die ik voorgeschoteld kreeg![]()
Ik heb trouwens O-positief, weet ik dat eindelijk ook
quote:Op maandag 2 februari 2009 17:56 schreef Chicolate het volgende:
[..]
![]()
Zelfde tijd aangemeld, en nog dezelfde bloedgroep ook.
Yups, en dat staat ook op de kaart zelf als het goed is?quote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb mn oproepkaart binnengelukkig geen enge ziektes ofzo.
die datum die erop staat he, het is de bedoeling dat je binnen twee weken na die datum gaat toch?
benieuwd wat mijn lichaam ervan gaat vinden.
Ik heb hier een oproepkaart met de datum van morgen, komt dat even mooi uitquote:Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb mn oproepkaart binnengelukkig geen enge ziektes ofzo.
die datum die erop staat he, het is de bedoeling dat je binnen twee weken na die datum gaat toch?
benieuwd wat mijn lichaam ervan gaat vinden.
Als je niet kan binnen die periode hebben ze graag even dat je belt, dan kunnen ze een nieuwe datum inplannen.quote:Geachte donor,
Wij verzoeken u vriendelijk om bloed te komen geven op:
03/02/2009 (adres)
Wij rekenen op uw komst! U bent vanaf bovengenoemde datum 14 dagen welkom op ma van 17.00-20.15 en op di, do en vrij van 08.00-11.45 uur.
Graag gedaan.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:56 schreef Jamiroquai het volgende:
Ik kan geen bloed geven![]()
Ik krijg het!![]()
Dankuwel allemaal!!!
(Yay, I'm still alive!)
"Heb je flink gezopen gisteren" is niet een van de vragen op de lijst hoor! Zolang je niet aangeschoten bij de bloedbank komt valt het allemaal wel meequote:Op maandag 2 februari 2009 18:57 schreef Jimbo het volgende:
ik heb denk ik standaard teveel alchol on mn bloed om te doneren
sorry
staat bij mij alleen op dat het niet voor die datum magquote:Op maandag 2 februari 2009 18:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Yups, en dat staat ook op de kaart zelf als het goed is?
Dat is spijtig te horen. Jammer dat de arts zich zo opstelde, hier in Enschede vind ik dat ze een professionele houding hebben, net als de overige medewerkers (en zo hoort het natuurlijk ook).quote:Op maandag 2 februari 2009 21:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ik mag de komende 10 weken weer niet geven.
Was er vorige week dinsdag en ze hebben verkeerd geprikt, waardoor het plaatsen van de naald al pijn deed. Vervolgens deed de afname pijn, ging het apparaat de hele tijd piepen en ging mijn arm steeds meer pijn doen. Toen ze uiteindelijk de naald eruit trokken deed het nog meer pijn!!!
Maar ik heb niet al mijn bloed terug gekregen, dus mag ik voorlopig niet.
Owja, en de keuringsarts zat nogal bijdehand te doen en domme grapjes te maken.
Ik heb het weer even gehad met de bloedbank in Den Haag.
Ach, ik was al geirriteerd bij binnenkomst. Eerst heel Den Haag doorfietsen, vervolgens kun je nergens fatsoenlijk je fiets kwijt en dan kom je binnen en dan hebben de dames aan de balie het altijd errug druk met kletsen en vooral niet opschieten.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:49 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dat is spijtig te horen. Jammer dat de arts zich zo opstelde, hier in Enschede vind ik dat ze een professionele houding hebben, net als de overige medewerkers (en zo hoort het natuurlijk ook).
Bij mij begon 't apparaat op een keer ook te piepen, het stroomde niet snel genoeg en ik zat wat te laat in 't balletje te knijpen. Maar dan stopte bij jou denk ik de bloedtoevoer naar de zak toe.
Waarschijnlijk alleen als je een NSAID heb genomen, bij paracetamol maakt het niets uit.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag weer bloedgegeven, nu weet ik ook wat er gebeurt als je aangeeft dat je in de afgelopen vier dagen pijnstillers hebt gebruikt. Er komt een sticker op de zak en er worden wat losse buisjes ook afgenomen, voor de rest niets bijzonders.
Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:33 schreef miss-piggy het volgende:
en als je een opiaat gebruikt? gebeurt er dan ook wat mee?
of je kijkt even of het er tussen staat op die checklist hier http://www.sanquin.nl/San(...)en--Vaccinaties.htmlquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Nuna het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.
Opiaat is iets wat deels of helemaal onder de opiumwet valt, dus bijv. morfine-achtige pijnstillers en dergelijke.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Nuna het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.
Maar zou jij met je linkerhand kunnen prikken?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Ik altijd rechts, want ze kunnen bij mij links niet handig prikken. Weet ook niet wat het is, maar ik zal er rekening mee houden als ik ooit aan de heroine raak.
Ik had een ibuprofen, volgens Wikipedia is dat een NSAIDquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:13 schreef Nuna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen als je een NSAID heb genomen, bij paracetamol maakt het niets uit.
Er zijn zeker dunnere naalden, maar echt vervelend vind ik deze naald niet. Op het moment dat hij er eenmaal in zit, merk je er niet zo gek veel meer van. Overigens heb ik ook 0+, populaire bloedgroepquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef Sander het volgende:
Ben nu twee maal geweest. Ging allemaal prima. Naald is idd wel dik. Heb er een foto van gemaakt met mijn telefoon toen ik daar toch was. Mijn bloedgroep is ook 0+.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |