abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 21:32:48 #51
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_64131723
Meestal ligt de factor tussen de 2,85 / 3.5x
Dus jouw salaris en dan x de factor .

Wel krijg ik altijd het gezeik als bv werknemers na 500 uur in vaste dienst kunnen komen
Ze gaan lopen zeiken over salaris..
Aangezien ik het uitzendbureau bv factor 2,85 betaal en dat nu dan stopt.
Of ik dan even dat restant ook aan hun kan betalen

Grapjassen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_64131887
Niet geschoten is altijd mis
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_64132003
In het tarief van het uitzendbureau zitten ook nog je reserveringen voor vakantiegeld en vakantiedagen, pensioenpremie, reserveringen voor opleidingen etcetra. Daarbij komt dat veel bedrijven een betalingstermijn van 30 dagen hanteren terwijl ij elke week je salaris gestort krijgt er is dus ook behoorlijk veel rente verlies dat moet wel gefinancierd worden.
pi_64132057
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:16 schreef rinzzz het volgende:
ja maar vertel dan eens welke indirecte kosten want dáár zijn we dan benieuwd naar...!
Lees het topic maar door hoor, ik ga niet voor de derde keer herhalen.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:47:45 #55
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_64132131
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:43 schreef Superduif het volgende:
In het tarief van het uitzendbureau zitten ook nog je reserveringen voor vakantiegeld en vakantiedagen, pensioenpremie, reserveringen voor opleidingen etcetra. Daarbij komt dat veel bedrijven een betalingstermijn van 30 dagen hanteren terwijl ij elke week je salaris gestort krijgt er is dus ook behoorlijk veel rente verlies dat moet wel gefinancierd worden.
Aha!! Dat heb ik dus inderdaad over het hoofd gezien! Thx!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 18 december 2008 @ 21:48:39 #56
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_64132157
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Lees het topic maar door hoor, ik ga niet voor de derde keer herhalen.
Ja maar heel erg concreet ben je niet geweest als ik eerlijk ben..misschien wel voor jezelf, maar niet voor mij. Evengoed bedankt voor de bijdrages
  donderdag 18 december 2008 @ 21:56:18 #57
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_64132380
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:43 schreef Superduif het volgende:
In het tarief van het uitzendbureau zitten ook nog je reserveringen voor vakantiegeld en vakantiedagen, pensioenpremie, reserveringen voor opleidingen etcetra.
Ja die betaal jij als werknemer, denk maar niet dat het uitzendburo dat betaald.
quote:
Daarbij komt dat veel bedrijven een betalingstermijn van 30 dagen hanteren terwijl ij elke week je salaris gestort krijgt er is dus ook behoorlijk veel rente verlies dat moet wel gefinancierd worden.
goh, verrek....
quote:
Maar mensen zijn vrij arbeidsintensieve 'producten' om te 'verkopen' en lang niet elke bemiddeling levert een werkende kandidaat op. Een hoger tarief betaalt ook voor de tijd die in mislukte bemiddelingen gestoken is.
Nu weet ik uit een andere betrouwbare bron dat het aantal succesvolle bemiddelingen per intercedent op ca. 4 per week ligt, de een wat meer de ander wat minder. Bij 1 werknemer heb je het directe uurloon voor de intercedent er uit, uiteraard kosten intercedenten ook meer dan wat ze verdienen dus laten we 3 uitzendkrachten nemen. Ik ga er van uit dat in de meeste gevallen de mensen die zij bemiddelen wel wat langer bij het uitzendbureau werken dan 1 week (uitzonderingen niet meegerekend) Dus opnieuw, tel uit je winst..
  donderdag 18 december 2008 @ 21:59:18 #58
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_64132485
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:56 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Ja die betaal jij als werknemer, denk maar niet dat het uitzendburo dat betaald.
Ja idd...
pi_64132505
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:48 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja maar heel erg concreet ben je niet geweest als ik eerlijk ben..misschien wel voor jezelf, maar niet voor mij. Evengoed bedankt voor de bijdrages
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, ik hou namelijk vanaf het begin al rekening met de extra directe kosten voor een werknemer, daar spreek ik daar niet over 2 keer het salaris van een werknemer dat het bureau vraagt.

En die 50 is verre van de nettowinst

Ik heb het over de directe kosten per werknemer, dus niet de indirecte bedrijfskosten, zoals algemene kosten, kantoorkosten, huren, afschrijving, vervoerskosten, reclamekosten, etc etc
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:47 schreef Rekkie het volgende:
Wat dacht je van sociale lasten, belastingen etc etc etc
afschrijvingen, leasebakken, reclamekosten

Huur, inventaris, etc etc

Hoe concreet wil je het hebben?
pi_64132523
quote:

[..]

[..]

goh, verrek....
[..]

Nu weet ik uit een andere betrouwbare bron dat het aantal succesvolle bemiddelingen per intercedent op ca. 4 per week ligt, de een wat meer de ander wat minder. Bij 1 werknemer heb je het directe uurloon voor de intercedent er uit, uiteraard kosten intercedenten ook meer dan wat ze verdienen dus laten we 3 uitzendkrachten nemen. Ik ga er van uit dat in de meeste gevallen de mensen die zij bemiddelen wel wat langer bij het uitzendbureau werken dan 1 week (uitzonderingen niet meegerekend) Dus opnieuw, tel uit je winst..
Ikzie het al we hebben te maken met een kenner. Maar ik heb nog nooit een rekening gehad als uitzendkracht, je betaald niet uit je brutosalaris nog een vergoeding aan het uitzendbureau, dat doet degene die jou via het uitzendbureau laat werken.
  donderdag 18 december 2008 @ 22:00:58 #61
220836 rinzzz
pi_64132528
Ja veel concreter kun je het niet wensen inderdaad.
  donderdag 18 december 2008 @ 22:02:50 #62
220836 rinzzz
pi_64132580
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:00 schreef Superduif het volgende:

[..]

Ikzie het al we hebben te maken met een kenner. Maar ik heb nog nooit een rekening gehad als uitzendkracht, je betaald niet uit je brutosalaris nog een vergoeding aan het uitzendbureau, dat doet degene die jou via het uitzendbureau laat werken.
Nee natuurlijk niet, dat betaald de werkgever, maar pensioensopbouw en reserveringen worden afgetrokken van jouw loon, die worden niet uit de portomonnaie van het uitzendbureau betaald, dit is namelijk niets meer dan een spaarpotje voor je oude dag of feestdagen e.d. Kijk nog maar eens goed naar je loonstrookje daar staat het nl ook letterlijk vermeld
pi_64132585
quote:

[..]

[..]

Dus een werknemer betaalt zijn reservering voor vakantiegeld en vakantiedagen?
En de werkgever betaalt geen pesioenpremie (werkgevers bijdrage)
  donderdag 18 december 2008 @ 22:04:57 #64
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_64132653
Mijn concentratie verdampt een beetje...was weer een lange werkdag.
pi_64132762
Vakantiegeld en vakantiedagen gaan niet van je brutoloon af, dat mag bij een "normale" arbeidsovereenkomst niet dus ook niet bij een uitzendbureau. daarbij betaald het uitzendbureau wel degelijk een deel van de pensioenpremie
  donderdag 18 december 2008 @ 22:08:42 #66
220836 rinzzz
pi_64132775
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus een werknemer betaalt zijn reservering voor vakantiegeld en vakantiedagen?
JA om precies te zijn 1/8 van je salaris...
quote:
En de werkgever betaalt geen pesioenpremie (werkgevers bijdrage)
weet niet of uitzendbureaus dit betalen, zou kunnen, maar dat zijn geen gigantische bedragen.
pi_64132849
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:08 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Straks ga je me nog vertellen dat elke werkgever dat doet

[ Bericht 17% gewijzigd door Rekkie op 18-12-2008 22:16:14 ]
  donderdag 18 december 2008 @ 22:18:58 #68
220836 rinzzz
pi_64133126
Ik probeerde het zojuist op te zoeken en zie alleen dat het vakantiegeld dus op die manier opgebouwd is, maar er wordt niet vermeld door wie het betaald wordt. Aangezien ik niet terug zie dat het door de werknemer zelf betaald zou worden zou het toch goed kunnen dat ik de plank daar inderdaad mis sla.

In dat geval zie ik inderdaad al aardig wat kosten reizen, al denk ik nog steeds dat het minder geld kost om een werknemer in dienst te hebben dan om een werknemer te bemiddelen.

Heeft iemand nog suggesties voor grote kostenposten die nog niet genoemd zijn?
pi_64133273
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:18 schreef rinzzz het volgende:

In dat geval zie ik inderdaad al aardig wat kosten reizen, al denk ik nog steeds dat het minder geld kost om een werknemer in dienst te hebben dan om een werknemer te bemiddelen.

Uiteraard, maar qua flexibiliteit is een uitzendkracht handiger.

Grote kostenposten die je mist?
Niet veel, ten opzichte van wat hier nog niets genoemd.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 december 2008 @ 22:22:43 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64133285
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:08 schreef rinzzz het volgende:

[..]

[..]

weet niet of uitzendbureaus dit betalen, zou kunnen, maar dat zijn geen gigantische bedragen.
Jij begrijpt er echt helemaal niets van he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64133322
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt helemaal niets van he
Dat had hij zelf ook door hè
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 december 2008 @ 22:24:55 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64133361
ik ben moe, dus spuit elf
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64133535
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:24 schreef Sjeen het volgende:
ik ben moe, dus spuit elf
pi_64135973
Net zoals alle tussenpersonen leven ook uitzendbureaus en detacheerders er goed van over jouw rug. Jaaaren geleden werkte ik voor een IT detacheerder - tot ik hoorde wat die de klant per uur voor mij in rekening bracht...

Ben daarna snel opgestapt en heb me via een bemiddelingsbureau verhuurd. Dat levert al meteen een stuk meer op, maar je hebt nog wel gezeik over urenbriefjes e.d. en ze pikken toch al snel 20 euro / uur in - vooral als er meerdere lagen tussen zitten. En daarbij kunnen ze ook nog een extra debiteuren risico opleveren.

Na verloop van tijd bouw je een netwerkje op zodat je bij klanten als het even kan rechtstreeks ingehuurd wordt. Da's goedkoper voor de klant en levert jezelf ook meer op.

De rol van tussenpersoon - in allerlei situaties trouwens - is zwaar overrated (en overbetaald) als je het mij vraagt. Ik heb er altijd meer last dan profijt van gehad.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_64137335
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:45 schreef Poekieman het volgende:
Net zoals alle tussenpersonen leven ook uitzendbureaus en detacheerders er goed van over jouw rug. Jaaaren geleden werkte ik voor een IT detacheerder - tot ik hoorde wat die de klant per uur voor mij in rekening bracht...

Ben daarna snel opgestapt en heb me via een bemiddelingsbureau verhuurd. Dat levert al meteen een stuk meer op, maar je hebt nog wel gezeik over urenbriefjes e.d. en ze pikken toch al snel 20 euro / uur in - vooral als er meerdere lagen tussen zitten. En daarbij kunnen ze ook nog een extra debiteuren risico opleveren.

Na verloop van tijd bouw je een netwerkje op zodat je bij klanten als het even kan rechtstreeks ingehuurd wordt. Da's goedkoper voor de klant en levert jezelf ook meer op.

De rol van tussenpersoon - in allerlei situaties trouwens - is zwaar overrated (en overbetaald) als je het mij vraagt. Ik heb er altijd meer last dan profijt van gehad.
Vergeet niet dat werknemers in Nederland heel goed beschermd worden. Het klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk, dat freelancen en zzp'en, maar vergeet niet dat de risico's veelal ook een stuk hoger zijn. Loondienst biedt zekerheid, voor jezelf werken niet. Dat risico neemt de werkgever voor zijn rekening. Veel mensen rekenen zich daardoor al gauw te rijk.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')