abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64267779
Dit was ook sinds tijden het vervelendste interview wat ik op tv gezien heb. Reinout, een man die toch veel interessante verhalen zou moeten kunnen vertellen over zijn leven, gaf niet thuis. Op alles was het lang nadenken en ´ja´ ´ik erger me aan dingen´ etc etc. Pauw ging maar door met vragen stellen (wat op den duur dus alleen maar irritant werd), maar Reinout gaf maar geen antwoord. Ik werd er knetter van! Ook vind ik Reinout stukken harder geworden, minder lachen dan eerst, veel veranderd met de tijd. Nee, totaal geen leuk interview. Ik weet in elk geval wel zeker dat ik niet alle interviews zal bekijken, want als dat allemaal op deze manier gaat (met Pauw die maar BLIJFT doorvragen... ) word ik er gek van!
pi_64267817
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:00 schreef borisz het volgende:

[..]

Mwah Oerlemans had direct zijn stekels paraat. Winst mag gevierd worden. Over mislukkingen mag niet gepraat worden. Juist Oerlemans wil ik aanwijzen, er kwamen weinig zinnige teksten uit.
Oerlemans heeft zich gedragen als een gesloten hork, dat geef ik zonder meer toe. Maar ik reken het Jeroen Pauw aan. Als interviewer moet je hiermee ook om kunnen gaan en er doorheen breken i.p.v. makkelijk gaan scoren en een heel vervelend interview af te leveren.
pi_64267831
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:05 schreef Kidney_Bean het volgende:
Dit was ook sinds tijden het vervelendste interview wat ik op tv gezien heb. Reinout, een man die toch veel interessante verhalen zou moeten kunnen vertellen over zijn leven, gaf niet thuis. Op alles was het lang nadenken en ´ja´ ´ik erger me aan dingen´ etc etc. Pauw ging maar door met vragen stellen (wat op den duur dus alleen maar irritant werd), maar Reinout gaf maar geen antwoord. Ik werd er knetter van! Ook vind ik Reinout stukken harder geworden, minder lachen dan eerst, veel veranderd met de tijd. Nee, totaal geen leuk interview. Ik weet in elk geval wel zeker dat ik niet alle interviews zal bekijken, want als dat allemaal op deze manier gaat (met Pauw die maar BLIJFT doorvragen... ) word ik er gek van!
Pauw wist ook niet hoe hij er mee om moest gaan volgens mij...
pi_64267901
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Oerlemans heeft zich gedragen als een gesloten hork, dat geef ik zonder meer toe. Maar ik reken het Jeroen Pauw aan. Als interviewer moet je hiermee ook om kunnen gaan en er doorheen breken i.p.v. makkelijk gaan scoren en een heel vervelend interview af te leveren.
Wat had Pauw moeten doen dan? Z'n vragen waren behoorlijk (en ik ben absoluut geen Pauwfan), maar de antwoorden van oerlemans bleven gewoon zo kort... Een antwoord geven, maar dan weer niet dieper erop in willen gaan...
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:09:57 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64267987
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:01 schreef ScienceFriction het volgende:
Jeroen Pauw stelde in het begin normale vragen. reinoud oerlemans was vanaf het begin al erg argwanend... z'n hele lichaamstaal verraadde een soort van angstig 'ik word in de val gelokt'...

Pauw ging nog meer gesloten vragen stellen, wat het gesprek al helemaal niet ten goede kwam...

Klopt.
Maar zeker iemand als Oerlemans met een TV=productiebedrijf zou moeten weten dat enige medewerking van een gast wel gewenst is.
Hij heeft misschien 5 jaar geleden een contract getekend waarin hij akkoord ging met het uitzenden en opnieuw laten interviewen na 5 jaar, maar hij straalde aan alle kanten uit dat hij er nu geen zin in had.
Misschien had ie het achteraf gezien wel zelf willen produceren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64268037
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:01 schreef Stali het volgende:
Het was naar mijn mening heel negatief, ook over hetgeen die Oerlemans zelfs nog moet gaan doen. Regisseren. De benadering ervaarde ik als heel negatief.
Ik vind Jeroen Pauw net zo goed verantwoordelijk voor dit fiasco.
Een goed interview is afhankelijk van twee mensen. Kritische vragen zijn vaak juist goed.
Normaal gesproken prikkelt het de interviewee en hij geeft daarom een scherper antwoord.
Het zet de toon. Politici houden zelfs van kritische vragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Hoop morgen beter. .
Denk het wel.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:12:21 #107
238868 Gefilterd
Spot niet met mij!
pi_64268088
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:05 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat publiek waar hij zich op richt is juist het grootste publiek. Daar veel succes mee boeken ís die ambitie. En daar heeft hij succes mee.
Ik leef nog steeds in de romantische tijd (of met het romantische wereldbeeld) dat televisie ook een soort van kunst is en dat de kunstenaar/producent de ambitie heeft het mooiste kunstwerk te maken. Dat is haast per definitie iets anders dan het produceren voor de massa. Het bereiken van de massa als instrument om iets moois te maken. Dat had een (kritische) vraag aan meneer Oerlemans kunnen zijn.
pi_64268105
Wat een vreselijk interview! Heb hier echt met kromme tenen naar zitten kijken.. Reinout had totaal niks te vertellen, over zijn mislukte projecten noch over zijn successen!! Een succesvolle zakenman zou toch op z'n minst wel íets passievols over zijn werk moeten kunnen vertellen.. Hij meet zich dan ook nog met een Joop van den Ende, die waarschijnlijk wel uren door had kunnen lullen over waarom iets wel een succes is geworden of waarom juist niet. Als ik Jeroen was geweest had ik er halverwege het interview al meteen een punt achter gezet!
pi_64268110
Over dat regisseren by the way.. Zo´n vreemde reactie van Pauw was dat toch niet? Wat hij zegt ´Ik ga toch ook niet zingen in Carré`.. Regisseren is een heel vak, en Reinout denkt daar opeens de talenten voor te hebben.. dan mag je oprecht vragen hoe hij aan die ideeën gekomen is, klaar.
pi_64268149
Wat nou mislukt interview? Ik vond het op plaatsen bijzonder boeiende televisie. Het mooie was namelijk dat Oerlemans zich in de verdediging liet drukken nog ruim voordat Pauw begon te duwen.

Ik heb een arrogante klootzak gezien (ik bedoel Oerlemans) die heel goed weet hoe gluiperig televisie kan zijn, en heel goed weet wat voor vragen Pauw zou kunnen stellen. Daar probeerde Reinout omheen te zeilen, maar omdat hij altijd aan de achterkant van de camera staat, en zelden het slachtoffer van TV is, wist hij ontluisterend slecht hoe met zo'n interviewer om te gaan. Daardoor zeilde hij dusdanig opzichtig om de kuilen heen, waardoor precies het beeld van Oerlemans ging ontstaan dat hij wou vermijden. Inclusief Arnie's geforceerde 'Ja, ik vind het heel leuk' steeds.

Reinout moet heel snel een mediatrainer aanstellen (danwel die van van Gaal en Stevens ontslaan), want voorlopig acteert hij nog net zo slecht als in GTST.

Echt, stoere TV, wat mij betreft. Ik hoop dat ze op die manier ook aan Bridget en Smeets kunnen trekken.
pi_64268158
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:11 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

[.morgen beter?.]

Denk het wel.
[slechte grap alert] De 5 jaar geleden geinterviewde zal wel wat stijfjes reageren of er doodstil bijzitten [/slechte grap alert]
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:15:26 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64268207
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:14 schreef ScienceFriction het volgende:

[slechte grap alert] De 5 jaar geleden geinterviewde zal wel wat stijfjes reageren of er doodstil bijzitten [/slechte grap alert]
Hij is zo flauw dat ik moest lachen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64268209
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:14 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Bah, wat een slechte grap.
pi_64268221
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:08 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat had Pauw moeten doen dan? Z'n vragen waren behoorlijk (en ik ben absoluut geen Pauwfan), maar de antwoorden van oerlemans bleven gewoon zo kort... Een antwoord geven, maar dan weer niet dieper erop in willen gaan...
Tuurlijk het zal voor die Oerlemans echt niet makkelijk zijn miskleunen toe te geven maar het bleef er maar over doorgaan. En er al op aansturen dat iets bij voorbaat als een mislukking zal worden. (Het regisseren.)
En dit is maar een voorbeeld.

Ik probeer hier alleen te zeggen dat de interviewer ook debet is als gesprek zo jammerlijk mislukt. Iemand die zich aangevallen voelt kruipt in zijn schulp. Dat is niet meer dan logisch en Jeroen Pauw heeft werkelijk niets gedaan om Oerlemans daar weer uit te krijgen. Integendeel, doordrammen over de mislukkingen.

Goed, iedereen zal het anders ervaren, maar zo zie ik het iig.

Trusten en morgen weer. .
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 00:16:50 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_64268266
Waarom vroeg Jeroen niks over het feit dat de vrouw van Reinout een starfucker is.

En zelfs met Hans Kraay in een parkeergarage heeft gewipt ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64268278
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:12 schreef Gefilterd het volgende:

[..]

Ik leef nog steeds in de romantische tijd (of met het romantische wereldbeeld) dat televisie ook een soort van kunst is en dat de kunstenaar/producent de ambitie heeft het mooiste kunstwerk te maken. Dat is haast per definitie iets anders dan het produceren voor de massa. Het bereiken van de massa als instrument om iets moois te maken. Dat had een (kritische) vraag aan meneer Oerlemans kunnen zijn.
Dat was toch ook een soort van een vraag? Hoe hij zichzelf zag als televisiemaker? En dat hij pissed was op die man, die zei dat hij meer een ondernemer was en dat het niet om de inhoud ging. Reinout wil niet toegeven dat zijn programma´s meer voor de massa zijn, en dat het niet om een soort elitaire kunstzinnige inhoud gaat. Het zal me dan ook benieuwen hoe hij een film gaat produceren.. ´ja het verhaal ligt dicht bij me´. Tja, dat kan ik ook wel van een paar boeken zeggen, maar of ik het dan ook kan regisseren is een tweede..
pi_64268340
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:11 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Een goed interview is afhankelijk van twee mensen. Kritische vragen zijn vaak juist goed.
Normaal gesproken prikkelt het de interviewee en hij geeft daarom een scherper antwoord.
Het zet de toon. Politici houden zelfs van kritische vragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Denk het wel.
Tuurlijk. Maar als je te maken krijgt met iemand die zijn eigen teleurstellingen nog niet verwerkt heeft moet je daar wel fatsoenlijk mee omgaan en daar niet mee aan de haal gaan. Het is w.m.b. te makkelijk.
En Oerlemans is natuurlijk geen politicus he?
pi_64268377
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:16 schreef tong80 het volgende:
Waarom vroeg Jeroen niks over het feit dat de vrouw van Reinout een starfucker is.

En zelfs met Hans Kraay in een parkeergarage heeft gewipt ?

.

Wie is dat dan weer?
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 00:21:35 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_64268440
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:19 schreef Stali het volgende:

[..]

.

Wie is dat dan weer?

Piet Paulusma

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 00:21:56 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_64268451
Qua weer

pi_64268564
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:19 schreef Stali het volgende:
En Oerlemans is natuurlijk geen politicus he?
Nog niet.
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:27:17 #123
238868 Gefilterd
Spot niet met mij!
pi_64268662
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:17 schreef Kidney_Bean het volgende:Dat was toch ook een soort van een vraag? Hoe hij zichzelf zag als televisiemaker? En dat hij pissed was op die man, die zei dat hij meer een ondernemer was en dat het niet om de inhoud ging. Reinout wil niet toegeven dat zijn programma´s meer voor de massa zijn, en dat het niet om een soort elitaire kunstzinnige inhoud gaat. Het zal me dan ook benieuwen hoe hij een film gaat produceren.. ´ja het verhaal ligt dicht bij me´. Tja, dat kan ik ook wel van een paar boeken zeggen, maar of ik het dan ook kan regisseren is een tweede..
Ja inderdaad, eigenlijk gaf hij daar wel een antwoord op. Hij is trots op het feit dat wat een team gemaakt heeft, bekeken wordt door de massa. Of hij zelf ook zou kijken naar zijn eigen programma's is volgens mij niet beantwoord en ook niet gevraagd.
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:28:08 #124
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_64268692
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:15 schreef Gefilterd het volgende:
Zeg.... Reinout heeft z'n gezellige kant aan de overkant van de oceaan laten liggen.
Zo, inderdaad zeg... Gevalletje verkeerd been/bed, hoop ik voor hem althans; hij zal toch niet iedere dag zo zijn?

Overigens vond ik het ondanks zijn afwerende houding niet per se een oninteressante uitzending. Juist die spanning die er steeds hing, hield mij wel geboeid. Of ik er veel wijzer van ben geworden is een tweede, maar goed.

Concept van het programma is hoe dan ook wel leuk. Ik hou sowieso wel van lange één-op-één interviews met een gast.
pi_64268887
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:21 schreef tong80 het volgende:
Qua weer

Ja zeg... ik ga er niet op googlen hoor.
Zoveel boeit zo'n gast me dan weer niet. .

We kunnen trouwens weer de schaatsen te voorschijn halen volgende week.
Qua weer dan he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')