abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 18:51:54 #1
231389 Raspoetin.
Russisch monnik en intrigant.
pi_64127515
Hai,

Ik heb een laptop met twee harde schijven erin. Nu heb ik zojuist Vista opnieuw geinstalleerd. Hierbij kon ik kiezen uit 3 keuzes. De tweede was Install Vista to Entire HD, de derde was Install Vista to Entire HD with Two Partition. Met twee delen dus.

Ik ben voor de eerste (tweede in het keuzemenu) gegaan. Enkel is het nu zo dat er in Mijn Computer enkel een C-schijf staat als harde schijf. Ipv de C en de D die ik voorheen had. Is dit erg?
De man die niet gedood kon worden.
pi_64127552
Als je data op je Dschijf had staan, ja. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:54:54 #3
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64127562
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:51 schreef Raspoetin. het volgende:
Hai,

Ik heb een laptop met twee harde schijven erin. Nu heb ik zojuist Vista opnieuw geinstalleerd. Hierbij kon ik kiezen uit 3 keuzes. De tweede was Install Vista to Entire HD, de derde was Install Vista to Entire HD with Two Partition. Met twee delen dus.

Ik ben voor de eerste (tweede in het keuzemenu) gegaan. Enkel is het nu zo dat er in Mijn Computer enkel een C-schijf staat als harde schijf. Ipv de C en de D die ik voorheen had. Is dit erg?
nee.

Je hebt nu 1 grote harde schijf (partitie) als dat je normaalgesproken 2x de helft had. Blijft uiteindelijk practisch hetzelfde.. Om een snelle computer te houden, is 2 partities wel handiger (1 voor je windows, de ander voor je data)
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 18 december 2008 @ 18:56:35 #4
231389 Raspoetin.
Russisch monnik en intrigant.
pi_64127605
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

nee.

Je hebt nu 1 grote harde schijf (partitie) als dat je normaalgesproken 2x de helft had. Blijft uiteindelijk practisch hetzelfde.. Om een snelle computer te houden, is 2 partities wel handiger (1 voor je windows, de ander voor je data)
Duidelijk antwoord. Dankje.

Slotje!
De man die niet gedood kon worden.
pi_64138683
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:56 schreef Raspoetin. het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord. Dankje.

Slotje!
in principe zou je nog een tweede partitie kunnen maken met een programma als norton PartitionMagic 8.0 maar wat de risico's zijn dat het mis kan gaan, daar kan misschien een andere fokker wat meer over vertellen.
pi_64139391
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 02:15 schreef editoor het volgende:

[..]

in principe zou je nog een tweede partitie kunnen maken met een programma als norton PartitionMagic 8.0 maar wat de risico's zijn dat het mis kan gaan, daar kan misschien een andere fokker wat meer over vertellen.
Vista kan dit tegenwoordig zelf.
  vrijdag 19 december 2008 @ 04:02:27 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_64139481
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

nee.

Als je één fysieke harde schijf hebt kan ik me niet voorstellen dat het hebben van twee partities de snelheid van je computer bevordert. Het is alleen handig als er iets mis is met je Windows-installatie en je genoodzaakt bent Windows te herinstalleren maar je wel je data wilt behouden. Ik persoonlijk houd er niet van, als je een beetje een krappe harde schijf hebt kom je al gauw ruimte tekort als je meer dan 1 partitie hebt.
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')