abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:34:23 #151
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64375318
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:55 schreef kepler het volgende:

[..]

De vorstperiode moet nog echt beginnen, en je schrijft hem nu alweer af?

Er is inderdaad een goede kans dat het volgende week alweer afgelopen is, maar er is ook een even goede kans dat het winterweer gewoon aanhoudt

Zullen we nu gewoon eerst genieten van het kleine beetje winter wat er nu aankomt
Dat dit sort periodes kort duurt zijn wij gewend, wij blijven daarom idd eigenwijs hopen dat het deze keer anders zal lopen

Overigens de afgelopen maanden vaak gezien dat de verwachte westcirculatie maar niet echt wilde doorzetten
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 26 december 2008 @ 14:39:18 #152
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64376770

Ziet er toch relatief goed uit. Ik heb vaker goede dan slechte runs gezien tot dusver.... het kan nog de verkeerde kant op maar dat is even het weekend afwachten. Kleine stijging rond de jaarwisseling waarna het weer kouder wordt met neerslagkansen. Hoop alleen niet dat het mistig zal zijn met de jaarwisseling.

GFS model gaan toch meer members de kou in dan de zachte variant....

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_64385413
Nieuwe pluim

Tja... toch iets minder... maar mogelijk is het slechts een kortdurend zachter intermezzo...
pi_64386252
Hoezo is ie minder? Maandag, dinsdag en woensdag lijken me toch een stukkie kouder dan eerdere pluimen. Al moet ik zeggen dat ik de vorige niet heb gezien.
Ben benieuwd hoe de 15 daagse er uit gaat zien.
Veel spreiding,maar ziet er toch niet slecht uit voor de lange termijn.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_64386325
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:20 schreef i2Them2 het volgende:
Hoezo is ie minder? Maandag, dinsdag en woensdag lijken me toch een stukkie kouder dan eerdere pluimen. Al moet ik zeggen dat ik de vorige niet heb gezien.
Ben benieuwd hoe de 15 daagse er uit gaat zien.

alleen do/vr wat minder koud? veel onzekerheid nog daar.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64386988
die pluimen veranderen ook achterlijk vaak. nu staat die weer op -5 graden ceclius zou me niks verbazen als die morgen weer op +5 staat.
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:54:57 #157
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64387060
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:52 schreef mark2012 het volgende:
die pluimen veranderen ook achterlijk vaak. nu staat die weer op -5 graden ceclius zou me niks verbazen als die morgen weer op +5 staat.
idd, het zwabbert alle kanten op

Afwachten dus.....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_64387164
Die onzekerheid is vreselijk.

Als alle leden voor zacht weer zouden gaan, zou het niet erg zijn, maar nu lijkt het, als het niet lukt, dat we een kans zullen missen. Gek word je ervan.

Maar ach, kou is ook niet alles. Brrr.
pi_64387265
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:20 schreef i2Them2 het volgende:
Hoezo is ie minder?
Gemiddelde vanaf oud & nieuw ligt wat hoger.
Maar bij de 15-daagse heb je nu ook nauwelijks meer ECHT koude leden op de lange termijn (waren er eerst aardig wat die tot -15 gingen), ik weet het veel te lange termijn maar het geeft allicht een trend aan.
pi_64391710
Nieuwe aflevering van GFS ziet er toch wel aardig uit. Ook de Oper van EC is best goed, ook op langere termijn. Ik heb er wel vertrouwen in dat ook na de jaarwisseling er nog lekker geschaatst kan worden.

En, ItaloDancer, ik zit er steeds meer over te denken dat zo'n pluimmodel ook mogelijk moet zijn voor bijvoorbeeld macro-economische of beursvoorspelling (op grove schaal weliswaar). In de beginsituatie voor iedere member een paar kleine dingen veranderen, in het model stoppen en dan dus kijken in hoeverre een voorspelling door een model betrouwbaar kan zijn.
pi_64394987
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:39 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er toch relatief goed uit. Ik heb vaker goede dan slechte runs gezien tot dusver.... het kan nog de verkeerde kant op maar dat is even het weekend afwachten. Kleine stijging rond de jaarwisseling waarna het weer kouder wordt met neerslagkansen. Hoop alleen niet dat het mistig zal zijn met de jaarwisseling.

GFS model gaan toch meer members de kou in dan de zachte variant....

[ afbeelding ]
Nou ze verwachten wel weer dichte tot zeer dichte mist op oudejaarsnacht. Dat in combinatie met het vuurwerk en je hebt hetzelfde gedonder als vorig jaar. (tenminste hier in twente)
:-)
pi_64397401
EERSTE SCHAATSERS OP DE RYPTSJERKSTERPOLDER

http://www.waldnet.nl/wn/(...)sjerksterpolder.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64397714
GFS ziet er bijzonder goed uit voor de lange termijn! Ben benieuwd hoe dat ensemble er gaat uit zien

|[b]DASOO
| LastFM|
pi_64398022
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:05 schreef i2Them2 het volgende:
GFS ziet er bijzonder goed uit voor de lange termijn! Ben benieuwd hoe dat ensemble er gaat uit zien
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Enkel ter vermaak natuurlijk die kaarten. Toch lijkt het wel zeker dat de winterdip rond 1/2 januari maar zeer tijdelijk is, de winter neemt gewoon even een aanloopje alvorens echt in het diepe te springen.
pi_64398099
Er ligt hier 3cm ijs op de sloten, het vriest nog lichtjes en misschien dat de temperatuur even boven 0 gaat komen, om half 4 gaat de temperatuur weer omlaag.
Hier = Tholen(zeeland)
Straks even langs de schaatsbaan.
Life is Music
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:35:00 #166
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_64398424
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:05 schreef i2Them2 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
als ik het zo zie komt die diepvries kou rap dichterbij
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_64400325
Misschien wel een ijsdag hier vandaag.

edit: Niet dus, temperatuur kwam net op +0,3.

Ben benieuwd of de Thoolse veste weer dicht zal vriezen.

[ Bericht 60% gewijzigd door Fredo55 op 27-12-2008 15:08:57 ]
Life is Music
pi_64405377
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:34 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat dit sort periodes kort duurt zijn wij gewend, wij blijven daarom idd eigenwijs hopen dat het deze keer anders zal lopen

Overigens de afgelopen maanden vaak gezien dat de verwachte westcirculatie maar niet echt wilde doorzetten
De winter komt wel! Ik verwacht dat het tot oudejaarsdag gewoon koud gaat worden. In de nacht matige vorst, overdag rond 0. Donderdag en vrijdag dan iets warmer, in het oosten een graad of 1, aan de kust tot 4 a 5 graden. Zaterdag dan weer wind onder uit het oosten, met behoorlijk wat sneeuw. Zondag weer echt koud, overdag in het oosten weer onder 0, aan de kust misschien een graadje hoger. Daarna is het nog onzekerder dan wat ik hier boven prent, maar als het gaat gebeuren als hoe het er nu uitziet snachts mogelijk strenge vorst en overdag vooral in het oosten niet warmer dan -2 / -3...

Edit:

lees net op omroep friesland dit bericht:

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_54841.aspx

snap er geen ruk van maar het komt erop neer dat ze daar al op de polder hebben geschaatst!

nog een edit:

er was al iemand voor
:-)
  zaterdag 27 december 2008 @ 19:44:58 #169
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64408445
ik heb zin om te schaatsen, de plaatselijke sloot begint al behoorlijk dicht te vriezen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_64411291
In januari worden toch de laagste gemiddelde temperaturen gemeten, en gaat het vanaf februari weer geleidelijk omhoog?
pi_64414721
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:01 schreef StockPro het volgende:
In januari worden toch de laagste gemiddelde temperaturen gemeten, en gaat het vanaf februari weer geleidelijk omhoog?
Februari kan knap koud zijn. Volgens mij zijn de meeste 11stedentochten in Februari gehouden.
Weet ik niet zeker trouwens.
pi_64414759
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:01 schreef StockPro het volgende:
Ja lichtjes, maar in februari kan het nog net zo koud worden als in januari. Veel kouderecords staan volgens mij ook op naam van februari.
pi_64415358
quote:
Nader Verklaard
Februarikou
12 februari 2003 - Februari is gemiddeld niet de koudste wintermaand, maar toch worden juist dan vaak de laagste temperaturen gemeten. De uitdrukking 'als de dagen lengen, gaan de nachten strengen' komt meestal vooral rond het midden van de maand tot uiting. De periode 11-20 februari is met gemiddeld 2,5 graden in de Bilt kouder dan de laatste tien dagen van januari (3,6 graden) en de eerste tien dagen van februari (3,1 graden). De periode rond het midden van februari is in relatief veel winters koud.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained_subject_detail.jsp?id=3197
pi_64418216
De laatste kaarten zien er weer schitterend uit.
Zie Weerwoord.be voor de bespreking en kaarten enzo.
pi_64419064
Die 850 hPa temperaturen, echt absurd. Ik zit met trillende handen en overslaande hartslag naar de kaarten te kijken. Dit wordt schaatsen, eindelijk weer eens een echte tocht schaatsen.

zondag 28 december 2008 @ 01:31:49 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64419245
Leuk om dit te volgen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_64419295
quote:
Op zondag 28 december 2008 01:31 schreef Falco het volgende:
Leuk om dit te volgen
En dit kun allemaal live volgen.... buiten
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_64421557
Wat een heerlijke kaarten weer van GFS ! En ze worden maar mooier. Zo mooi, dat het vanaf nu eigenlijk alleen nog maar slechter kan worden . Als dit uitkomt zitten we echt serieus in de kou!

Ben benieuwd of GFS consistent blijft. En of andere modellen zoals ECMW en UKMO mee gaan. Ik zie iig al een paar modellen met de zelfde ideeën als GFS. We gaan 't mee maken .
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_64422462
quote:
maandag 29 december tot en met vrijdag 02 januari 2009
Eerst zonnig en koud winterweer. Later meer bewolking en stijging van de temperatuur. Tijdens de jaarwisseling kans op dichte mist.

zaterdag 03 januari tot en met dinsdag 06 januari 2009
50% kans op overgang naar koud winterweer met soms wat sneeuw, 50% kans op aanhouden van het minder koude weer met af en toe wat regen.
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/index.html#tien
quote:
Tot Nieuwjaarsdag blijft het bestendig winterweer, met zon en temperaturen overdag rond het vriespunt. 's Nacht hebben we te maken met lichte tot lokaal matige vorst. Het nieuwe jaar kent waarschijnlijk een zeer koude start
http://weernieuws.weeronline.nl/zonnig_en_koud/2/3616
pi_64423317
Spannende dagen, bij het knmi is het nog 50/50.
Life is Music
  zondag 28 december 2008 @ 10:40:19 #181
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64423325
zou het dan eindelijk
The line is a dot to you!
pi_64423413

Grappig, die -25 op de kaart.
pi_64424018
Als het zo loopt zoals de kaarten aangeven wordt ik gillend gek. Voor het eerst in m'n hele leven ga ik eens een keer op wintersport. En dan komt opeens de echte winter naar Nederland

Kijk ik gun het jullie ook wel hoor, maar dan liever na 10 januari als ik ook terug ben

Ik vreet m'n skimuts op als er een elfstedentocht is en ik er niet van mee kan genieten
Profiel opgeheven.
  zondag 28 december 2008 @ 12:10:51 #184
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_64425058
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:22 schreef Bierie het volgende:
Als het zo loopt zoals de kaarten aangeven wordt ik gillend gek. Voor het eerst in m'n hele leven ga ik eens een keer op wintersport. En dan komt opeens de echte winter naar Nederland

Kijk ik gun het jullie ook wel hoor, maar dan liever na 10 januari als ik ook terug ben

Ik vreet m'n skimuts op als er een elfstedentocht is en ik er niet van mee kan genieten
Kom je eerder weer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_64425352
Dat zijn idd mooie grafiekjes.
Wel raar, want het KNMI voorspelt een hele andere januari. Een stuk milder met 5% kans op
een elfstedentocht. Bij het knmi gaan de temperaturen juist omhoog als je kijkt naar de maandverwachting.
pi_64425953
Heerlijke ensembles zeg!
Dat lijntje naar -20
Lekker hoor een elfstedentocht hopelijk valt er niet TE veel sneeuw dan
pi_64426021
GFS is nog wel wat beter dan EC.
bij EC kan het nog vriezen of dooien... GFS is nu toch wat duidelijker...
Wel apart, want een paar dagen geleden was het precies andersom
pi_64426805
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:39 schreef Fredo55 het volgende:
Ja, omdat zij het ECMW model gebruiken. En die pluim is flink aan 't kwakkelen.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 28 december 2008 @ 13:16:09 #189
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64427000
Toch gaat de 15-daagse pluim van het ec/knmi met het bruine gemiddelde lijntje lekker om en nabij de 0 graden hangen. Wel stijgen de neerslagkansen dus dat valt dan hopelijk in de vorm van sneeuw die is wat langer blijft liggen. Krijgen we dan is een keer echte winter hier...?! met langdurig vorst en sneeuw.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_64427303
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:39 schreef Fredo55 het volgende:
Het wordt wel of niet winter dus dan zetten we er maar 50/50 denkt knmi
pi_64431388
Ik hoop dat het warm wordt, en dat het niet vriest. Anders gaat m'n oldtimer kapot. .

Rot op, winter.
pi_64431447
Oldtimer in de garage ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 28 december 2008 @ 15:37:47 #193
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64431574
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:31 schreef StockPro het volgende:
Ik hoop dat het warm wordt, en dat het niet vriest. Anders gaat m'n oldtimer kapot. .

Rot op, winter.
Koop een fatsoenlijke auto

Winter FTW!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_64433414
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:23 schreef Fokkedop het volgende:
Dat zijn idd mooie grafiekjes.
Wel raar, want het KNMI voorspelt een hele andere januari. Een stuk milder met 5% kans op
een elfstedentocht. Bij het knmi gaan de temperaturen juist omhoog als je kijkt naar de maandverwachting.
Maandverwachtingen komen natuurlijk zelden precies uit. En 5% kans op een Elfstedentocht geven is een kwestie van op safe spelen. Volgens mij is er elke winter ongeveer 5% kans op een Elfstedentocht namelijk.

Nee, er lijkt iets leuks te gaan gebeuren. Als alles goed valt, en dat moet toch eens gebeuren, zijn we zo vertrokken met ECHT winterweer. En da's lang geleden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_64434156
Dit is het meest optmistische model, laten we het hopen!!!

http://weersite.net/mv/modellen.php?nogaps;wetterzentrale;slp&zz500&tt500;
pi_64435124
Niet alleen het weer is van invloed
maar ook de zon.....

De afgelopen tochten liepen ook vaak samen
(of net ervoor/erna) met het zonnevlekken minimum.
Nu zitten we weer in het minimum.......

Het hele verhaal op
Weerstation De Arend

Dus de kans dat er weer een tocht der tochten komt is mogelijk

[ Bericht 4% gewijzigd door -CRASH- op 28-12-2008 18:11:09 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_64435195
Laat de winter maar komen
  zondag 28 december 2008 @ 20:06:02 #198
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64440523

LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_64441223
Naar welke lijn moet ik kijken? Die rode?
pi_64441341
naar de witte, dikke blauwe en dikke groene lijn kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')