Ok dit is dus echt gisteren gebeurd.
Ik stond met een vriend van me op de parkeerplaats van het station.
Het was 20:45 dus wij wachtten nog even een kwartier, omdat we anders nog een ticket hadden moeten kopen.
Dus wij wachten tot 21:00, stel de fuut komt eraan, kunnen we snel nog even een rondje rijden zodat we geen bon krijgen. We gingen even de auto uit om een sigaretje te roken. We gingen een beetje bij een afdakje staan want het was koud gisteren avond.
Komt een combi de parkeerplaats opgedraaid..... combi draait een rondje.... en komt dan op ons afgereden...en komt tot stilstand.
Fuut doet z'n raampje omlaag en zegt "hey kom 'es even hier"
Ik dacht dat ie het tegen m'n compaan had omdat ie zwart is maar daarna zei hij: "hey en jij ook". Blijkbaar had ie ook iets tegen mensen met een latin look.
Goed, dus ik ook naar de combi gesjokt. vraagt hij "wat doen julie hier"
Vriend van me zegt "jah sigarettje roken he je weet wel, in de kroeg mag het niet meer he"
ik zei niks.
agent zegt: "hey en jij, kan je niet praten ofzo, HEY"
ik keek hem aan:
Toen begon hij een verhaal af te steken dat het niet meer legaal was om rond te hangen rond het Station, dit was in de APV aangepast omdat er klachten waren van overlast.
vriend van me zegt: "oh, ja wist ik niet, we waren hier gewoon chill sigarettje aan't roken weet je wel"
agent vroeg aan m'n mattie "hey kan die vriend van je niet praten ofzo, is ie z'n tong kwijt"
agent tegen mij: "HEY"
vriend tegen mij (lacherig) "

man zeg nou wat straks wordt ie kwaad
dus ik zeg dan maar tegen die agent "ja ik heb hier niks aan toe te voegen"
die agent dan nog even de opmerking maken "je hebt zeker een levenslange eed gezworen niet tegen de politie te praten ofzo HUHHUHUHUHU"
en z'n collega ook "UHUHUHUHU"
Zeker om me proberen naar beneden te halen ofzo.
Dus ik zeg "okay, we gaan, doei."
Echt en dan vragen mensen zich af waarom er geen respect meer is voor de police.
Ik stond gewoon met m'n kameraad een sigaret te roken, buiten het station, wachtend tot het niet meer betaald parkeren is en meteen rijd er een combi langs met fuut die denken dat we dealers zijn en respectloos gaan ze brullen tegen ons.