Dat zei ik toch? terwijl het nog niet eens zeker is dat we het WK binnen halen. Bovendien hebben we dat in 2000 ook gedaan zonder een stadion van 80000 man dat zogenaamd WK-waardig is.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:31 schreef TC03 het volgende:
Onmogelijk. Dit heb je verkeerd begrepen of je hebt gewoon niet opgelet. Het stadion moet er om twee hoofdredenen komen:
1. Er moet een WK-finale waardig station komen wil men de WK 2018 binnen halen
Dus de business seats in het huidige stadion leveren geen geld meer op? Zijn die verdampt ofzo.quote:2. Een nieuw stadion is voor Feyenoord een nieuwe geldbron. De verkoop van business seats e.d. leveren veel geld op. Groningen, Twente en Heerenveen streven Feyenoord nu al voorbij met dit soort inkomsten, terwijl ze maar in bescheiden stadionnetjes spelen als je ze vergelijkt met De Kuip. Dat er 80.000 mensen in kunnen is niet relevant. Of zoals Derksen het mooi omschreef: dat is decor.
Ik heb het niet over Korea, en dat is ook niet nodig. Maar ik vind het van de zotte dat er wel ineens een half miljard op tafel kan komen voor een nieuw stadion, terwijl er een voor Feyenoord prima stadion staat, en er aan de andere kant mensen op straat geflikkerd worden en aan de voedselpakketten moeten omdat er voor bijvoorbeeld werkverschaffingstrajecten of banenbehoud in Rotterdam geen geld is.quote:Zinloos? Wat is zinloos? Waar komen jouw communistische gedachten vandaan? Ik ga toch ook niet zeggen dat jij niet op vakantie mag gaan omdat ik dat zinloos vind? Als er voldoende partijen worden gevonden die een nieuw stadion willen financiëren, dan komt dat stadion er. Waarom zou dat in godsnaam ineens in een ziekenhuis ofzo gestoken moeten worden? In Noord-Korea is er een tekort aan ziekenhuizen, ga daar anders eens informeren of je daar mag wonen en ziekenhuizen opzetten.
Er is niets tegen geld in de economie pompen, maar doe er dan iets nuttigs mee. Investeer in een maatschappelijk doel. Bouw een ziekenhuis, investeer het in de haven, voor mijn part in een nieuwe maasvlakte, maar zorg dat het meer oplevert dan een stadionnetje waarvan je blij mag zijn als het voor de helft gevuld is. Zo kost het het toch al niet rijke Rotterdam alleen nog maar meer geld.quote:Ten tweede ben ik erg benieuwd naar jouw definitie van zinloos. Wat is er zinloos aan een half miljard in de economie pompen? Wat is er zinloos aan om voorbereidingen te treffen om zo mogelijk het WK 2018 binnen te halen? Of de OS 2028? Weet je wat voor economische impuls dit kan hebben? Ten tweede heeft een mooi stadion ook een iconische waarde.
Wat heeft dat met opportunistisch te maken?quote:Wat een opportunistische onzin.
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:47 schreef TC03 het volgende:
In 1990 eindige Feyenoord 14e in de competitie, Feyenoord staat nu 12e. Als men toen zo dacht als mensen als vogeltjesdans, was De Kuip niet gerenoveerd geweest. Dan had Feyenoord het kampioenschap van 1999 gevierd in een verouderd onoverdekt stadion. Dan had Feyenoord in 2002 nooit in eigen huis de UEFA Cup gewonnen. Dan had het EK in 2000 nooit naar Nederland en België gegaan. Dan hadden mensen Feyenoord nooit in een nieuwe, moderne Kuip zien doorstromen naar de tweede ronde van de CL.
Met het 2e elftal, mijn 1e Feyenoord-Ajax ooitquote:Op donderdag 18 december 2008 00:50 schreef kurk_droog het volgende:
[..]En ajax nooit met 0-5 zien winnen van f
Gewoon de kaartjes twee keer zo duur maken en het probleem is opgelost.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:52 schreef McFearless het volgende:
Dat word vrijwel elke wedstrijd in een half vol stadion voetballen.
jouw denkcapiciteit wordt geremd dwaze dromen en een onwerkelijke kijk op de realiteit.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Makkelijk: niet al het geld wat over is moet per se naar de mensen de minima. Geef jij ook al het geld wat je niet nodig hebt aan goede doelen? Je koopt nooit nieuwe kleren, gaat nooit op vakantie, koopt nooit iets leuks voor jezelf?
Als ik ooit naar de voedselbank moet zou ik wel de laatste zijn die zou gaan klagen over het geld wat voor een nieuw stadion beschikbaar is. Waarom zouden publieke financiers in godsnaam verantwoordelijk zijn voor mijn financiële situatie?Om nog maar niet te beginnen over het feit dat Nederland één van de hoogste uitkeringen ter wereld kent en je in Nederland als werkloze niet mag klagen.
[..]
Je snapt er helemaal niks van. Ten eerste worden jouw denkcapaciteiten geremd door een ongekende kortzichtigheid. Zes jaar geleden won Feyenoord de UEFA Cup, vijf jaar geleden deden ze nog mee in de CL. Het stadion moet er pas over 8 jaar staan. Feyenoord staat voor het eerst sinds 20 jaar weer in de middenmoot. Besef je wel hoe kortzichtig het is om de huidige prestaties erbij te betrekken? Je beoordeelt een situatie die zich nu enkele weken voordoet terwijl er nog een krap decennium te gaan is voordat het stadion er überhaupt staat. Wederom: je post staat bol van opportunisme.
Er zjin heus wel betere projecten te bedenken qua boost voor de economie, maar de hoofdreden voor het investeren van een half miljard is het nieuwe stadion, niet een 'economische boost'. Dat jij dat zinloos vind is jammer, misschien dat je gelijkdenkenden vindt op een conferentie voor verzuurde SP'ers en ex-communisten...
Mag ik je herinneren aan de prestaties van bijvoorbeeld Fortuna en Roda in hun oude stadions? Het gaat om het elftal, niet om het stadion. Om te voetballen heb je niet meer dan gras nodig, en als je dat niet kunt of snapt of je te goed voelt voor een simpel stadion, ben je geen echte voetballer.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:47 schreef TC03 het volgende:
In 1990 eindige Feyenoord 14e in de competitie, Feyenoord staat nu 12e. Als men toen zo dacht als mensen als vogeltjesdans, was De Kuip niet gerenoveerd geweest. Dan had Feyenoord het kampioenschap van 1999 gevierd in een verouderd onoverdekt stadion. Dan had Feyenoord in 2002 nooit in eigen huis de UEFA Cup gewonnen. Dan had het EK in 2000 nooit naar Nederland en België gegaan. Dan hadden mensen Feyenoord nooit in een nieuwe, moderne Kuip zien doorstromen naar de tweede ronde van de CL.
Dan komt er niemand meer.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:53 schreef Adidah het volgende:
[..]
Gewoon de kaartjes twee keer zo duur maken en het probleem is opgelost.
Willen is een ding, krijgen is vers twee. Daar is meer voor nodig dan een stadion waar 80000 man in kunnen. Daarvoor moet je ook op de kaart staan qua nationale voetballerij, en aangezien we het EK 2000 al gehad hebben denk ik dat er heel wat betere kandidaten voor het WK 2018 zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:51 schreef star_gazer het volgende:
Tja, je wilt het WK 2018 of je wilt het niet
Dat was een EK. Daar worden veel mindere strenge eisen aan stadions gesteld.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zei ik toch? terwijl het nog niet eens zeker is dat we het WK binnen halen. Bovendien hebben we dat in 2000 ook gedaan zonder een stadion van 80000 man dat zogenaamd WK-waardig is.
Gaap. Het is gewoon dat een nieuw modern stadion met voldoende mogelijkheden voor business seats en skyboxen veel geld generen, geld dat met de huidige Kuip niet gegeneerd kan worden. Ga hier nou niet over in discussie, je hebt weinig kennis van voetbal en het wereldje er omheen, dus neem nou maar gewoon aan wat ik, en mij iedereen die een beetje verstand heeft van voetbal, zeggen. Oké?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus de business seats in het huidige stadion leveren geen geld meer op? Zijn die verdampt ofzo.
Dat klopt. Groningen, Twente en Heerenveen halen Feyenoord in omdat ze relatief gezien meer inkomsten hebben. En met die inkomsten kunnen ze goede spelers kopen. Hoe komen ze aan die inkomsten? DOOR HET NIEUWE STADION. Wat mist Feyenoord? Goede spelers. Wat mist Feyenoord? Een goede, professionale organisatie en scouting. Wat heb je ervoor nodig om dit voor elkaar te krijgen? Geld. Hoe krijg je geld? Met een nieuw modern stadion.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bovendien zie ik provincieclubjes als Groningen, Twente en Heerenveen beter presteren en leuker voetbal afleveren dan dat afgeleefde Feyenoord, waarvan zowel het team als de fans al jaren de sociale status van een stel gedetineerden hebben.
Dat is wel nodig, aangezien jij enge communistische ideeën hebt. Als jij aan de macht zou zijn, zou jij voor anderen gaan beslissen wat zij met hun geld mogen doen. Dat vind ik een enge gedachte. Ik moest toen even aan het dictatoriale en communistische regime van Noord-Korea denken.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb het niet over Korea, en dat is ook niet nodig. Maar ik vind het van de zotte dat er wel ineens een half miljard op tafel kan komen voor een nieuw stadion, terwijl er een voor Feyenoord prima stadion staat, en er aan de andere kant mensen op straat geflikkerd worden en aan de voedselpakketten moeten omdat er voor bijvoorbeeld werkverschaffingstrajecten of banenbehoud in Rotterdam geen geld is
Wat jij vindt is niet relevant. Er mogen volgens jou dus NOOIT stadions gebouwd worden? Het moet altijd naar een maatschappelijk doel? Get real.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er is niets tegen geld in de economie pompen, maar doe er dan iets nuttigs mee. Investeer in een maatschappelijk doel. Bouw een ziekenhuis, investeer het in de haven, voor mijn part in een nieuwe maasvlakte, maar zorg dat het meer oplevert dan een stadionnetje waarvan je blij mag zijn als het voor de helft gevuld is. Zo kost het het toch al niet rijke Rotterdam alleen nog maar meer geld.
HAHAHAHA. Ongelofelijke sukkel.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mooi icoon trouwens, een gloednieuw stadion tegen de achtergrond van voedselbanken en "pracht"wijken. Daar kan je mee voor de dag komen op het WK. Zeker als dat stadion gebouwd is over de ruggen van de mensen die andere projecten waar nu geen geld voor is hard nodig hebben. DAT is pas communistisch
Feyenoord speelde een jaar geleden nog mee om de titel, won minder dan een jaar geleden nog de beker, speelde vijf jaar geleden nog CL, won zes jaar geleden nog de UEFA Cup.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat heeft dat met opportunistisch te maken?
Het is niet gezegd dat het WK er niet komt zonder dit stadion.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Dit heb je verkeerd begrepen of je hebt gewoon niet opgelet. Het stadion moet er om twee hoofdredenen komen:
1. Er moet een WK-finale waardig station komen wil men de WK 2018 binnen halen
In Athene zitten ze nog steeds op de economische impulsen van 2004 te wachten.quote:Ten tweede ben ik erg benieuwd naar jouw definitie van zinloos. Wat is er zinloos aan een half miljard in de economie pompen? Wat is er zinloos aan om voorbereidingen te treffen om zo mogelijk het WK 2018 binnen te halen? Of de OS 2028? Weet je wat voor economische impuls dit kan hebben? Ten tweede heeft een mooi stadion ook een iconische waarde.
Gelukkig staat Zuid-Afrika wel 'goed op de kaart'quote:Op donderdag 18 december 2008 00:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Willen is een ding, krijgen is vers twee. Daar is meer voor nodig dan een stadion waar 80000 man in kunnen. Daarvoor moet je ook op de kaart staan qua nationale voetballerij, en aangezien we het EK 2000 al gehad hebben denk ik dat er heel wat betere kandidaten voor het WK 2018 zijn.
Dat was voor een EK, voor een WK kunnen we wel wat betere stadions gebruiken.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat zei ik toch? terwijl het nog niet eens zeker is dat we het WK binnen halen. Bovendien hebben we dat in 2000 ook gedaan zonder een stadion van 80000 man dat zogenaamd WK-waardig is.
quote:Dus de business seats in het huidige stadion leveren geen geld meer op? Zijn die verdampt ofzo.
Dus omdat Feyenoord momenteel even slecht presteert hebben ze geen recht meer op een nieuw stadion?quote:Bovendien zie ik provincieclubjes als Groningen, Twente en Heerenveen beter presteren en leuker voetbal afleveren dan dat afgeleefde Feyenoord, waarvan zowel het team als de fans al jaren de sociale status van een stel gedetineerden hebben.
Zullen we dan maar communistisch worden en alle winsten stoppen in de samenleving? Wat een onzin.quote:Ik heb het niet over Korea, en dat is ook niet nodig. Maar ik vind het van de zotte dat er wel ineens een half miljard op tafel kan komen voor een nieuw stadion, terwijl er een voor Feyenoord prima stadion staat, en er aan de andere kant mensen op straat geflikkerd worden en aan de voedselpakketten moeten omdat er voor bijvoorbeeld werkverschaffingstrajecten of banenbehoud in Rotterdam geen geld is.
De bedoeling is dat de investering terug wordt verdiend. Denk hierbij aan concerten/beurzen en dat soort dingen. Daarnaast is het ook een prestige project om Rotterdam een beter aanzien te geven wereldwijd (opstelten is daar de laatste jaren sowieso druk mee bezig).quote:Er is niets tegen geld in de economie pompen, maar doe er dan iets nuttigs mee. Investeer in een maatschappelijk doel. Bouw een ziekenhuis, investeer het in de haven, voor mijn part in een nieuwe maasvlakte, maar zorg dat het meer oplevert dan een stadionnetje waarvan je blij mag zijn als het voor de helft gevuld is. Zo kost het het toch al niet rijke Rotterdam alleen nog maar meer geld.
We lijken net China inderdaad, fuck de burger alles voor het WK. Deze plannen liggen er al een tijd en het stadion zou er toch wel komen (met als doel om winst mee te maken), nogmaals niet al het geld hoeft naar de samenleving. Zo slecht hebben we het namelijk allemaal niet.quote:Mooi icoon trouwens, een gloednieuw stadion tegen de achtergrond van voedselbanken en "pracht"wijken. Daar kan je mee voor de dag komen op het WK. Zeker als dat stadion gebouwd is over de ruggen van de mensen die andere projecten waar nu geen geld voor is hard nodig hebben. DAT is pas communistisch.
Nederland staat 3e op de wereld ranglijst... En in 2018 is dat 18 jaar geleden.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Willen is een ding, krijgen is vers twee. Daar is meer voor nodig dan een stadion waar 80000 man in kunnen. Daarvoor moet je ook op de kaart staan qua nationale voetballerij, en aangezien we het EK 2000 al gehad hebben denk ik dat er heel wat betere kandidaten voor het WK 2018 zijn.
Juist niet in Rotterdam. Die is al groot genoeg.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat was voor een EK, voor een WK kunnen we wel wat betere stadions gebruiken.
Dat ding valt al bijna uit elkaar van ellende...quote:Op donderdag 18 december 2008 01:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Juist niet in Rotterdam. Die is al groot genoeg.
Een opknappertje.quote:Op donderdag 18 december 2008 01:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ding valt al bijna uit elkaar van ellende...
Net als de rest van die "top"club .quote:Op donderdag 18 december 2008 01:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ding valt al bijna uit elkaar van ellende...
Waar zeg ik dat het 'zo maar' weer gaat goed komen? Waar zeg ik dat Feyenoord al vijf jaar lang niet meer mee doet? Ik weet heel goed hoe de malaise bij Feyenoord in elkaar steekt hoor, wees maar niet bang. De oplossing voor deze problemen is juist het nieuwe stadion. Sjongejonge zeg, denk eens even na man. Dit slaat echt nergens op hoor...quote:Op donderdag 18 december 2008 00:53 schreef nightfall het volgende:
[..]
jouw denkcapiciteit wordt geremd dwaze dromen en een onwerkelijke kijk op de realiteit.
ze doen al 5 jaar gewoon helemaal niet meer mee!, en dat is in de voetballerij best lang!, ik snap ook niet waar jij het vandaan haalt dat het zomaar weer goed gaat komen, er is geen geld en al die talentjes die nu de kar moeten trekken zullen allemaal verkocht worden.
met een laatste financiele stuiptrekking hebben de ploeg die er nu min of meer staat bij elkaar gekregen en die moet gewoon mee gaan doen, er is geen geld, en als deze ploeg die geinvesteerde centjes niet terug kan halen gaat het nog verder bergafwaarts en mogen ze hopen dat er ooit een suikeroompje om de hoek komt kijken die eens lekker met geld gaat smijten, anders ziet het er heel slecht uit daar en kunnen ze lekker samen met de kuip instorten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |