En dan gaan er joden in de bufferzone wonen waardoor er een nieuwe bufferzone gemaakt wordt, ja, zo kennen we er nog 1.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die mensen worden gecompenseerd en gaan achteraf lopen klagen. dat is typerend voor het hele probleem rond israel.
Eh ja, voor de Nazi's zeker.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nederland was in WO2 zeker een buffer tussen Duitsland en Engeland?
geeft wel aan hoe de instelling is van de buurlanden van israel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan is het gelijk "goed"?
geeft wel aan hoe de instelling was van de buurlanden van Duitsland.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geeft wel aan hoe de instelling is van de buurlanden van israel.
Het doet er geen reet toe hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Het blijft gebied van een ander land, annexatie. Je redenering slaat dan ook echt helemaal nergens op. De andere landen zullen pas vrede willen als ze weer dat gebied onder hun bestuur terugkrijgen. Mijnsinsziens een reële voorwaarde, het zijn niet voor niets BEZETTE gebieden. Tenzij je het principe "eens gejat, altijd gejat" hanteert.quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat heeft dat in godsnaam te maken met het feit dat Israël bezette gebieden heeft die ze voornamelijk heeft verkregen door een aanval van omringende landen op Israël?![]()
Dat Israël ook niet altijd netjes is staat buiten kijf maar dat heeft weinig te maken met hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Ja het zou netjes zijn als Israël de bezette gebieden terug zou geven en zich zou houden aan de VN resoluties maar dat kan Israël pas als de omringende landen dit ook zouden doen.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
geeft wel aan hoe de instelling was van de buurlanden van Duitsland.
de andere landen zullen niet rusten totdat israel, met haar inwoners, in zee is gedreven. dát mijn waarde is de keiharde realiteit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het doet er geen reet toe hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Het blijft gebied van een ander land, annexatie. Je redenering slaat dan ook echt helemaal nergens op. De andere landen zullen pas vrede willen als ze weer dat gebied onder hun bestuur terugkrijgen. Mijnsinsziens een reële voorwaarde, het zijn niet voor niets BEZETTE gebieden. Tenzij je het principe "eens gejat, altijd gejat" hanteert.
Geheel in strijd met de feiten, vooral gezien de vredesakkoorden die al reeds tot stand zijn gekomen met een aantal van die andere landen. Het is inderdaad puur je eigen realiteit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de andere landen zullen niet rusten totdat israel, met haar inwoners, in zee is gedreven. dát mijn waarde is de keiharde realiteit.
Nederland bufferzone voor Duitsland in de oorlog > dat zou het meteen goed moeten maken? > houding omringende landen Israel > Houding omringende landen duitsland,quote:
Toch ben ik blij dat de Canadezen, samen met een handvol amerikanen, wat britten, russen, polen, hier de Duitsers de zee in hebben gedreven, zo'n 60 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de andere landen zullen niet rusten totdat israel, met haar inwoners, in zee is gedreven. dát mijn waarde is de keiharde realiteit.
Noem eens een gebied dat Israel bezet en van waaruit ze nooit zijn aangevallen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Er zijn echter ook grote gebieden die Israel nu aan het bezetten is zonder dat deze eerst werden aangevallen.
Die andere landen (Egypte, Jordanie) willen het niet meer terug. De mensen die het wel willen hebben, de Palestijnen, zullen toch echt eerst moeten ophouden met hun haat en aanvallen tegen Israel. je gaat toch geen gebied weggeven aan mensen die je willen vernietigen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het doet er geen reet toe hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Het blijft gebied van een ander land, annexatie. Je redenering slaat dan ook echt helemaal nergens op. De andere landen zullen pas vrede willen als ze weer dat gebied onder hun bestuur terugkrijgen. Mijnsinsziens een reële voorwaarde, het zijn niet voor niets BEZETTE gebieden. Tenzij je het principe "eens gejat, altijd gejat" hanteert.
Syrië is ook gewoon bereid tot overleg met Israël. - Net als behoorlijk wat Palestijnen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die andere landen (Egypte, Jordanie) willen het niet meer terug. De mensen die het wel willen hebben, de Palestijnen, zullen toch echt eerst moeten ophouden met hun haat en aanvallen tegen Israel. je gaat toch geen gebied weggeven aan mensen die je willen vernietigen?
En daar wordt ook mee onderhandeld. Maar er zullen, net als bij de vrede met Egypte en Jordanie, garanties moeten zijn voor de veiligheid van Israel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Syrië is ook gewoon bereid tot overleg met Israël. - Net als behoorlijk wat Palestijnen.
Als Israël bepaalde overige garanties afgeeft met betrekking tot bijvoorbeeld de Golan, haar nucleaire wapens en haar kolonisatiebeleid, denk ik dat er geen enkel probleem moet zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
En daar wordt ook mee onderhandeld. Maar er zullen, net als bij de vrede met Egypte en Jordanie, garanties moeten zijn voor de veiligheid van Israel.
ik vind het niet meer dan logisch. misschien moeten de bedreigers dan maar eens stoppen met bedreigen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:44 schreef Kees22 het volgende:
Ik blijf dat toch een merkwaardig argument vinden: we worden bedreigd dus zijn we het sterkste en onderdrukken we jullie. We moeten wel, we kunnen niet anders en dat is jullie schuld. Ik voel me heel onveilig en daarom moet ik jou wel wurgen.
Nee, Israel moet gewoon instemmen met de bedreigers en zichzelf vernietigen, of op zijn minst de bedreigers vrije hand geven om Israel te vernietigen. Zolang ze dat niet doen is alles wat er daar fout gaat de schuld van Israel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het niet meer dan logisch. misschien moeten de bedreigers dan maar eens stoppen met bedreigen?
quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Israel moet gewoon instemmen met de bedreigers en zichzelf vernietigen, of op zijn minst de bedreigers vrije hand geven om Israel te vernietigen. Zolang ze dat niet doen is alles wat er daar fout gaat de schuld van Israel.
Let toch eens op als wijze kees dingen uitlegt! Het is zo simpel!
Goed advies: let eens beter op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Israel moet gewoon instemmen met de bedreigers en zichzelf vernietigen, of op zijn minst de bedreigers vrije hand geven om Israel te vernietigen. Zolang ze dat niet doen is alles wat er daar fout gaat de schuld van Israel.
Let toch eens op als wijze kees dingen uitlegt! Het is zo simpel!
oh jawel hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed advies: let eens beter op.
Want jouw interpretatie wordt niet ondersteund door mijn tekst.
Moet ik nou iets schrijven als: Nietesquote:
ha! het is me gelukt. ik heb je drammerige stilzwijgen verbroken. heeft even geduurd, maar je kan weer antwoordem. je mag best nietes schrijven, maar dat neemt niet weg dat je daarvoor een duidelijk standpunt innam over het feit dat israel zich maar weer naar de slachtbank moet laten brengen omdat jij het niet zo op joden hebt. viel dus niet alleen mij op.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Moet ik nou iets schrijven als: Nietes![]()
Lolbroek.
Daarom lijkt het me een prima zaak dat Israel zich zo nu en dan beroept op haar recht van zelfverdediging.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |