abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64278969
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die mensen worden gecompenseerd en gaan achteraf lopen klagen. dat is typerend voor het hele probleem rond israel.
En dan gaan er joden in de bufferzone wonen waardoor er een nieuwe bufferzone gemaakt wordt, ja, zo kennen we er nog 1.

Nederland was in WO2 zeker een buffer tussen Duitsland en Engeland?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64279200
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Nederland was in WO2 zeker een buffer tussen Duitsland en Engeland?
Eh ja, voor de Nazi's zeker.
pi_64279259
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eh ja, voor de Nazi's zeker.
En dan is het gelijk "goed"?
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:24:07 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64279281
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dan is het gelijk "goed"?
geeft wel aan hoe de instelling is van de buurlanden van israel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64279328
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geeft wel aan hoe de instelling is van de buurlanden van israel.
geeft wel aan hoe de instelling was van de buurlanden van Duitsland.
pi_64279354
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat heeft dat in godsnaam te maken met het feit dat Israël bezette gebieden heeft die ze voornamelijk heeft verkregen door een aanval van omringende landen op Israël?

Dat Israël ook niet altijd netjes is staat buiten kijf maar dat heeft weinig te maken met hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Ja het zou netjes zijn als Israël de bezette gebieden terug zou geven en zich zou houden aan de VN resoluties maar dat kan Israël pas als de omringende landen dit ook zouden doen.
Het doet er geen reet toe hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Het blijft gebied van een ander land, annexatie. Je redenering slaat dan ook echt helemaal nergens op. De andere landen zullen pas vrede willen als ze weer dat gebied onder hun bestuur terugkrijgen. Mijnsinsziens een reële voorwaarde, het zijn niet voor niets BEZETTE gebieden. Tenzij je het principe "eens gejat, altijd gejat" hanteert.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:30:36 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64279497
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

geeft wel aan hoe de instelling was van de buurlanden van Duitsland.
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:31:29 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64279522
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het doet er geen reet toe hoe Israël aan die gebieden is gekomen. Het blijft gebied van een ander land, annexatie. Je redenering slaat dan ook echt helemaal nergens op. De andere landen zullen pas vrede willen als ze weer dat gebied onder hun bestuur terugkrijgen. Mijnsinsziens een reële voorwaarde, het zijn niet voor niets BEZETTE gebieden. Tenzij je het principe "eens gejat, altijd gejat" hanteert.
de andere landen zullen niet rusten totdat israel, met haar inwoners, in zee is gedreven. dát mijn waarde is de keiharde realiteit.
pi_64279719
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de andere landen zullen niet rusten totdat israel, met haar inwoners, in zee is gedreven. dát mijn waarde is de keiharde realiteit.
Geheel in strijd met de feiten, vooral gezien de vredesakkoorden die al reeds tot stand zijn gekomen met een aantal van die andere landen. Het is inderdaad puur je eigen realiteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64280937
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nederland bufferzone voor Duitsland in de oorlog > dat zou het meteen goed moeten maken? > houding omringende landen Israel > Houding omringende landen duitsland,

dus in deze is Israel niet het zielige landje met kolonisten die, ware het figuurtjes Settlers II, met een bootje gekomen zijn en van drie planken een hutje getimmerd hebben.
pi_64280993
quote:

[..]

Toch ben ik blij dat de Canadezen, samen met een handvol amerikanen, wat britten, russen, polen, hier de Duitsers de zee in hebben gedreven, zo'n 60 jaar geleden.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:20:55 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64281288
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Er zijn echter ook grote gebieden die Israel nu aan het bezetten is zonder dat deze eerst werden aangevallen.
Noem eens een gebied dat Israel bezet en van waaruit ze nooit zijn aangevallen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:23:30 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64281376
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die andere landen (Egypte, Jordanie) willen het niet meer terug. De mensen die het wel willen hebben, de Palestijnen, zullen toch echt eerst moeten ophouden met hun haat en aanvallen tegen Israel. je gaat toch geen gebied weggeven aan mensen die je willen vernietigen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64281634
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die andere landen (Egypte, Jordanie) willen het niet meer terug. De mensen die het wel willen hebben, de Palestijnen, zullen toch echt eerst moeten ophouden met hun haat en aanvallen tegen Israel. je gaat toch geen gebied weggeven aan mensen die je willen vernietigen?
Syrië is ook gewoon bereid tot overleg met Israël. - Net als behoorlijk wat Palestijnen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:31:21 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64281713
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Syrië is ook gewoon bereid tot overleg met Israël. - Net als behoorlijk wat Palestijnen.
En daar wordt ook mee onderhandeld. Maar er zullen, net als bij de vrede met Egypte en Jordanie, garanties moeten zijn voor de veiligheid van Israel.
pi_64281791
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

En daar wordt ook mee onderhandeld. Maar er zullen, net als bij de vrede met Egypte en Jordanie, garanties moeten zijn voor de veiligheid van Israel.
Als Israël bepaalde overige garanties afgeeft met betrekking tot bijvoorbeeld de Golan, haar nucleaire wapens en haar kolonisatiebeleid, denk ik dat er geen enkel probleem moet zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64293519
Ik blijf dat toch een merkwaardig argument vinden: we worden bedreigd dus zijn we het sterkste en onderdrukken we jullie. We moeten wel, we kunnen niet anders en dat is jullie schuld. Ik voel me heel onveilig en daarom moet ik jou wel wurgen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:46:27 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64293570
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:44 schreef Kees22 het volgende:
Ik blijf dat toch een merkwaardig argument vinden: we worden bedreigd dus zijn we het sterkste en onderdrukken we jullie. We moeten wel, we kunnen niet anders en dat is jullie schuld. Ik voel me heel onveilig en daarom moet ik jou wel wurgen.
ik vind het niet meer dan logisch. misschien moeten de bedreigers dan maar eens stoppen met bedreigen?
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:49:52 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64293687
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het niet meer dan logisch. misschien moeten de bedreigers dan maar eens stoppen met bedreigen?
Nee, Israel moet gewoon instemmen met de bedreigers en zichzelf vernietigen, of op zijn minst de bedreigers vrije hand geven om Israel te vernietigen. Zolang ze dat niet doen is alles wat er daar fout gaat de schuld van Israel.

Let toch eens op als wijze kees dingen uitlegt! Het is zo simpel!
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:51:00 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64293717
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, Israel moet gewoon instemmen met de bedreigers en zichzelf vernietigen, of op zijn minst de bedreigers vrije hand geven om Israel te vernietigen. Zolang ze dat niet doen is alles wat er daar fout gaat de schuld van Israel.

ja sorry . de joden moeten zich idd telkens weer naar de slachtbank laten brengen. he! i keep forgetting that.
pi_64294157
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Goed advies: let eens beter op.
Want jouw interpretatie wordt niet ondersteund door mijn tekst.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:08:55 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64294242
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed advies: let eens beter op.
Want jouw interpretatie wordt niet ondersteund door mijn tekst.
oh jawel hoor.
pi_64294946
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh jawel hoor.
Moet ik nou iets schrijven als: Nietes

Lolbroek.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:37:35 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64295178
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Moet ik nou iets schrijven als: Nietes

Lolbroek.
ha! het is me gelukt. ik heb je drammerige stilzwijgen verbroken. heeft even geduurd, maar je kan weer antwoordem. je mag best nietes schrijven, maar dat neemt niet weg dat je daarvoor een duidelijk standpunt innam over het feit dat israel zich maar weer naar de slachtbank moet laten brengen omdat jij het niet zo op joden hebt. viel dus niet alleen mij op.
pi_64303502
quote:

[..]

Daarom lijkt het me een prima zaak dat Israel zich zo nu en dan beroept op haar recht van zelfverdediging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')