abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64101631
Ok, mijn probleem is als volgt:

ik wil graag een reis maken. Buiten europa, dat is eigenlijk het enige waar ik zeker van ben..
alle vragen die ik heb: (ik wil niet met reisorganisatie)

- warm of koud land (wordt eigen keuze).
- hoe regel je een vlucht + hotel? vlucht zal wel lukken maar hoe reserveer je in godsnaam een hotel
- ik ken eigenlijk geen/weinig mensen die dit ook willen, grote reis dus ga ik liever alleen.. hoor meestal ook niet anders. Hoe lang ga ik dan? wanneer heb je het wel gezien?
- ik wil geen zon zee strand vakantie maar iets anders, tips?
- wanneer moet ik ergens juist wel of juist niet naartoe gaan, seizoenen
- is vrijwilligerswerk een optie?

wat ik eigenlijk vooral wil met de reis is een ervaring opdoen met mensen uit een ander land. Gewoon proeven van hun cultuur/manier van leven. Ik heb dus ook over vrijwilligerswerk nagedacht en dat is misschien wel iets. Je leert zo veel mensen kennen en komt echt tot de kern van een land, niet het toeristische gedoe.

Wie-o-wie geeft mij tips? ik zie door de bomen het bos nietmeer, zo erg zelfs dat de reis er nu maar niet van lijkt te komen. Budget boeit verder niet zo veel eigenlijk, daar hoeft niet op gelet te worden
pi_64101771
Stap eens binnen bij Killroy of kijk voor het vrijwilligerswerk eens op www.travelactive.nl en bepaal eerst wat je zou willen.

Niets is onmogelijk, maar als jij niet weet waar je naar toe wilt, dan wordt het ook moeilijk voor ons om advies te geven...

Kijk ook in => [Discussie] Alleen op vakantie... of een van de vele andere topics hier

Ben je al eens alleen op stap geweest in Europa?
pi_64102597
ja gewoon normale vakanties in europa
maar ik wil eens een keer echt ver weg! ik heb zo weinig van de wereld gezien

ja de bestemming wil ik eigenlijk ook tips over. Wat is goed om mee te beginnen. Ergens azie, zuid amerika of afrika hangt in mijn hoofd
pi_64102697
ok heb even gekeken naar vrijwilligerswerk maar dat is het toch niet helemaal
ik heb gewoon een normale baan: 40uur / pw (ik ben overigens 20 jaar oud, 1 februari 21).

ik wil een reis waarbij ik het land proef, niet de toerisme.
pi_64102775
Peru!
pi_64102912
Geen toerisme betekent natuurlijk ook minder of geen hotels, de taal moeten kunnen spreken, je aanpassen aan de situatie etc.

Zou je bijvoorbeeld een taal willen leren op je reis? Zoals Spaans in Midden of Zuid Amerika ?

In Azië, Zuid Amerika of Afrika zijn ook plekken met meer of minder andere reizigers en toeristen te vinden. Andersom kun je ook prima naar Nijkerk als je geen toerisme wil proeven, maar toch in contact wil komen met de lokale bevolking.

Is een groepsreis als van baobab, djoser of fox niet iets voor je
pi_64102992
lijkt me erg gaaf ja!
Stel ik wil peru. Hoe ga ik dan vanaf hier verder? ik moet een datum pikken, vlucht boeken en hotel boeken ofzo?
vlucht lukt nog wel. Voor hoe lang ga je naar zo'n land? en je komt daar aan en dan? sta je daar.. :s

waar begin je in godsnaam als je daar bent. Je wil dingen zien maar die moet je dus van te voren allemaal goed uitzoeken ofzo? en hoe kom je op die plekken enzo
pi_64103048
nou met geen toerisme bedoel ik eigenlijk dat ik niet naar de zon/zee/strand lokaties wil, en niet 3 weken op je luie gat liggen.. misschien beetje te goed verwoord..

wat is bijvoorbeeld een goeie tijd om ergens te blijven? week of 4? of is dat veel te kort
pi_64103117
Dan koop je van tevoren deze => http://www.play.com/Books(...)to-Peru/Product.html

En ga je lezen waar je naar toe wil / wat je waar kunt doen. En er staan ook overnachtingsplekken, bustijden, restaurants, fietsverhuurders, etc in.
pi_64103118
wat volgens mij vaak met die organisaties is, is dat er vooral stellen/mensen samen mee gaan
ik heb ook zitten denken aan http://www.one2gethertravel.nl, speciaal voor alleengaande reizigers, maarja niet mijn leeftijd (20) denk ik?

waar ik vooral bang voor ben is dat ik gewoon ter plekke niemand tegenkom. Hoeveel ik ook lees dat dat wel is, ik weet niet waarom. Ik ben bang ergens in een grote stad te eindigen waar iedereen langs elkaar heen leeft
pi_64103281
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:13 schreef jorisvo het volgende:
nou met geen toerisme bedoel ik eigenlijk dat ik niet naar de zon/zee/strand lokaties wil, en niet 3 weken op je luie gat liggen.. misschien beetje te goed verwoord..
OK. Dus geen Thailand en Bali, maar ook geen noordwest China of Turkmenistan
quote:
wat is bijvoorbeeld een goeie tijd om ergens te blijven? week of 4? of is dat veel te kort
Dat ligt natuurlijk helemaal aan het land. Een goede stelregel is dat je minimaal 14x de tijd die het kost om daar te komen, er ook blijft. 3 - 4 weken is voor de meeste mensen een mooie tijd om los te komen van je leven in NL.
pi_64103383
das een goeie tip van die 14x...

kilroy spreekt me overigens erg aan! 4x4 truck door de woestin 3 weken o.i.d.
alleen ben ik zo bang dat als ik me daar bij aanmeld, ik de enige alleengaande ben en de rest allemaal een reispartner o.i.d. heeft...
pi_64103410
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:15 schreef jorisvo het volgende:
wat volgens mij vaak met die organisaties is, is dat er vooral stellen/mensen samen mee gaan
ik heb ook zitten denken aan http://www.one2gethertravel.nl, speciaal voor alleengaande reizigers, maarja niet mijn leeftijd (20) denk ik?
Kijk in [Discussie] De gruwelen van een groepsreis of [Centraal] Ervaringen reisorganisaties (Djoser, Mambo etc) #2 voor meer info daarover
quote:
waar ik vooral bang voor ben is dat ik gewoon ter plekke niemand tegenkom. Hoeveel ik ook lees dat dat wel is, ik weet niet waarom. Ik ben bang ergens in een grote stad te eindigen waar iedereen langs elkaar heen leeft
Als je daar bang voor bent, dan koop je de Lonely Planet en ga je alle goedkoopste en meest aanbevolen hostel af. Daar zitten alle andere met dat boek ook. Heb je tenminste een aanknopingspunt voor een gesprek.
pi_64103542
nog een goeie tip.

en inderdaad als ik dat van een groepsreis lees. Continu dat wachten op iedereen, dan ga ik echt schelden. Kan daar in NL al zo slecht tegen. Als ik nu iets ga doen ben ik over 30 seconde weg

Totaal anders gedacht, ja hoe kom je erop zullen jullie denken, zou ik graag een enorme stad bezoeken, zoals tokia of new york. Dat wil ik misschien nog wel liever dan een ander soort reis. Maar kun jezelf wel vermaken in een zo'n stad? Zoals ik net ook al zei, ik ben bang daar langs alles en iedereen af te leven. Dat soort steden zijn niet echt persoonlijk
pi_64103628
Ín zulke steden is nou juist weer zoveel te doen en te zien, dat je niet direct de behoefte hoeft te hebben om in contact te komen met de mensen daar. Wil je dat toch, ga dan op stap met www.couchsurfing.com
pi_64103755
ja das ook tof dat couchsurfing, al vaker iets over gehoord... (overigens lijkt dit een soort chat te worden op het forum)

wat is dan bijvoorbeeld een gave stad? new york? das wel een stad waar ik altijd al eens heen gewild heb, en dan wil ik ook zeker even het buitengebied van new york bekijken, gewoon eens zien of die wijken er echt zo uit zien als ik nu denk.

Ik ben overigens stedenbouwkundig tekenaar, ik heb wel wat met steden zegmaar, maar ben huiverig voor vakanties in steden, helemaal alleen. Moet toch maar eens gaan informeren en laten horen aan veel mensen dat ik ergens heen wil en reismaat zoeken
pi_64103822
Waarom een reismaat zoeken?
pi_64103902
ja gewoon omdat ik bang ben dat ik het alleen niet afkan ofzo
ik weet het niet. Ik ben bang dat ik me er alleen niet kan vermaken ofzo?
pi_64103978
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:34 schreef jorisvo het volgende:
ja gewoon omdat ik bang ben dat ik het alleen niet afkan ofzo
ik weet het niet. Ik ben bang dat ik me er alleen niet kan vermaken ofzo?
In je eentje vermaken lukt prima hoor. Met een reismaat heb je vaak discussie, zeker bij dit soort vakanties. Als je beiden de hele dag op het strand wil liggen dan is het niet zo moeilijk, maar vaak hebben reisgezelschappen verschillende smaken en daar komt gezeur van.
pi_64104105
maar denk jij dat een paar weken naar bijvoorbeeld new york wel leuk is dan?
pi_64104157
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:38 schreef jorisvo het volgende:
maar denk jij dat een paar weken naar bijvoorbeeld new york wel leuk is dan?
New York trekt me niet zo, ik zou eerder kiezen voor het zuiden van de VS of Zuid Amerika. Het ligt er ook een beetje aan wat je precies wilt zien.

Een stad is vaak ook een mooie uitvalsbasis om uitstapjes te maken.
pi_64104291
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:31 schreef jorisvo het volgende:
wat is dan bijvoorbeeld een gave stad? new york? das wel een stad waar ik altijd al eens heen gewild heb, en dan wil ik ook zeker even het buitengebied van new york bekijken, gewoon eens zien of die wijken er echt zo uit zien als ik nu denk.
NYC leent zich uitstekend voor ongeorganiseerd door de stad lopen, de metro nemen naar verre uithoeken van de stad, eten in vage restaurantjes en opgaan in het stadsleven. Mits je tegen de drukte van de stad kunt en er open voor staat.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:13:32 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64111769
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC leent zich uitstekend voor ongeorganiseerd door de stad lopen, de metro nemen naar verre uithoeken van de stad, eten in vage restaurantjes en opgaan in het stadsleven. Mits je tegen de drukte van de stad kunt en er open voor staat.
Voor die activiteiten kan ik ook Mexico City en Rio de Janeiro aanraden. Beide heel afwisselende steden waar je gerust een paar weken kunt rondhangen en het stadsleven kunt ervaren.
pi_64129572
en dan denken jullie dat dat gerust alleen kan?
pi_64136785
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:14 schreef jorisvo het volgende:
en dan denken jullie dat dat gerust alleen kan?
Ja. Ik ging voorheen ook bij voorkeur alleen, daar als ik met 4 of 5 vrienden ging er altijd wel veel gedoe was. De een lust geen vis, de ander geen pizza, de ander lust is van het type "wat de boer niet kent eet hij niet", etc...

Je komt altijd wel mensen tegen met wie je een tijdje op kunt trekken en verder kun je gewoon je eigen plan trekken. Ik vind dat heerlijk.
pi_64169235
Overnachten in een (populair) hostel maakt dat je toch wel mensen tegenkomt.

Verder is het misschien eens zaak na te denken over wat je nu wil, ongeorganiseerd door een land trekken, een metropool verkennen of vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk vind ik zelf leuk te combineren met een rondreisje erna, maar het hangt natuurlijk ook van de totale tijd af die je er voor uit wilt trekken.

Vrijwilligerswerk is wel een goede manier om naast de lokale bevolking ook met andere westerlingen in contact te komen, waarvan er meestal ook wel meerderen alleen zijn. Maar al komen ze in groepjes, zijn er toch ook wel mensen waar je mee om kunt gaan als je daar behoefte aan hebt, dat gaat ook op voor mensen die je al rondreizend tegenkomt overigens.

Ho(s)tels boeken kan gewoon via internet, of daar ter plaatse als je rondreist. Niet zo druk maken, alles komt goed. Koop een reisgids van waar je heengaat, en ga gewoon genieten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_64173461
die laatste zin, dat is ook wat ik mezelf probeer in te praten maar dat lukt ff niet :p
pi_64173586
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:08 schreef jorisvo het volgende:
die laatste zin, dat is ook wat ik mezelf probeer in te praten maar dat lukt ff niet :p
Een reisgids kopen is niet zo moeilijk hoor. Gewoon eentje kopen bij De Slegte of de Witte boekenhandel voor een paar euro.
pi_64174703
oh haha, ik bedoel dus de 1 na laatste zin, alls komt goed
pi_64185418
Heb je geen vertrouwen in jezelf of wat bedoel je?

Gewoon voorzichtig zijn en afgaan op je common sense brengt je heel ver.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_64185763
Dit wordt echt niks.
pi_64185769
Azie is ook erg geschikt om alleen rond te reizen, redelijk veilig, en voldoende aanspraak met anderen. Ook prima om het land te te leren kennen. Ik zou wel een Lonely Planet meenemen als reisgids, handig bij backpacken.
pi_64185916
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:25 schreef jorisvo het volgende:
Totaal anders gedacht, ja hoe kom je erop zullen jullie denken, zou ik graag een enorme stad bezoeken, zoals tokia of new york. Dat wil ik misschien nog wel liever dan een ander soort reis. Maar kun jezelf wel vermaken in een zo'n stad? Zoals ik net ook al zei, ik ben bang daar langs alles en iedereen af te leven. Dat soort steden zijn niet echt persoonlijk
De steden niet, maar als je in een hostel zit en er zelf ook voor open staat, heb je na 1 dag vaak al iemand of een groep gevonden. Gewoon niet afwachtend in een hoekje zitten, knoop een gesprek aan, vraag wat zij vandaag gaan doen weet ik veel. Het gaat iig erg makkelijk, vooral in hostels, waar voornamelijk jongeren zitten die ook alleen, of met z'n tweeen ofzo reizen.
pi_64317687
Als je een reismaat zoekt kun je ook eens kijken op www.travbuddy.com
Je kunt ook mensen zoeken die bijvoorbeeld een paar dagen ergens zijn waar jij ook heen wilt, zodat je ook weer niet constant met iemand opgescheept zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')