OK. Dus geen Thailand en Bali, maar ook geen noordwest China of Turkmenistanquote:Op woensdag 17 december 2008 22:13 schreef jorisvo het volgende:
nou met geen toerisme bedoel ik eigenlijk dat ik niet naar de zon/zee/strand lokaties wil, en niet 3 weken op je luie gat liggen.. misschien beetje te goed verwoord..
Dat ligt natuurlijk helemaal aan het land. Een goede stelregel is dat je minimaal 14x de tijd die het kost om daar te komen, er ook blijft. 3 - 4 weken is voor de meeste mensen een mooie tijd om los te komen van je leven in NL.quote:wat is bijvoorbeeld een goeie tijd om ergens te blijven? week of 4? of is dat veel te kort
Kijk in [Discussie] De gruwelen van een groepsreis of [Centraal] Ervaringen reisorganisaties (Djoser, Mambo etc) #2 voor meer info daaroverquote:Op woensdag 17 december 2008 22:15 schreef jorisvo het volgende:
wat volgens mij vaak met die organisaties is, is dat er vooral stellen/mensen samen mee gaan
ik heb ook zitten denken aan http://www.one2gethertravel.nl, speciaal voor alleengaande reizigers, maarja niet mijn leeftijd (20) denk ik?
Als je daar bang voor bent, dan koop je de Lonely Planet en ga je alle goedkoopste en meest aanbevolen hostel af. Daar zitten alle andere met dat boek ook. Heb je tenminste een aanknopingspunt voor een gesprek.quote:waar ik vooral bang voor ben is dat ik gewoon ter plekke niemand tegenkom. Hoeveel ik ook lees dat dat wel is, ik weet niet waarom. Ik ben bang ergens in een grote stad te eindigen waar iedereen langs elkaar heen leeft
In je eentje vermaken lukt prima hoor. Met een reismaat heb je vaak discussie, zeker bij dit soort vakanties. Als je beiden de hele dag op het strand wil liggen dan is het niet zo moeilijk, maar vaak hebben reisgezelschappen verschillende smaken en daar komt gezeur van.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:34 schreef jorisvo het volgende:
ja gewoon omdat ik bang ben dat ik het alleen niet afkan ofzo
ik weet het niet. Ik ben bang dat ik me er alleen niet kan vermaken ofzo?
New York trekt me niet zo, ik zou eerder kiezen voor het zuiden van de VS of Zuid Amerika. Het ligt er ook een beetje aan wat je precies wilt zien.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:38 schreef jorisvo het volgende:
maar denk jij dat een paar weken naar bijvoorbeeld new york wel leuk is dan?
NYC leent zich uitstekend voor ongeorganiseerd door de stad lopen, de metro nemen naar verre uithoeken van de stad, eten in vage restaurantjes en opgaan in het stadsleven. Mits je tegen de drukte van de stad kunt en er open voor staat.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:31 schreef jorisvo het volgende:
wat is dan bijvoorbeeld een gave stad? new york? das wel een stad waar ik altijd al eens heen gewild heb, en dan wil ik ook zeker even het buitengebied van new york bekijken, gewoon eens zien of die wijken er echt zo uit zien als ik nu denk.
Voor die activiteiten kan ik ook Mexico City en Rio de Janeiro aanraden. Beide heel afwisselende steden waar je gerust een paar weken kunt rondhangen en het stadsleven kunt ervaren.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC leent zich uitstekend voor ongeorganiseerd door de stad lopen, de metro nemen naar verre uithoeken van de stad, eten in vage restaurantjes en opgaan in het stadsleven. Mits je tegen de drukte van de stad kunt en er open voor staat.
Ja. Ik ging voorheen ook bij voorkeur alleen, daar als ik met 4 of 5 vrienden ging er altijd wel veel gedoe was. De een lust geen vis, de ander geen pizza, de ander lust is van het type "wat de boer niet kent eet hij niet", etc...quote:Op donderdag 18 december 2008 20:14 schreef jorisvo het volgende:
en dan denken jullie dat dat gerust alleen kan?
Een reisgids kopen is niet zo moeilijk hoor. Gewoon eentje kopen bij De Slegte of de Witte boekenhandel voor een paar euro.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:08 schreef jorisvo het volgende:
die laatste zin, dat is ook wat ik mezelf probeer in te praten maar dat lukt ff niet :p
De steden niet, maar als je in een hostel zit en er zelf ook voor open staat, heb je na 1 dag vaak al iemand of een groep gevonden. Gewoon niet afwachtend in een hoekje zitten, knoop een gesprek aan, vraag wat zij vandaag gaan doen weet ik veel. Het gaat iig erg makkelijk, vooral in hostels, waar voornamelijk jongeren zitten die ook alleen, of met z'n tweeen ofzo reizen.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:25 schreef jorisvo het volgende:
Totaal anders gedacht, ja hoe kom je erop zullen jullie denken, zou ik graag een enorme stad bezoeken, zoals tokia of new york. Dat wil ik misschien nog wel liever dan een ander soort reis. Maar kun jezelf wel vermaken in een zo'n stad? Zoals ik net ook al zei, ik ben bang daar langs alles en iedereen af te leven. Dat soort steden zijn niet echt persoonlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |