Het ging erom dat je je laptop aan een extern scherm hangt (1680*1050 in dit geval). Dan heeft HD opeens wel zin namelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:27 schreef popolon het volgende:
Wat heeft het voor zin om HD spul op zo'n mini scherm te bekijken?
Die heb ik ook net gekregen als kerstpakketquote:Op donderdag 18 december 2008 15:18 schreef MarBu het volgende:
[..]
Mijn volledige setup met testen: Medion Akoya Mini, Windows XP, 1GB werkgeheugen (zo wordt hij standaard geleverd). Beeldscherm waarop ik testte is een Samsung 215TW, 1680*1050 px met een vga-kabel tussen beeldscherm en laptop.
1080p (apple hd trailer) trekt hij niet. Het beeld blijft vrij vaak een seconde hangen: niet echt fatsoenlijk te bekijken dus.
Youtube HD (de Batman trailer) speelt nét niet altijd vloeiend af (niet echt hinderlijk, je moet er goed op letten).
WMV'tjes van 720p op m'n HD en de Apple 720p movie trailer zijn prima te bekijken op fullscreen (1680*1050 dus). Ik heb geen enkele hapering kunnen ontdekken.
Al met al valt er dus prima te werken met een grote monitor
Die resolutie is niet mogelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:32 schreef MarBu het volgende:
[..]
Het ging erom dat je je laptop aan een extern scherm hangt (1680*1050 in dit geval). Dan heeft HD opeens wel zin namelijk.
Dat is wel degelijk mogelijk, ik heb het een paar uur geleden toch echt zo getest.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Die resolutie is niet mogelijk.
Het tweede scherm (via VGA/DVI-kabel aangesloten), kan zoiets best aan, zolang er genoeg videogeheugen is.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef popolon het volgende:
Dus hoger dan de native resolution? Hoe dan?
Dat is nog het mooiste, het ging automatisch. Ik heb een sneltoets (FN+F2) om het beeldscherm te wisselen. Standaard is dat dan netbook aan, extern zwart. Een keer de combi is extern beeldscherm aan (in dit geval dus gelijk native resolutie 1680*1050) en netbookscherm uit. Tweede keer is netbook aan en extern aan op de resolutie van de netbook (zoals jij dus dacht), 3e keer is weer terug naar stand 1.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef popolon het volgende:
ook daarnaast, hd ziet der ook op 1024X600 beter uit als een xvidje van 720Xweet ik het... Daarbij beter geluidquote:Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef popolon het volgende:
Daar ben ik het mee eens (mag als 3e laptop trouwens ookquote:Op woensdag 17 december 2008 23:02 schreef mgerben het volgende:
[..]
Een netbook moet je niet op prestaties vergelijken met een notebook.
Als je op die manier kijkt zouden er ook geen Zwitserse zakmessen verkocht worden.
De kracht aan dat zakmes is niet dat-ie zo fantastisch is maar dat je hem bij je hebt als je hem nodig hebt.
Een netbook koop je als 3e PC of als 2e laptop.
Als aanvulling op een andere laptop is het ideaal ja.quote:Op vrijdag 19 december 2008 06:21 schreef Magic-IRC het volgende:
Daar ben ik het mee eens (mag als 3e laptop trouwens ook)
quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:39 schreef GewoneMan het volgende:
zijn er ook mini laptops waar een PCMCIA kaart in kan?
quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
![]()
Niet in die dingen onder de 400 euro.
PCMCIA kaart met een SIM kaart zodat ik overal lekker kan internetten. en dan dus zonder raar gedoe met kabels of mobiele telefoon enzoquote:
Die hebben ze ook in een usb uitvoering.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
PCMCIA kaart met een SIM kaart zodat ik overal lekker kan internetten. en dan dus zonder raar gedoe met kabels of mobiele telefoon enzo
ja dat weet ik maar dan zit je weer met een los kastje en een kabeltjequote:Op zaterdag 20 december 2008 16:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die hebben ze ook in een usb uitvoering.
In een Dell mini 9 kan volgens mij zo al een SIM-kaart, maar dat weet ik niet zeker. Heb je dus heul geen PCMCIA kaart nodig.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
PCMCIA kaart met een SIM kaart zodat ik overal lekker kan internetten. en dan dus zonder raar gedoe met kabels of mobiele telefoon enzo
Iets boven m'n budget, maar wat een mooi dingquote:Besturingssysteem Besturingssysteem Legitieme Windows Vista Home Premium
Processor Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2,00 GHz, 1.066 MHz, 3 MB)
Geheugen Systeemgeheugen 3 GB (DDR2 / 1GB x 1 + 2 GB x 1 )
Geheugensleuf 2 x SODIMM
Beeldscherm LCD 12,1-inch WXGA (1.280 x 800) glanzend
Grafische gegevens Grafisch geheugen 256 MB GDDR3 (Ext. Graphic)
Grafische processor nVIDIA GeForce Go 9200M GS (Ext. Graphic)
12.1 inch is nou niet echt mini meer, men, ik heb een 7 inch gekocht, om het formaat. Een 12 inch iBook had ik alquote:Op woensdag 24 december 2008 11:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb gezien welke ik wil:
[ afbeelding ]
Samsung Q210
[..]
Iets boven m'n budget, maar wat een mooi ding
Pats post.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
12.1 inch is nou niet echt mini meer, men, ik heb een 7 inch gekocht, om het formaat. Een 12 inch iBook had ik al.
Tsja... eerlijk gezegd vind ik hem dat weer nét overal tussenin vallen:quote:Op woensdag 24 december 2008 11:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb gezien welke ik wil:
[ afbeelding ]
Samsung Q210
[..]
Iets boven m'n budget, maar wat een mooi ding
Ik vind het juist een mooie tussenoplossingquote:Op woensdag 24 december 2008 13:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tsja... eerlijk gezegd vind ik hem dat weer nét overal tussenin vallen:
Te klein om echt stevige desktopvervanger te zijn, te groot om als een netbook in je tas te laten glijden, en te duur als budget-gadget.
Zeg maar de prijs van een echte laptop maar een te klein scherm, en tóch niet de voordelen van het makkelijk meenemen*.
*Dat voordeel van het makkelijk meenemen is het punt waarop de laptop geen aparte tas nodig heeft.
Nope, alleen de EEE 700 heeft een resolutie van 800x600, de rest is allemaal 1024x600. Tenzij je een wazig goedkoop/onbekend merk hebt.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:57 schreef matthijst het volgende:
Kleinder dan 10" schiet niet op, omdat je dan volgens mij naar 800x600 gaat en je dus ook van links naar rechts moet scrollen.
Ah, tijden veranderenquote:Op woensdag 24 december 2008 17:44 schreef wonderer het volgende:
Nope, alleen de EEE 700 heeft een resolutie van 800x600, de rest is allemaal 1024x600. Tenzij je een wazig goedkoop/onbekend merk hebt.
901, hoewel de letters "asus" niet kloppen.quote:Op donderdag 25 december 2008 15:34 schreef Rekkof het volgende:
Kan iemand zien welk model Asus dit is;
[ afbeelding ]
sorry, ben een noob
Nee, de 701:quote:Op donderdag 25 december 2008 16:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
901, hoewel de letters "asus" niet kloppen.
Kijk eens naar de scharnieren (zilver rond ding), de aansluiting aan de zijkant, het scherm en de touchpad dat lijkt niet op de foto die jij hebt. Sowieso als je naar de details kijkt op de foto's zijn er dingen die niet kloppen.quote:
Een 901 is het ook nietquote:Op donderdag 25 december 2008 16:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Kijk eens naar de scharnieren (zilver rond ding), de aansluiting aan de zijkant, het scherm en de touchpad dat lijkt niet op de foto die jij hebt. Sowieso als je naar de details kijkt op de foto's zijn er dingen die niet kloppen.
Het is gewoon een verkeerde foto, dat gebeurd wel vaker. De eerste cijfer van het modelnummer staat namelijk voor het aantal inch. Het zal dus de 700, 701 of 702 moeten zijn, maar alle 3 zijn het niet. Wanneer je naar het model kijkt dan zie je gewoon dat het een duurdere model is van Asus.quote:Op donderdag 25 december 2008 17:02 schreef yosander het volgende:
Het is geen 701 en ook geen 901.
Heeft een 7" TFT scherm, maar wel een 8GB SSD. Weegt bijna 2kg.
Klik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |