abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64322125
Of tot zoeken in de annalen van het M.C. te E.
pi_64322161
Jantien?
Aldus.
pi_64322167
Josje?
Aldus.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:11:15 #248
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_64322241
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:13 schreef zodiakk het volgende:
I.R. Werken bij het Rijk. Als je verder denkt!
Ik heb me in elk geval voorgenomen dat ik, als ik van baan verander, niet verder dan 20 minuten buiten Amsterdam wil zitten. Dus tenzij ze me vier dagen per week thuis laten werken is een ministerie iig niet echt een optie. Maar goed, misschien doen 2 weken vakantie me goed en is m'n misantropie als sneeuw voor de zon verdwenen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_64322249
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:07 schreef ShadyLane het volgende:
Of tot zoeken in de annalen van het M.C. te E.
Ik hoop niet dat ik ergens in het fotoarchief sta. Mijn puberjaren waren niet mijn fraaiste jaren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:11:39 #250
11923 I.R.Baboon
pi_64322257
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:08 schreef Z het volgende:
Josje?
Zo heet het nichtje van Meneer Claudia.

(Hoe ik dat weet... tsja, ik weet soms gewoon dingen)
  woensdag 24 december 2008 @ 13:12:44 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64322288
Jildau.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64322307
Jopie?
pi_64322331
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:11 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Zo heet het nichtje van Meneer Claudia.

(Hoe ik dat weet... tsja, ik weet soms gewoon dingen)
Verreweg het leukste nichtje, overigens. *CENSUUR*

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 24-12-2008 13:36:04 ]
  woensdag 24 december 2008 @ 13:15:27 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64322364
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:13 schreef ShadyLane het volgende:
Jopie?
Leuke naam voor een poes.
pi_64322373
*CENSUUR*

[ Bericht 98% gewijzigd door Claudia_x op 24-12-2008 13:35:24 ]
pi_64322394
Als B. dit straks terugleest dan krijg ik vast op m'n kop omdat ik te veel prijsgeef.
pi_64322438
Jet?
  woensdag 24 december 2008 @ 13:20:26 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64322505
Barry?
pi_64322529
Hahahahaha
pi_64322558
Ik ga eens even kijken of de stationskapper open is.
pi_64322580
Barry.
pi_64322699
Tegenover mijn appartementje in Haarlem woonde ene Barry Bakker. Dolle pret.
pi_64322723
Waar heb je gewoond in Haarlem? Ik heb er zelf ook een paar jaar gewoond.
Aldus.
pi_64322759
Of mag je dat niet zeggen van B. Ik vind je overigens best vrijgevig, dus snap de kritiek van Barry wel.
Aldus.
pi_64322978
Ik heb mijn anonimiteit al laten varen, dus mij kan het allemaal niet zoveel interesseren.

Ik heb bij het station in de buurt gewoond (Verspronckweg), in Haarlem-Noord (Eksterlaan), aan de Rustenburgerlaan (net iets onder het centrum, bij het Spaarne), en de laatste paar jaar in de Kleine Houtstraat (bij het Frans Hals museum).
pi_64323242
Leuke plekken. Ik heb even in de Cronjé en jaren aan de Jansweg gewoond.
Aldus.
pi_64323264
op de Eksterlaan na dan wellicht.
Aldus.
pi_64323396
De Eksterlaan was heel leuk wonen! Alleen net iets te ver van het centrum.

Ik zit op Funda ook naar woningen in de Vijfhoek te kijken. In Haarlem kun je nog gewoon een leuke woning in het centrum kopen (deze woning bijvoorbeeld ). Helaas wil Barry Amsterdam liever niet uit (al is hij ook gecharmeerd van Haarlem).
pi_64323805
Als het Johanna is, Claudia, dan leef ik met je mee. Zo luidt ook mijn doopnaam. Verder iets met Maartje en Maria. De initialen vind ik op zich nog wel mooi. Het klinkt lekker in combinatie met mijn achternaam.

Bij Johanna moet ik altijd denken aan de Familie Knots. Die oma heet Johanna en als opa haar roept dan gaat 't ongeveer zo: "Johahannaaa!". Waarop Johanna terugroept: "Jaahaaa?!". Dan begint opa wat te mopperen en tenslotte verzucht oma: "Jaja, het is goed met je. Ouwe zemelaar".

Dit was mijn waardevolle bijdrage aan deze geweldige conversatie zo vlak voor kerst. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_64323984
De vijfhoek is een erg leuke buurt. In de tijd dat we op zoek waren heb ik ook in Haarlem gekeken, m'n vrouw wilde alleen per se niet, en ik eigenlijk ook niet. Voor dat bedrag kan je trouwen een prima nieuwbouwhuis in een goede buurt kopen hoor (in Amsterdam).
Aldus.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:07:54 #271
11923 I.R.Baboon
pi_64324146
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
*CENSUUR*
Shit, heb ik nog te veel gewerkt.
pi_64324163
De Familie Knots.
pi_64324232
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:03 schreef Z het volgende:
De vijfhoek is een erg leuke buurt. In de tijd dat we op zoek waren heb ik ook in Haarlem gekeken, m'n vrouw wilde alleen per se niet, en ik eigenlijk ook niet. Voor dat bedrag kan je trouwen een prima nieuwbouwhuis in een goede buurt kopen hoor (in Amsterdam).
Over goedkope nieuwbouwwoningen gesproken: heb jij enig idee waarom deze woningen zo goedkoop zijn: http://www.atelier-amsterdam.nl/ ? Ik begrijp dat het niet de beste buurt van Amsterdam is, maar ik vind een koopsom van 282.000 voor een 5-kamerappartement van 138m2 inclusief parkeergarage bizar weinig. Zie ik iets over het hoofd?
pi_64324715
Dat is echt alleen maar omdat het in Nieuw West is, en de Postjesweg is vrij druk en je zit redelijk dicht bij de ring, maar het is nou ook weer geen ramp. Nieuw West is gewoon heel goed betaalbaar. Deze woningen heb ik ook nog even overwogen. Een zelfde type woning aan de andere kant van de ring is onbetaalbaar. (Andreas Ensemble)
Aldus.
pi_64324854
Ik vind het echt ongelooflijk! Door dit soort woningen ga ik eraan twijfelen of ik er wel goed aan doe om naar een nieuwe en duurdere huurwoning te gaan. Ik dacht dat 900 euro wel een goede deal was, omdat ik meestal huurwoningen tegenkom die duurder zijn. Dat Atelier-project is zó goedkoop, en je krijgt er veel ruimte voor terug.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:28:39 #276
11923 I.R.Baboon
pi_64324946
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt ongelooflijk! Door dit soort woningen ga ik eraan twijfelen of ik er wel goed aan doe om naar een nieuwe en duurdere huurwoning te gaan. Ik dacht dat 900 euro wel een goede deal was, omdat ik meestal huurwoningen tegenkom die vele malen duurder zijn. Dat Atelier-project is zó goedkoop, en je krijgt er veel ruimte voor terug.
Maar zijn die woningen nog beschikbaar? In die bijsluiter stond dat de prijzen golden tot 31/12/07.
pi_64325018
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar zijn die woningen nog beschikbaar? In die bijsluiter stond dat de prijzen golden tot 31/12/07.
Dat is mij ook een raadsel.

Ik lees ergens dat ze in september 2007 in de verkoop zijn gegaan en begin 2009 opgeleverd worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 24-12-2008 14:37:48 ]
  woensdag 24 december 2008 @ 14:31:30 #278
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_64325043
quote:
Op woensdag 24 december 2008 02:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben te dronken om bovenstaand verhaal te kunnen snappen. Ik ben niet te dronken om fatsoenlijk te typen, zie ik.
quote:
Op woensdag 24 december 2008 02:43 schreef ShadyLane het volgende:
"Tering, tyfus, tofu" vind ik wel erg mooi
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_64325331
Voor Z (je kunt ook kant-en-klare kalfsfricandeau bij de slager halen, dan hoef je de vitello niet zelf te koken).

Recept van Marco uit Perugia
1 uur koken & 1 uur koelen

Vitello

100 gram kalfsvlees per persoon
2 peentjes
3 stengels bleekselderij
platte peterselie
5 laurierblaadjes
theelepel groene peper bolletjes of een stukje verse peper zeezout

Spoel het kalfsvlees af. Vul een grote pan met koud water. Doe het kalfsvlees hierin en vul aan met bovenstaande ingrediënten. Breng aan de kook, en laat 1 uur koken. Schep tijdens het koken het schuim van het vlees. Na 1 uur het vlees uit de pan nemen en 1 uur laten afkoelen in de koelkast. Bewaar de bouillon. Je kunt er eventueel een pasta in koken voor het voorgerecht.

Tijdens het koken van de vitello kun je de tonato mayonaise maken.

ansjovis
kappertjes
1 eiblikje tonijn
olie
witte wijn
citroensap van een halve citroen
zout

Maak eerst een mayonaise. Doe 1 ei, wat olie, sap van een halve citroen en het zout in een maatbeker en roer met een staafmixer. Voeg al roerend aan met 2 dl olie. Vul de mayonaise aan met de tonijn, ansjovis, de kappertjes en een beetje bouillon van de vitello. Mix met de staafmixer en laat afkoelen in de koelkast. Snijd de vitello in dunne plakken en besprenkel met een laagje tonato mayonaise.

http://lekkermagazine.blogspot.com/2006/08/vitello-tonato.html
pi_64325351
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is mij ook een raadsel.

Ik lees ergens dat ze in september 2007 in de verkoop zijn gegaan en begin 2009 opgeleverd worden.
Als ze nu nog te koop zouden staan zouden ze niet veel duurder zijn. Voor nieuwbouw betaal je de marktprijs, dus er wordt niet overgeboden, o.a. dat overbieden maakt de huizen in Amsterdam zo duur.
Aldus.
pi_64325413
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:41 schreef Z het volgende:

[..]

Als ze nu nog te koop zouden staan zouden ze niet veel duurder zijn. Voor nieuwbouw betaal je de marktprijs, dus er wordt niet overgeboden, o.a. dat overbieden maakt de huizen in Amsterdam zo duur.
In welk project heb jij nu een nieuwbouwwoning gekocht? (Of wilde je dat liever niet zeggen?)
pi_64325478
www.hetfacet.nl

Als de pagina opent moet je de melding dat alles verkocht is even sluiten, anders valt er niets te zien.
Aldus.
pi_64325672
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, dat is waar ook. Nouja, om het goed te maken:
quote:
Women played no part in his life. Sex had never interested him. His furtive, infrequent urges drew him to young, slim, full-bosomed, brainless girls - the giggling little waitress, the lisping manicurists, the less efficient stenographers, the kind who wore pink or orchid dresses and little hats on the back of their heads with gobs of blonde curls in front. He was indifferent to women of intellect
"gobs" .
pi_64325678
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:45 schreef Z het volgende:
www.hetfacet.nl

Als de pagina opent moet je de melding dat alles verkocht is even sluiten, anders valt er niets te zien.
De verkoopprijs staat er niet meer bij. Ik ben wel benieuwd wat je hebt gekocht voor welke prijs. Oh, even doorklikken en je ziet het al. Niet gek! Voor ons zou het ook betaalbaar zijn geweest. Bij het Science Park waren de 4-kamerwoningen net te duur.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:52:12 #285
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_64325704
Sindskort houd ik een soort dagboek bij waarin ik onder andere mijn gedachten nederschrijf. Wanneer ik dan teruglees wat ik zo op een dag denk, dan denk ik: 'Mijn God.' Dit heb ik eergisteren en gisteren allemaal gedacht.

'Ik dacht, God, wat lul ik toch uit m'n nek de hele dag.'
'Ik dacht, ze zal wel denken dat ik in haar broekje wil voelen.'
'Wat een lul-de-behanger, dacht ik.'
'Ik dacht, laat ik dat geld gewoon in het majem flikkeren, dan krijg ik nog wat mooie kringen te zien.'
'Ik dacht even dat ik een rolberoerte kreeg.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 24 december 2008 @ 14:56:09 #286
117850 J0hos
Onder invloed
pi_64325814
Receptnaam: Vitello tonnato

Ingrediënten
500 gr. kalfsmuis of kalfshaas
peper, zout
1 ui
5 kruidnagels
5 dl. droge witte wijn
1 klein blikje ansjovisfilets
1 klein blik tonijn in olie
2 el. kappertjes
2 el. mayonaise
mespuntje cayennepeper
1 citroen
mespuntje paprikapoeder

Bereidingswijze
Wrijf de kalfsmuis of kalfshaas in met peper en zout. Pel de ui en steek de kruidnagels erin. Giet de wijn in een pan en voeg de kalfsmuis, de ui met kruidnagels en 2 ansjovisfilets toe. Breng alles snel aan de kook, zet de warmtebron lager en laat de kalfsmuis zachtjes 40 minuten met het deksel op de pan koken (kalfshaas 20-25 minuten). Keer het vlees af en toe even. Haal de kalfsmuis uit het vocht en laat deze afkoelen. Dek het vlees af of wikkel het in folie om uitdrogen te voorkomen. Kook het vocht tot 2 dl. in en zeef het daarna. Laat het blikje tonijn uitlekken en voeg dit samen met
1 el. kappertjes en 1 ansjovisfilet bij het vocht. Pureer de saus met de staafmixer of in een keukenmachine. Laat de saus verder afkoelen en roer dan de mayonaise en de cayennepeper erdoor. Snijd het afgekoelde vlees in dunne plakken en verdeel deze over de borden. Giet de saus over het vlees. Garneer met de rest van de kappertjes, ansjovisfilets en partjes citroen. Strooi er een beetje paprikapoeder over.

Tip:
* Vervang 1 dl. witte wijn door 1 dl. marsala.
pi_64325945
Die vide!

Ziet er goed uit dat recept. Dank!
pi_64325996
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:51 schreef zodiakk het volgende:

"gobs" .
Gaat dit over Elsworth Toohey? Of ben je al wat verder?
  woensdag 24 december 2008 @ 15:06:57 #289
117850 J0hos
Onder invloed
pi_64326138
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
Die vide!

Graag gedaan. Mocht je geïnteresseerd zijn in meer kalfsvleesrecepten: het komt hier vandaan.
pi_64326274
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaat dit over Elsworth Toohey? Of ben je al wat verder?
Ik ben al iets verder, maar deze passage ging inderdaad over de gemene Elsworth die hele gemene dingen aan het bekokstoven is voor onze Held! (spannend!)
pi_64326306
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Als B. dit straks terugleest dan krijg ik vast op m'n kop omdat ik te veel prijsgeef.
Dus hij controleert je? . "oowww Claudia, wat had ik nou toch gezegd!"
pi_64326556
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:10 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik ben al iets verder, maar deze passage ging inderdaad over de gemene Elsworth die hele gemene dingen aan het bekokstoven is voor onze Held! (spannend!)
Hoe ver ben je dan precies?

Heb je The Passion of Ayn Rand wel eens gezien? Met Helen Mirren als Ayn Rand en Eric Stoltz als Nathaniel Branden (lees: Howard Roark).

woensdag 24 december 2008 @ 15:37:02 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64327221
Nou, boodschappen zijn gehaald. Nu nog trek krijgen.
pi_64330285
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat wel! Jij ook?
Ja, best wel! Mijn nagels worden nooit heel mooi, als ik naar de grond *wijs* zitten er al weer rouwranden aan. Maar relatief zijn de vingers zeer toonbaar, dit jaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64331097
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt ongelooflijk! Door dit soort woningen ga ik eraan twijfelen of ik er wel goed aan doe om naar een nieuwe en duurdere huurwoning te gaan. Ik dacht dat 900 euro wel een goede deal was, omdat ik meestal huurwoningen tegenkom die duurder zijn. Dat Atelier-project is zó goedkoop, en je krijgt er veel ruimte voor terug.
Zo ontzettend ruim is het nou ook weer niet. Het is 138 m2 verdeeld over drie lagen, dus er gaat relatief veel van af aan verkeersruimte. Bovendien zit in die oppervlakte ook de garage inbegrepen. Je mag waarschijnlijk in je handjes knijoen als je 100 m2 overhoudt waar je iets mee kunt. Er zit ook geen tuin bij, zo te zien?
pi_64331317
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
Die vide!

Vide?

Ons appartement is op de hoek, helemaal bovenin.
Aldus.
pi_64331399
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Zo ontzettend ruim is het nou ook weer niet. Het is 138 m2 verdeeld over drie lagen, dus er gaat relatief veel van af aan verkeersruimte. Bovendien zit in die oppervlakte ook de garage inbegrepen. Je mag waarschijnlijk in je handjes knijoen als je 100 m2 overhoudt waar je iets mee kunt. Er zit ook geen tuin bij, zo te zien?
Amsterdamse begrippen hé.

De Vitello Tonnato wordt gemaakt met behulp van twee recepten, en geen kalfsfricandeau, dat was natuurlijk nergens meer te krijgen.
Aldus.
pi_64340546
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind 100 m2 nog steeds gigantisch. En ik wíl niet eens een tuin!
pi_64341586
Nee, natuurlijk niet. Ik wil ook geen tuin, zo bedoelde ik het niet.

Wat ik bedoelde was dat zo'n woning wellicht goedkoop is, vergeleken met andere eengezinswoningen in Amsterdam, maar dat eengezinswoningen vaak een tuintje hebben. Als deze geen tuintje heeft, zou dat een van de redenen kunnen zijn voor de relatief lage prijs.
  woensdag 24 december 2008 @ 22:47:29 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64341835
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:37 schreef Z het volgende:

[..]

Amsterdamse begrippen hé.

De Vitello Tonnato wordt gemaakt met behulp van twee recepten, en geen kalfsfricandeau, dat was natuurlijk nergens meer te krijgen.
Over woningen e.d. gesproken, heb je de nieuwe babykamer al klaar, Z? Ik ben er eergisteren aan begonnen en nu is hij af. Paars. Lichtpaars met donkerpaars. Behangen als een profi, alles sluit strak aan. Verven, nieuwe plintjes, vloerbedekking eruit gehaald en teruggelegd. Radiator geschuurd en opnieuw gelakt. Ik moet enkel nog nieuwe plintjes halen en die er tegenaan jatsen. Dan ben ik helemaal klaar en kan de vrouw de meubeltjes gaan uitpakken.

Ook heb ik hiervoor maar liefst 25 dozen vol boeken moeten opruimen! Ik schat zo'n 1000 stuks. Ik heb nog 10 dozen over, wie ze wil mag ze komen ophalen. Het is niet het allerbeste, dat spreekt voor zich.

En raak ik ze niet kwijt dan verbrand ik ze met ingang van het nieuwe jaar!
The End Times are wild
pi_64341975
Foto's L?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')