Zo snel al van het vuur halen? Is er dan genoeg druk opgebouwd om het water omhoog te stuwen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:16 schreef Dunckie het volgende:
Als het begint te pruttelen na 5-10 seconden van het vuur halen. Het water is er dan wel door en de koffie kan niet meer verbranden. Doe je er wel genoeg water in?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:48 schreef sammie99 het volgende:
Ik heb er van geproefd en het was echt best lekker, het enige nadeel het zijn van die kleine kopjes. Een slok en het is opEn het is in vergelijking met een filterapparaat veel duurder in gebruik. Eigenlijk gewoon pure luxe!
Erg lekker! Voor de grap wel eens wat bonen van gehaald. Maar ik denk niet dat ik het ooit nog eens ga halen gezien de prijs.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:11 schreef Ad_rem het volgende:
Heeft iemand al weleens Kopi Luwak geproefd? Hoe was het? Ben ik altijd al benieuwd naar.
De Rocky staat bekend als erg goede espressomolen. In zijn prijsklasse zo'n beetje de beste, maar minder goed dan bijvoorbeeld Mazzers of de grotere Compaks.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft iemand ervaring met de koffiemolen van Rancilio? En zijn deze positief negatief of is er in die prijsklasse een (veel) betere molen te krijgen?
ik heb er 1tje en vind 't echt een prima dingquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft iemand ervaring met de koffiemolen van Rancilio? En zijn deze positief negatief of is er in die prijsklasse een (veel) betere molen te krijgen?
Ik zie mezelf als echte koffieliefhebber, maar ik heb ook een nespresso voor erbij hoor. die zet ik lekker op mn werk neer, terwijl ik thuis een echt espresso apparaat heb. en ik vind het goed te drinken. en duur, tsja, het kost je 35ct per kopje.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:48 schreef sammie99 het volgende:
tja nespresso. En eigenlijk mag ik hier dan niet posten![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:56 schreef Rest het volgende:
[..]
Erg lekker! Voor de grap wel eens wat bonen van gehaald. Maar ik denk niet dat ik het ooit nog eens ga halen gezien de prijs.
Sorry dat ik niet echt goed ben in smaken omschrijven.
http://publisher.copernica.nl/?pxc=11203142¤t=e&pxd=.p.e.register.webversion¤t=webversion&account=15&destinationid=8568bec4ff463f0011076a9ce2367ab4quote:ETHIOPIË HARAR
Nieuw!
Heel karakteristieke, volle en krachtige mokka smaak.
Harar of 'Coffee of Kings'
“The Coffee of Kings” is de bijnaam van één van 's werelds meest klassieke koffiesoorten, beter bekend als Harar. Deze koffie komt uit het droge oostelijke
deel van Ethiopië en groeit op kleine akkers variërend van 1700 tot 2200 meter hoogte in de omgeving van voormalige Ethiopische hoofdstad Harar. De bonen
drogen in de bes aan de koffiestruiken en krijgen hierdoor een licht goudgele kleur. Doordat deze koffie in de bes gedroogd is ontstaat een zoete en volle smaak.
NEE, GEEN SIMON LEVELT! Als zo'n koffiewinkel me niet eens kan vertellen wanneer de bonen zijn gebrand...quote:
Is het nu al beter gelukt?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:41 schreef henkSX het volgende:
[..]
Zo snel al van het vuur halen? Is er dan genoeg druk opgebouwd om het water omhoog te stuwen?
Doe er genoeg water in; precies tot aan het ventieltje
Het gaat iets beter, maar nog niet zoals ik het wil hebben.,, Maar de volhouder wint (en koopt over een tijd misschien een espressomachine)quote:
Heb je wel goede koffie? Goedkope espresso (xenos bijvoorbeeld) wordt zowiezo erg bitter.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:05 schreef henkSX het volgende:
[..]
Het gaat iets beter, maar nog niet zoals ik het wil hebben.,, Maar de volhouder wint (en koopt over een tijd misschien een espressomachine)
Ik heb een Rocky en ik denk dat eerder de hoogte een "risico" is dan dat het gebogen is. Zolang dat geen probleem is dan werkt het.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:40 schreef Zith het volgende:
Heb zojuist een rancilio rocky sd op de kop getikt voor 160 eur (tweedehands), maar ik vraag me 1 ding af (heb het apparaat nog niet):
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heeft het een filterhouder rekje die naar binnen loopt, perfect voor die filterhouder die je daarnaast ziet - want die heeft ook een smal tuitje in het midden onderaan. Mijn espresso filterhouder (van De'Longhi) heeft niet zo'n tuitje maar eerder zoiets (klik): een breede onderkant met 2 gaatjes/tuitjes aan de zijkanten.
Past mijn houder wel onder de exit vna de grinder?![]()
Niet dat het anders een verloren zaak is, maar denk er nu oppeens aan
Die foto is niet van mijquote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ik heb een Rocky en ik denk dat eerder de hoogte een "risico" is dan dat het gebogen is. Zolang dat geen probleem is dan werkt het.
En wat betreft die foto (is dan denk ik niet val jou?) maalgraad staat op 10, kan mijns inziens met een Silvia fijner, 10 is te snel (tenzij er per molen grote verschillen zijn).
volgens mij niet zo handig voor buiten --> koffie koelt snel af. vd andere kant, een espresso doe je niet zo lang overquote:Op zondag 7 juni 2009 19:23 schreef Gripper het volgende:
Nieuwe kopjes gekocht! 2 dubbelwandige RVS kopjes, eigenlijk bedoeld voor buiten met mn handpresso. Maar binnen zal de koffie er ook best in smaken
[ afbeelding ]
Ze zijn maar 40 ml, dus er past maar een klein straf bakkie in...![]()
Ik zet er ook vaak koffie mee, maar je moet ze wel helemaal uit elkaar halen als je ze schoonmaakt. Iets wat mensen uit noordeuropa nooit weten.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:24 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heet een moka of perculator, coole dingen, ik zet er zelf ook altijd koffie mee
Je doet er espressokoffie in, maar dat hoeft niet perse van een bepaald merk, als je dit topic even doorleest vind je 1001 tipsBij de Simon Levelt of Kaldi kunnen ze je sowieso goed helpen hoor.
En malers zijn als het goed is wel op meerdere standen instelbaar, dus zowel voor filterkoffie als de moka.
Ik stop trouwens ook snelfiltermaling wel in de moka, gaat prima
't Zijn toch maar 3 onderdelen? Of mis ik iets?quote:Op zondag 21 juni 2009 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zet er ook vaak koffie mee, maar je moet ze wel helemaal uit elkaar halen als je ze schoonmaakt. Iets wat mensen uit noordeuropa nooit weten.
Waterhouderquote:Op zondag 21 juni 2009 18:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
't Zijn toch maar 3 onderdelen? Of mis ik iets?
Ok, ik ga ff kijken. Thanks.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waterhouder
Koffiepoederhouder
Top waar de espresso in komt
Deze bedoel je
Deze vergeet iedereen
Rubber ring,
Filter
Doe eens een pic posten, wellicht mag je dan ook eens mee op vakantie, maak jij ook eens wat meequote:Op zondag 21 juni 2009 18:43 schreef Zith het volgende:
Maak jij eens wat mee op vakantie, oh grote meesterchef
Jepquote:
Oké, de beslissing is gemaakt na meer informatie ingewonnen te hebben en ik ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een Jura Impressa S9 One Touch! Super dingetje, toch loop ik al tegen het eerste "probleem" aan. Bereidingen met melk worden niet echt warm, ondanks dat de koffietemperatuur op maximaal staat en de kou uit het kopje gehaald was door er even heet water in te zetten. Je kunt een cappuchino in een teug leegdrinken. Ik denk dat het aan de melk ligt, aangezien alleen koffie of espresso wel loeiheet wordt. Iemand een idee of/hoe de melk warmer kan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:43 schreef Coelho het volgende:
Ben van plan een Jura te gaan kopen. Twijfel tussen de C9 one touch en S9 one touch. Ondanks het prijsverschil is het me niet echt duidelijk wat het verschil is. Iemand die me uit kan leggen waar ik op moet letten en waarom ik voor de een danwel de ander moet kiezen?
En hoeveel extra kosten komen er na aanschaf nog om de hoek kijken? Ik las iets over jaarlijks terug sturen naar de fabriek???
Er moet dus koffie in die net iets grover is dan espressomaling heb ik het idee. Mijn Illy espressomaling wordt iets te bitter en zwaar naar mijn smaak, ze hebben dan ook een speciale Moka Pot melange/maling maar die heb ik nog niet los kunnen kopen/vinden (12 blikken is net iets te veelquote:Op zondag 21 juni 2009 18:24 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ]
Dat heet een moka of perculator, coole dingen, ik zet er zelf ook altijd koffie mee
Je doet er espressokoffie in, maar dat hoeft niet perse van een bepaald merk, als je dit topic even doorleest vind je 1001 tipsBij de Simon Levelt of Kaldi kunnen ze je sowieso goed helpen hoor.
En malers zijn als het goed is wel op meerdere standen instelbaar, dus zowel voor filterkoffie als de moka.
Ik stop trouwens ook snelfiltermaling wel in de moka, gaat prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |