En toch vind ik het lastig; wat voor de een plat en ordinair is, is voor de ander een geintje of misschien wel een bloed serieuze zaak.quote:Op maandag 22 december 2008 21:57 schreef Py het volgende:
[..]
ik ookbroodje schaap
![]()
Ja ok maar het ging om het openlijk mogen uiten. Die kerststal moet kunnen want ze moeten openlijk homo kunnen zijn. En daarop zei ik dat dat openlijke niet in die kerststal zit, maar in normale dingen, zoals hand in hand. En toen kwam het vergelijk met het slachten van je schaap op straat en het op een platte, ordinaire manier moeten uiten van je sexuele geaardheid. (en dus niet het vergelijk tussen een islamitisch slachtfestival en de homokerststal)![]()
[..]
Dat mogen ze ook gewoon.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:57 schreef Aoristus het volgende:
Ik ga er vanuit dat volgens die redenering de NVB of een andere extreem-rechtse groepering een optocht mag houden?
In Amsterdam mag dat ook. En om een paar verklede mensen in een kerststal meteen 'terreur' te noemen, is wel erg idioot. Nog even en dan is Sinterklaas ook terreur; of de Paashaas.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:05 schreef Aoristus het volgende:
in Amsterdam mag dat niet hoor. Daar gaat het nu over. Volgens mij terroriseren homo's de stad Zwolle (nog) niet
Nouja, die kerststal komt natuurlijk nergens anders vandaan. En onze kerst (Nederlandse kerst) heeft weinig met de Zonnewende van doen, wij vieren - denk ik, of jij zingt alleen oh denneboom en verder niets - toch wel de christelijke versie. Los daarvan kunnen christenen niet ieders kerstfeest toeeigenen natuurlijk, maar janken dat er een kerststal ergens staat met twee Jozefs of twee Maria's mogen die paar christenen wel degelijk. Sterker nog, ze gaan hun goddelijke gang maar. En sneu voor ze, dat zoiets al een probleem is in hun leven. Tragisch.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:34 schreef wonderer het volgende:
Punt is dat er in de loop der eeuwen gewoon van allerlei bronnen een soort van feest is gemaakt waar niemand het alleenrecht op heeft, noch "de bedenker" is. Dus dat de christenen gaan janken dat "hun" kerstfeest bekladderd wordt, slaat nergens op.
In Amsterdam mag dat gewoon hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:05 schreef Aoristus het volgende:
in Amsterdam mag dat niet hoor.
Het gaat nergens over!quote:Daar gaat het nu over. Volgens mij terroriseren homo's de stad Zwolle (nog) niet
Je mag huilen wat je wilt inderdaad, maar verbieden?.. Nee.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, die kerststal komt natuurlijk nergens anders vandaan. En onze kerst (Nederlandse kerst) heeft weinig met de Zonnewende van doen, wij vieren - denk ik, of jij zingt alleen oh denneboom en verder niets - toch wel de christelijke versie. Los daarvan kunnen christenen niet ieders kerstfeest toeeigenen natuurlijk, maar janken dat er een kerststal ergens staat met twee Jozefs of twee Maria's mogen die paar christenen wel degelijk. Sterker nog, ze gaan hun goddelijke gang maar. En sneu voor ze, dat zoiets al een probleem is in hun leven. Tragisch.
Schandalig! Echt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:18 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
Op homokerstmarkt is Maria een travestiet
Waarom is een homo mens verkleed als Maria 100% disrespect en een poppetje dat Maria voor moet stellen niet?quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Schandalig! Echt.
Hiermee toon je 100% disrespect aan de vrome Maria, de Moeder van Jezus vrede zij met hem.²
Pff ik vind het ook helemaal niet vreemd dat Christenen hier op reageren. Behoorlijk provocerend naar hun toe als je het mij vraagt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:18 schreef schatje het volgende:
[ afbeelding ]
Op homokerstmarkt is Maria een travestiet
bron
Waarom provocerend!?! Ze doen het zelf ook!quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:09 schreef HPayne het volgende:
[..]
Pff ik vind het ook helemaal niet vreemd dat Christenen hier op reageren. Behoorlijk provocerend naar hun toe als je het mij vraagt.
Van mij mogen ze hoor die homo's maar het is wel weer een beetje goedkoop.
Tuurlijk mogen ze dat vragen. Het is toch niet verboden? Wat valt er nog te janken hier dan?quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je mag huilen wat je wilt inderdaad, maar verbieden?.. Nee.
Omdat het hier twee Maria's betrof en geen Jozef en het dus geassocieerd wordt met homoseksualiteit diesommige christenen niet kunnen waarderen. Toch? Dat is sjoemelen met het ware kerstverhaalquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom is een homo mens verkleed als Maria 100% disrespect en een poppetje dat Maria voor moet stellen niet?
Niks...quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen ze dat vragen. Het is toch niet verboden? Wat valt er nog te janken hier dan?
Enige zelfreflectie... Maar je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Omdat het hier twee Maria's betrof en geen Jozef en het dus geassocieerd wordt met homoseksualiteit diesommige christenen niet kunnen waarderen. Toch? Dat is sjoemelen met het ware kerstverhaalHe, laat die mensen toch klagen. Ze krijgen tegenwoordig toch al bijna nooit hun zin meer, who cares.
De kerststal is zo'n beetje het enige en is van juni naar december verhuisd om het zonnewendefeest te kunnen annexeren. Net als Pasen is het gewoon een samenraapsel van allerlei tradities van verschillende volkeren. Ik heb nog geen paganist horen klagen over het roze kerstfeest en percentueel gezien hebben zij er meer recht op dan de Christenen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, die kerststal komt natuurlijk nergens anders vandaan. En onze kerst (Nederlandse kerst) heeft weinig met de Zonnewende van doen, wij vieren - denk ik, of jij zingt alleen oh denneboom en verder niets - toch wel de christelijke versie. Los daarvan kunnen christenen niet ieders kerstfeest toeeigenen natuurlijk, maar janken dat er een kerststal ergens staat met twee Jozefs of twee Maria's mogen die paar christenen wel degelijk. Sterker nog, ze gaan hun goddelijke gang maar. En sneu voor ze, dat zoiets al een probleem is in hun leven. Tragisch.
De traditie is toch kindje Jezus in een kerststal met kerst. Lekker belangrijk dat jij weet waar het écht vandaan komt, zo kennen we het al jaren. Vandaar dat ze zeuren, iets anders kan ik niet bedenken. Ze doen het echt niet om jou te pesten hoorquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
De kerststal is zo'n beetje het enige en is van juni naar december verhuisd om het zonnewendefeest te kunnen annexeren. Net als Pasen is het gewoon een samenraapsel van allerlei tradities van verschillende volkeren. Ik heb nog geen paganist horen klagen over het roze kerstfeest en percentueel gezien hebben zij er meer recht op dan de Christenen.
Overigens is de bijbel helemaal niet zo gedetailleerd over die kerststal, meen ik.
Frank van Dalen legt uit dat er met die kerststal ook aandacht is voor gezinnen met twee vaders of twee moeders en dat we blij mogen zijn met die verworvenheid in Nederland. En dat vind ik wel een mooie gedachte.
Bron: ANP / http://www.nu.nl/algemeen/1890987/roze-kerst-rustig-verlopen.htmlquote:Roze kerst rustig verlopen
AMSTERDAM - Vele duizenden homo's en lesbiënnes hebben zich de afgelopen elf dagen ondergedompeld in kerstsferen tijdens het festival Pink Christmas in Amsterdam. Het evenement, een initiatief van stichting ProGay, had voor de eerste keer plaats en is in een prettige sfeer verlopen. Dat meldde de organisatie zondag, de laatste dag.
Christenen
Christelijke organisaties als Christenen voor de Waarheid en RefoAnders hadden felle kritiek op Pink Christmas. Zij vinden zoiets niet gepast en zelfs godslasterlijk. Op websites werd er tegen geprotesteerd.
De bezoekers van Pink Christmas konden onder meer naar een kerstmarkt in de Reguliersdwarsstraat, de bekendste homostraat van de hoofdstad. Daar stond ook een kerststal met twee Jozefs en twee Maria's.
ProGay
Volgens Frank van Dalen, voorzitter van ProGay, volgt volgend jaar zeker een tweede versie. Hij zegt dat mensen uit alle delen van het land en ook uit het buitenland speciaal voor deze viering naar Amsterdam zijn gekomen.
Ach ga nou toch gauw heen, je snapt heus wel dat het probleem niet is dat er een homo in een kerststal staat. Er zijn wel vaker kerststallen en daar zullen ook wel vaker homo's in staan, maakt niemand zich druk om. Maar een kerststal is het uitbeelden van de geboorte van Jezus zoals in de bijbel beschreven staat. En daarbij stonden er toch echt geen halfnaakte leernichten aan de kribbe.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom provocerend!?! Ze doen het zelf ook!Ik ben vroeger (geen Maria helaas) 'Wijze uit het Oosten' geweest in de kerstmusical... Maar dat is schattig?
Alleen door 'het homo' zijn is het erg!?!
Lekker discriminerend...
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar het punt is dat belachelijke dingen niet persé verboden hoeven te worden.quote:Op zondag 28 december 2008 19:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ach ga nou toch gauw heen, je snapt heus wel dat het probleem niet is dat er een homo in een kerststal staat. Er zijn wel vaker kerststallen en daar zullen ook wel vaker homo's in staan, maakt niemand zich druk om. Maar een kerststal is het uitbeelden van de geboorte van Jezus zoals in de bijbel beschreven staat. En daarbij stonden er toch echt geen halfnaakte leernichten aan de kribbe.
Dit heeft net zoveel met homo-emancipatie te maken als streaken met feminisme.
En dat maakt alle partijen in deze discussie dus ook volstrekt belachelijk. Maak je ergens druk om wat er echt toe doet en laat die leernicht gewoon lekker zijn ballen eraf vriezen in zijn roze kerststal op zijn homokerstmarkt naast het dildokraampje.
Helemaal mee eens. Maar ze hoeven ook niet gesubsidieerd te worden.quote:Op zondag 28 december 2008 19:14 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar het punt is dat belachelijke dingen niet persé verboden hoeven te worden.
Daar kan ik mij in vinden.quote:Op zondag 28 december 2008 19:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ze hoeven ook niet gesubsidieerd te worden.
Och die truc is in het verleden ook wel vaker gebruikt. Jezus afbeelden als neger, God als vrouw etc. Het is niet per definitie slecht om juist zo'n ingebakken traditie om te gooien om de stereotypen bloot te leggen en de discussie op gang te brengen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:12 schreef Taurus het volgende:
Overigens heb ik niets tegen een kerststal met twee Maria's of twee Jozefs, maar wat wel 'n beetje onzin er aan is is dat het niets te maken heeft met een voorbeeld gezin of iets dergelijks (een os en een ezel) maar met een verhaal dat al jaren traditioneel met kerst vertelt of gespeeld wordt. Twee Maria's of twee Jozefs klopt gewoon niet met die traditie. Zo zijn er naast christenen wel meer traditionelen of conservatieven die zo'n verhaal bijvoorbeeld liever behouden zien. In die zin kan ik die klacht wel begrijpen, maar zelf zal het me een worst wezen. Ik moet er wel om lachen. Een dildokraam op een kerstmarkt vind ik dan wel weer belachelijk/bespottelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |