Dat ook inderdaad..... Als ik zo eens kijk naar waar de Nederlandse cultuur en architectuur mee komt.....quote:Op woensdag 17 december 2008 19:48 schreef popolon het volgende:
Veel 'nieuwbouw' wijken in Nederland zijn te treurig voor woorden. Een beetje afwisseling kan geen kwaad.
De segregatie in Amerika lijkt me geen ideaalbeeld van een multiculturele samenlevingquote:Op woensdag 17 december 2008 21:07 schreef maartena het volgende:
Tja.... in de VS heb je dat soort wijken voor heel veel minderheden. Little Saigon, Chinatown, Koreatown, etc. In deze wijken staan zelfs de straatnaamborden in twee talen. In Chicago heb je een wijk waar alles - inclusief straatnamen - in het Pools is, en hier in Santa Ana, CA is zowat de hele stad in het Spaans, inclusief alle reclame op borden langs de weg etc.
Maar in Nederland..... nee, daar kan zoiets natuurlijk niet. Iedereen moet zich conform de Hollandsche Kaaskop gedragen, anders past het niet.
Want......quote:Op woensdag 17 december 2008 23:33 schreef zoalshetis het volgende:
leuk plan. ik vind dat de marokkaan dat wel verdiend heeft.
ik was dan ook cynisch.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:38 schreef huhggh het volgende:
[..]
Want......
Als er een groep in Nederland is die en masse uitgekotst wordt is het wel de Marokkanse.
Over het algemeen staan Nederlanders er juist om bekend dat ze overal maar mee mee gaan. Het braafste jongetje in de klas als de EU iets zegt, we doen alles wat de VS wil. We gaan zelfs zo ver dat er gediscussieerd wordt over boerka's. Nederlanders proberen het iedereen zo graag mogelijk naar de zin te maken over het algemeen. De laatste tijd is dat wel anders geworden omdat de mensen waar wij zich aan aanpassen zich niet aan ons willen aanpassen.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... in de VS heb je dat soort wijken voor heel veel minderheden. Little Saigon, Chinatown, Koreatown, etc. In deze wijken staan zelfs de straatnaamborden in twee talen. In Chicago heb je een wijk waar alles - inclusief straatnamen - in het Pools is, en hier in Santa Ana, CA is zowat de hele stad in het Spaans, inclusief alle reclame op borden langs de weg etc.
Maar in Nederland..... nee, daar kan zoiets natuurlijk niet. Iedereen moet zich conform de Hollandsche Kaaskop gedragen, anders past het niet.
Ach wat zielig, de slachtofferrol.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:27 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Over het algemeen staan Nederlanders er juist om bekend dat ze overal maar mee mee gaan. Het braafste jongetje in de klas als de EU iets zegt, we doen alles wat de VS wil. We gaan zelfs zo ver dat er gediscussieerd wordt over boerka's. Nederlanders proberen het iedereen zo graag mogelijk naar de zin te maken over het algemeen. De laatste tijd is dat wel anders geworden omdat de mensen waar wij zich aan aanpassen zich niet aan ons willen aanpassen.
Wat altijd een grove misschatting is geweest. Nederland is nooit echt liberaal geweest, meer conservatief tot op het bot.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:27 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Over het algemeen staan Nederlanders er juist om bekend dat ze overal maar mee mee gaan. Het braafste jongetje in de klas als de EU iets zegt, we doen alles wat de VS wil. We gaan zelfs zo ver dat er gediscussieerd wordt over boerka's. Nederlanders proberen het iedereen zo graag mogelijk naar de zin te maken over het algemeen. De laatste tijd is dat wel anders geworden omdat de mensen waar wij zich aan aanpassen zich niet aan ons willen aanpassen.
moet je toch herkenbaar in de oren klinken?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach wat zielig, de slachtofferrol.
Klopt, daarom reageer ik daar ook gelijk op.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moet je toch herkenbaar in de oren klinken?
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, daarom reageer ik daar ook gelijk op.
Wat een slechte zin.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach wat zielig, de slachtofferrol.
Ben ik met je eens, het past er gewoon niet denk ik. Nederland is sowieso aardig grauw, als je er dan ook nog zulke huizen er neer gaat zetten fleurt dat de boel denk ik niet echt op.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef Adamo144 het volgende:
Opzich zou het er wel mooi uit kunnen zien. Wat ik klote vind is dat die sfeer gewoon niet past bij een land met een kut klimaat. Die exotische huizen in een grauwe ijzige stormbui.
Vind ik zelf wel meevallen, zie argumenten in mijn postquote:Op donderdag 18 december 2008 11:38 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Wat altijd een grove misschatting is geweest. Nederland is nooit echt liberaal geweest, meer conservatief tot op het bot.
wat een vreemde conclusie ik denk dat kleur tussen grauw wel een opfleurend effect heeft.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:30 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, het past er gewoon niet denk ik. Nederland is sowieso aardig grauw, als je er dan ook nog zulke huizen er neer gaat zetten fleurt dat de boel denk ik niet echt op.
ben je weleens in zo'n kleurrijk italiaans dorpje geweest in een donderbui? dat ziet er gewoon niet uit man, die roze en witte huisjes komen juist zo vrolijk en kleurrijk over als de zon schijnt.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een vreemde conclusie ik denk dat kleur tussen grauw wel een opfleurend effect heeft.
niet dat een marokkaanse wijk van mij hoeft hoor, want dat hebben ze imo niet verdiend.
Sorry ik druk me niet goed uit, ik bedoel.....in Nederland is het erg grauw het weer enzo, ik denk dat als je zulke huizen neerzet het er niet van op zal kleuren omdat die huizen mooi zijn met zon en geen grauw weer.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een vreemde conclusie ik denk dat kleur tussen grauw wel een opfleurend effect heeft.
niet dat een marokkaanse wijk van mij hoeft hoor, want dat hebben ze imo niet verdiend.
Dat dus, had je reactie nog niet gelezenquote:Op donderdag 18 december 2008 12:53 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
ben je weleens in zo'n kleurrijk italiaans dorpje geweest in een donderbui? dat ziet er gewoon niet uit man, die roze en witte huisjes komen juist zo vrolijk en kleurrijk over als de zon schijnt.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:50 schreef DJKoster het volgende:
Wilders:
http://www.pvv.nl./index.php?option=com_content&task=view&id=1489
Chinatown zijn geen Chinese-huizenquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom maak je er dan een probleem van..
Waarom maak je geen probleem bij Chinatown ??
de venetiaanse bouwstijl vergelijken met de burgerlijke islamitische eftelingarchitectuurquote:Op donderdag 18 december 2008 14:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Chinatown zijn geen Chinese-huizen
Maar mooi idee
Eindelijk wat variatie, misschien wordt het hier ooit nog een soort Venetië
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |