Feestje van de week Nieuwste stoeipoes
Iedere maand een Amanda
Proleten en kalenderfreaks kwamen naar Café Lexington. Businesscafé Lexington was voor een avond een paradijs voor proleten en kalenderfreaks, die afkwamen op de naakte waarheid van Amanda uit de Gouden Kooi.
Lexington – u weet wel, de dit jaar tijdelijk gesloten Amsterdamse hang-out, waar Willem Holleeder en zijn vriendjes wel eens bier dronken –werkt aan een gedaanteverwisseling en onder een nieuwe naam: Willems-park. Nu de vastgoedboefjes niet meer de meerderheid uitmaken van de tent (omdat ze zijn opgepakt, zijn omgelegd of niet meer durven komen) tracht het café een chiquer publiek aan het te aanboren. Daarom waren wij uitgenodigd voor een feestje met de bewoners van de Gouden Kooi.
![]()
Amanda, een van de gevangenen uit de Gooise villa, presenteerde maandag namelijk een kalender vol blootplaatjes die ons moesten herinneren aan de garages waar De Tatjana’s ook altijd werden getoond. Amanda, ook al zo’n minimensje – althans haar lengte dan – werkt sinds kort aan haar marktwaarde door zich nadrukkelijk te positioneren als de nieuwste stoeipoes.
Koster en Jojanneke, die in het café steevast even praten met lokale celebs als Anita Schuts, de ex-geliefde van Willem Endstra, Willem Smit, de flegmatieke IT-entrepreneur en Rob Heilbron, de textieltycoon, stonden helaas niet op de gastenlijst.
Nog erger: we werden zelfs geweigerd door Luigi, de barman achter de toog. We werden deze avond (voor het eerst in de geschiedenis van deze rubriek) aan de kant gezet door poldersterren Terror Jaap, Dennis, Nena, Lieke en al die andere types die we eigenlijk alleen kennen als Bekenden Zonder Achternaam.
Buiten stonden we dus kwaad te zijn. Vanuit het café kwamen sms’jes binnen van deepthroats aan de bar. ‘Dit is het paradijs voor proleten hier’, sms’te een vrijgezelle bron en dat bedoelde hij als compliment aan zijn talloze smiley’s te zien. ‘Dit is Lexington-onwaardig’, reageerde weer een andere vriend. ‘Erg veel homo’s en travo’s hier. Ik heb mijn portie excentriek mensenvlees wel weer gehad.’
Op de garagekalender, die een paar bronnen tegen het raam hielden, zagen we Amanda in allerlei bevallige poses, hier en daar besmeurd met oliesmeersels. Een klassiek werkje, dat was duidelijk. Christine Le Duc, Panorama, Tilly’s Nail Studio sponsorden dit vlezige kerstkarton.
Weer een sms’je: ‘Komen jullie nog? Een van die travo’s is inmiddels met twee mannen het damestoilet aan het verkennen.’
Jojanneke, kleumend, inmiddels: ‘Wie is die Amanda eigenlijk?’
Pats, weer een bericht: ‘Ik sta met Kelly te praten, met een heleboel oude Lexington-types. En er zijn ook andere, zeg maar, opmerkelijk kaalgeschoren koppen.’
Jojanneke: ‘Wat is Kelly eigenlijk?’ De telefoon spuwde nog meer berichten uit. ‘Bericht voor Kojo!!! Hierbij een verse quote van Amanda: ‘Ze is heel trots en heeft drie maanden aan deze meisjesdroom gewerkt’, zegt ze.’ Koster las het voor aan Jojanneke. ‘We hebben echt iets gemist’, zei de Amanda van Koster en beende woest weg. ‘Ik heb mijn portie excentriek mensenvlees wel weer gehad.’Amanda heeft een manager...Al draagt een Jaap een camerading...Op zijn gemak in Holleeders ex-kroeg.‘Brian had geen kalender nodig...
bron
http://www.depers.nl/ente(...)aand-een-Amanda.html
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/15/1255630722-40.gif[/img]