Niet ieder mens kan dus heel veel bereiken, want heel veel mensen hebben dat doorzettingsvermogen niet.quote:en zo is 't met alles in het leven. Ieder mens kan heel veel bereiken, als de wil en de wil om er moeite in te steken er maar zijn
Dat is te vraag, ze kunnen ook de werkdruk onderschatten. Misschien zijn het luie mensen die op hun dooie gemakkie het HBO hebben doorlopen zonder al te veel moeite te doen. Echt wel intelligent dan dus, anders lukt je dat niet.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet ieder mens kan dus heel veel bereiken, want heel veel mensen hebben dat doorzettingsvermogen niet.
Verder zijn gemakkelijke WO-opleidingen niet te vergelijken met moeilijke HBO-opleidingen. Als je kijkt naar de cijfers van HBO-doorstromers, dan word je daar niet vrolijk van. En dan heb je het over twee opleidingen in dezelfde richting. Ik geloof dat zo'n 60% van de HBO-ers die een WO-master gaan doen het niet haalt.
Ik denk dat er dus wel degelijk grote verschillen zijn, want de meeste van die HBO-ers hebben het doorzettingsvermogen en de ambitie wel, anders zouden ze die master niet volgen.
Omdat een opleiding meer doet dan persoonlijke voldoening gevenquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
dan vraag ik me wel af: heb je dan niet voor jou de verkeerde studie gekozen?
als je zelf geen uitdaging vindt en dat blijkbaar wel zoekt (anders had je dit niet zo gezegd denk ik), waarom ben je dan niet naar iets gaan zoeken waar je wel wat leert? Waar je wèl uitdaging en voldoening uit haalt, als ik vragen mag?
is dat zo? Als je dan toch de enorme keuze hebt op het moment dat je besluit verder te gaan studeren, dan lijkt het me dat je iets gaat doen waar je het naar je zin hebt, waar je plezier in hebt en waar je voldoening uit haalt, tenminste, dat is de tendens die ik de afgelopen 5 jaar om mij heen heb waargenomen..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:13 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat een opleiding meer doet dan persoonlijke voldoening geven
Hehe, ik heb je vaak genoeg zien posten om te weten dat je het niet op die manier bedoelde, maar ik kon het niet laten er even op te wijzen. Kan iig voor mn eigen opleidingen zeggen dat ze inderdaad niet staan/stonden te juichen als je het eens op een andere manier ging aanpakkenquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
Op het HBO word je natuurlijk ook niet geremd op het moment dat je met geweldige plannen komt om de boel eens anders aan te pakken, mag ik hopen, op het WO is dat de grondslag van de opleiding: wetenschappelijk en vernieuwend bezig zijn.
dat bedoelde ik hiermee te zeggen: op het WO wordt het van je verwacht en als je daar niet op zit te wachten, dan moet je dat, net als verder alles in het leven wat je niet ziet zitten, gewoon niet doen
je mag mij zien hoe je wilt, als TS van dit topicik weet van mezelf, en dat weten mijn familie en vrienden ook, dat ik meen wat ik zeg en dat ik een persoon niet beoordeel om wat hij of zij doet, wil, kan of ga zo maar door
Het feit blijft dat elke opleidingssoort een andere insteek heeft, daar is niets geheims, niets lulligs en niets minderwaardigs aan, zeggen dat iemand die bewust of onbewust een keuze heeft gemaakt voor het een of het ander dommer is en een 'cursus' doet in plaats van een studie, dàt is wel minderwaardigmakend
eensquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik wil hiermee suggereren, dat als iemand met een VWO diploma naar het HBO gaat omdat hij dat meer bij zijn denk- en gevoelspatroon vindt passen, dat daar niets mis mee is.
En ik denk zeker niet dat je voor elke willekeurige WO studie an sich 'meer in je mars moet hebben' eigenlijk
het verschilt per studie en per opleiding
er zijn genoeg HBO-ers die een WO-studie prima aan zouden kunnen als ze die interesse hebben, maar om te stellen dat een WO opleiding AN SICH al moeilijker is dan een HBO opleiding, neuh, ik denk dat er genoeg HBO-opleidingen zijn die net zo pittig zijn én dat er WO opleidingen zijn die 'te wensen over laten'.
Ook weer; ja en nee, m.i.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:13 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat een opleiding meer doet dan persoonlijke voldoening geven
Als die vraag aan mij was: ik had er ook iets meer van verwacht, maar hou ook wel van de zeeën vrije tijd. Voor echt ijverige mensen is het niks waard, maar zo ben ik dan weer niet. Vooral het eerste jaar (propedeuse) is lachwekkend.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
dan vraag ik me wel af: heb je dan niet voor jou de verkeerde studie gekozen?
als je zelf geen uitdaging vindt en dat blijkbaar wel zoekt (anders had je dit niet zo gezegd denk ik), waarom ben je dan niet naar iets gaan zoeken waar je wel wat leert? Waar je wèl uitdaging en voldoening uit haalt, als ik vragen mag?
Ja, want als je studie niet op WO niveau te doen is ben je een lafaard..quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De meeste HBO-ers die naar WO gaan waren namelijk de lafaards die van het VWO naar het HBO gingen.
Hij zegt toch; als de studie niet op WO-niveau te doen is. Dus is dat geen goede reden voor jou dan? Anders lees je niet goed en ben je een slecht voorbeeld voor de rest van je WO-genotenquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je van het VWO komt en daar geen goede reden voor hebt; volmondig ja. Kan zeer slecht tegen mensen die consequent de makkelijke weg kiezen.
Nouja, wie ik persoonlijk wel irritant vindt zijn mensen die het je gewoon niet gunnen. Zelf hebben ze amper de LTS afgemaakt, en dan gaan ze jou vertellen dat HBO niets voorstelt, o.a. door denigrerende opmerkingen te maken zoals degenen die jij noemt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:06 schreef DrDentz het volgende:
Ik schaam me voor mijn mede-HBO'ers die boos worden als je ze geen studenten noemt en hun opleiding geen studie.
Nee, vooral de afgunst naar mensen met geen WO opleiding.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |